|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Milyen az, amikor a hetedik gyorsaságival indul egy verseny? Nem terhellek tovább kérdésekkel, Kedves Olvasó! Az akkreditációnál kaptunk Media Guide-ot - helyi pályaajánló médiásoknak - , térképek, időtervek, részletes térképek. Ismerős nekem ez… :) Ha majd nem tudom eladni a 11 éve prosperáló ITINER-emet (tényleg, most nincs eladva… Nem tud rá valaki névadó támogatót??), szóval ha nem jelentkezik senki, akkor lehet eljövök ide és csinálok nekik valami hasonlót. Minden rendben van az ittenivel is, a gyorsasági térképe mellett ajánlott fotós pontok, részletes leírás, a pont GPS koordinátája… Csak egy apróság hiányzik a térképről: hogy a fényképes ajánló hol található a szakaszon… Ilyen az, amikor jó érzés lenne, ha az ember kapna 1-est, 2-est, 3-ast… Nem az ellenőrzőbe, hanem a részletes térképre. Ha nem járkáltunk volna előtte pár nap etapot, fogalmunk nem lenne a segítő füzettel a kezünkben sem, hogy merre az arra. Az ingyenesen osztogatott nézői térképről elég, ha csak annyit mondok, hogy amikor hűsöltünk két gyors között az etapon és látták, hogy médiás mellényben vagyunk, akkor több autó is megállt megkérdezni, hogy merre találják a gyorsasági szakaszt… A magyar ember pedig elmondta az arabnak, hogy merre találja meg a Jordan Rally pályáit. Ez azért szép nem?! Terv szerint a mai 6 szakaszból 4et tudtunk megnézni a teljes mezőnnyel és a szervizparkokba is be tudtunk menni. Első gyors - vagy hetedik, vagy a franc sem tudja már… Szóval ami szombaton a Power Stage nevet kapja és a legjobban szereplők pedig plusz pontokat a bajnoki tabellán, tehát ez a gyors volt ma az első, csak ellenkező irányba. Egy katlanhoz mentünk, ahol reményeink szerint sokat is lehet látni az autóból (kell a TV-s anyagra is gondolni) és talán fotós szempontból is megfelelő. És akiről már az elején látszott, hogy nemnormális, az a Dakar győztes Al-Attiyah. Az egyértelmű, hogy Ő ezeken a pályákon már nem először és szerintem nem is ötödször indult, de ahogy jött és ahogy ment mindenhol ahol láttuk, az kemény… A határon autózik Nasser, kérdés, hogy az Ő határai és a pálya széle mikor egyezik. A négy kanyarból, amit ma láttunk tőle, kétszer a margón közlekedett, ahogy azt Szajky Pisti barátunk mondaná. Egyszer visszarakta az útra a vízvezetékcső, egyszer meg csak a nézőket terítette be olyan mennyiségű porral, hogy Veszprémbe összesen nem tudnánk egy helyre hordani azt a pormennyiséget, amit most egy dózisban megkaptak itt a nézők a kedvencüktől… Örültek neki, tapsoltak. Szeretik ezt az arab gyereket… Friciék jöttek. Pontosan, nem szétforgatva az autót. Aztán kiderült az első szervizparkos látogatáskor, hogy Markko Martinéktől meg is kapta miatta a dorgálást… Még mindig hamarabb vált el, mint ahogy kellene. Azt mondják az észtek, hogy inkább menjen leszabályzáson 50 métert, minthogy leszabályzás előtt váltsa el. De ez vonatkozik az etapra is! Azt mondják, ez az autó azt szeretik, ha ütik-vágják… Különben lehet benne valami, mert hogy valószínűleg tényleg így van és a többiek is dadogásig használnak egy-egy sebesség-fokozatot. Sajnos nem sokat tudtunk az eredményekről, mert itt nincs rendes rallylive.hu, vagy ha van, akkor azt a brutál roaming díjak mellett most inkább kihagyjuk. Annyi infónk volt, hogy az első két szakasz után Friciék a negyedikek és közel vannak Kruudához. (Tényleg, ha valaki ráér az itthoniak közül és tudja a telefonszámomat, néha küldhetne szakasz eredményeket… Előre is köszönöm!) Friciék haladnak, az első kör végén hasonló maradt állás. A verseny leghosszabb gyorsaságiján a pálmafaligethez mentünk. Érdekes, ez is nézői pontnak van feltüntetve, csak épp magához a ligethez nem engednek be, mert a korábban említett 'otthagyomapuskámat' kiskatona védte. Sajnos a tegnapi sztori óta váltás volt, ennek az új srácnak