Asiék N4 második helyén
Cataluna Rally - vasárnap
2009-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
497567463
Napi oldal:
50219
Jelenleg:
344
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam
E-maki webáruház

World Rally Championship 2019
a tizenkettedik futam,
a Wales Rally GB után
1. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
240
2. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
212
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
199
4. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
102
5. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
98
6. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
90
7. J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
84
8. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
83
9. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
83
teljes táblázat
European Rally Championship
a hetedik futam,
a Cyprus Rally után
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
135
2.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
3. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
107
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
5. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
5. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
9. J.M. Lopez
Citroen C3 R5
35
9. G. Basso
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a rigai RX után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
187
2. A. Bakkerud
Audi S1
186
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
179
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
157
5. Janis Baumanis
Ford Fiesta
126
6. T.Timerzyanov
Hyundai i20
122
7. Liam Doran
Audi S1
113
8. Anton Marklund
Renault Megane RS
110
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
93
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
a hatodik futam,
a Mecsek Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
107
4.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
74
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
45
7. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
35
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
a hatodik futam,
a Mecsek Rallye után
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
131
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
128
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
126
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Tajmel Tibor
BMW
28
8. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
24
9.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
20
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a negyedik futam,
a Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
59
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
3.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
30
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
21
5.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
17
7.
Hibján József
Peugeot 208 R2
13
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
10
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
3
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
az ötödik futam,
a Mecsek Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Gyenes András
Lada 2101
28,5
4. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
5.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
6. Rácz Tibor
Lada 21011
18
7. Csoma András
Lada 2105
17,5
6.
Mekler László
Mitsubishi Starion
16
5. Orosházi Szabolcs
Suzuki Swift GTi
11,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
a negyedik futam,
a 2.Reptér Szlalom Kupa után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
99
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
3.
Simon István
Fiat X1/9
83
4.
Söjtöri András
Toyota MR2
78
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
47
6.
Pintér Máté
BMW
39
7.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic VTI 1.8
35
8.
Pintér László
BMW
32
9.
Kajári Ferenc
Renault Clio
18
teljes táblázat

Telefoninterjú - 2009.10.04. 18h20

Nagyon szép eredményt értetek el! Gratulálok!
Nagy a zaj körülöttetek...
Épp most fejeződött be a verseny végi nagy technikai ellenőrzésünk. Megnézték a komplett váltót, osztóművet, és amit lehetett, mindent ellenőriztek…

Milyen volt az utolsó napotok?
Csak azt mondhatom, amit eddig: nagyon jó napon vagyunk túl!
Az első két szakasz nagyon kanyargós, hosszú ívelt kanyarokkal teletűzdelt gyorsasági volt, ami jobban feküdt az ellenfelünk autójának. Mindig tudott adni 10 másodpercet gyorsonként. Az egyiken szerintem a Skodás srác hibázhatott, mert ott sikerült megelőznünk, de aztán ezen a gyorson mindketten átlagidőt kaptunk.

Technikailag minden rendben volt?
Volt egy kis váltóproblémánk, az ötödik fogaskerekünk lefogazott, ezt bedarálta a végáttételünk, így az első kör utolsó gyorsaságiján már nem tudtam ötödiket kapcsolni.
A szerviz 18 perc alatt kicserélte a váltót és az osztóművet és így tudtuk befejezni a versenyt.

Természetesen a technikai felügyelők figyelték a váltócserét és persze minden mást is. Ezt a váltót is bevitték ellenőrzésre, amit lecseréltünk és szétszedték. Esetleg arra gondoltak, hogy csalós valamelyik alkatrészünk és ezért cseréltük le, de természetesen mindent rendben találtak. Meglepte őket, hogy hogyan lehet egy N-es Mitsubishivel hasonló időket menni, mint a Super2000-es Skodával…

Tehát elmondhatjuk, hogy az autó mindenben megfelelt a kívánalmaknak?
Igen, de ez nem is volt kérdés!
Leszámolták a speer lamelláit, a turbószűkítő lapáttól való távolságát. Olyan dolgokat néztek, amivel a magyar mezőny kétharmada megdőlne azonnal.

