Reszkethet az X6, már a Porschének is van terepkupéja

Porsche Cayenne Coupé
Vágólapra másolva!
A Cayenne Coupé a laposabb tetőn kívül kevés újdonságot hordoz a normál változathoz képest.
Vágólapra másolva!
Nem kicsi: a hossz 6 centi híján 5 méter, a szélesség 1 centi híján 2 méter Forrás: Porsche

A Porsche legújabb szabadidő-autója a Cayenne átalakításából született, közvetlen konkurense a BMW X6 és a Mercedes GLE Coupé, de ide vehetjük házon belülről az Audi Q8-at és a Lamborghini Urust is.

340 és 550 lóerős a két választható motor Forrás: Porsche

A kupénak mondott karosszérián az első és a hátsó szélvédő laposabb szögben áll,

a tető pedig alacsonyabban húzódik, mint a normál Cayenne-en.

Áttervezték az ajtókat és a lökhárítókat is, a hátsó rendszám a lökhárítóra költözött. Az aktív hátsó szárny 90 km/óra fölött magától kiemelkedik, de ilyet láttunk már az alap Cayenne-en is.

Belül az a legnagyobb változás, hogy a hátsó sorban két különálló ülőhelyet alakítottak ki a háromszemélyes pad helyett. De nem kell kétségbe esni, mert akinek ötszemélyes autóra van szüksége, felár nélkül rendelhet hagyományos üléseket is.

Felár ellenében karbontető is kérhető az alapáras üveg helyett Forrás: Porsche

Az alacsonyabb tető miatt a hátsó utasok 3 centivel mélyebben ülnek, mint a normál Cayenne-ben, így nem érzik majd szűkösebbnek a fejteret, már csak azért sem, mert

a panoráma üvegtető alapfelszerelés.

A csomagtartó 145 literrel lett kisebb, de így is 625 literes az S, és 600 literes a Turbo-változat esetében.

A műszerfal nem változott a Cayenne-hez képest Forrás: Porsche

Felárért többféle csomag is kérhető, amelyek többek között szénszálas tetőt, 22 colos kerekeket, sportkipufogót és Alcantara-belsőt tartalmazhatnak.

Mélyebb az üléspozíció, mint a normál Cayenne-ben Forrás: Porsche

Egyelőre csak kétféle benzinmotorral lehet megrendelni a normál Cayenne-hez hasonlóan Lipcsében készülő Cayenne Coupét, de év végén a hibrid hajtásláncok is megérkeznek.

A Turbo legyorsulja a BMW X6 M-et és a Mercedes-AMG GLE 63 Coupét is, pedig mindkettőnél gyengébb Forrás: Porsche

A Cayenne Coupé S 3,0 literes V6-os motorja 340, a Turbo 4,0 literes V8-asa 550 lóerőt továbbít a nyolcfokozatú automataváltó és rajta keresztül a négy kerék felé. Előbbivel 6, utóbbival 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára a több mint 2 tonnás terepkupé.