306 - 98 = 208
A kevesebb néha több! Határ Attila összehasonlította a két Peugeot-t
2018-05-19
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
461728548
Napi oldal:
21111
Jelenleg:
241
Regisztrált:
2
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a hatodik futam,
a portugál verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
119
2. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
100
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
72
4. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
55
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
54
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
45
8. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
43
9. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
31
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
a kanári verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
76
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
35
3. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
4. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
30
5. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
26
6.
Chris Ingram
Skoda Fabia R5
18
7.
J-A. Suarez
Hyundai i20 R5
17
8.
Laurent Pellier
Peugeot 208 R5
15
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
12
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a negyedik futam,
az angol verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
105
2. Sebastian Loeb
Peugeot 208
91
3. A. Bakkerud
Audi S1
83
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
80
5. Mattias Ekström
Audi S1
80
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
71
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
52
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
41
9. Janis Baumanis
Ford Fiesta
35
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
93
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
78
3. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
48
4.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
47
5.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
43
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
36
7.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
23
8.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
23
9.
Balogh János
Skoda Fabia R5
23
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
94
2.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
66
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
63
4.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
50
5.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
6.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
26
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
8.
Kocsomba Károly
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
23
9. Berki Gábor
BMW M3
16
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
60
2. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
58
3. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
48
4. Tim Gábor
Opel Adam R2
47
5.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
39
6.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
7.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
22,5
8.
Boroznaki Tibor
Citroen C2 R2
21
9. Várnai Dávid
Honda Civic
21
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
az második futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
44
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
41
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
35
4.
Simon István
Fiat X1/9
35
5.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Vizkeleti János
Lotus Elise
85
8.
Becsics Brankó
Mazda Mx-5
46
9.
Dicsa Tibor
Volkswagen Lupo
39
teljes táblázat

306_-_98_=_208_5


Határék oroszlánhangjú Peugeot-i minden versenyen, ahol elindulnak, élményszámba mennek. Ati most egy 'kisoroszlánt' próbált ki és a sárisápi képek után itt a csapat sajtóanyaga:

 

 306 - 98 = 208

thumb_306_vs_208_1Ennek a műveletnek az elvégzéséhez, Határ Attila és Deák Henriett segítségét kértem. 
Mi a képlet megoldása?
A Bakó Rallye Team közreműködésével kipróbálhattam egy Peugeot 208 R versenyautót.
A tesztre levittük a saját autónkat is, a Peugeot 306 S16-ot, hogy saját magammal szemben is tudjak ott, azonnali összehasonlítást végezni. Mert az érzésre nem lehet hagyatkozni!
Egy hangos autó esetleg gyorsabbnak tűnhet. Egy puhább beállítás megint más jelleget kölcsönöz a kocsinak. Ezt szerettem volna elkerülni, és édesapám tanácsára vittük le az én Peugeot-mat is. Így lehetett megbizonyosodni ezen a teszten a két autó közötti különbségről.

306_-_98_=_208_1

Mik a két „oroszlán” közötti előnyök és hátrányok?
Kezdjük a 306-al. Teljesen saját építésű kocsi. Minden porcikáját ismerjük. Nem bérautó, rajtam kívül csak Apa ment vele szinte. Rám van szabva, mindig ott van, bármikor mehetek vele, tesztelhetem rendelkezésre áll. Ezek azok az előnyök, amik egy saját autónál jelentkeznek. A technikai részleteken kívül.

306_-_98_=_208_2

Peugeot 208 R2. Gyári építésű autó, ki van találva, meg van építve. Egy olyan háttériparral, amit a Peugeot Sport képvisel. Bérautó, nincs a garázsomban. Nem áll rendelkezésre bármikor.
Technikai részleteiben a motorerőt összehasonlítva a 306-os erősebb, nyomatékosabb nagyobb a végsebessége. Könnyebb a karosszériája, viszont nagyon egyedi autóról beszélünk, a besorolása a régi „gruppe” A- kategóriának felelne meg. 

306_-_98_=_208_3


A 208 egy új fejlesztésű szekvenciális váltóval épített gyári autó. A váltó volt az, ami kiemelten tetszett. Kuplung nélkül lehet a fokozatokat kapcsolni, nincs hibázási lehetőség. Míg a H kapcsolású sémánál azért lehet galibát okozni a hat fokozat között. 306-ban gyorskormány van, ebből a szempontból a 208-at „munkásabb” vezetni.

306_-_98_=_208_4

A futómű korszerűsége, a fékhatás mind a 208 javára billentik a mérleget. Egy dolog, ami nekem szokatlan, hogy ha lefullad a 208 és versenyprogramon van, akkor annak az újra indítása eléggé nehézkes. 

306_-_98_=_208_8 

De a mért idő adta meg a választ. Ugyanazon a pályán azonos feltételekkel, időjárástól kezdve az épített lassító, belül gumi, terelő, minden a rendelkezésünkre állt.

A 208-as kilométerenként 1,5mp-el volt jobb, mint a 306. Többször le lett próbálva, oda vissza, és ezek a mért adatok mindenre választ adnak. 

thumb_306_vs_208_2Deák Heni a navigátor is részt vett a teszten.
Neked milyen benyomásaid voltak a kocsival kapcsolatban?
Nagyon tetszett. Egy lényegében új autóról beszélünk. Érdekes volt a két Peugeot-val egymás után menni.
 
Mivel eredmény centrikus vagyok én is, és ez a 60 km-teszt meghatározó volt számunkra, szeretnénk egy ilyen 208-al indulni még az idén, valamelyik versenyen. A Bakó Rallye Team pedig egy igazán felkészült és professzionális kiszolgálásban részesített minket. Itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy külön megköszönjem a Határ Motorsport csapata nevében is, Berta Jocónak az önzetlen segítséget, amit a teszttel kapcsolatosan értünk tett. A csapatunk legközelebb Salgótarjánban egy élményautóztatáson vesz részt, ahol majd valaki „gyermeknapi” kívánsága kerül teljesítésre, a HMS jóvoltából.

 306_-_98_=_208_9

A csapat partnerei : 
Határ Motorsport, Speed Rally Team Kft, www.kutfurok.hu, Sport Lobster Line kft, Photo_csn, Opi rally media kft, Közbesz auditor kft, Fun Carter Kft, Strapa Pack Kft, Molvi Trade Kft, Dr. Marcus, Fémtiszta Kft, Pet – Pack Kft, Golf Kft, Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft, Copy n' More Kft, Jász és Jász Kft.

 
Ez a hír most jelenik meg 1374. alkalommal
Share |
Sárisáp • teszt
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 222324
25 26 27 28293001
02 03 04 05 060708
09 10 11 12 13 1415
2018.06.22-23.

részletes infóink
2018.06.24.

hivatalos honlap
2018.07.01.

hivatalos honlap
2018.06.29-07.01.

hivatalos honlap
2018.07.14-15.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k