Az ORC bajnokai tudják mekkora a takarójuk
Gyarmati Ariel a tavalyi szezonról, a navigátorról
2019-01-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
480615417
Napi oldal:
66130
Jelenleg:
489
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor

World Rally Championship 2019
a negyedik futam,
a Tour de Corse után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
82
2. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
80
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
77
4. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
43
5. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
42
6. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
26
7.
Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
22
8.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
16
9. J.M. Latvala
Toyota Yaris WRC
15
teljes táblázat
European Rally Championship
az első futam,
a Rallye Azores után
1.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
35
2. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
28
3. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
21
4.
Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
18
5. Ricardo TeodĂłsio
Skoda Fabia R5
17
6. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
12
7.
Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
7
8.
A. Tsouloftas
Skoda Fabia R5
6
9. Bernardo Sousa
Citroen C3 R5
5
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
39
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
29
3.
Balogh János
Skoda Fabia R5
21
4. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
14
 
Bodolai László
Ford Fiesta R5
14
6.
Botka Dávid
Skoda Fabia R5
8
7.
Ifj. Érdi Tibor
Skoda Fabia R5
7
8.
Hadik András
Ford Fiesta R5
6
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
4
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
36
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
29
3.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
4.
Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
15
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
12
6.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
11
7. Tajmel Tibor
BMW M3
8
8. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
7
9. Berki Gábor
BMW M3
6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
18
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
10
3.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
4.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
9
5.
Márta János
Peugeot 208 R2
5
6.
Hibján József
Peugeot 208 R2
3
7. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1. Tim Gábor
Opel Adam R2
30
2.
Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
22
3.
Lendvai István
Citroen C2 R2
16
4. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
14
5. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
13
6.
Fábián Donát
Lada 2107
8
7.
Baksai László
Lada 2107
6
8.
Fábián Dániel
Lada 2105
4
9.
Csikó Péter
Lada 2107
2
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
20
2.
Szőnyi Péter
Honda Civic Type-R
22
3.
Lendvai István
Citroen C2 R2
16
4. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
14
5. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
13
6.
Fábián Donát
Lada 2107
8
7.
Baksai László
Lada 2107
6
8.
Fábián Dániel
Lada 2105
4
9.
Csikó Péter
Lada 2107
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

thumb_az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_10Az utolsó verseny utolsó kilométeréig összpontosítaniuk kellett, hogy bajnokok lehessenek! Megcsinálták, megérdemelték!
Az ORC bajnok párosa 2018-ban a Gyarmati Ariel - Kocsis György kettős. A pilótával beszélgettünk.

Gratulálok a bajnoki címetekhez!
Hogyan éreztétek magatokat a szezonban, milyen volt az évad?
Köszönöm kérdésed és a lehetőséget is az interjúhoz. Nagyon jól éreztem magam a bőrömben és az autóban egyaránt. :) De mondhatom ezt az egész bajnokságra, élvezetes év volt. Sokat kellett dolgozni az autóban és azon kívül is, hogy ott tudjunk lenni a futamokon. Komolyan kellett venni a felkészülést és a tempót is, ha fel akartuk venni a kesztyűt ezzel a mezőnnyel. Szervizeseink mindig kihozták a maximumot a lehetőségekből, melyért ezúton is végtelenül hálás vagyok. Voltak nehéz pillanatok, de Gyurival mindig átlendültünk ezeken és megpróbáltunk előre nézni. Szóval összetett, legtöbbször vidám, néha bosszús, de a legfontosabb, hogy eredményes évet zártunk.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_7
 
Négy futamot nyertetek, kettőn voltatok másodikak…
Idézd fel egy-egy mondatban a futamokat.
A szezonnyitó egri versenyen harmadikak lettünk, az valamiért nem sikerült olyan jól. Bár ha azt nézzük, kik ellen versenyzünk, szerintem nem mi nyújtottunk keveset, hanem az ellenfelek még többet.
 
Miskolcon összetett verseny volt, mentünk sötétben, vizes talajon, jó és rossz minőségű úton egyaránt. Nekünk jött ki legjobban a lépés, megnyertük a versenyt, meg is kedveltem a mályinkai szakaszt. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_11
 
Majd Szombathely Rally, az év első murva versenye következett, melyet nagyon vártunk. Szeretünk murván menni ezzel a kocsival. A szombati napot nagyon elrontottam, ide tényleg él, hogy elgumiztam magam. Illetve felraktam ami volt és az nem oda valónak bizonyult… :) Arattunk is egy lucernásba, ahol nagy szerencsével vissza tudtunk keveredni az útra és a kocsi is kisebb karcokkal megúszta. De küszködés volt az egész, sokat spájzoltunk, majd vasárnap orvosolva a hibákat egy komolyabb menetelésbe kezdtünk és az első helyig sikerült feltornázni magunkat. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_9
 
Székesfehérváron életem egyik legfájdalmasabb kiesését sikerült elszenvedni, egy filléres probléma miatt estünk ki a vége előtt nem sokkal az első helyről. Ráadásul itt a nagy abszolútban is ötödik helyen álltunk a „millenium falconnal”.

