7. Aranygombos Rally a Polgári Kft. kupáért
Kalandra fel RALLYKEDVELŐK! Szeptember végén Kalandrally!
2017-09-04
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
449835120
Napi oldal:
22421
Jelenleg:
349
Regisztrált:
4
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a wales-i futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
215
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
183
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
169
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
136
5.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
118
6.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
95
7.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
71
8.
Kris Meeke
Citroen C3 WRC
70
9.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
64
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
145
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
121
3.
Bryan Bouffier
Ford Fiesta R5
84
4.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
73
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
62
6.
Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
60
7.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
59
8.
Nasser Al-Attiyah
Ford Fiesta R5
45
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
141
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
121
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
117
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
98
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
71
6.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
59
7.
Ifj.Ranga László
Skoda Fabia R5
52
8.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
48
9.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a veszprémi futam után
1.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
81
2. Domonkos László
Mitsubishi Lancer Evo VII
67
3. Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
61
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
5. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33
6. Födő Imre
Lada VFTS
31
7.
Kelő-Gere László
Mitsubishi Lancer Evo VIII
29.5
8.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
9.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a komlói futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
159
2.
Berényi László
Opel Adam R2
104,5
3. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
86,5
4.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
74
5. Vizelli Károly
Lada VFTS
72
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
50,5
7.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
47
8.
Bodogán Ferenc
Lada 2105
43,5
9.
Hibján József
Citroen C2R2
40
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
129
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
126
4.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
85
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
79
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Söjtöri András
Toyota MR2
58
8.
Lovász Kornél
BMW
46
9.
Balogh Tihamér
Suzuki Ninja ZX12R
39
teljes táblázat

7aranygombos_rally_a_polgari_kft_kupaert_1

Mi is az a kalandrally, ki nevezhet, hogy lesz szurkolóból versenyrendező… Kalász Istvánt kérdeztük…

Mi az a kalandrally?
Erre a kérdésre a versenykiírásunk 1. pontját idézve válaszolnék:
„A verseny célja, hogy lehetőséget biztosítson tájékozódási autóversenyzésre az autózást, motorozást, túrázást, autóversenyzést kedvelő, amatőröknek, profiknak. Szervezett formában, megismertesse hazánk nevezetességeit. A verseny tájékozódási rali, ahol a KRESZ szabályai – különös tekintettel a sebességhatárokra és korlátozásokra – mindenkor betartandóak és ezekért a versenyzők felelnek. A verseny sikeres teljesítésének előfeltétele, az útvonal helyes megválasztása. A futamokon valamennyi GPS-pont teljesítése a KRESZ betartásával lehetetlen, ezért a csapatoknak ki kell választaniuk a teljesíthető és a kihagyható pontokat. A távot természetszerűleg rövidíthetik a csapatok. A futam célja, a futam időtartama alatt minél több pontszám gyűjtése. A futam időtartama a versenykiírásban szereplő szintidő, mely a rajtidőtől a célba érkezés, illetve a menetlevél sportbírónak történő átadása között eltelt idő. A szintidő kikésése büntetést von maga után.”
Röviden annyi a történet, hogy GPS koordináták alapján egy időintervallum alatt el kell jutni A-ból B-be rengeteg élményt, látnivalót és kalandot szerezve.


Honnan van a RALLY szeretet?
Már általános iskolában elkezdődött, amikor mindig azokat a tv műsorokat kerestem ahol ebből a technikás, improvizatív sportból láthattam képkockákat. A forma 1-et és a pályaversenyzést is csak azért követtem, mert ezekről sokkal többet lehetett látni és hallani a 80-as 90-es években a médiában.

Nem kerülte el a figyelmem semmilyen technikai sportág, de az igazán érdekes és szép mindig  a rally volt számomra.
A RANGA LÁSZLÓ, IFJ. TÓTH JÁNOS, FERJÁNCZ ATTILA, ÉRDI TIBOR korszakban volt szerencsém először a pálya mellett állva beletekinteni a rallyba, amely egy igazán szép korszak valóban nagy nevekkel. A lakóhelyemhez közel eső Kassa Rally 1994 volt az első verseny ahol megcsodálhattam először testközelből a „vasakat”.

Ettől az évtől kezdve egyre több versenyre mentünk ki barátokkal, a 2003-2007-es időszakban az összes magyar bajnoki futamon ott voltunk. WRC áradat és rengeteg Mitsubishi Evo jellemezte ezt a magyar rally fénykorának is nevezhető korszakot, amelyet már egy csapat web-design szerkesztőjeként csináltam végig. Nagy lelkesedéssel szerkesztettem sajtóanyagokat, terveztem készítettem frissítettem a rally.tothesfiai.hu weboldalt a Tóth Tibor – Szabó József párosról szóló információkat, multimédia anyagokat. Mindezek mellett természetesen szurkoltam nekik, akik a Mitsubishi Lancer EVO VI, majd később EVO VIII versenyautóval harcoltak a nívós N csoport bajnoki címért.”


