Öt pontos hátránnyal, az ERC2 kategória második helyén utazott a Botka Rally Team az Acropolis Rally-ra. A görög futam a European Rally Championship sorozatának egyik legnehezebb versenye. A köves, sziklás pályákon kell minél több pontot gyűjtenie Botka Dávidnak és navigátorának, Szeles Péternek, hogy az idei álmukat valóra válthassák.
A csapat versenyautója nem utazott haza a ciprusi futam után, hanem egy teljes napos átvizsgálást követően áthajózott Athénba, majd a csapat a Loutrakiban felállított szervizparkban a görög futam hetében szerdán és csütörtökön teljesen átnézte és felkészítette a nehéz versenyre.
’Az Acropolis Rally pályái teljesen mások, mint a ciprusi szakaszok voltak.’ - nyilatkozta a pilóta a pályabejárások után - ’Nem olyan gyorsak és nagyon defekt veszélyesek. 5 különböző pályát kellett feldolgoznunk. Abból kettő nagyon tetszik és remélem jól fogunk tudni rajta menni. Két olyan szakasz van, ahol nagyon okosan kell versenyezni, vannak részek, ahol kerülgetni kell majd a nagy köveket.
A futam szombati, legelső szakasza pedig életem leghosszabb gyorsaságija lesz a maga 43 kilométerével. Nem gyors pálya, de nagyon technikás és változatos.
Úgy érzem mindegyik pályát sikerült jól felírnunk a pályabejárás alatt.’
Kell, hogy jól szerepeljen a páros, hiszen a bajnoki pontokért folyik a küzdelem.
’Sajnos Cipruson elvesztettünk pontokat a második hellyel. Itt most nyernünk kell, hogy a bajnokságban vezető cseh pilóta elé kerüljünk és az utolsó futamon is gyorsabbnak kell lennünk nála, hogy bajnokként ünnepelhessünk a szezon végén.’ - latolgatta az esélyeket Botka Dávid.
’Próbálok nem figyelni a kategóriánkra, szeretném a legtöbbet kihozni magunkból és az autóból. Szeretnénk minél előbb végezni az abszolút értékelésben és remélem, hogy ez majd hozza a jó kategória eredményt is magával. Butvilas nagyon jól ment eddig is murván, de megpróbálkozunk elé kerülni. Nagyon nehéz, mert néhol lassan kell menni, hogy az autó túlélje a szakaszt. Nem is gondoltam, hogy ilyen minőségű pályák várnak majd itt minket. Ez van, ezen kell versenyeznünk. Úgy írtuk fel a pályákat, hogy megpróbáltunk beírni minden veszélyes helyet és részt. Bízom benne, hogy minden kő ott marad majd a helyén, ahogy felírtuk és akkor nem lesz gond, hiszen ki tudjuk kerülni őket… :)’
A verseny szombaton délelőtt kezdődik a free practice-al, majd a kvalifikációs szakasszal Loutraki mellett. A rajthelyválasztás után a komplett mezőny felautózik az Acropolis lábához, ahol az ünnepélyes rajtceremóniát követően kezdődik a száguldás a 43 kilométeres gyorsaságival, ami szintén a versenyközpont közelében található. A második gyorsaságin az első szakasz felét kell újra teljesíteni, de már sötétben. Vasárnap aztán 6 gyorson kell hibamentesen keresztül autózni a versenyzőknek, hogy a 202 gyorsasági kilométert követően felállhassanak a céldobogóra.