7. MRBRB - 4.forduló
Az aszfaltos futam összefoglalója
2012-05-02
összefoglaló • Csuhaj Milán
h i r d e t é s
Összes oldal:
441241735
Napi oldal:
49133
Jelenleg:
607
Regisztrált:
3
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
az olasz futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
141
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
123
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
108
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
107
5.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
70
6.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
53
7.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
43
8.
Hayden Paddon
Hyundai i20 WRC
33
9.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
29
teljes táblázat
European Rally Championship
a kanári futam után
1.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
63
2.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
46
3.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
35
4.
J.M. Lopez
Peugeot 208 R5
27
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
27
6.
Josh Moffet
Ford Fiesta R5
20
7.
Ivan Ares
Hyundai i20 R5
19
8.
Luis Monzon
Ford Fiesta R5
15
9.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
15
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
a székesfehérvári utam után
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
98
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
88
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
67
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
48
5.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
6.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
38
7.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
26
 
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
26
 
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
26
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a szombathelyi utam után
1.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
2.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
3.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
4. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
5. Domonkos László
Lada VFTS
22
6.
Bútor Róbert
Peugeot 3026 Maxi
19
  Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
Kronome Ákos
Skoda Fabia
19
9. Friedmann Zsolt
Lada VFTS
18
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a szombathelyi utam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
96,5
2.
Berényi László
Opel Adam R2
61,5
3. Vizelli Károly
Lada VFTS
51
4. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
48
5.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
39
6.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
36
7.
Hibján József
Citroen C2R2
25
8.
Papp László
Volvo C30
20,5
9.
Riskó Dániel
Honda Civic Type-R
15,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
a II. futam után
1.
Simon István
Fiat X1/9
47
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
44
3.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
32
4.
Schebek István
Lotus Elise
25
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
22
6.
Söjtöri András
Toyota MR2
17
7.
Hefler Róbert
Honda Civic
16
8.
Simon Robin
Fiat X1/9
16
9.
Deák Tünde
BMW
14
teljes táblázat

7__MRBRB_-_4_fordulo_1
Fekete Mihály - Ford Fiesta S2000

Beköszöntött az április. A 7. Magyar Richard Burns Rally Bajnokság mezőnye a 4. fordulóhoz érkezett. Ezúttal az adrenalin szerelmesei száraz aszfalton mérték össze tudásukat. Az előző fordulóktól eltérően sem az időjárás, sem az útburkolat eltérése nem hátráltatta a pilótákat. A száraz idő száraz felületet eredményezett, így csak fel kellett melegíteni a slickeket, és nyomni, ami a csövön kifért. Van, aki eddig is azt tette, nem foglalkozva a körülményekkel, többek között a bajnokságot 3 forduló után 4 ponttal vezető Fekete Mihály. Úgy tűnt a lehetőségek adottak, hogy minél több pilóta érjen célba, és szerezzen értékes pontokat, növelve esélyeit a bajnokságban. Ennek ellenére a mezőny az utolsó szakasz végére majdnem a felére csökkent. Sok, eddig igen jól szereplő induló idő előtt búcsúzott a fordulótól. Ennek volt köszönhető, hogy ha valaki komolyabb hiba nélkül abszolválta a pályákat, egy kiemelkedő eredményre számíthatott. Az előre tervezett 12 fordulóból a pilóták 10 legjobb helyezése számít az év végi elszámolásban. A 4. forduló utáni pontokat már az eddig elért két legrosszabb eredmény levonásával tűntették fel. Különösen kellett tehát vigyázni annak, aki az eddigi fordulókból már kettőn nem szerzett pontot, hisz nem volt több lehetősége a hibázásra anélkül, hogy jelentősen visszacsúszna a tabellán.

Az abszolút értékelésben az első napot Fekete Mihály teljesítette a leggyorsabban. Misi előnye azonban csekély volt, hisz őt nem egész 2 MP-el követte Kese Zoltán. Ranga Péter az első 4 szakasz után a harmadik helyen állt, míg őt mindössze 0,1 MP-el követte Bóta Róbert. A Skoda Fabia S2000-et vezető pilóta ugyan két szakaszt megnyert, de az első gyorsaságin megütötte a futóművet, ezért a negyedik helyet foglalta el a második napra kanyarodva. Az ötödik helyen Retkes Péter állt, a legjobb N-es eredményt elérve eddig, majd őt nagy meglepetésre Dénes Szabolcs követte egy Honda Civic R3 volánja mögött. Az élmenők közül az első napot Kozma Péter a Szuper Rally szabályainak köszönhetően tudta abszolválni, amely következtében súlyos időbüntetésben részesült.