Szurkolóból hogyan lesz versenyrendező?
A weboldal munkálkodása mellett Hidasnémetiben a település népművelőjével -Ureczky Klára Tündével- és a helyi autós iskolával -Bárczi Gáborral- rendeztünk autós ügyességi versenyeket melyek a Hidasi napok – Felvidéki fesztivál keretein belül kerültek megrendezésre. Minden autós rendezvény szervezésében, amit Tündével közösen raktunk össze, a Hidasnémeti Önkormányzat végig partner volt.

A fesztivál programjaiba minden évben megpróbáltunk belecsempészni egy kis rallys programot. 2011-ben a tehetséges Velenczei Ádámot is sikerült meghívnunk, aki egy gumifüstölős - forgolódós show műsorral és közönségautóztatással szórakoztatta a nagyérdeműt Mitsubishi Lancer EVO versenyautójával.

Visszakerült a versenynaptárakba a Zemplén rally, így végre volt hazai versenyünk is, hiszen lakóhelyem, Hidasnémeti a zempléni pályák centrumában helyezkedik el. Mára sajnos nem rendeznek Zemplénben rally versenyt, de talán ez lehet az egyik oka, hogy 2011-ben először rendeztük meg Tündével (Hidasnémeti Művelődési Ház) az Észak-Abaúj Autós Túra – Kalandrally versenyt.
 
Ki nevezhet az Aranygombos rallyra? Kinek ajánlod a versenyt?
A versenyt rallyszurkolóknak találtam ki, hiszen az alapgondolat az, hogy komoly szervezést jelent, amikor arra törekszünk szurkolóként, hogy a nagy területen zajló versenyen a lehető legtöbb alkalommal láthassuk kedvenc versenyzőinket, a leglátványosabb helyeken. Mindezek mellett számolni kell B és C verziókat is, számítva a verseny rendezőjének biztonsági és egyéb okok miatt a gyorsasági szakaszok törlésére, vagy etap útvonallá minősítésére. A gyorsasági szakaszon keresnünk kell az elágazásokat, amelyekre legegyszerűbben GPS koordinátákkal tudunk eljutni, továbbá SMS vagy e-mail-ben küldeni tudjuk a koordinátákat a rally barátoknak. 

A versenyünk tulajdonképpen erről szól, annyi különbséggel hogy nem elágazásokat kell megtalálni, hanem a térség nevezetességeit, amiből szerencsére kifogyhatatlan mennyiségben találunk minden kis településen. Idén szeptemberben már hetedik alkalommal rendezzük meg a versenyt, bízok benne, hogy a nevezői létszám az eddigi tendenciának megfelelően bővülni fog, hiszen van egy kialakult keménymag, akikhez társultak tavaly navigátorok, akik pilótaként versenyeznek a túrán. Idén motorosok is érdeklődnek a versenyről, és a nevezők között a profik is jelen vannak, akik Ázsia Túrát is megjárt versenyzők. A profik mellett ajánljuk versenyünket családoknak, akiknek természetesen továbbra is kedvezményt adunk a nevezésnél, mert nagyon szimpatikus számomra, amikor anya apa gyerekek túráznak és közben törekednek a jó szereplésre a versenyen.

Visszatérő versenyzőink például családanyák, barátok, barátnők, házaspárok, párok akik nem a rally szeretetéért, hanem az együtt töltött idő, a vezetés és a kaland élményért jönnek a versenyre már évek óta. 

A verseny hagyományosan Hidasnémetiből rajtol, majd a térség látványosságait érintve ismét visszatér a versenyt rendező település határában található Nepomuki Szent János szoborhoz. Indulni bármilyen, közúti forgalomban részt vevő járművel lehet. GPS vevő szükséges! Amennyiben nem rendelkezik vele a nevező jeleznie kell a rendező felé, hogy bérléssel megoldja a készülék hiányát. Hála partnereinknek eddig úgy sikerült alakítanunk versenyünket, hogy az útvonalunk egyik pontján délben ebéddel várjuk az indulókat, majd a verseny végén együtt vacsorázik a versenyzői csapat az eredményhirdetés előtt. Ez a verseny arról is szól, hogy „autóversenyezhetünk” kis költséggel kis nevezéssel rendezett keretek között.”
 
Ez a hír most jelenik meg 1798. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04 05 06 07 08 0910
11 12 13 14 15 1617
18 19 20 21 22 23 24
25 26 2728293031
01 02 03 04050607

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k