Botka Dávid és Szeles Péter vezeti az ERC2 kategóriát a Görögországban megrendezett Acropolis Rally első versenynapja után. A páros egy kis szerencsével, és egy jó autózással két gyorsasági után majdnem egy perc előnyben van riválisaival szemben.
Két szabad edzéssel, majd a kvalifikációs szakasszal kezdődött a Botka Rally Team párosának a görög ERC futam. Az időjárás-jelentések szombat délutánra és vasárnap egész napra esőt ígértek, ennek megfelelően mindenki az eget kémlelte a szervizparkban délelőtt.
’A kvalifikáción nem mentünk rosszul, bár az időn nem ez látszott… :)
Igazából a verseny előtt átbeszéltük és úgy számoltunk, ha esne az eső, akkor nem lenne rossz elől menni, hiszen minden autó után romlik a pálya.’ - mondta a pilóta rajthely-választás előtt. Ennek megfelelően Botka Dávid úgy döntött, a mezőny legelején indul.
Az éppen felújítás alatt álló Acropolis lábánál tartották az ünnepélyes rajtceremóniát, ahol már szakadó esőben tapsolt a meglepően nagy tömeg az ERC mezőnyének.
80 kilométeres etap és kerékcsere, valamint tankolás után elkezdődött a futam a hosszúnak tervezett, de az utolsó pillanatban hozott döntés szerint csak lerövidített, így is 22 kilométeres szakasza
’Szerencsénk volt, emiatt az első gyorsaságin abszolút harmadik időt tudtunk autózni, ami a kategóriában az első időt eredményezte. Volt egy hibánk, egy nagyon csúszós részen nem akart megállni az autó a kanyar előtt, de megúsztuk. Mindenkinek voltak hibái, gondjai.’ - ez így is van, hiszen több páros is már ezen a szakaszon befejezte a versenyt, vagy SuperRally-zni kényszerült.
’A második szakaszon a sötétben, a 24 kilométeren az első gyorshoz képest 30 másodperccel mentünk rosszabbat. Azt gondolom, ez nem rossz, hiszen a gyorsasági végén a csúszós részeket nagyon elspóroltam. Vezetjük a kategóriánkat és abszolútban a hetedik helyen vagyunk. Várjuk a holnapi folytatást.’ - összegezte az első napot Dávid.
Hatalmas tömeg várta a gyorsasági szakaszok mellett a mezőnyt. Hasonló tömeg figyelte az esti szervizparkban a csapatok munkáját, amint próbálják megszabadítani a versenyautókat a hatalmas mennyiségű sártól, és próbálják orvosolni a két szakasz eredményezte hibákat.
A Botka Rally Team szerelőgárdájának nem adott extra munkát a pilóta, hiszen a jó helyezés ellenére az autón a sáron kívül egy karcolást nem találtak.
Vasárnap hét, egyenként közel 20-20 kilométeres gyorsasági vár a párosokra.
’Az első szakasz egy viszonylag könnyű pálya, sok aszfaltos résszel. A második és harmadik gyors lesz a vízválasztó. Mindkettő nagyon veszélyes részeken vezet át. A negyedik szakaszon újra sokat fogunk majd aszfalton menni. A két aszfaltos részen szeretnék egy jót autózni, a másik két szakaszt pedig megpróbáljuk túlélni és reméljük, hogy ezt az eredményt tudjuk tartani a verseny végére is.’