A nyílt Országos Rallye Bajnokság egyetlen murvás futamán, a 20. Veszprém Rallye-n a Yokohama gumival induló párosoknak termett babér.
Több, mint egy évtizede jelen van a hazai rallye-ban a Yokohama. Korábban kupasorozatot is írtak ki az ezzel a gumimárkával indulók részére, és az idei évben is dominált a bajnokság harmadik futamán az Alcar Hungária Kft. által forgalmazott márka.
A július 13-14. között megrendezett 20. Veszprém Rallye a hagyományoknak megfelelően szélsőséges viszonyok elé állította az indulókat. Két nap alatt 10 gyorsasági szakaszon összesen 144 kilométert kellett teljesíteni a versenyzőknek. Szombaton a Márkó-Jutaspuszta közötti kislőtéri gyorsasági szakaszon kétszer, míg vasárnap három, jellegében is különböző mért etapon autóztak, összesen 8 alkalommal.
A futamot 1.1 másodperc előnnyel a Botka Dávid - Mihalik Péter duó nyerte, akiknek Mitsubishi Lancer Evo IX-es autóján is Yokohama gumik teljesítettek szolgálatot.
'Évek óta Yokohama gumikkal megyünk murván.' - mondta a verseny győztese, Botka Dávid - 'A verseny előtt teszteltünk más tipusú gumikat is, melyekre kedvező ajánlatot kaptunk, de maradtunk az általunk ismert, és régóta bevált Yokohamánál, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.
Nem kaptunk defektet, minden tökéletesen működött a verseny alatt. Biztos vagyok benne, hogy ez is kellett ahhoz, hogy be tudjuk húzni ezzel a minimális előnnyel a győzelmet.'
A Mitsubishi Lancer pilótája elismerően mesélt a gumikról: - 'A tavalyi tapasztalatoknak megfelelően alakítottuk ki a gumistratégiánkat, és az maximálisan bejött!
Az első napi két szakaszon a nyitott gumikkal (A053) mentünk, tudtuk, hogy a rosszabb minőségű pályán az lesz a legjobb választás.
Másnap hasonlóan kezdtünk az első három gyorsaságin. A következő körtől volt érdekesebb, elől két zárt gumival mentünk, az A036-ossal, hátul maradt a két nyitott, és a két pótkerekünk is a zártabb mintázatú volt. A kör utolsó gyorsaságija előtt felraktuk a két pótkereket hátra is, és azt gondolom, így volt a legideálisabb. Minden gyorsaságin a legmegfelelőbb gumival mehettünk.'
A verseny nagy drámája még az első gyorsasági szakasz rajtja előtt lezajlott, hiszen a bajnokságban vezető, az eddigi két bajnoki futamot megnyerő Kazár-Szőke páros Citroen Xsara WRC-jének megállt a kompjutere. A páros élt a superrally szabályaival, és 10 perc büntetéssel másnap folytatta a versenyt, az utolsó gyorsasági megnyeréséért járó extra pontokért autózva.
'Bár mutogathatnék valakire, hogy esetleg mi rontottunk el valamit, de egy ilyen technikai problémánál senki sem hibáztatható. A második nap újra beszálltunk a küzdelmekbe, a vasárnapi napot, ha külön értékelték volna, akkor majdnem egy perccel megnyertük.' - beszélt a futamról Kazár Miklós.
'Végig Yokohama gumikkal mentünk. Az olasz mérnöknek nem voltak beállításai a Yokohamával kapcsolatban, de mi bebizonyítottuk neki is, hogy ez a legjobb ide. Az időink magukért beszélnek. Sokan nem mernek a zárt gumival menni, mert ahhoz kell egy kis bátorság. Sokkal pontosabban kell vele menni murván, mint más gumival, jobban oda kell figyelni a nyomokra, keresni kell a tisztább részeket, a nyomvonalban kell vele menni. De ha valaki bevállalja, akkor a féktávokon, a kanyarban és a kigyorsításokon is hatalmas előnyhöz juttatja!
Én nagyon figyelek az autó elejére, mindig a nyomban megyek vele, a hátulja nem érdekel, majd utolér, maximum többet ellenkormányzok.
A Yokohama gumi kopik… De amelyik gumi nem kopik, az nem tapad…' - összegezte a tavalyi bajnok, Kazár.
Az összkerekes autóknál is fontos a megfelelő gumiválasztás, de talán a kétkerekes autók esetében ez még inkább hangsúlyos, hiszen a versenyzőpárosoknak csak az első, vagy a hátsó kerekek segítenek a gyorsabb előrejutásban.
Így nyilatkozott Baracskai Zsolt, aki Veres Gáborral az oldalán egy kis Citroen C2 R2 Max-al bizonyult a leggyorsabbnak a kétkerekesek között:
- 'Mióta a másodosztályban volt a Yokohama kupa, azóta megyünk ezzel a márkával. Most egy más típussal kezdtük a versenyt, de nem volt tapadásunk, a kanyarsebességünk sem volt megfelelő és féktávon sem úgy állt meg az autó, ahogy az elvárható lett volna. Aztán a második körre visszaraktuk a már korábban bevált Yokohama A035-öt. Ez egy közepes gumi, ha saras pályán megyünk, akkor kicsit megvágjuk. Csak pozitív tapasztalatunk van vele, korábban a Clio-s korszakunkban is ezzel mentünk, de ezt raktuk a S1600-os Ignisre is. A keménysége is megfelelő. A méreténél fogva jobban átlépi a gödröket is. Sikerült behoznunk a hátrányunkat és nagy örömünkre megnyertük a 2WD kupát.'
A viadalon 35 páros ért célba, ezek közül 21 legénység teljesítette a versenyt sikerrel Yokohama abroncsokon.
Kazárék a 20.Veszprém Rallye után, három befejezett versennyel a hátuk mögött 54 ponttal vezetik a Magyar Országos Rallye Bajnokságot. Második a Herczig-Bacigál duó, 52 pontot gyűjtve, harmadik az utolsó futam győztese, a Botka-Mihalik egység, 44 ponttal.
A következő bajnoki futam a Kassa Rallye, de előtte érdemes a közelben zajló, július 25-27 között megrendezendő román ERC futamra figyelni, hiszen a Sibiu Rally is murván zajlik.
http://www.yokohama.hu
A YOKOHAMA abroncsok forgalmazója az
Alcar Hungária Kft.
http://www.alcar.hu
Telefon: +36 30 200 8122