Itt kezdődik 2018 - Rendezői interjú
A rendezőt kérdeztük a friss infókról, kiírásokról, extrákról
2018-03-05
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
463642971
Napi oldal:
5055
Jelenleg:
277
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a hetedik futam,
a szardiniai verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
149
2. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
122
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
77
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
70
5. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
56
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
46
8. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
43
9. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
37
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a ciprusi verseny után
1.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
98
2.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
83
3.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
62
4.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
5. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
30
6. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
7. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
26
8.
Hubert Ptaszek
Skoda Fabia R5
23
9.
E.Brynildsen
Hyundai i20 R5
23
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az ötödik futam,
a norvég verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
135
2. Sebastian Loeb
Peugeot 208
104
3. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
102
4. A. Bakkerud
Audi S1
101
5. Mattias Ekström
Audi S1
97
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
94
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
66
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
61
9. Janis Baumanis
Ford Fiesta
41
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
93
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
78
3. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
48
4.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
47
5.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
43
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
36
7.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
23
8.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
23
9.
Balogh János
Skoda Fabia R5
23
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
94
2.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
66
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
63
4.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
50
5.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
6.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
26
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
8.
Kocsomba Károly
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
23
9. Berki Gábor
BMW M3
16
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
60
2. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
58
3. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
48
4. Tim Gábor
Opel Adam R2
47
5.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
39
6.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
7.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
22,5
8.
Boroznaki Tibor
Citroen C2 R2
21
9. Várnai Dávid
Honda Civic
21
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
az második futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
44
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
41
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
35
4.
Simon István
Fiat X1/9
35
5.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Vizkeleti János
Lotus Elise
85
8.
Becsics Brankó
Mazda Mx-5
46
9.
Dicsa Tibor
Volkswagen Lupo
39
teljes táblázat

a123_teszt_rallye_-_rendezoi_interju_2

Kevesebb, mint két hét múlva kezdődik a 2018-as szezon Orfűn. Több mint 10 éve járunk Orfűre minden márciusban így nem mondható, hogy ne ismernénk az A123 Teszt Rallye-t, mégis, minden évben van valami újdonság, valami plusz. Korábban már hírt adtunk például a MARB és Sprint versenyzőknek nyújtott nevezési díj kedvezményről, és az RSK Jr újításról is. A versenyről és a részletekről Markó Tibor rendezőt kérdeztem. 
 
Kezdjük az alapvető dolgokkal: kik indulhatnak idén Orfűn?
Az A123 Teszt Rallye-t a megszokottak szerint idén is olyan programmal készítettük elő, hogy a ralis társadalom számára élhető, élvezetes és megfelelő sportszakmai tartalommal bíró rendezvényt jelentsen. Az „amatőr” szekció képviselői számára hivatalos, bajnoki versenyként, a Licencesek számára pedig egy megfelelően biztosított, profi tesztként. Azaz: a MARB bajnokságban és a Rallye Sprint Kupában bajnoki verseny lesz, a Licencesek számára pedig egy profi tesztlehetőség. …és még valami: majdnem kifelejtettem az RSK Jr-t, amiben az utánpótlásnak kívánunk kedvezni, így az alapvető szabályok betartásával a szlalomosok, miniralisok is belekóstolhatnak a rali egy másik, magasabb szegmensébe. Akkor viszont összegezve: MARB, SPRINT, Licence és RSK JR indulóknak kínálunk lehetőséget Orfűn.
 
 
 
 
Rendhagyóan csütörtök-péntek?
Igen, a hosszúhétvégére való tekintettel és az érintettek kérésének megfelelően került csütörtök-péntekre az esemény, így a verseny után mindenkinek megmarad a hétvégéje a családra, pihenésre, vagy a Licenceseknek az orfűi fellépés-, teszt után az autó további felkészítésére az egri verseny előtt.
 
Részletezzük egy kicsit. A versenyhez kapcsolódó szokásos kiegészítő szolgáltatások most is meglesznek?
A szokásos MNASZ gépkönyvezés most is a versenyzők rendelkezésére áll. Ami a mai napig fix: a 2018. március 15., csütörtöki gépkönyvezés a szokott pécsi helyszínen, az ATI-ban, amit ezúton is köszönök Jovánovics János tulajdonosnak. További kérésem is volt az illetékesek felé, ha kapok választ, és tudok miről beszámolni, tájékoztatjuk az érintetteket.