 
Majd ismét murva, Veszprém következett. Ezt sikerült behúznunk, megnyertük. Itt ugrattunk egy olyan nagyot, nem gondoltam volna, hogy épségben megússzuk. De már biztosan tudjuk, az a „kilövő állás” átmegy padlón! :) 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_2
 
Ózdon ismét egy filléres alkatrész makacsolta meg magát. Végig tudtunk volna menni a körön vissza a szervizbe, de félő volt, hogy nagyobb kárt okozunk, időben pedig nagyon sokat spájzoltunk volna, így kiálltunk. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_4
 
Mecsekre nagy erővel készültünk, még egy nullás verseny már nem fért bele, szoros volt a bajnokság állása. Igaz még vezettünk, de közel voltak az ellenfelek. Az első gyorson, a harmadik kanyarban rámentem egy kifordított kőre, le is nullázta a gumit. Mivel kijöttünk, a gumi meg az autó bal elejét. Két percet szedtünk itt össze, de nem adtuk fel, a szerviz pedig rögtönzött karosszéria munkával helyrehozta a Mitsubishit. A harmadik helyre sikerült felzárkóznunk.
 
A szezonzáró Nyíregyháza Rallyra maradt a bajnoki cím eldöntésének a sorsa, aki nyer, az a bajnok. Egyszerű volt a képlet, az első métertől sietni kellett. Majd Maticsék előttünk estek ki a hármas gyors rajtjában, ami igencsak összezavart. Az addig lévő feladat - hogy meg kell verni - átalakult, nem szabadott hibázni és kiesni. Mivel visszaálltak superrallyzni, tudtak volna annyi pontot szerezni, ha nullázunk, ők a bajnokok. De sikerült célba érni, ráadásul nyertünk itt is, így mi zsebelhettük be a bajnoki címet.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_5
 
Mik a tervek idénre?
Címvédés, vagy kacsingattok más bajnoki címek felé?
Mindig kacsintgatunk, nézzük hogy lehetne előrébb jutni, viszont csak annyit vállalunk, amit biztosan tudunk. A Mitsubishi biztos, a bajnoki cím megvédése lehet feladat idén. Még nincs eldöntve, ha lenne rá lehetőség, megpróbálkoznánk egy R5-ös autóval.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_6
 
Tehát marad az autó? És a navigátor?
A Mitsubishit úgy érzem, kezdem megszokni. Nagyon sok van még benne, a tartalékok előhozása a címvédés mellett nagy feladat lehet idén. Az ellenfelek is folyamatosan gyorsulnak, nekünk is tartani kell a lépést. Van még hova fejlődni pályafeldolgozás és vezetéstechnika terén is. Tehát kezdem belakni, de lehetne vele gyorsabban menni, azon leszünk, hogy ez megvalósuljon.
A navigátor Kocsis Gyuri lesz idén is, remekül tudunk együtt dolgozni és emberileg is jól kijövünk. Mindig jó a hangulat a versenyeken, nekem ez fontos és véleményem szerint kell a sikeres szerepléshez is. Nyíregyháza rallyn számoltuk össze, 160.000 kilométert mentünk együtt a 11 év alatt. De még van mondanivaló, nem unatkozunk. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_3
 
Mi lenne az álom, ha nem kötnének az anyagiak?
Még több időt és lehetőséget szeretnék, hogy egy top R5-ös autóval tudjunk menni. De én szeretem a mostani helyzetet is, 10 éve még álom volt, hogy ilyen autóval, ilyen mezőnyben versenyezhessek. Véleményem szerint meg kell becsülni azt, ami van és csak addig nyújtózni míg a takaró ér. Tehát ha sikerül egy nagyobb takarót szerezni, akkor bátran nyújtózkodhatunk, talán egy R5-öt is elérünk… :)

Köszönöm szépen!  

Ez a hír most jelenik meg 5406. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
01 02 03 04 050607
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25262728
29 30 01 02030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k