LCH Tavaszi LADA találkozó
Amíg van Zsiguli...
...addig Balázs Öcsi nevét is szeretnénk összekötni ezzel a tipussal
2012-11-16
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684702435
Napi oldal:
41288
Jelenleg:
935
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

amig_van_zsiguli_1

Azt mondják, hogy a biciklizést nem lehet elfelejteni. De vajon mi újság a zsigulizással? A Baranya Kupa All Stars kategóriájának keretében megnézhettük, vajon hogyan terelgetik a hátsókerekes járműveket a „régi” nagy legendák, Balázs Öcsi pedig ezúttal arról nyilatkozik, ő hogyan látta belülről ezt az egészet, tudta-e úgy tekergetni a kormányt, mint régen.

Hogyan jött ez a lehetőség, hogy a Baranya Kupán egy új kategóriában „léphessetek fel”?
Markó Tibiék találták ki ezt, és én vele még a Veszprém Rallye alatt beszélgettem erről. Tetszett az ötlet, és rögtön mondtam is, hogyha ez valóban megvalósul, akkor én szeretnék ebben részt venni. Később szólt, hogy itt a lehetőség, lesz ilyen kategória, én pedig megpróbáltam autót szerezni a produkcióhoz, de sajnos ez nem jött össze.
Más megoldást kellett találnunk, ami egy igazi koprodukció volt! Nagyon-nagyon sok mindenkitől származott az autó, amivel a versenyen rajthoz tudtam állni. Szigeti Lackóé volt a karosszéria, Németh Lackótól béreltem a motort (abból az autóból, amit ő előtte pár héttel a Vác Rallye-n tört össze, így voltak is problémák, karburátort kellett cserélni, de ezt Bodnár doktorúr orvosolta). Molnár Patriktól kaptuk a hátsó hidat, az egyik barátomtól a váltót, Bardóczi Ádám adta kölcsön a lengéscsillapítókat, Szaniszló Dávid Csipesz a kormányt, a felniket és a váltókart. Bodnár Attilától kaptam még egy ülést és egy váltótartóbakot, bratyó (Pogonyi Tamás) pedig csinált még bele pár alkatrészt, hogy valamennyire működőképes legyen ez az autó, ami a végére már nagyjából sikerült is, bár nem volt azért 100 %-os, a lényeg,  hogy lehetett vele menni. A Lackótól kapott autót teljesen szét kellett szedni, és ezeket mind beleépíteni, így Lackónak, Csipesznek és a többieknek is nagyon köszönöm, hogy el tudtam indulni!

amig_van_zsiguli_7

És honnét szereztél navigátort?
Pataki Lászlót (Szunyit) már nagyon-nagyon régóta ismerem, ő egy régi rajongó, így ismerkedtünk meg, és barátok lettünk. Nagyon sokat segített nekünk mindig a pécsi versenyeken, ott aludtunk náluk, etettek-itattak, mindenben segítettek és ez a mai napig így van. Pont a verseny előtt pár héttel beszélgettünk, akkor mondogatta, hogy ő úgy navigálna már egyet valakinek valami versenyen, és ekkor jött az ötlet, hogy én meg lehet indulni fogok, mondtam neki, hogy akkor menjünk együtt, így jött létre most ez a párosítás.

amig_van_zsiguli_6

Markó Tibi mit kért tőletek a verseny előtt?
Semmi különöset, csak annyit mondott, hogy úgy autózzunk, hogy jól érezzük magunkat közben!

Sikerült?
Nekem nem igazán úgy, ahogyan én azt szerettem volna. Nagyon szúrta a hátamat a kormány, még a második nap elején is! :-) A kocsival is voltak problémák, állandóan behebegett a sok féktáv után és a kanyarokban is, de ezt a szervizparkban próbálták orvosolni a fiúk, és már nem sok híja volt a jóhoz, de még a végére sem lett az igazi. A fékkel voltak problémáim, olyan hosszú fékutakat hagytam, mint a vonatfütty! :-) A régi autózásomhoz képest most még az 50 %-ot sem értem el szerintem. Nem mondom, a vége felé egy-két kanyart már sikerült lefűzni, de a régi versenyzésemhez képest nagyon távol volt ez!

amig_van_zsiguli_2

Izgultál?
Izgulni egyáltalán nem izgultam, talán csak az elején egy kicsit. Sokkal jobban nyomasztott az, hogy nem tudok úgy menni, ahogyan szeretnék!

Volt egy kisebb kalandotok is az „ötös üzemnél”. Mi történt?

5. sebességi fokozatban érkeztünk, nagyon letettem tőre, kidobott az út és már jöttek szembe a fák! Komolyan megijedtem, mert már én is kiabáltam! :-) Aztán szerencsére a jóisten visszatett az útra, pedig én már tényleg kinéztem a fámat, hogy melyiknek fogok nekimenni… de aztán mégis elkanyarodott…

Belejöttél a végére, jól láttuk?
Igen, a vége már jobb volt, körről körre javult az autó is, és én is kezdtem bele-belelendülni, a végén már tudtunk egy-két jobb kanyarvételt produkálni, az már nekem is tetszett!

Lesz ennek folytatása?
Biztos! Amíg lesz Zsiguli, addig biztos lesz folytatás is! Csak az a kérdés, hogy vajon mikor? :-)

amig_van_zsiguli_5

Ha nem zsigulizol, a szervizparkban szoktunk látni Balogh Jani autója körül. Most a versenyzésed mellett jutott időd Janiékra is?
Amikor mi az időellenőrzőhöz értünk a szervizpark előtt, akkor Jancsiék már benn voltak a szervizben, így én ahogyan odaértünk, már szaladtam is hozzájuk, hogy mi a helyzet velük. Még be sem léptem az időellenőrző állomásra, már benn voltam a szervizben! :-)

Megérte bevállalni ezt a programot?
Persze, hiszen jó volt ez az egész, jó volt újra Zsiguliban ülni, újra menni, versenyezni. Nagyon jó volt látni, hogy sok néző állt a pályák mellett, és sokan vártak minket szerencsére!

amig_van_zsiguli_4

Milyen volt a visszhangja ennek az egésznek? Láttam a célban már a Facebookon számolgattad a lájkokat! :-)
Sokan odajöttek hozzánk a helyszínen is, hogy jó volt újra látni minket, de én azt sajnálom nagyon, hogy nem úgy jött össze a dolog, ahogy szerettem volna, hogy nem tudtam úgy menni a Zsigulival, ahogyan azt elvártam volna magamtól… hogy nem úgy mentem, mint régen!

Végezetül?

Ez a projekt nem jöhetett volna létre Szigeti Lackó, Szaniszló Dávid (Csipesz), Bodnár Attila, Németh Lackó, Pogonyi Tamás, Bardóczi Ádám nélkül, mindenkinek nagyon köszönöm a munkáját, mint ahogyan Szaniszló Attilának is, aki most is úgy állt mellettünk, mint a régi időkben, Annának pedig köszönjük a türelmét!

Ez a hír most jelenik meg 9050. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k