Miért volt etap a második gyors?
Egy féktávon beesett a Bird egy Focus WRC-vel, mi hiba nélkül lementünk a gyorson, jó időt is tudtunk menni, de aztán leátlagolták ennek a szakasznak az eredményét.

Aztán a mai harmadik gyorson mentél egy abszolút 9. időt is…
Igen, az tényleg jól sikerült.
Igazából azt vettem észre, hogy azokon a pályákon, ahol sok hosszú ívű kanyar volt, amiben utazol 3-4 másodpercen keresztül, és nem a bátorság, hanem az autó tapadása határozza meg a sebességed, szóval ezeken a gyorsokon nem nagyon tudtam felvenni a versenyt a Skodával.
Ez a rövid gyors csúszós, magyar pályákhoz hasonló jellegű szakasz volt, szinte csak derékszögek voltak, így talán ezért is ez a jó eredmény.

Volt olyan szakasz, amin 3-400 kanyar is volt… Szinte elmondhatatlan…

Azért Zsuzsi el tudta mondani??
Hibátlanul végezte a dolgát, le a kalappal előtte!

A kanyarokat most is három részben diktáltad fel, külön a bemenet, külön a közepét és a kigyorsítást, vagy próbáltál könnyíteni egy kicsit a navigátorod dolgán?
Ugyanúgy diktáltam le a szakaszt, ahogy szoktam. Azt gondolom így lehet a legjobban feldolgozni egy-egy kanyart. Ennél jobb nem létezik.
Majd adok belsőfelvételt, meglátjuk :)

Hogy reagálták le a versenyzőtársak az eredményeteket?
A technikai ellenőrök, a sportbírók, a Skodás norvég Brynildsen és a navigátora Giraudet (aki korábban ment Auriollal, Duvallal) mind külön gratuláltak a versenyzésünkhöz.

Az biztos, hogy a rali-túra versenyen is folyamatosan az időiteket néztük...
Köszönjük! :)
Azt gondolom, hogy egy ilyen VB futamon tényleg jól tudja magát érezni az ember és mi ezt tettük!
A technikai felügyelők végzik a dolgukat, nem arról szól az egész, hogy hogyan kell embereket mások elé helyezni. Egy ilyen futam után érzi az ember, hogy ami otthon van, az semmit sem ér… Örülök, hogy részt vettem ezen a versenyen! Sok minden történt velünk, ami alátámasztja, hogy ami a magyar bajnokságban megy, ahogy működnek a dolgok, a felügyelők és ilyen emberek csinálják a versenyt, addig nincs értelme otthon versenyezni, mert azon kell izgulni, hogy hogyan tudnak embereket mások elé helyezni, másokat pedig hogyan tudnak eltaposni.
Itt teljesen másról szólt a történet: hogy ki tud jó eredményt elérni és ahogy korábban is mondtam, egyforma mércével mérik akár a Loeb-öt nézzük, akár az utolsó célbaérkezőt.

Mi a további programotok?
Szétszedték az autótokat, most próbáljátok összesöpörni?
Úgy működik a végső technikai ellenőrzés, hogy 6 vagy hét autó külön paravánnal elválasztva szétszednek, majd megvan az ideiglenes eredménylista. Miután megvan a végleges, lehet menni az autóért és gyakorlatilag holnap indulunk haza.

Azt gondolom sokak nevében mondhatom, hogy végig izgultuk Veletek a versenyt és csak gratulálni tudunk ehhez a szép sikerhez! Várunk haza Benneteket.
Komlón találkozunk? Jöttök megnézni, vagy pihentek?
Még nem tudom, majd meglátjuk… :)

Ez a hír most jelenik meg 9582. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 01 0203
04 05 06 07 080910
11 12 13 14151617
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 01

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k