is próbáltuk elmagyarázni, hogy mi csak fotóznánk párat és hogy a kapun belül megy a rally. Nem tudom már hogyan, de bejutottunk, annyira nem voltak felkészülve arra, hogy erre a pontra jön néző, hogy konkrétan semmilyen kordon nem jelezte, hogy honnan van a pálya. Mivel mi képben voltunk, megálltunk és a rendező kérte, álljunk keresztbe az autóval, hogy ne menjen be senki a pályára… Szerves részévé váltunk a rendezvénynek :) A csapattal a szervizparkban találkoztunk újra. Minden rendben, az autón semmi műszaki probléma és semmi alaktani elváltozás. A Ford szervizében járva láttuk, ahogy Otsberg csodájára jár a kis Wilson egyik ugratásának, aminek következtében a navigátor ülése eltört… Friciék mentek, mi is mentünk vissza a jól megszokott katlanba. Még több ember, még nagyobb meleg, még több por. A visszafordítós rész teljesen kijárva, aki észrevette, az kívül fordult és hozzájárult a nézők hajszínének és ruházatának egyszínűvé tételéhez. Ilyenkor legjobb a belső íven állni és valahogy jó érzés azt látni, hogy vannak olyanok, akiknek nem csak a melegből jut ki ezen a délutánon, hanem a porból is, és ezek most nem mi vagyunk… Vissza a pálmák közé, a helyben volt még annyi, hogy más szemszögből is le tudjuk fotózni. Vicces az, amikor egy fényképezőgéppel a nyakában szaladgáló megtervezi, hogy majd milyen képet szeretne csinálni, és az élet máshogy tervez… (Figyelted? Nem írtam, hogy fotós… Mondtam már, nem vagyok az!) Az előbbi gyorson én vigyorogtam azon, hogy a szemben lévők poradagja sokszorosa volt az enyémnek, most sikerült ezt megfordítania a szélnek. Pontosabban annak, hogy a szél is sziesztázott és a fák között olyan szinten megállt a por, hogy a kétpercenkénti indítás kevésnek bizonyult arra, hogy olyan kép készüljön a magyar legénységről, mint amilyen még a mezőny elején Ogier-ről. Talán csak az vigasztalt, hogy itt nem röhögtek rajtam annyian, mint amennyien az előző gyorson nevettünk mi a porral befújt ellentáboron… A kis dolgoknak is örülni kell. Újdonsült operatőr kollégám, Tóth Imi viszont nem örült annak, hogy Petter Solberg megjegyezte az első körben, hogy ezt a kanyart elrontotta és most annyira bent fordult, amennyire Imi már nem számított rá. A verseny után összerakok egy kis videót, szerintem abban szerepelni fog ez a jelenet, a hozzá kapcsolt megnyilvánulással együtt… Elment a mezőny, Frici sokkal bátrabban fordult, mint az első körben. Jó lesz ez, nem kell azonnal hammbekaplak, és ahogy Brynildsen is okosan újraindul holnap, úgy szerintem a magyar csapat is okosan végig versenyzi ezt a futamot és akkor mindenki elégedett lehet.
A nap végén flexiszerviz volt. Ami annyit tesz, hogy nem kell az adott időtervnek megfelelően percre pontosan beállni az autóval, hanem a több autós csapatoknak kedvezve csak akkor hozzák ki a versenyautókat a gyűjtőből, amikor a csapat számára a legideálisabb. Természetesen a szervizidő onnan indul el, amikor az autót kihozták és a rendelkezésre álló időn belül kell visszavinni. Ezáltal egy kicsit nyugodtabb az esti szerviz, nincs minden sátor alatt autó. A Markko Martin Motorsport által felkészített Fiestával egész nap semmi gond nem volt, az esti szervizben is csak a kötelező, a megtett 144 gyorsasági kilométer utáni szükséges feladatokat kellett elvégezni a csapatnak. Utána egy kis vacsi a Ford sátrában az ide tartozó nyakbavaló segítségével, bandázás az ismert és ismeretlen emberkékkel és újra szálláson vagyunk. Ja, Ogier vezet, Loeb, Latvala és Petter Solberg harcol egymással a második helyért. Megint hajnali három óra és szombaton még korábban indul a verseny. Ez a hír most jelenik meg 5547. alkalommal
Jordan Rally 2011 • élménybeszámoló
2011-04-14
Jordan Rally 2011 • élménybeszámoló
2011-04-14
Jordan Rally 2011 • élménybeszámoló
2011-04-12
Jordan Rally 2011 • élménybeszámoló
2011-04-09
2011.04.15-17.
|