A versenyen indulni szándékozó MARB és Licences versenyzők figyelmét szeretném felhívni arra, hogy bár az MNASZ gépkönyvezés a versenyhez kapcsolódóan bonyolódik Baranyában, azért a verseny technikai átvételén történő megjelenés az előírt időben kötelező. Azaz: úgy egyeztessen mindenki magának gépkönyvezési időpontot Pécsre, hogy az ne okozzon késést a verseny technikai átvételéről, Orfűről.
Az MNASZ gépkönyvezéssel kapcsolatos egyeztetéseket az MNASZ ATB-vel kell megejteni mindenkinek: atb@mnasz.hu.
Visszatérve a kérdésre gépkönyvezési lehetőség az érintettek közreműködésével adott, a szabályismereti vizsgát pedig az MNASZ „e rendszerében” kell megoldania minden érintettnek.
 
 
Az A123 Teszt Rallye elsősorban az „amatőr” versenyzők bajnoki versenye. Bár kiszivárgott a kiírás munkapéldánya, így ismertek a részletek, mégis, mi vár a MARB versenyzőkre Orfűn?
Fontos az elején leszögeznem, hogy a januári fórumunkon már tisztázott alapvetés a déli régiót illetően, hogy a MARB versenyeinket éppolyan lendülettel toljuk és ajánljuk, mint a Sprintet, hiszen egyik nincs a másik nélkül. A program felépítése nem változott: MNASZ gépkönyvezés (ez a MARB-osok gépkönyvezése is), aztán csütörtökön adminisztratív és technikai átvétel, majd pályabejárás, és este versenyzői eligazítás rajtszám osztással, pénteken pedig reggeltől estig versenyzés. Vállaltuk, hogy igyekszünk a MARB versenyeket még vonzóbbá tenni a versenyzők számára ezért az idei esztendőben az eddigi 5 helyett, 6 gyorsaságival várjuk a MARB versenyzőket. Azaz, a pályát mindkét irányból 3-3 alkalommal teljesíthetik majd. Ez azt jelenti, hogy a MARB évadnyitó 42km gyorsasági szakaszt kínál az érintett versenyzőknek. Ne felejtsük el: ez az az évadnyitó verseny, ahol valóban az „amatőrök”, a MARB-osok a főszerepelők. 
 
Elfogtuk a MARB kiírás módosított munkapéldányát, ami már az ARVSZ 2018 szerinti szabályváltozásokat is tartalmazza 
 
A MARB és a Sprint mezőnybe nevezők kedvezményt is kapnak tőletek. Hogyan működik ez a rendszer?
Fontos kiemelnem, hogy amint mondtad is, a MARB és a Sprint versenyzőkre egyaránt érvényes ez a kedvezmény. Ezzel elsősorban a távolabbról érkezőket szeretnénk motiválni, azaz, ez egyfajta gesztus, ha úgy tetszik, egy kis üzemanyag költség hozzájárulás. Minden vezető versenyző hivatalos lakcíme és Orfű közötti távolság a mérvadó, és 150km-ként 5.000,-Ft kedvezményt vehetnek igénybe a nevezési díjat illetően.
 
Tehát, ha én MARB vagy az RSK versenyzőként neveznék Orfűre pl. Mezőkövesdről, akkor mit csináljak pontosan?
Add fel a nevezésedet a szabályok szerint, és kedvezményt pontosan leíró dokumentum alapján, az adminisztratív átvételen érvényesítheted a kedvezményedet. Mezőkövesd esetében ez 10.000,-Ft-ot jelent összegszerűen. 
 
