Mégis sebességi rekordot dönthet a Bloodhound

2019.03.22. 12:36

A felszámolás előtti legutolsó pillanatban bukkant fel Ian Warhurst, egy befektető, aki lát fantáziát a világ leggyorsabb szárazföldi járművének kifejlesztésében.

A sugár- és rakétahajtású, szárnyatlan repülőgépre emlékeztető Bloodhound SSC fejlesztése még 2008-ban indult, azzal a céllal, hogy a Thrust SSC 1997-es sebességi világrekordját, ami 1228 km/h volt, megdöntsék, és elérjék az 1000 mérföld/órát, ami 1610 km/h-nak felel meg.

A közel 13 méter hosszú és több mint hat tonnás járművet mostanra sikerült szinte teljesen készre fejleszteni, de tavaly elfogyott a pénz. A projekt befejezéséhez állítólag még 25 millió fontra – átszámítva bő 9 milliárd forintra – lett volna szükség, de olyan sem akadt, aki a rövid távú folytatáshoz szükséges 5 millió fontot letette volna.

A megmentő mégis felbukkant, bár már az után, hogy bejelentették a felszámolást. Ian Warhurst egyelőre annyit tett, hogy átköltöztette a projektet egy új központba – a munka Bristol helyett Berkeley-ben folytatódhat, a ottani Green University Technical College nevű egyetem területén. Emellett a korábbi kék-narancs helyett vörös-fehér festést kapott a jármű, mostantól Bloodhound LSR-nek hívják, és nyoma sincs rajta a korábbi szponzor-matricáknak. Ez nyilván fontos része a finanszírozásnak: Warhurst arra számít, hogy újból el tudja adni a felületet, és névadó szponzort is keres a projekthez.

A fejlesztők nagy része, és a Thrust SSC sebességi rekordjának pilótája, Andy Green is folytatja az új cégnél – ahogy mondják, így megmaradhat a folyamatosság. Richard Noble, a Bloodhound projekt alapítója és eddigi vezetője azonban már nem vesz részt a fejlesztésben, csak a Bloodhound oktatási célú hasznosításán dolgozik majd.

A Bloodhound SSC-t eddig csupán 320 km/h-val próbálhatták ki, ami nagyon messze van a céloktól, de most elkezdődhet a nagy sebességű tesztelés. Az új tulajdonos határidőt egyelőre nem vállalt, csak annyit mondott, olyan hamar futhat a jármű, amilyen hamar csak lehet.