HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
A pécsi második év végi harmadikat hozott
Bútor Robi a pécsi futam után
2011-10-01
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
681187184
Napi oldal:
37297
Jelenleg:
1012
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Az aradi elkeseredés után összeszedte magát a Bútor-Bacigal páros, és ezúttal megmutatták, hogy igenis van mit keresniük az autóverseny szakágban. „Önrész a zsebbe, csak keményen” és már indulhatott is a viadal, melyen ezúttal egy ezüstösen csillogó helyezés járt nekik a mutatványért… eredményezve még egy év végi bajnoki harmadik helyezést is. Nem csodálkozunk, Robi már év elején megígérte ezt!


Kívülről nézve nagyon jól autóztatok a Mecsek Rallye-n, belülről te hogyan láttad?
Sokkal jobb volt, mint az előző pár verseny, ahol gyakorlatilag sorozatos kudarcokat éltünk át, és emiatt sem a technika, sem mi nem tudtunk kibontakozni. Folyamatosan hibákkal szembesültünk és emiatt én sem tudtam felszabadultan menni, görcsössé váltam és összeszedetlenné. A pécsi futamra azzal a célkitűzéssel érkeztünk, hogy az addigi teljesítményünket megpróbáljuk egy felsőbb szintre vinni, mivel az egri nagyon jó kezdés óta ez az egész év folyamán nem sikerült. A fő cél az volt, hogy magunkra találjunk és az ORB élmezőnyében tudjunk vívni.

Sikerült önmagadra találni?
thumb_a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_8Nem teljesen, mivel azt hiszem, hogy ennél azért tudok én még gyorsabban is menni, tudok összeszedettebb lenni! Az előző versenyek viszonylatában, valamint figyelembe véve azt, hogy kevés időnk volt a teljes regenerálódásra, azt mondhatom, hogy jelentős fejlődésen mentünk keresztül, hiszen a verseny során az ORB értékelésben folyamatosan tudtunk a második-harmadik helyen autózni, és ez véleményem szerint egy teljesen normális teljesítmény részünkről. Úgy érzem, hogy bőven volt még bennem tartalék, ami nem tudott most kijönni, mert ehhez még idő kell, sokkal több kilométer, sokkal nagyobb nyugalom, és mindenképpen nagyobb koncentráció.

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_9

A verseny közben egyszer azt hallhattuk tőled a rádióban, hogy "itt a vége" számotokra. Mi történt?
A szombati napon a második körben az autó elkezdett háromhengerezni. A hetvehelyi gyorsaságin csak egyszer-kétszer csinálta és kiírta a kijelzőre, hogy injektor-hiba. Ugyanezt írta ki Veszprémben is, mikor leégett az autó, és ettől most elég kellemetlen érzések jöttek elő bennem. A hetvehelyi beíróban ott volt a PH Sport főnöke és kérdeztem tőle, hogy mi legyen, menjek-e tovább, vagy kiálljak, mert nem szeretnék még egyszer olyan szituációba kerülni, mint Veszprémben. Ő azt mondta, hogy menjek tovább, hiszen már csak egy gyors van a szervizig és ott majd megcsinálják. A 28 km-es orfűi gyorsasági következett, a parkolóban sokszor két- ill. háromhengerezett az autó, aztán egy időre ez eltűnt, majd megint elkezdte csinálni a háromhengerezést. Amikor leértünk a beíróba, már csak két henger ment folyamatosan, és egy ilyen motornál ez annyit jelent, hogy vége van, emiatt is nyilatkoztam azt, hogy számunkra itt ért véget a verseny, mert én akkor, ott, abban a helyzetben 100 %-ig biztos voltam ebben. 

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_3

Továbbmentetek...
thumb_a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_7Igen, mert ebben a beíróban szintén ott volt a PH Sport főnöke, akinek újra feltettem a kérdést, hogy "na akkor, most mi legyen?", mire ő azt mondta, hogy menjek a szervizbe, ott megoldják a hibát és nyugodjak meg, ez az autó rendben lesz! Nagy nehezen elmentünk a szervizparkig, ahol rájöttek a hiba okára. Egy injektorsor kábelkötege kidörzsölődött, letestelt a karosszériához és ez okozta a problémát, amit 15 perc alatt megtaláltak és kijavítottak. Megmenekültünk és innét kezdve az autó is teljesen jól működött.

