LCH Tavaszi LADA találkozó
Azori után jön a ciprusi ERC Rangáéknak
Ranga Péter mesél az idei eddigi és a jövőbeni versenyeiről
2015-09-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684901960
Napi oldal:
2624
Jelenleg:
1379
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_3

Ranga Péter és Czakó Janek 2015-ben több, az European Rally Championship keretein belül megrendezett futamon is tervbe vette az indulást. A szezonuk felénél beszélgettünk a pilótával a korábbi és a jövőbeni versenyekről:

Peti, az egyik legszebb helyen megrendezett ERC futamon már indultatok idén.
Hogyan éreztétek Magatokat ott?
Ez volt az első nagyobb versenyünk idén. Előtte csak az orfűi teszt futamon indultunk, ami ugye tesztnek nem volt jó a portugál szigetre. Murván nagyon régen mentünk, a Mikulás Rallye-n, előtte pedig a Waldviertelen, de sajnos mindkét futamot idő előtt be kellett fejeznünk.
Bevallom őszintén, hogy tartottam egy kicsit a Rallye Azores-től, de mindenképp murván szerettünk volna menni.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_1
 
Nem bántuk meg, hogy elmentünk oda, de azt be kell látni, hogy nagyon nagy falat egy ilyen EB futam. Már az elején tudtuk azt, hogy nem feltétlenül tudunk olyan gyorsak lenni, mint korábban Cipruson. Ezek más jellegű pályák, nekem sokkal nehezebbek voltak. Az volt a taktikánk, hogy próbálunk magunkhoz képest egy viszonylag biztonságos tempót autózni és majd abból gyorsulunk.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_2
 
Sajnos tönkretettem a váltót már a második kilométeren, ami miatt egy komoly hátrányt szenvedtünk. Másnap egy kicsit motiváció vesztett voltam, de próbálunk haladni és a harmadik nap volt olyan, ahol már elmondhatjuk, hogy magunkhoz képest jól teljesítettünk.
Összességében nem mondhatjuk, hogy nagyon gyorsan közlekedtünk ezen a versenyen, de nagyon sokat tanultunk. Ha lesz jövőre lehetőségünk, akkor már megpróbáljuk majd ezt kamatoztatni és gyorsabban menni.
 
Én is azt gondolom, hogy ezek a pályák és a folyamatosan változó időjárás az egyik legnehezebb versenyt hozta az ERC sorozatban. Aki itt végig tudott menni, azt már nagy eredménynek lehet elkönyvelni.
Volt amikor 5-6 kilométert egy felhőben autózva kellett teljesíteni, 20 méterre nem lehetett látni, volt amikor a gyors közben szakadt le egy monszun jellegű eső, máshol pedig vakítóan sütött a nap.
Kevés murvás tapasztalattal törésmentesen végig tudtunk menni ezen a futamon. Bízunk benne, hogy legközelebb gyorsabban fogjuk teljesíteni ezt a versenyt.
 
Aztán mentetek egy sprintet, majd a Baranya Kupán meccselt a két Ranga.
Porogszentkirályon teszteltük az újfajta PIRELLI gumikat a komlói futamra. Baranya Kupán megpróbáltunk sietni, hiszen tavaly nyertünk ott. Aztán a nyárásvölgyi pálya szűk része reggel annyira nem sikerült, nem voltam olyan jó passzban. Az utolsó körre már összeraktuk és egy családi dobogót hoztunk össze a Lacival és nagyon örültünk ennek az eredménynek.

 
Valóban jót versenyeztetek, de ez semmiképp sem volt jó teszt a következő ERC futamotokra, a murvás-aszfaltos Ciprus Rally-ra… :)
Voltunk tavaly is már ezen a futamon és ahogy néztük, van legalább három pálya, ami a tavalyi programban is volt. Megpróbáljuk a kétszeri pályabejárásból a legpontosabban felírni majd a gyorsasági szakaszokat. Akkor sajnos hengerfejes lett a motorunk és a vége előtt be kellett fejeznünk a versenyt, de amíg mentünk, addig tizedre egálban voltunk a tavalyi Európa-bajnokkal. Szeretnénk a tavalyihoz hasonlóan szerepelni.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_4
 
A pályák a veszprémihez hasonló talajúak, talán nem annyira sziklásak. Tavaly 60-70 kilométer volt az átlagsebesség, nagyon technikás, lassú pályák voltak. Az idei programban sok pályát változtattak az Eurosport kérésére, a rendező szerint az idei lesz az eddigi leggyorsabb Ciprus Rally. Nagyon várjuk már.
 
Ez a hír most jelenik meg 1775. alkalommal
Share |
2015.09.25-27.
European Rally Championship 2015
Cyprus Rally 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k