7__MRBRB_-_4_fordulo_2
Kese Zoltán - Kikiny - Ford Fiesta S2000

A második napon további 5 szakasz várta a versenyzőket. Az első helyen csere történt, Kese Zoltán ugyanis hátrányát ledolgozva 5,6 mp-es előnyre tett szert a bajnoki éllovas Fekete Mihály előtt. Bóta Róbert a második nap első két gyorsaságiját megnyerte, megszerezve ezzel a harmadik helyet. A dobogó második fokától mindössze 0,7 mp választotta el a pilótát, de a nap harmadik gyorsaságiján hibát követett el, aminek köszönhetően búcsúzott a forduló esélyesei közül. A dobogó alsó fokát így az eddig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Ranga Péter foglalta el, majd Retkes Péter, Korhecz Béla és Dénes Szabolcs volt a sorrend. A bajnokságban eddig jól szereplő indulók közül a második nap is szedett áldozatot. Lámer Zoltán a nap utolsó szakaszán kényszerült élni a Szuper Rally nyújtotta lehetőséggel.

A harmadik nappal elérkeztünk a verseny fél távjához. Az első három helyet illetően nem történt változás, csupán annyi, hogy a versenyzők növelték az egymás közötti differenciát. Első helyen tehát a Ford Fiesta S2000-et vezető Kese Zoltán, őt követte Fekete Mihály 18,5 mp-el, majd Ranga Péter, akinek hátránya már 50 mp volt az éllovassal szemben. A negyedik helyről Retkes Péter egy hibának köszönhetően búcsúzott, így az ő helyét Korhecz Béla örökölte meg. A további sorrend Dénes Szabolcs, Radovits Balázs és Lénárt Szabolcs, akinek lemaradása már több mint 2percre hízott. A 6 gyorsasági tehát nem formálta át túlságosan az élmezőnyt, az utolsó napon viszont képességükön felül kell teljesíteni a pilótáknak, ha az első helyért járó pontokat tűzték ki célul.

7__MRBRB_-_4_fordulo_10
Csekő Árpád - Skoda Octavia KitCar

Az utolsó nap újabb fordulatot hozott. Kese Zoltán a 2. gyorsaságin hibázott, ezáltal lecsúszott az első helyről. A hibát kihasználva Ranga Péter is megelőzte, de lemaradása 18,5 mp volt Fekete Mihály előtt. Kese Zoltán további hibákat követett el, ami nem maradt megtorlás nélkül. Sorra előzték meg a vetélytársak és a verseny egyik fő esélyese végül az 5. helyen zárta a fordulót. Fekete Mihály az általa megszokott megbízható és gyors versenyzésének köszönhetően zsinórban másodszor zsebelte be az első helyért járó 30 pontot. Őt követi a dobogó második fokán Ranga Péter, majd a legjobb N-esként Korhecz Béla állhatott az abszolút értékelés legalsó fokára. A 4. helyen sokak meglepetésére Dénes Szabolcs végzett az R3-as Honda Civic-kel megelőzve rengeteg összkerekes autót. Az abszolút 10 további sorrendje: Csekő Árpád (Skoda Octavia KitCar), Ráti Gergő (Skoda Fabia S2000), Major Csaba (Skoda Octavia KitCar), Somberki Misi (Skoda Fabia S2000) és Sebők Csaba (Mitsubishi Lancer EVO X). A bajnoki tabellát továbbra is Fekete Mihály vezeti, őt 6 ponttal lemaradva követi Kese Zoltán, illetve 8 ponttal lemaradva Lámer Zoltán. A bajnokság további fordulói hatalmas izgalmakat hozhatnak, hiszen egy apró hiba is végzetes lehet a végelszámolásnál.

7__MRBRB_-_4_fordulo_3
Szőcs Attila - Subaru Impreza WRC 2006

A Nyílt Bajnokság résztvevői az abszolút elszámolástól eltiltott autókkal indulnak (WRC, A8). A 4. fordulót Szőcs Attila nyerte meg a második helyezett Mihalik Viktor előtt, aki a 4. nap végére több mint 2 P hátrányt szedett össze. Füredi Zoltán szerezte meg a kategória dobogójának legalsó fokát egy A8-as Mitsubishi Lancer EVO VI-tal. A bajnoki tabellát illetően az első két versenyt első helyen záró, majd a 3. 4. fordulóban pontot nem szerző Hajdó László vezeti mindössze három pont előnnyel Szőcs Attila előtt. A dobogó harmadik fokán holtverseny alakult ki, ugyanis a 4 fordulót követően Füredi Zoltán és Mihalik Viktor egyaránt 50 pontot gyűjtött össze, ami már 10 pont lemaradást jelent az éllovassal szemben.

