HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Az erősödő Minirally
Kiskunlacházán új
2009-10-27
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
681107068
Napi oldal:
128663
Jelenleg:
1640
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Burjánszki Józseffel, Minirally sorozat rendezőjével beszélgettünk az új bajnokságról, melynek az első fordulója a hétvégén, szombaton kerül megrendezésre:


a sorozat hivatalos honlapjának címe: www.minirally.hu

Miért és mikor kezdtetek versenyt rendezni?
2007 előtt mindenféle autós rendezvényre jártunk állandó jelleggel. Ilyen volt a gyorsulás mellett az amatőr rally is. Sokan, természetesen mi is, nagyon szerettük ezt a pályát itt Kiskunlacházán, ezért, amikor az FRT abba hagyta itt a rendezést, úgy döntöttünk, hogy folytatjuk. Természetesen az elsődleges az, hogy a versenyzői szempontokat tartsuk leginkább előtérben, egy minőségi, biztonságos, interaktív, pörgős, élvezetes és kiemelkedő minőségű rendezvényt tudjunk biztosítani.

Más helyszíneken gondolkodtatok?
Nagy favorit volt a versenyzők közt a kiskunlacházi reptér, bár kacsintgatunk másfelé is. Ez a helyszín a 2009-es évben is adott volt: a dragracing.hu -val közösen rendeztünk egy nagyszabású gyorsulós, rally-zós versenyt, illetve a visszajelzések is ezt a helyszínt igazolták leginkább. Nagy a bukótér, variálható a pálya, jó minőségű az aszfalt, többek közt ezek voltak a döntő indokok.

Hogyan fér el "két dudás egy csárdában", nem szenved hátrányt egyik rendezvény minősége sem?
Természetesen össze kellett hangolni sok tényezőt, de úgy gondoljuk, hogy sikerült megoldani a főbb problémákat és fejlődünk tovább folyamatosan. Bár a legnagyobb gondot az jelentette, hogy a kifutó pályát a gyorsulók használják, így sok fejtörést okozott a megmaradt terület optimális kihasználása. Szélességében és minőségében a guruló utak is megfelelőek az igazi tempós versenyzési élmény átélésére, így hát megoldottuk az egymástól több km-re levő rajt-cél kérdését is egy GPS alapú fotocellás időmérővel. Elhanyagolhatatlan volt, hogy egy nagy tempójú, de biztonságos versenyt adjunk, és úgy gondoljuk, hogy ezt egy jó vonalvezetésű pályával sikerült megkoronázni.

Ti az ún. "holt" szezonban is rendeztek tovább, mi az oka ennek, miben lesz ez más, mint az eddigiek?
Úgy gondoljuk, hogy a téli szezon nem pihenésre való, a hideg levegő sokkal jobb az autóknak is, tehát erősebb autókat láthatunk a pályán, mint eddig bármikor a nyári melegben. :)
A viccet félre téve, ebben az időszakban van lehetőség az eddigi leghosszabb, legtempósabb és egyben legtechnikásabb versenyt megszervezni. Nem szervezünk rá senkire, senkinek nem jó, ha ütközik az időpont más hasonló rendezvényekkel. Összességében több mint 30 km-t tehetnek meg így a nevezők fergeteges tempóban és magas biztonság mellett. Itt jön ki igazán a vezetők és az autók tudása, itt lehet igazán bizonyítani a 2 edzőkör és a 3 mért kör megtételével, nem az utcán.

Milyen autóval indulhatnak a versenyzők, jogosítvány és/vagy valamilyen licenc szükséges?
Versenyeink egyik fő lényege, hogy az autóvezetők ne az utcán versenyezzenek, hanem legális és biztonságos körülmények között mutassák meg vezetési és autójának képességeit. Kiskunlacházán egész évben van erre lehetőség. Nem csak a drága bukócsövezett versenyautó vehet részt, eljöhet bárki akár az utcai autójával is, egyedül a bukósisak és a legalább 3 pontos biztonsági öv a kötelező. Junior kategóriánk is van, tehát a jogosítvány nem kötelező és külön kiemelném, hogy MNASZ-es licenccel rendelkező versenyzők is részt vehetnek a rendezvényen.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség engedélyezte a versenyeiteket a licences versenyzőinek, erről mondanál pár szót bővebben?
Minőségi javulást tűztük ki célul, ehhez külön izgalmakkal járulhat hozzá, ha az itteni aszfalton igazi, kizárólag versenypályára épített és használt PROFI versenyautókkal találkozhatunk. A hazai autósport profi versenyzőinek költséghatékony gyakorlási lehetőséget, a nézőknek egyedülálló élményeket és amatőr versenyzőknek azt is tudjuk ezzel biztosítani, hogy elmondhassák magukról,  hogy felvették a versenyt egy profi pilótával, igazi túra- vagy rallyautóval, vagy akár le is győzhetik őket.

