Rallye1, Rallye2, Historic és Rallye SPRINT a Mecsekben!
Márciusban talán nem sokan hitték, hogy 2012-ben lesz lehetőségünk a 6. bajnoki versenyről beszélni, hiszen akkor még az elsőről sem volt mit. Az évadot a Marco Racing Team csapata foglalja keretbe, az évet Bükfürdőn velük kezdtük murván, és most, október 19-21-én velük fejezhetjük be Komlón, aszfalton. A részletekről Markó Tibort a csapat vezetőjét faggattuk.
Hogy vagy?
Köszönöm kérdésed! Megfogadtam Rudolf Péter tanácsát: „nenószmókojjá! nenódrinkójjá!” így úgy tűnik, valóban megmaradok. Tényleg köszi!
Mitől is lesz a Baranya Kupa „legnagyobb” hazai rali-verseny?
Talán szerencsésebb, ha úgy fogalmazunk, hogy a hivatalos országos bajnokságok mindegyikének résztvételével válik a Baranya Kupa az idei év „legátfogóbb” rali versenyévé. Itt ér véget a Rallye1-es bajnokság (ORB), a Rallye2 emelt távon, másfeles szorzóval teljesíti a versenyt, a Historic Rallye mezőnye CEZ (Közép Európai Zóna) futamként teljesítheti a versenyt, és ami az igazi újdonság, hogy a „nagyokkal” egy időben és egy helyen, a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság mezőnyében az amatőrök is kipróbálhatják magukat a Mecsekben.
Rallye Sprint a Mecsekben?
Úgy van! Az elmúlt években, a Baranya Kupa Rallye2 és Historic Rallye bajnoki volt, és ezen alkalmakkor csatlakozhatott hozzájuk a Rallye Sprint mezőny is. Bár az idén a Rallye1 is itt lesz, ez nem változtat azon, hogy a Sprintesek idén is szóhoz juthassanak. Ha jól tudom, szeptemberben az RTE bajnoksága is véget ér, így az RTE-s versenyzőket is várjuk szeretettel Baranyába, egy extra levezetésre a sprint mezőnybe!
Az világos, hogy mi kell ahhoz, hogy Rallye1-ben, Rallye2-ben vagy Historic-ban elinduljak egy ilyen magas szintű versenyen, de mit kell teljesíteniük a Sprinteseknek az induláshoz?
Természetesen a Sprintesek esetében is a szabályozottság és a biztonság az első! A Baranya Kupa sprint versenye része a TR Consult Rallye Sprint Bajnokságnak, amely MNASZ Amatőr Kupa futam is egyben. Ez azt jelenti, hogy aki ismeri és betartja az MNASz ARK versenyekre, azaz a Sprint versenyekre vonatkozó szabályokat, és rendelkezik egy MNASZ vagy RTE gépkönyves autóval, vagy egy Rallye Sprint bajnokságban technikailag regisztrált autóval, az részt tud venni a versenyen. Nincs szüksége semmilyen extra kiadást jelentő licencre, egyéb dolgokra… Ami azonban fontos, hogy RTE licenc-szel is lehet nevezni a Sprintes mezőnybe! Röviden: duen.hu és pecsiautosport.hu itt lehet megtalálni a Rallye Sprint Bajnokság alapkiírását, technikai szabályait. Ez az alapvető minimum, amit vállalniuk kell az amatőr indulóknak. Távolról sem lehetetlen!
Azt már tudhatjuk, hogy mit vártok el. …és mit kínáltok?
Tulajdonképpen nem kérünk többet tőlük, mint amikor egy sprint versenyünkön indulnak. Azonban bármelyik hazai sprint versenynél többet kapnak! …ráadásul: sprintes áron! Három különböző gyorsasági szakaszon: „A”: 16,15km(!!); „B”: 18,00km(!!!); „C”: 5,50km zajlik majd a Sprintesek küzdelme, összesen 74km gyorsasági kilométerrel! Szerintem ez ma egyedülálló Magyarországon!
Ha már így bele lendültél: a betűkön kívül tudhatunk többet is a pályákról? Mi a programja a többi mezőnynek?
