Kiderült, mitől lesz vagány és sportos a Seat?

2019.03.31. 17:00

Se szeri, se száma azoknak a híreknek, amelyek a Seat jövőjével kapcsolatosak. Legutoljára 2018-ban ígérték meg, hogy a Volkswagen-csoport sportosabb és vagányabb részlegévé léphet elő a spanyol márka. Ugyan a Cupra almárka létrehozása rímel is ezekkel az ígéretekkel, de magával a Seattal - úgy tűnik - más terve van a konszernnek.

1

A legfrissebb hírek szerint a Seat egyfajta olcsó villanyautó márka lehet a jövőben a Volkswagen-csoporton belül. A következő években hat részben, vagy teljesen elektromos autót mutathatnak be. Ebből az egyik a Seat Mii elektromos változata lehet, amely gyakorlatilag csak egy átemblémázás, hiszen testvérmodellje, a Volkswagen e-Up! a közösségi autómegosztó szolgáltatásoknak köszönhetően felénk is ismert darab.

A méretskála másik részén szintén egy részben már ismert autó állhat majd, legalábbis a tervek szerint lesz szériaváltozata a 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott el-Born tanulmánynak. Az egyterű-féle szerzet az ígéreteknek megfelelően teljesen elektromos hajtással érkezhet. A szintén Genfben bemutatott Minimo tanulmány szériagyártását se vetették el, bár nagy kérdés, hogy a Renault Twizy bukása és a Smart vergődése láttán valóban szükség van-e ilyen apró városi járműre egy nagy autógyártó kínálatában.

A sort minden bizonnyal a Tarraco terepjáró plug-in hibrid változata folytathatja és terveznek elektromos változatot a 2023-ra várható Leon következő generációjából is. A Seat a Volkswagen-csoport sokat emlegetett, de még be nem mutatott elektromos platformjából, az MEB-ből is részesül majd. A spanyolok feladata az lesz, hogy egy olyan villanyautót készítsenek a modulrendszerre, ami kevesebb, mint 22 ezer euróba (~6,4 millió forintba) kerül, és alkalmas lesz városon kívüli autózásra is. A Volkswagen-csoport első embere, Herbert Diess az Auto Expressnek úgy nyilatkozott az újdonságról, hogy egy Golfnál valamivel kisebb és olcsóbb típust terveznek és megjelenésére valamikor 2023 körül lehet majd számítani.