Milyenek voltak a visszajelzések az eddigi versenyekkel kapcsolatban?
Szívesen fogadjuk a pozitív és a negatív kritikákat is egyaránt és ezeket mérlegelve változtatunk is, ha szükséges. Kifejezetten szimpatikus ez a versenyzőknek, tetszik nekik a pálya vonalvezetése is, a barátias hangulat, a szervezés és a hozzáállás. Erre természetesen büszkék vagyunk és továbbra is a ez, illetve a javulás a célunk. Ott vagyunk az interneten (minirally.hu), itt folyamatos szavazások vannak a verseny összetételéről, pontozásról, pályáról, versenynapokról. A fórumokon igyekszünk szervezőként a folyamatos kapcsolatot fenntartani a versenyzőkkel, tehát interaktívak maradni.

Mi az amiben ki akartok tűnni a amatőr versenyek között?
Nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a biztonságra, interaktivitásra, a pörgős lebonyolításra, a pontos időmérésre és a folyamatos fejlődésre. Nem elégszünk meg az elért szinttel, lehetőségeinkhez képest maximálisan akarunk teljesíteni.

Miben nyilvánul meg, hogy nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra?
Külön rohammentő biztosítja szükség esetén az ellátást az egész rendezvény ideje alatt, illetve van egy külön rescue csapat, aki különleges esetben szintén folyamatosan rendelkezésre állnak a helyszínen. Tudomásom szerint ez amatőr rally esetében szintén egyedülálló.

Hogyan tudjátok biztosítani a pörgős lebonyolítást?
Szigorú időhöz kötött ütemtervet dolgoztunk ki részletesen, amihez tartani kell magunkat az egész csapat részéről. A lelkes, sokszor profiként működő, fiatalokból álló, szintén autókba szerelmes csapat folyamatosan rádióösszeköttetésben van, tehát rögtön tudjuk, ha történt valami különleges a pálya akármelyik pontján. A rajtoltatás kategóriák szerinti sorrendben percenkénti indítással történik, így ha bármilyen oknál fogva meg is kell állni (pályabontás, műszaki hiba, egyéb) pillanatokkal a probléma elhárítása után folytatódhat a verseny.

Milyen kategóriákban indulnak leginkább?
Az utóbbi időben leginkább az összkerekes/turbós, illetve a nagyobb köbcentis kategóriák jelentek meg szép számban, de természetesen a pálya kialakításában figyelünk arra is, hogy a kisebb kategóriás autók is élvezetes versenyen vehessenek részt.

Milyen pályavonalakat preferáltok és miért?
Nem akarunk bevásárlóközpont parkolós szlalomra hasonlítani, nem ez a profilunk. Inkább gyorsasági szerű, aszfaltos tempós és technikás "rally-feeling" amit biztosítani szeretnénk, a visszajelzések szerint sikeresen. A pályarajzokat közzé tesszük, sőt már gyűjtjük a variációkat, ugyanis azt már megszavazták a versenyzők, hogy folyamatosan változtassuk a nyomvonalat. Ez az interaktivitás lényege.

Milyen újdonságokat terveztek a jövőben?
Tervek mindig vannak, folyamatosan újítunk, szavazásokat írunk ki, bíztatjuk a versenyzőket, hogy fórumozzanak, írjanak, közösen az ötleteik alapján formáljuk a rendezvényt "mindenki" szája íze szerint, ez a fő célunk. Gondolkozunk családi programok lehetőségeiben, bővíteni szeretnénk a programokat, de természetesen az igényfelméréshez idő kell. A VERSENYZŐKKEL KÖZÖSEN AKARUNK DÖNTÉSEKET HOZNI, HOGY EZ A VERSENYSOROZAT MINDENKIÉ LEGYEN!!!

SOK SIKERT KíVÁNUNK!!!

Ez a hír most jelenik meg 3337. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k