 
Az amatőr szekció másik érintett része a sprint. Az MNASZ tájékoztatása és a már ismert információk alapján kiderült, hogy 2018-ban kizárólag déli régióban lesz teljes szezonja a sprint versenyzőknek.
Így van, idén minden MARB versenyünk betétprogramjaként, külön MNASZ regisztrációval valósulhatnak meg a Rallye Sprint Kupa versenyek. Ez a sorozat azokat a versenyzőket célozza, akik valamilyen okból nem tudnak, nem képesek a MARB versenyeken indulni, de az alapvetően elvárható és előírt normákat teljesítik, betartják. Ahogy már korábban említettem, fontos tisztán látnunk a MARB és Rallye Sprint tekintetében, hogy egyik nincs a másik nélkül. A lebonyolítással kapcsolatos egyezség része tény az is, hogy a MARB a primer, a befogadó sorozat, amelynek keretében, betétprogramként valósulhat meg a Sprint verseny.
Orfűn az eddigieknek megfelelően idén is 3+2, azaz öt szakasszal, 35km gyorsaságival várjuk a sprinteseket. A Rallye Sprint Kupa szabályai 95%-ban összecsengenek a MARB szabályokkal, a maradék részükben viszont pontosan annyira térnek el, hogy a tavaly a tányér szélére került versenyzők újra versenyezni tudjanak – és ami még fontosabb, hogy visszanyerjék a bizalmukat és versenyezni akarjanak – megfelelően szervezett és ellenőrzött körülmények között.
Sajnos manapság is érik nemtelen támadások ezt a 20 éve (!) szabályok adta kereteken belül működő és életképes rendszert, de akár hogy kiabáljanak az önjelölt megváltók, a lényeg változatlan: a Rallye Sprinten most sem lehet kerékkel szerelt kettes-létrával, fürdőgatyában és papírcsákóban versenyezni. A Sprintesek esetében idén bevezetésre kerül a rajtengedélyhez kötött, kötelező szabályismereti vizsga, amelyet a versenyek helyszínén, a rendező által biztosított és felügyelt módon kell elkövetni. Magyarra fordítva: a sprintes nevezőknek a MARB szabályokból kell felkészülniük és a helyszínen egy tesztlap kitöltésével számot adniuk tudásukról. Ez alapfeltétele a versenyen való részt vételnek. Ez nem teljesíthetetlen, és nem ördögtől való. A Rallye Sprint Kupa 2018 pontgyűjtő sorozata tehát szintén itt, Orfűn, 3+2 szakasszal, 35km gyorsaságival rajtol.   
 
A Rallye Sprint Kupa versenykiírása is módosult az ARVSZ 2018 megjelenése után. 
 
Mit lehet és kell tudni az RSK Jr programról?
Nem titkoltan ezt kedvcsinálónak szánjuk. A cél az, hogy további és újabb eszközzel biztosítsunk utánpótlást a Sprintnek, a MARB-nak, a ralinak. A Rallye Sprint Bajnokság 2001 óta működő rendszere mindvégig ezt az elvet szolgálta, és bár az MNASZ térnyerése sok változást hozott az utóbbi években, a célunk továbbra sem változott. Bár az utánpótlás nevelés nem csak a mi feladatunk, ugyanakkor mi felelősnek érezzük magunkat, így a saját jövőnk érdekében nem tehetjük meg, hogy nem foglalkozunk a kérdéssel. Ezért született ez az úttörő és egyedülálló ötlet, a Rallye Sprint Kupa Jr.. Zanzásítva: olcsóbban, csökkentett távon, értékelésen kívül, de részt vehetnek a szlalom és egyéb alacsonyabb osztályú rali jellegű rendezvényeken versenyző ifjak a versenyünkön, amennyiben az alapvető normákat teljesítik: szabályismereti vizsga, ill. a versenyjármű technikai oldala. 
 
  
Az orfűi évadnyitó az egyik olyan verseny, ahol a Licencesek nem bajnoki pontokért autóznak, még is sokan vannak. Mondhatjuk, hogy már ez is hagyomány.
A123 Teszt Rallye. Ez az esemény neve, amely kettős célt szolgál: hivatalos, bajnoki évkezdet a MARB és a Sprint versenyzők számára, ugyanakkor professzionális, verseny szimuláció – teszt a Licencesek számára. Idén sincs ez másként, így szeretettel és akár 84km tesztlehetőséggel – ez ugyebár 12 gyors – várjuk a licenceseket Orfűre. Mivel ez a verseny a számukra éles bevetést jelentő egri verseny előtt zajlik egy héttel, ha a versenyjárgánynak itt, Orfűn derül ki bármi gondja, még marad egy hét orvosolni, míg ha ugyan ez a verseny előtti csütörtökön jön elő, már jelentősen szűkül az érintettek mozgástere. Ezzel a lehetőséggel sok Licences élt az elmúlt bő évtizedben, és nagyon örülök neki, hogy minden évben szép számmal jelennek meg nálunk és emelik a rendezvény színvonalát. Ennek köszönhetőn jó néhány hazai premier kapott helyet, sok újdonság itt, nálunk volt először látható, ezen az orfűi versenyen, ami még értékesebbé teszi ezt a történetet.  
 