A pályákról egyelőre nem szeretnék többet mondani. Természetesen a mecseki lehetőségek behatároltak, így nekünk is meg van a józanésszel is felmérhető lehetőségeink és korlátaink. Élvezetes és nagyon is „ralis” programot állítottunk össze a versenyzőknek! Mindenkinek!
Röviden…
A verseny hetében, csütörtökön és pénteken járhat be pályát a Rallye1 és a Historic mezőnye, szombaton ismerkedhet a tereppel a Rallye2 és a Sprint társaság. Szombaton a délelőtt az átvételeké, majd délután egy belvárosi Prológgal kezdődik a Baranya Kupa, ahol bemutatkozik a Rallye2 és a Rallye1, valamint a Historic mezőny. Még aznap egy klasszikus pályán rajtol el a Rallye és a Historic kéz a kézben, hogy aztán még egyszer, immáron sötétben is teljesítsék a pályát. Vasárnap 3 újabb helyszínen (amiket korábban említettem) kergetik egymást a mezőnyök. A Rallye1 és a Historic és a Rallye2 9, míg a Sprint 5 gyorsasági szakaszt teljesít vasárnap. Majd a belvárosban célceremónia és díjkiosztó kivétel nélkül minden mezőnynek. Ja! és pénteken még lesz egy komoly teszt is, amennyiben akad elég jelentkező.
Belépők? Prológra? Gyorsokra?
Ez egy állandó és nehéz kérdés. Alapvetően a versenyt úgy terveztük, hogy ne legyen szükség belépő szedésre sehol...
… és most jön a szomorú „de”…
Igen! De! Ha isten és a párt is úgy akarja ezt a tervünket tartani is tudjuk, bár picit fájni fog, lehet.
Azonban - ha már ilyen szépen megfejtettük, hogy nincs belépő – készülünk egy komoly meglepetéssel a nézőknek! Notheisz Attila barátom volt az ötletgazda, én pedig kapva-kaptam az ötletén és azonnal hozzáfogtam a megvalósításához. Munka címe van csupán: Baranya Kupa All Stars vagy Baranya Kupa Rallye Old Stars még nem tudom…
Kosarasok???
Ok. Mondom, mielőtt kitalálsz valami mást is :)!
Balázs Öcsi (Lada); Balatonyi Árpi (Lada); Hodula Misi (Lada); Szajky Pista (Lada); Notheisz Attila (Lancia); Kovács Zoltán (Lada) és talán Varga Cigi (BMW). Szép kis „névshowr” nem?
Rendezőként szeretnék valami extrát, pénzért meg nem vehetőt (még mászterkárddal se nem megvehetőt!), és ugyanakkor élményt jelentő ajándékot adni a nézőknek, akik még mindig kitartanak a szebb napokat is látott, szeretett sportágunk mellett, és talán a fenti nevek visszahoznak a pályák szélére pár régebbi komálóst is.
Mi a terv az urakkal?
Mindegyiküket összetrombitáltam egy olyan „mini válogatottba”, ami sok ezrünkben különleges emlékeket hozhat újra a felszínre és unikális élményt jelenthet most is. Annyit kértem mindegyiküktől, hogy egy feladatot teljesítsenek csupán: közlekedjenek úgy, hogy Ők is és a nézők is vigyorogjanak non-stop! Az idő le van sz@rva! Nem kellett sokáig győzködnöm őket. Köszönöm nekik! Elkiabálni nem merem, de van esély arra, hogy ez kis csipet-csapat még 2db Audival és legénységével kiegészüljön. (olyan igazi „hókotróval”! :o)) Remélhetőleg sikeresen zárulnak az ez irányú tárgyalásaink is. Tisztában vagyunk a szűkös lehetőségeinkkel, és csak remélni merem, hogy a Marco Racing Team egy színvonalas és élményekben gazdag finálét tud a versenyzők és a nézők asztalára tenni! Mindenesetre, amint az talán látható is: dolgozunk rajta!
Nevezési zárlatok:
Sprint előnevezési zárlat: 2012. szeptember 26. (szerda)
Historic + ORB + Rallye2: 2012. október 3. (szerda)
Sprint nevezési zárlat: 2012. október 3. (szerda)
>> ORB, Rallye2, Historic versenykiírás <<
>> on-line nevezés <<
>> Sprint versenykiírás <<
>> Sprint nevezési lap <<