Leleplezték az autógyártók újabb turpisságát, a villanyautók is csalnak

Vágólapra másolva!
Az ADAC mérése szerint a villanyautók is többet fogyasztanak a szabványosnál, az eltérés akár ötvenszázalékos is lehet.
Vágólapra másolva!

Tizenkét villanyautót vizsgált meg az ADAC az Ecotestjén - írta az Autó-Motor. A teszt célja annak kiderítése volt, hogy ténylegesen mennyi energiát igényelnek a vilalanyautók.

Ebbe beleszámít a töltési veszteség is, azaz a névleges kapacitásánál több energiát kell beletáplálni a telepbe ahhoz, hogy az teljesen feltöltődjön

– mintha tankoláskor az aszfaltra locsolna az ember benzint vagy gázolajat.

A Németországban megvásárolható legnépszerűbb elektromos autókat vizsgálták, a Renault Zoétól kezdve a Tesla Model S-ig, az eredmény közreadásakor azonban több autó már nem volt megvásárolható.

Forrás: Autó-Motor/ADAC

Az eredmények azt mutatják, hogy

az autógyártók ugyanúgy trükköznek a villanyautók fogyasztásának megadásánál, mint a hagyományos hajtásúak esetében.

A Renault Zoe Intens szabványos gyári fogyasztása például 13,3 kWh/100 km, a teszten azonban 20,3 kWh/100 km-t mért az ADAC.

A teszt ezzel együtt azt is megmutatta, hogy jelenleg a Hyundai Ioniq a legtakarékosabb villanyautó.