Nagyon kiszúrnak az autósokkal az M1-esen, sokat fizethet, ha ezt elnézi

Vágólapra másolva!
Vitatható szituáció az M1-esen: egy lezárt lehajtó miatt könnyen bajba kerülhetnek az autósok.
Vágólapra másolva!

A néhány éve bevezetett megyei matricarendszerben okosan lehet optimalizálni az úthasználat költségét. Ám könnyen megtörténhet, hogy a megyei rendszer szabályait kihasználva – amelynek értelmében egy adott megyei matricával a szomszédos megye/megyék első lehajtója is használható –

büntetésbe szalad valaki.

Az Autopult.hu írt meg egy furcsa esetet: a lap munkatársa Budapestről Tatabányára autózik rendszeresen az M1-esen, ehhez elegendő a Pest és Fejér megyei éves jogosultságot megvenni.

Utóbbival lehet használni a Tatabánya-Óváros lehajtót, vagyis Komárom-Esztergom megye első lehajtóját.

Az M1 építési munkálatai miatt

jelenleg le van zárva a Tatabánya-Óváros lehajtó.

Erre az autópályán elhelyezett kiírások időben figyelmeztetnek, amiket a lap munkatársa észrevett, így lehajtott Tatabánya-Óváros előtt, vagyis Fejér megye utolsó lehajtóján.

De mi lett volna, ha továbbhajt? A józan ész azt diktálná, hogy használható a következő lehajtó, hiszen az autós nem a saját hibájából nem hajtott le az utolsó szabályosan használható lehajtón.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél viszont meglepő módon azt mondták, hogy nem használható a következő lehajtó.

A NÚSZ Zrt. szerint két dolgot lehet tenni: először is az autósok figyeljék, vegyék észre időben a kiírást a lezárt lehajtó(k)ra vonatkozóan, és ennek megfelelően hajtsanak le korábban. Amennyiben pedig továbbszaladnak, és a következő lehajtót kell igénybe venniük, a 60 perces szabályt kihasználva a „tiltott” szakaszra történő belépést követő 60 percen belül gyorsan vásárolják meg az érintett „új” megye éves matricáját vagy a legrövidebb (10 napos) országos úthasználati jogosultságot.

Ez ugyanis még mindig olcsóbb, mint a büntetés.