Az AMTS hazánk számos igazi hírességét vendégül látó kiállítása, a Magyarok a Világ Járműgyártásában egy igen különleges koncepció első hivatalos bemutatkozását is magával hozza idén!

A TM concept30 névre hallgató tanulmány a TMCARS járműtervező stúdióhoz, azon belül is a luxusautók tervezőjeként ismert Tárnok Zsolt nevéhez fűződik, aki olyan neves modellek formaterveit tette már le az asztalra, mint a Mazzanti Vulca és az Evantra.

TM concept30 tervei 2012-ben készültek el,  tisztelegve ezzel a BMW E30-as megjelenésének 30 éves évfordulója előtt. A tanulmány modern formában mutatja meg az eredeti típus design-stílusát, továbbá a tervek alapján a megálmodott karosszéria egy bodykitként is elképzelhető, amellyel bármely E30 kupé tulajdonosa átalakíthatja autóját a TM concept30 formájára.

Az első tervek bemutatását követően minden várakozást felülmúló érdeklődés mutatkozott a világ minden tájáról, így az érdeklődők lelkesedése nyomán megszületett a döntés a koncepció továbbfejlesztéséről, és a kisszériás gyártást előkészítő prototípus megvalósításáról.

Ez a prototípus pedig március 21-én mutatkozik be a nagyközönségnek az Autó, Motor és Tuning Show keretein belül!

Formatervezési szempontból a tanulmány a BMW E30 kupé formatervéhez nyúl vissza, mivel ennek a típusnak ma is igen jó híre van, illetve nagyon sokan a mai napig használják ezeket a hétköznapokban, vagy különböző versenysorozatokban.

A tervezés során a legfontosabb célkitűzés az volt, hogy az eredeti E30-as karakterét megőrizve készüljön egy "modern klasszikusként" felismerhető sportos kupé. Emellett ez a tanulmány arra is jó példa, hogy merrefelé fejlődhetett volna a BMW design ha nem történt volna meg a radikális szemléletváltás a konvex-konkáv felületek alkalmazása irányába. A TM concept30 a hagyományos "német" formatervezési irányelveket követi, ahol minden vonalnak percíz helye van, így az összkép a végletekig letisztult és logikus képet mutat.

A prototípus elkészítése közel másfél éves munka eredménye, amely során legfőbb szempont volt a koncepcióhoz való maximális hűség, valamint a lehető legjobban visszaadni a terveken látott stílusjegyeket, formákat a valóságban is. Emellett fontos szempontként valósult meg az egyes elemek, illetve a egész bodykit maximálisan könnyű szerelhetőségének biztosítása is.

Tudva, hogy még a mai napig nagyon sokan használják az e30-as alapokra épített versenyautókat, a TM concept30 bodykit két verzióban elérhető: a "street" verzió minden üveg és tetőelemet megtart az eredeti e30 kupéról, és a kerékjáratok is az eredeti felfüggesztéshez lettek kialakítva, szélesebb kerekekkel, vagy szélesített nyomtávval. A "race" verzió is megtartotta az üvegeket, de a C oszlop egy plusz toldattal vastagodott - csakúgy, mint az eredeti M3 esetében. A kerékjáratok pedig az egyedi igények szerint személyre szabottan készíthetőek el, hogy az autó egyedi felfüggesztése már gond nélkül elférjen. Fontos továbbá kiemelni, hogy mindkét verzió megfelel az IVA M1 kategória előírásainak, vagyis külön vizsgával közúti forgalomban is használhatók.

A kész autó élőben először az Autó, Motor és Tuning Show keretei közt lesz látható, a nagy leleplezésre pedig március 21-én pénteken, a show nagyszínpadán kerül sor. A concept30 a kiállítás teljes ideje alatt megtekinthető lesz a Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállítás keretei közt főtámogatónk, az Autós Nagykoalíció (www.autoszektor.hu) jóvoltából.