LCH Tavaszi LADA találkozó
Az ORC bajnokai tudják mekkora a takarójuk
Gyarmati Ariel a tavalyi szezonról, a navigátorról
2019-01-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684993879
Napi oldal:
94543
Jelenleg:
854
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_10Az utolsó verseny utolsó kilométeréig összpontosítaniuk kellett, hogy bajnokok lehessenek! Megcsinálták, megérdemelték!
Az ORC bajnok párosa 2018-ban a Gyarmati Ariel - Kocsis György kettős. A pilótával beszélgettünk.

Gratulálok a bajnoki címetekhez!
Hogyan éreztétek magatokat a szezonban, milyen volt az évad?
Köszönöm kérdésed és a lehetőséget is az interjúhoz. Nagyon jól éreztem magam a bőrömben és az autóban egyaránt. :) De mondhatom ezt az egész bajnokságra, élvezetes év volt. Sokat kellett dolgozni az autóban és azon kívül is, hogy ott tudjunk lenni a futamokon. Komolyan kellett venni a felkészülést és a tempót is, ha fel akartuk venni a kesztyűt ezzel a mezőnnyel. Szervizeseink mindig kihozták a maximumot a lehetőségekből, melyért ezúton is végtelenül hálás vagyok. Voltak nehéz pillanatok, de Gyurival mindig átlendültünk ezeken és megpróbáltunk előre nézni. Szóval összetett, legtöbbször vidám, néha bosszús, de a legfontosabb, hogy eredményes évet zártunk.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_7
 
Négy futamot nyertetek, kettőn voltatok másodikak…
Idézd fel egy-egy mondatban a futamokat.
A szezonnyitó egri versenyen harmadikak lettünk, az valamiért nem sikerült olyan jól. Bár ha azt nézzük, kik ellen versenyzünk, szerintem nem mi nyújtottunk keveset, hanem az ellenfelek még többet.
 
Miskolcon összetett verseny volt, mentünk sötétben, vizes talajon, jó és rossz minőségű úton egyaránt. Nekünk jött ki legjobban a lépés, megnyertük a versenyt, meg is kedveltem a mályinkai szakaszt. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_11
 
Majd Szombathely Rally, az év első murva versenye következett, melyet nagyon vártunk. Szeretünk murván menni ezzel a kocsival. A szombati napot nagyon elrontottam, ide tényleg él, hogy elgumiztam magam. Illetve felraktam ami volt és az nem oda valónak bizonyult… :) Arattunk is egy lucernásba, ahol nagy szerencsével vissza tudtunk keveredni az útra és a kocsi is kisebb karcokkal megúszta. De küszködés volt az egész, sokat spájzoltunk, majd vasárnap orvosolva a hibákat egy komolyabb menetelésbe kezdtünk és az első helyig sikerült feltornázni magunkat. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_9
 
Székesfehérváron életem egyik legfájdalmasabb kiesését sikerült elszenvedni, egy filléres probléma miatt estünk ki a vége előtt nem sokkal az első helyről. Ráadásul itt a nagy abszolútban is ötödik helyen álltunk a „millenium falconnal”.

 
Majd ismét murva, Veszprém következett. Ezt sikerült behúznunk, megnyertük. Itt ugrattunk egy olyan nagyot, nem gondoltam volna, hogy épségben megússzuk. De már biztosan tudjuk, az a „kilövő állás” átmegy padlón! :) 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_2
 
Ózdon ismét egy filléres alkatrész makacsolta meg magát. Végig tudtunk volna menni a körön vissza a szervizbe, de félő volt, hogy nagyobb kárt okozunk, időben pedig nagyon sokat spájzoltunk volna, így kiálltunk. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_4
 
Mecsekre nagy erővel készültünk, még egy nullás verseny már nem fért bele, szoros volt a bajnokság állása. Igaz még vezettünk, de közel voltak az ellenfelek. Az első gyorson, a harmadik kanyarban rámentem egy kifordított kőre, le is nullázta a gumit. Mivel kijöttünk, a gumi meg az autó bal elejét. Két percet szedtünk itt össze, de nem adtuk fel, a szerviz pedig rögtönzött karosszéria munkával helyrehozta a Mitsubishit. A harmadik helyre sikerült felzárkóznunk.
 
A szezonzáró Nyíregyháza Rallyra maradt a bajnoki cím eldöntésének a sorsa, aki nyer, az a bajnok. Egyszerű volt a képlet, az első métertől sietni kellett. Majd Maticsék előttünk estek ki a hármas gyors rajtjában, ami igencsak összezavart. Az addig lévő feladat - hogy meg kell verni - átalakult, nem szabadott hibázni és kiesni. Mivel visszaálltak superrallyzni, tudtak volna annyi pontot szerezni, ha nullázunk, ők a bajnokok. De sikerült célba érni, ráadásul nyertünk itt is, így mi zsebelhettük be a bajnoki címet.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_5
 
Mik a tervek idénre?
Címvédés, vagy kacsingattok más bajnoki címek felé?
Mindig kacsintgatunk, nézzük hogy lehetne előrébb jutni, viszont csak annyit vállalunk, amit biztosan tudunk. A Mitsubishi biztos, a bajnoki cím megvédése lehet feladat idén. Még nincs eldöntve, ha lenne rá lehetőség, megpróbálkoznánk egy R5-ös autóval.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_6
 
Tehát marad az autó? És a navigátor?
A Mitsubishit úgy érzem, kezdem megszokni. Nagyon sok van még benne, a tartalékok előhozása a címvédés mellett nagy feladat lehet idén. Az ellenfelek is folyamatosan gyorsulnak, nekünk is tartani kell a lépést. Van még hova fejlődni pályafeldolgozás és vezetéstechnika terén is. Tehát kezdem belakni, de lehetne vele gyorsabban menni, azon leszünk, hogy ez megvalósuljon.
A navigátor Kocsis Gyuri lesz idén is, remekül tudunk együtt dolgozni és emberileg is jól kijövünk. Mindig jó a hangulat a versenyeken, nekem ez fontos és véleményem szerint kell a sikeres szerepléshez is. Nyíregyháza rallyn számoltuk össze, 160.000 kilométert mentünk együtt a 11 év alatt. De még van mondanivaló, nem unatkozunk. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_3
 
Mi lenne az álom, ha nem kötnének az anyagiak?
Még több időt és lehetőséget szeretnék, hogy egy top R5-ös autóval tudjunk menni. De én szeretem a mostani helyzetet is, 10 éve még álom volt, hogy ilyen autóval, ilyen mezőnyben versenyezhessek. Véleményem szerint meg kell becsülni azt, ami van és csak addig nyújtózni míg a takaró ér. Tehát ha sikerül egy nagyobb takarót szerezni, akkor bátran nyújtózkodhatunk, talán egy R5-öt is elérünk… :)

Köszönöm szépen!  

Ez a hír most jelenik meg 5956. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k