Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
A legendás VFTS újra talpon!
Budai Béla feltámasztotta az egyetlen magyar gyári VFTS-t!
2016-10-02
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684390700
Napi oldal:
50699
Jelenleg:
848
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

a_legendas_vfts_ujra_talpon_2

Már láttunk róla képeket, ahogy készül, de igazából csak most beszéltünk róla Budai Bélával, a versenyzővel, aki a kilencvenes évek elején ment az egyetlen magyar gyári VFTS-el. Bélával régóta ismerjük egymást, az interjút egy telefonbeszélgetésből készítettem, sokat nem akartam színezni rajta, talán így adja vissza a legjobban...


thumb_a_legendas_vfts_ujra_talpon_3Kicseng...
Szervusz DuEnkém! 
 
Jó napot Béla Bátyám! Rosszkor hívlak?
Dehogy! Te sosem! Épp csináljuk a paripát!
 
Ilyen fiatal, feltörekvő versenyzőkkel szoktam néha interjút csinálni… Szánsz rám pár perc időt?
Az öreganyádat… :D :D Te hányas vagy?
Beszélhetünk… Legalább addig leülök :)

a_legendas_vfts_ujra_talpon_6
 
Mikor mentél utoljára és mivel?
Hááát… 
Talán a Celicával, 2000-es évek elején. Pécsen talán. A rosseb tudja. Olyan 2001 környékén. Megnézed? Te könnyebben meg tudod nézni… :)
 
Már annyi mítosz lengi körül a VFTS-ed… Milyen autó is ez tulajdonképpen?
Brundzától hoztam 1986-ban. Nem olvastad a könyvet?
Három évig intéztem és végül 1986-ban került hozzám. Akkor itthon a mezőnyben volt talán három ’nyugati’ kocsi. Két Renault 5 turbo és talán egy Golf.
 
Te mennyit mentél ezzel az autóval?
Olyan sokat nem. :( Két-három évet. Aztán 1992-ben kezdtük a vállalkozásunkat Kaposváron, a Fiat kereskedést. Se pénzünk nem volt rá, se idő, hogy menjek tovább az autóval.
Azért amikor ezt behoztam 86-ban, ez nagyon nagy szám volt!
 
a_legendas_vfts_ujra_talpon_5

Most is az!
Úgy néz ki, hogy két darab ilyen autó maradt meg épen. Az egyik bent áll a múzeumban, Brundza mester vigyáz rá, a másikat meg most rakjuk rendbe. :)
28ezret mutat a kilométer órája. Ennyit is mentünk vele, versenyben, etapon…
 
Sosem felejtem el, amikor a vadonatúj Punto S1600 autódba először beülhettem és amikor kiszálltam, izgatottan kérdezted: naaa, milyen? Akkor azt kérdeztem: Ez is egyhatos, mint a Lada, nem? Akkor kicsit haragudtál rám, joggal :) Most újra megkérdezem: Ez is egyhatos?
Sajnos az eredeti motorok már kilehelték a lelküket, elkoptak. Bajor Zoli csinált bele nekem egy 1.6-os motort. Az orosz alapokra! A vezérműtengely, a rugók még a SHCRICK cuccok, nyolcvanhatból.
Amikor ezt hoztuk, akkor nagyon sok volt vele az ügyintézés. Az oroszok összeírtak egy listát, hogy mit kell nekünk megszerezni a dollár-elszámolású országokból. Ezeket a nyugati alkatrészeket nekünk kellett kiszállítanunk Moszkvába! A MOGÜRT-höz jártunk be. Egy cég hozta be ezeket. A SACHS kuplungot, a karburátort, a SCHRICK tengelyeket, rugókat. Aztán ezt vittük ki és ezt szerelték be. Még Ikarusz alkatrészként papírozták le. Addig nem is álltak neki, amíg ezek meg nem érkeztek.
Amit mondtak, leírták, hogy mi kell bele, azt kellett beszereznünk.
 
Akkor ezt az autót személyesen Neked építették?!
Igen. A design is úgy jött, ezt még az oroszok csinálták meg nekem. Az eredeti gyári VFTS-eken is hasonló volt a mintázat, kékben. Az enyémet megcsinálták magyar színekre.

a_legendas_vfts_ujra_talpon_4
 
Milyen váltó van benne, milyen diffi?
Kapott egy tolókerekes váltót, amiben rövid az egyes fokozat, a diffi pedig egy sperr kombi diffi.
 
A kerekek?
13as, szigorúan! ETS felnikkel.
Csináljuk már egy hónapja. Nem csak felújítjuk, hanem próbáljuk restaurálni.
Ezeket a modern alkatrészeket, amik a mai magyar VFTS-ekben vannak, azokból nem engedtem semmit sem beletenni. Próbálom minden porcikájában megtartani, ahogy az oroszoktól elhoztam.
Az, hogy 16 évig állt a garázsban, az nem tett jót neki, sok mindent fel kellett rajta újítani. De az autó szerintem gyönyörű! Küldünk Brundzának, hogy újra összeállt ez a paripa.
Sokan próbálták már megvenni korábban, de nem adtam el…
 
Emlékszem rá, mikor 15 éve a műhely hátsó részén állt letakarva… szarul nézett ki, de mondtad, hogy akkor is volt rá érdeklődő…
Sokan kérték, sokszor voltak megnézni.

a_legendas_vfts_ujra_talpon_7
 
És mik a tervek? Győzni fogsz?
Áááá, dehogy! Nem nekem kell megnyerni és a mi időnk nem is lesz mérve! (A Mecsek Classic mezőnyben indul – a szerk.) Gondolom, sokan kíváncsiak lesznek az autóra, hiszen egy igazi kuriózum. Azért szeretnék vele egy jóízűt közlekedni. A vejem, Czakó Janek ül majd mellettem, de azt mondja Sipi (Sipos Kálmán), hogy Ő is menne egy picit… Már én is nagyon régen ültem versenyautóban, de gondolom, ha megyek vele pár kilométert, tizet-huszat, akkor majd újra összeszokok vele. Nem akarjuk megváltani a világot!
De azért veszek új gumit… :) 
 
Ígérd meg, hogy vigyázni fogsz rá! És Magadra is!
Hát persze! Magamra is! Köszönöm, hogy hívtál!

 
A gyönyörű képekért köszönet Kacsándi Norbinak!

Ez a hír most jelenik meg 13329. alkalommal
címkék: Budai Béla, VFTS
Share |
2016.10.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2016
Mecsek Rallye 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k