7__MRBRB_-_4_fordulo_4
Füredi Zoltán - Mitsubishi Lancer Evo VI Gr.A8

WRCclassic-A8-asok versenyét ebben a fordulóban Füredi Zoltán nyerte meg, maga mögé utasítva Kardos Lajost és Szabó Gábort. A mínuszolást követően a tabellát Szabó Zoltán vezeti, mindössze 2 ponttal az őt követő Füredi Zoltán, és 4 ponttal Szabó Gábor előtt.

7__MRBRB_-_4_fordulo_5
Sztarenki Gergely - Suzuki SX4 WRC

A 2004-nél újabb fejlesztésű WRC-k kategóriájában Hajdó László vezeti a tabellát 40 ponttal. A versenyző egy 2006-os fejlesztésű Subaru Impreza-t terel és mindössze két pont az előnye az őt szorosan követő Szőcs Attila előtt. A fordulót Attila nyerte megelőzve 2 SX4 WRC-s versenyzőt, Mihalik Viktort és Sztarenki Gergelyt.

7__MRBRB_-_4_fordulo_6
Dénes Szabolcs - Honda Civic R3

Az A7-R3 kategóriájában az abszolút értékelésben is kitűnően szereplő Dénes Szabolcs aratott fölényes győzelmet, aki ezzel a tabella élére ugrott. Őt Csekő Árpád követi csak úgy, mint a bajnoki tabellán. A skodás versenyző hátránya 2 pont. A tabella 3. helyén a mínuszolást követően 2 harmadik helyet bezsebelő Lénárt László áll 36 ponttal.

7__MRBRB_-_4_fordulo_7
Szente Zsolt - Citroen Saxo S1600

A 4 versenynapot az eddig pontot sem szerző Kiss Norbert teljesítette a leggyorsabban a S1600-N3-asok kategóriájában. Ezzel az eredménnyel azonban csak a tabella 9. helyét foglalja el. A forduló és tabella második helyezettje egyaránt egy S1600-as Citroen Saxo-t terelgető Szente Zsolt. A tabella éllovasa Vörös Gabi, akinek előnye 4 pont.

A H kategóriában egyeduralkodóként ismét Szoták Dániel diadalmaskodott. A Lada Samarával induló pilóta több, mint két percet adott az őt versenyben és a tabellán is követő Dancs Istvánnak.

7__MRBRB_-_4_fordulo_8
Illés Zsolt - Ford Fiesta S2000

Az R2-esek is rajthoz álltak, hogy teljesítsék a 4. forduló megpróbáltatásait. Illés Zsolt megbízható versenyzése volt ezúttal a legeredményesebb, ugyanis bezsebelte az első helyért járó 30 pontot, és 9 helyet javítva a tabella 4. helyére ugrott. Őt a tabella második helyezettje, Rózsa László követi. A tabella éllovasa Bardóczy Ádám ezúttal nem szerzett pontot, míg a bajnoki dobogó legalsó fokát birtokló Csuhaj Milán a fordulót mindössze a 6. helyen zárta.

7__MRBRB_-_4_fordulo_9
Bíró Gergő - Opel Astra GSI N3

Az elsőkerekesek versenyét Bíró Gergő fejezte be az élen, Brizman Viktor előtt. A kategóriát Mata Sándor vezeti 40 ponttal.

 A H kategóriában Geiger Attila diadalmaskodott. Őt Varga Bence követi egy Lada Samara volánja mögött. Heincz Hunor vezeti a tabellát, akinek 7 pontos előnye tetemesnek mondható.



A következő kihívás vegyes felületen várja a versenyzőket. A verseny különlegessége, hogy hosszabb távon zajlik, ám aki jól szerepel, az az eddig megszokott pontok 1,5-szeresét kapja.

Ez a hír most jelenik meg 3452. alkalommal
Share |
2012.04.04.
7. Magyar RBR Bajnokság
7. MRBRB 4.futam
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28 29 30 31 010203
04 05 06 07 080910
11 12 13 14 151617

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k