Szivárogtass egy kicsit! Milyen érdekességekre lehet számítani nálatok?
Az eddig beérkezett nevezések alapján ismét színes lesz a paletta, ugyanis a legkisebbektől a legnagyobbakig minden és mindenki megtalálható lesz Orfűn. Természetesen a régióban eddig érdekelt MARB és Sprint versenyzők java itt lesz, az sem túl nagy titok, hogy a közönség-kedvenc „hátulhajtós” típusból is szépen képviselteti magát. Örülök, hogy az ORB/ORC élmezőnyből is lesz autó is és versenyző is, sőt, bajnok is! Akik WRC-t, R5-ös autót szeretnének látni, azok sem fognak csalódni.
 
Kértél, hogy szóljak, mindenképpen kérdezzelek a csajokról.
Tényleg! Nagyon fontos! Nagyon örülök neki, hogy újra lányokat köszönthetek a versenyünkön, versenyzőként!
 
Vezető, vagy navigátori szerepben?
Szerencsére mondhatom, hogy a lányok navigátori szerepvállalása már-már megszokottnak nevezhető, és ez örömteli. De az, hogy vezető versenyzőként vegyenek részt a rali bármelyik ágában, még meglehetősen ritka. A Sun Aqua Kia Racing Team delegál két hölgyet hozzánk, akik, ha már így alakult versenyautókat is hoznak magukkal. Vogel Adrienn és Krajnyák Petra eddig a gyorsasági szakágban, tavaly pedig a nemzetközi KIA LOTOS Kupában edződött. Nagyon örülök érkezésüknek, és kíváncsian várom, hogy mire lesznek képesek ebben a meglehetősen férfias mezőnyben, egy számukra új szakágban és egy idegen helyszínen. Üde színfoltjai lehetnek az idei versenyünknek, szurkolok nekik! És ha már itt tartunk, várjuk a további bátor és elhivatott hölgyek nevezését is, éppen ezért 2018-ban útjára indítunk egy Lady’s Cup elnevezésű különdíjat is! Hölgyeim, a déli régió ajtaja előttetek is nyitva áll!  
 
a123_teszt_rallye_-_rendezoi_interju_3
 
Mikor vannak a nevezési határidők? Ha valaki most kap kedvet, vagy szponzorpénzt :o) meddig nevezhet még?
Tekintettel arra, hogy az idei évre vonatkozó szabályok nem oly régen véglegesedtek, picit mi is kitoltuk az előnevezési határidőt, így az eredeti időponttól eltérően 2018. március 7., szerda az előnevezési határidő, eddig az időpontig még olcsóbb a nevezés. Ha ekkor sem telnek még be a szabad helyek, akkor 2018. március 15-én, az adminisztratív átvételen, azaz a helyszínen is lehet majd még nevezni, de ezt érdemes előzetesen email-ben jelezni. Jelenleg (2018.03.02.) még a MARB, a Sprint és a Licences mezőnyben is akad helyünk, és még előfutók is jelentkezhetnek. A várható időjárásról - hátha segít dönteni: nem lesz hó, ez 100%. 10-14 oC közötti hőmérséklet várható, talán 1-2mm csapadékkal, amit a versenyautók 2 gyorsasági alatt fel is tudnak szárítani. Az pedig, ha olykor kicsit csúszik, kicsit nedves, mindenkinek jó. 
   
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3423. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
09 10 11 12 131415
16 17 18 19 202122
23 24 25 26272829
30 31 01 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
2018.07.20-22.

részletes infóink
2018.07.21-22.

részletes infóink
2018.07.21.

hivatalos honlap
2018.07.21.

hivatalos honlap
2018.07.26-29.

részletes infóink
2018.07.28.

hivatalos honlap
2018.08.03-05.

részletes infóink
2018.08.04-05.

hivatalos honlap

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k