Bajnoki álmok - irány az ERC!
Nagy Matyi mer nagyot álmodni
2019-01-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
476048413
Napi oldal:
20924
Jelenleg:
254
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor

World Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
219
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
201
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
181
4. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
128
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
126
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
84
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
80
8. Hayden Paddon
Hyundai i20 Coupe WRC
73
9. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
71
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
129
3.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
101
5. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
90
6.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
195.5
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
194.5
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
182
4.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
157
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
74
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
58
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
46,5
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
211,5
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
167,7
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
131,5
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
126,5
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
107,5
6.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
73
7. Berki Gábor
BMW M3
46
8. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
44,5
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
41
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
173
2.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
142,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
95,5
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
82,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8.
Madari Imre
Renault Clio
39
9. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_6

Nagy Mátyás és Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX-es versenyautójukkal megszerezték a 2018-as raly bajnoki szezonban a kategóriájuk bajnoki címét. Ők voltak a leggyorsabbak! 


Gratulálok a bajnoki címetekhez! Mennyire volt nehéz megszerezni az N4 bajnoki trófeáját?
Arra számítottunk, hogy nehéz lesz. Nagyon komolyan készítettük fel az autót, az év elején is és minden egyes versenyre. Ehhez képest, vagy talán ezért is, könnyebb volt.

Megpróbáltam jól megszervezni az évet és a szervezettség azt hozta, hogy nem jöttek elő váratlan dolgok és az autóban sem okoztunk túl nagy kárt, így jöttek az eredmények is, anélkül, hogy nagyon meg kellett volna feszülni.

Egy N csoportos autó mindig könnyebben elromlik, hiszen egy utcai autó alapjaira épülő, sok utcai alkatrészt tartalmazó autó könnyebben engedi el az alkatrészeit. Nem volt számottevő technikai hibátok, ami bármelyik futamotok végeredményét befolyásolta volna, ugye?
Nem! Ami volt, azt mind én csináltam magamnak!
Valóban az utcai autóban vannak olyan alkatrészek, amik nem annyira strapabíróak, mint egy cső lengőkar, vagy egyéb, versenyre épített alkatrész, viszont nincsen túlfeszítve semmi, minden alkatrészben van egy kis ráhagyás és ezek azok, ami miatt tud működni versenyautóban is.
 bajnoki_almok_-_nagy_matyi_1
 
Korábban beszéltünk már erről: én azt gondoltam, hogy Te jobban szereted az aszfalt versenyeket, hiszen ralitúrában főként aszfalt versenyek voltak. Aztán megcáfoltál, hiszen korábban, a túra előtt amatőr murvaversenyeken nőttél fel.
Így visszanézve 2018-at: változott valami? Murva vagy aszfalt??
Ott voltam előnyben tavaly, ahol viszonylag kevés lehetőség volt pályabejárásra és viszonylag újak voltak a pályák. Ezek közül is a szűk pályák mennek a legjobban.

Gondolok itt a szezon utolsó két versenyén a Máré-várai szakaszra, vagy Goricára. Nyíregyházán pedig az első napi új, keskeny pályáin is nagyon jó érzés volt menni.

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_4

Úgyhogy azt mondanám: a vékony, koszos aszfalton tudtam meg-meg csípni R5-ös autókat, vagy kicsit közelebb menni hozzájuk.

Azt hozzá kell tennem, hogy egész pályafutásom alatt sem versenyeztem ennyit kilométerben, mint a tavalyi versenyszezonban! Olyan még nem volt, hogy elkezdtük, végig versenyeztünk minden futamot. Mindegyiken végigmentünk. Nem volt még korábban ilyen velünk!

Meg is lett az eredménye: egy szépen csillogó bajnoki cím! Gratulálok!
Ilyenkor megnyílnak a kapuk, egyfolytában csörög a telefon, az ügyvédeid a már egyik oldalon aláírt szerződéseket vizslatják…
Igen! Sokan felhívtak, de elutasítottam őket! :)
Neem, persze hogy nem így van! Minden megkeresésnek örülünk, hiszen próbálunk nagyot álmodni idénre!

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_5

Én tudom, de mondd Te, a Te hangod mélyebb! :)
:D
Szeretnénk több ERC futamon is elindulni!

Persze szeretnénk az egész szezonban ott lenni és csak mínuszolni a sok begyűjtött pontot, de a realitás talaján maradva már csak úgy mondom: szeretnénk minimum négy futamon elindulni! És közben itthon is mennénk, ahol tudunk.

Pontosítsunk: mit jelent az ERC szezon a Ti olvasatotokban?
Az már látszik, hogy az Azori-szigetekre nem fogunk tudni menni és a szezon első fele is sok, drága futamot tartogat. Terveink szerint Rómában kezdenénk, a Barum, Cyprus után a Nyíregyháza Rallye-n mennénk. Ugyanakkor az is biztos, hogy Egerben szeretnénk ott lenni a szezonnyitón és meglátjuk még, hogy Miskolcon, vagy murván (értsd: Szombathelyen) folytatjuk. A többi még képlékeny!

Azért ez jól hangzik!
Igen! Jól hangzik és nagyon sok munka van/lesz mögötte.
Dolgozunk nagyon, hogy minden összejöjjön!

Mi kell hozzá?
Pénz, pénz, pénz! A többi már mind megvan! A csapatunk megvan! Az eltökéltségünk is!

Autót is cseréltetek!
Igen! A kilencről tízre léptünk és már egy EvoX-el folytatjuk a versenyzésünket a 2019-es szezonban.

 bajnoki_almok_-_nagy_matyi_2

Mi a terv?
Ha száz százalékban tudnánk teljesíteni a terveinket, akkor Európa-bajnoki cím is lehetne belőle. Dolgozunk rajta!
Tavaly ilyenkor arról álmodoztunk, hogy a teljes hazai szezonban ott legyünk a rajtnál és bajnokok legyünk! Ha most nem jönnek össze az álmaink és ’csak’ a tavalyit tudjuk végigcsinálni, akkor sem leszünk szomorúak, de ahogy mondtam: nagyon dolgozunk, hogy ebből EB legyen! Minél több EB futam!
  bajnoki_almok_-_nagy_matyi_3
Ez a hír most jelenik meg 1601. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 28 01 02 03
04 05 06 07080910
11 12 13 14 151617

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k