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_4

Mikor érezted azt, hogy mégis fel fogsz férni az év végi dobogóra?
A második nap reggelén még elsült a kezem egyszer, rögtön az első gyorsaságin, ami nagyon jól sikerült, 8 másodpercet adtunk Asiéknak, de ahogyan Norbi - pont ezen a gyorson - kiesett, úgy elszállt az ihletem! Ezzel egy időben persze megjött annak az érzése, hogy harmadikak lehetünk év végén a bajnokságban, ráadásul én év elején mindenkinek azt ígértem, hogy az első háromban fogunk végezni. A vasárnapi első gyorsaságit követően 12 másodperccel álltunk Asiék mögött, az utánunk következő pedig messze volt. Felmerült bennem az a lehetőség is, hogy talán meg tudjuk fogni Asiékat, ha nagyon megfeszülünk, de reálisan erre elég kicsi esélyt láttunk, ráadásul benne lett volna, hogy behibázok és akkor még a bajnoki dobogót is bukjuk. Úgy döntöttünk, hogy egy jó, kemény, stabil autózással célba kell érnünk! Előjött belőlem, hogy szeretnék felállni az év végi dobogóra! Lehet, hogy soha többé nem lesz ilyenre esélyem, hogy egy ilyen autóval menjek, hogy így összeálljon az év, és úgy gondoltam, hogy tartozom ennyivel magamnak, a csapatomnak és másoknak is, hogy a dobogóra álljak. A következő gyorson pedig már látszott is, hogy visszavettem egy fokozattal… viszont beértünk a célba! Az IRC értékelésben az abszolút 8. helyen végeztünk, az ORB-ben pedig a második helyen, ezzel pedig elértük azt, hogy az Országos Rallye Bajnokság abszolút értékelésében a harmadik helyen zártuk az évet!

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_1

Mindenki számára nagy kérdés volt, hogy vajon a magyar versenyzőpárosok hogyan autóznak az IRC-s pilótákhoz képest...
Sok IRC futamon voltam már, nézőként és versenyzőként egyaránt, így én már a verseny előtt is elmondtam, hogy hazai pályán 1 másodpercet fogunk kapni tőlük, ha meg máshol vívnánk velük, akkor ez 2 másodperc lenne kilométerenként. A mi esetünkben a végére ez a kilométerenkénti különbség 0,7 másodperc lett, és azt gondolom, hogy ezzel semmi baj nincs, ennek így kellett lennie! Az első pár gyorsaságin nagyon közel tudtunk menni Bouffier-hez, ami számomra óriási élmény volt, hiszen ő Peugeot-nak a gyári pilótája! Ha tudtuk volna tartani az IRC-s élmezőnnyel a lépést, az azt jelentené, hogy mi sokkal jobb pilóták vagyunk, mint ők, mert tizedannyi versenykilométerből is képesek vagyunk egy olyan teljesítményre. Én tudom, hogy nem vagyunk jobbak, nem is lehetünk jobbak! 10 évvel idősebbek vagyunk - de van, akinél majdnem hússzal -, nagyon kevés versenykilométert megyünk, az autóink sem olyanok, mint az élmezőnybeli autók. Lehetőségünk sem volt arra, hogy felvegyük velük a versenyt és én ezzel teljes mértékben tisztában voltam már a versenyt megelőzően is. Ha valaki ezt nem tudja, nem látja, vagy nem akarja látni, akkor annak fogalma sincs erről a sportról!

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_2

Mit szólsz a fórumokon olvasható véleményekhez?
Nagyon negatívan érint az, amiket a fórumokban olvasgatok. Nemrég Menyával tettük ezt, mert nyilván kíváncsi az ember arra, hogy vajon mit gondolnak róla, de azt láttuk, hogy mindenki csak arról beszél, hogy végre kijött a különbség és kiderült, hogy a magyar versenyzőink nem tudnak menni, hogy mennyire lassúak, és hasonlóak. Egyszerűen erre már csak azt tudom mondani, hogy ennek a magyar szurkolótábornak,ami remélem,hogy csak egy szűk réteg, már tényleg semmi sem jó! Mindenkinek minden rossz, minden negatív, minden magyar versenyző béna. Egyszerűen nem tudják megkülönböztetni az élsportolókat, a hivatásos gyári versenyzőket a magyar mezőnytől. Miért kellett volna itt magyarnak nyernie? Hogyan nyerhetett volna itt magyar, a világ élmezőnyével szemben??? Hihetetlen hozzá nem értés uralkodik a nézők – fórumozók - között is! Senkiről egy dicsérő szó el nem hangzik, csak a negatív vélemény mindenhol! Senkit nem tudnak megdicsérni! Legalább annyit olvashatnék, hogy "lehet ez a Bútor csak a nyolcadik lett az IRC-n és tök sokan megverték, de abban az elágban úúúgy elfordult, mert az a hülye állat ráhúzta kétszer a kéziféket..."

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_5

Ehelyett azt olvasgatjuk, hogy „a magyarok mind bénák, bezzeg a Kopecky!” Nagyon furcsa érzés ezt látni, és nem csak engem zavar ez! Főként azok élik meg rosszul, akik foglalkoznak a nézőkkel, szurkolókkal, és az ilyen versenyző szeret azért legalább néha pozitívumot kapni! Nincs gond a negatív kritikával, nem lehet mindig mindenkit agyondicsérni, de hogy állandóan csak a negatívum… az azért durva!

 

apa_kocsit_hajt_7

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 5463. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k