Az ORC bajnokai tudják mekkora a takarójuk
Gyarmati Ariel a tavalyi szezonról, a navigátorról
2019-01-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
476048170
Napi oldal:
20681
Jelenleg:
289
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor

World Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
219
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
201
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
181
4. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
128
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
126
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
84
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
80
8. Hayden Paddon
Hyundai i20 Coupe WRC
73
9. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
71
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
129
3.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
101
5. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
90
6.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
195.5
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
194.5
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
182
4.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
157
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
74
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
58
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
46,5
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
211,5
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
167,7
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
131,5
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
126,5
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
107,5
6.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
73
7. Berki Gábor
BMW M3
46
8. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
44,5
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
41
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
173
2.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
142,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
95,5
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
82,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8.
Madari Imre
Renault Clio
39
9. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

thumb_az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_10Az utolsó verseny utolsó kilométeréig összpontosítaniuk kellett, hogy bajnokok lehessenek! Megcsinálták, megérdemelték!
Az ORC bajnok párosa 2018-ban a Gyarmati Ariel - Kocsis György kettős. A pilótával beszélgettünk.

Gratulálok a bajnoki címetekhez!
Hogyan éreztétek magatokat a szezonban, milyen volt az évad?
Köszönöm kérdésed és a lehetőséget is az interjúhoz. Nagyon jól éreztem magam a bőrömben és az autóban egyaránt. :) De mondhatom ezt az egész bajnokságra, élvezetes év volt. Sokat kellett dolgozni az autóban és azon kívül is, hogy ott tudjunk lenni a futamokon. Komolyan kellett venni a felkészülést és a tempót is, ha fel akartuk venni a kesztyűt ezzel a mezőnnyel. Szervizeseink mindig kihozták a maximumot a lehetőségekből, melyért ezúton is végtelenül hálás vagyok. Voltak nehéz pillanatok, de Gyurival mindig átlendültünk ezeken és megpróbáltunk előre nézni. Szóval összetett, legtöbbször vidám, néha bosszús, de a legfontosabb, hogy eredményes évet zártunk.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_7
 
Négy futamot nyertetek, kettőn voltatok másodikak…
Idézd fel egy-egy mondatban a futamokat.
A szezonnyitó egri versenyen harmadikak lettünk, az valamiért nem sikerült olyan jól. Bár ha azt nézzük, kik ellen versenyzünk, szerintem nem mi nyújtottunk keveset, hanem az ellenfelek még többet.
 
Miskolcon összetett verseny volt, mentünk sötétben, vizes talajon, jó és rossz minőségű úton egyaránt. Nekünk jött ki legjobban a lépés, megnyertük a versenyt, meg is kedveltem a mályinkai szakaszt. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_11
 
Majd Szombathely Rally, az év első murva versenye következett, melyet nagyon vártunk. Szeretünk murván menni ezzel a kocsival. A szombati napot nagyon elrontottam, ide tényleg él, hogy elgumiztam magam. Illetve felraktam ami volt és az nem oda valónak bizonyult… :) Arattunk is egy lucernásba, ahol nagy szerencsével vissza tudtunk keveredni az útra és a kocsi is kisebb karcokkal megúszta. De küszködés volt az egész, sokat spájzoltunk, majd vasárnap orvosolva a hibákat egy komolyabb menetelésbe kezdtünk és az első helyig sikerült feltornázni magunkat. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_9
 
Székesfehérváron életem egyik legfájdalmasabb kiesését sikerült elszenvedni, egy filléres probléma miatt estünk ki a vége előtt nem sokkal az első helyről. Ráadásul itt a nagy abszolútban is ötödik helyen álltunk a „millenium falconnal”.

 
Majd ismét murva, Veszprém következett. Ezt sikerült behúznunk, megnyertük. Itt ugrattunk egy olyan nagyot, nem gondoltam volna, hogy épségben megússzuk. De már biztosan tudjuk, az a „kilövő állás” átmegy padlón! :) 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_2
 
Ózdon ismét egy filléres alkatrész makacsolta meg magát. Végig tudtunk volna menni a körön vissza a szervizbe, de félő volt, hogy nagyobb kárt okozunk, időben pedig nagyon sokat spájzoltunk volna, így kiálltunk. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_4
 
Mecsekre nagy erővel készültünk, még egy nullás verseny már nem fért bele, szoros volt a bajnokság állása. Igaz még vezettünk, de közel voltak az ellenfelek. Az első gyorson, a harmadik kanyarban rámentem egy kifordított kőre, le is nullázta a gumit. Mivel kijöttünk, a gumi meg az autó bal elejét. Két percet szedtünk itt össze, de nem adtuk fel, a szerviz pedig rögtönzött karosszéria munkával helyrehozta a Mitsubishit. A harmadik helyre sikerült felzárkóznunk.
 
A szezonzáró Nyíregyháza Rallyra maradt a bajnoki cím eldöntésének a sorsa, aki nyer, az a bajnok. Egyszerű volt a képlet, az első métertől sietni kellett. Majd Maticsék előttünk estek ki a hármas gyors rajtjában, ami igencsak összezavart. Az addig lévő feladat - hogy meg kell verni - átalakult, nem szabadott hibázni és kiesni. Mivel visszaálltak superrallyzni, tudtak volna annyi pontot szerezni, ha nullázunk, ők a bajnokok. De sikerült célba érni, ráadásul nyertünk itt is, így mi zsebelhettük be a bajnoki címet.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_5
 
Mik a tervek idénre?
Címvédés, vagy kacsingattok más bajnoki címek felé?
Mindig kacsintgatunk, nézzük hogy lehetne előrébb jutni, viszont csak annyit vállalunk, amit biztosan tudunk. A Mitsubishi biztos, a bajnoki cím megvédése lehet feladat idén. Még nincs eldöntve, ha lenne rá lehetőség, megpróbálkoznánk egy R5-ös autóval.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_6
 
Tehát marad az autó? És a navigátor?
A Mitsubishit úgy érzem, kezdem megszokni. Nagyon sok van még benne, a tartalékok előhozása a címvédés mellett nagy feladat lehet idén. Az ellenfelek is folyamatosan gyorsulnak, nekünk is tartani kell a lépést. Van még hova fejlődni pályafeldolgozás és vezetéstechnika terén is. Tehát kezdem belakni, de lehetne vele gyorsabban menni, azon leszünk, hogy ez megvalósuljon.
A navigátor Kocsis Gyuri lesz idén is, remekül tudunk együtt dolgozni és emberileg is jól kijövünk. Mindig jó a hangulat a versenyeken, nekem ez fontos és véleményem szerint kell a sikeres szerepléshez is. Nyíregyháza rallyn számoltuk össze, 160.000 kilométert mentünk együtt a 11 év alatt. De még van mondanivaló, nem unatkozunk. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_3
 
Mi lenne az álom, ha nem kötnének az anyagiak?
Még több időt és lehetőséget szeretnék, hogy egy top R5-ös autóval tudjunk menni. De én szeretem a mostani helyzetet is, 10 éve még álom volt, hogy ilyen autóval, ilyen mezőnyben versenyezhessek. Véleményem szerint meg kell becsülni azt, ami van és csak addig nyújtózni míg a takaró ér. Tehát ha sikerül egy nagyobb takarót szerezni, akkor bátran nyújtózkodhatunk, talán egy R5-öt is elérünk… :)

Köszönöm szépen!  

Ez a hír most jelenik meg 5301. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 28 01 02 03
04 05 06 07080910
11 12 13 14 151617

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k