Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
A magyar bajnokságban és a Forddal
Turán Friciék nem változtatnak!
2012-03-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684409467
Napi oldal:
69466
Jelenleg:
748
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_2

Turán Friciék tavaly belekósoltak az SWRC küzdelmeibe, itthon is autóztak pár versenyen. 2012-ről kérdeztem a pilótát:

Beszéljünk egy kicsit a tavalyi évről.
Jó sok kilométert tudtatok menni, voltak jó eredmények, de az év vége nem úgy sikerült, ahogy elterveztétek.
Nagyon pozitívan értékeljük a tavalyi évünket. Úgy érzem, hogy sokat tanultunk. Volt két dobogós helyezésünk, világbajnoki harmadikok voltunk Görögországban és Németországban is.
Az, hogy az év vége így alakult, az nagyon sok mindennek tudható be, leginkább annak, hogy mi egy csapatként éljük meg a jó és a rossz dolgokat is. Sajnáltuk, hogy az FIA nem akceptálta azt, hogy mi tényleg egy csapatként szerettünk volna autózni.
Túl vagyunk már ezen. Sokat tanultunk a gyorsasági szakaszokon is. Rengeteg tapasztalatot és elismerést szereztünk. Szép év volt, de most már az idei évre fókuszálunk.

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_3

Úgy tűnik, hogy mindenkinek egy kicsit nehezebb éve lesz a 2012-es, mint a korábbiak.
Mi sem vagyunk másként. Sajnos a főtámogatónk, a Synergon idén távol marad tőlünk. Több, együtt töltött év után megszakad a kapcsolatunk, ami semmi másnak nem köszönhető, csak a nehéz gazdasági helyzetnek. Köszönjük nekik a támogatást.
És büszkék vagyunk azokra, akik kitartottak, kitartanak mellettünk és azokra is, akik új partnerként csatlakoztak hozzánk.

A magyar bajnokságban fogunk tudni versenyezni, alapvetően a Forddal!

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_5

Azért kell így mondanom, hogy alapvetően, hiszen az első futamon még nem, de a bajnokság második futamától a végéig a megszokott Markko Martin csapattól érkezik a Ford Fiesta S2000-es versenyautó.
Az egri futam egybe esik a csapat portugáliai szereplésével és az autónk bérbe van adva, így az első versenyen Kiss Elemér barátom R4-es Subaru Imprezájával fogunk menni.
Ezzel az autóval indultam a Mikulás és a Szilveszter Rallye-n is.

Nagyon bizakodunk benne, hogy minden futam meg lesz tartva és szeretnénk egy nagyon jó évet zárni a magyar bajnokságban.

A Subaru mennyire ütőképes autó a Fiestához képest?
Az egri futamon lesz hátrányotok emiatt?
Nagyon nehéz erre választ adni.
A pécsi futamon egyértelműen látszott, hogy a Fiestával gyorsak vagyunk.
A Subaruval teljesített versenyek után látszik, hogy az autónak motorerő hátránya van a Mitsubishikkel szemben. Nagyon sokat teszteltünk, Orfűn is mentünk két kört az autóval. Nagyon jó beállításokat találtunk és az autó is nagyon rendben van.
Azt, hogy Egerbe mire lesz elég az autó, még nem nagyon tudom elképzelni. Az egri pályák igénylik a teljesítményt. Egy jó futómű beállítással és a Subaru híresen jó hajtásával megpróbáljuk a maximumot kiautózni az autóból.

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_4

Ami alapvető kérdés még a számomra, hogy a pécsi IRC futamon nem lehetett bioetanollal menni és nem tudom, hogy ez mennyire teszi majd szorossá a küzdelmeket, hiszen a magyar bajnokságban lehet és ez az üzemanyag az N4-es és R4-es autóknak ad pár lóerőt.

Ha jól tudom, a Subaru szekvencionális váltója április elsejétől lesz homológ… Ezek szerint szombaton még a hagyományos váltóval rajtoltok el?
Érdekes helyzet mindenképp. Már teszteltük a szekvencionális váltót, ad egy kis váltási biztonságot bizonyos szituációkban, azon kívül túl nagy különbséget nem érzek, de szeretnénk a versenyben használni, ha a szabályok erre lehetőséget adnak.

Beszéltünk a magyar bajnokságról.
Elképzelhető, hogy idén külföldön is indultok valami más futamon?
Abszolút tervben van. A világbajnoki szereplésünkön nem csak mi dolgozunk, hanem egy manager iroda is dolgozik rajta. Remélem sikerül a legjobb lehetőséget megtalálnunk.
Remélem fogunk kint menni, de erre még biztosat nem tudok mondani.
Ha bármit is tudunk lépni az ügyben, biztos lehetsz benne, hogy Te és az Olvasóid fogják megtudni először :)
Köszönjük szépen!

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_1


Beszéltél a csapategységről, ezért nem is kérdeztem rá az elején, de ezek szerint egyértelmű, hogy Zsiros Gabival mész?
Természetesen! Úgy tűnik, hogy ez csak a mi számunkra volt egyértelmű, hiszen hallani lehetett, hogy Gabi talán vezetni fog, hallottam olyat is, hogy én kivel megyek, Gabi kivel… Ez a dolog két embernek nem volt kérdés: Gabinak és nekem.
Amikor 2009-ben összeültünk, akkor az évek alatt egy olyan barátság kovácsolódott köztünk, amihez nagyon nagy dolognak kellene történni, hogy ne működjön.
Minden év végén, év elején lehet hallani versenyzőpárosokról mindenfélét. Azt gondolom, hogy mi fix páros leszünk hosszú ideig!

Ez a hír most jelenik meg 6383. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k