306 - 98 = 208
A kevesebb néha több! Határ Attila összehasonlította a két Peugeot-t
2018-05-19
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
474328082
Napi oldal:
12567
Jelenleg:
219
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
219
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
201
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
181
4. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
128
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
126
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
84
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
80
8. Hayden Paddon
Hyundai i20 Coupe WRC
73
9. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
71
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
129
3.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
101
5. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
90
6.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
195.5
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
194.5
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
182
4.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
157
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
74
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
58
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
46,5
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
211,5
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
167,7
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
131,5
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
126,5
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
107,5
6.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
73
7. Berki Gábor
BMW M3
46
8. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
44,5
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
41
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
173
2.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
142,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
95,5
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
82,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8.
Madari Imre
Renault Clio
39
9. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

306_-_98_=_208_5


Határék oroszlánhangjú Peugeot-i minden versenyen, ahol elindulnak, élményszámba mennek. Ati most egy 'kisoroszlánt' próbált ki és a sárisápi képek után itt a csapat sajtóanyaga:

 

 306 - 98 = 208

thumb_306_vs_208_1Ennek a műveletnek az elvégzéséhez, Határ Attila és Deák Henriett segítségét kértem. 
Mi a képlet megoldása?
A Bakó Rallye Team közreműködésével kipróbálhattam egy Peugeot 208 R versenyautót.
A tesztre levittük a saját autónkat is, a Peugeot 306 S16-ot, hogy saját magammal szemben is tudjak ott, azonnali összehasonlítást végezni. Mert az érzésre nem lehet hagyatkozni!
Egy hangos autó esetleg gyorsabbnak tűnhet. Egy puhább beállítás megint más jelleget kölcsönöz a kocsinak. Ezt szerettem volna elkerülni, és édesapám tanácsára vittük le az én Peugeot-mat is. Így lehetett megbizonyosodni ezen a teszten a két autó közötti különbségről.

306_-_98_=_208_1

Mik a két „oroszlán” közötti előnyök és hátrányok?
Kezdjük a 306-al. Teljesen saját építésű kocsi. Minden porcikáját ismerjük. Nem bérautó, rajtam kívül csak Apa ment vele szinte. Rám van szabva, mindig ott van, bármikor mehetek vele, tesztelhetem rendelkezésre áll. Ezek azok az előnyök, amik egy saját autónál jelentkeznek. A technikai részleteken kívül.

306_-_98_=_208_2

Peugeot 208 R2. Gyári építésű autó, ki van találva, meg van építve. Egy olyan háttériparral, amit a Peugeot Sport képvisel. Bérautó, nincs a garázsomban. Nem áll rendelkezésre bármikor.
Technikai részleteiben a motorerőt összehasonlítva a 306-os erősebb, nyomatékosabb nagyobb a végsebessége. Könnyebb a karosszériája, viszont nagyon egyedi autóról beszélünk, a besorolása a régi „gruppe” A- kategóriának felelne meg. 

306_-_98_=_208_3


A 208 egy új fejlesztésű szekvenciális váltóval épített gyári autó. A váltó volt az, ami kiemelten tetszett. Kuplung nélkül lehet a fokozatokat kapcsolni, nincs hibázási lehetőség. Míg a H kapcsolású sémánál azért lehet galibát okozni a hat fokozat között. 306-ban gyorskormány van, ebből a szempontból a 208-at „munkásabb” vezetni.

306_-_98_=_208_4

A futómű korszerűsége, a fékhatás mind a 208 javára billentik a mérleget. Egy dolog, ami nekem szokatlan, hogy ha lefullad a 208 és versenyprogramon van, akkor annak az újra indítása eléggé nehézkes. 

306_-_98_=_208_8 

De a mért idő adta meg a választ. Ugyanazon a pályán azonos feltételekkel, időjárástól kezdve az épített lassító, belül gumi, terelő, minden a rendelkezésünkre állt.

A 208-as kilométerenként 1,5mp-el volt jobb, mint a 306. Többször le lett próbálva, oda vissza, és ezek a mért adatok mindenre választ adnak. 

thumb_306_vs_208_2Deák Heni a navigátor is részt vett a teszten.
Neked milyen benyomásaid voltak a kocsival kapcsolatban?
Nagyon tetszett. Egy lényegében új autóról beszélünk. Érdekes volt a két Peugeot-val egymás után menni.
 
Mivel eredmény centrikus vagyok én is, és ez a 60 km-teszt meghatározó volt számunkra, szeretnénk egy ilyen 208-al indulni még az idén, valamelyik versenyen. A Bakó Rallye Team pedig egy igazán felkészült és professzionális kiszolgálásban részesített minket. Itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy külön megköszönjem a Határ Motorsport csapata nevében is, Berta Jocónak az önzetlen segítséget, amit a teszttel kapcsolatosan értünk tett. A csapatunk legközelebb Salgótarjánban egy élményautóztatáson vesz részt, ahol majd valaki „gyermeknapi” kívánsága kerül teljesítésre, a HMS jóvoltából.

 306_-_98_=_208_9

A csapat partnerei : 
Határ Motorsport, Speed Rally Team Kft, www.kutfurok.hu, Sport Lobster Line kft, Photo_csn, Opi rally media kft, Közbesz auditor kft, Fun Carter Kft, Strapa Pack Kft, Molvi Trade Kft, Dr. Marcus, Fémtiszta Kft, Pet – Pack Kft, Golf Kft, Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft, Copy n' More Kft, Jász és Jász Kft.

 
Ez a hír most jelenik meg 1507. alkalommal
Share |
Sárisáp • teszt
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
07 08 09 10 11 1213
14 15 16 17 18 1920
21 22 23 24252627
28 29 30 31 01 02 03
04 05 06 07 08 0910
2019.01.19.

részletes információink

2019.01.20.

facebook esemény

2019.01.24-27.

hivatalos honlap

2019.01.24-26.

hivatalos honlap


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k