Bajnoki álmok - irány az ERC!
Nagy Matyi mer nagyot álmodni
2019-01-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
480615810
Napi oldal:
66523
Jelenleg:
495
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor

World Rally Championship 2019
a negyedik futam,
a Tour de Corse után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
82
2. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
80
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
77
4. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
43
5. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
42
6. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
26
7.
Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
22
8.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
16
9. J.M. Latvala
Toyota Yaris WRC
15
teljes táblázat
European Rally Championship
az első futam,
a Rallye Azores után
1.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
35
2. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
28
3. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
21
4.
Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
18
5. Ricardo TeodĂłsio
Skoda Fabia R5
17
6. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
12
7.
Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
7
8.
A. Tsouloftas
Skoda Fabia R5
6
9. Bernardo Sousa
Citroen C3 R5
5
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
39
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
29
3.
Balogh János
Skoda Fabia R5
21
4. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
14
 
Bodolai László
Ford Fiesta R5
14
6.
Botka Dávid
Skoda Fabia R5
8
7.
Ifj. Érdi Tibor
Skoda Fabia R5
7
8.
Hadik András
Ford Fiesta R5
6
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
4
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
36
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
29
3.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
4.
Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
15
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
12
6.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
11
7. Tajmel Tibor
BMW M3
8
8. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
7
9. Berki Gábor
BMW M3
6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
18
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
10
3.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
4.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
9
5.
Márta János
Peugeot 208 R2
5
6.
Hibján József
Peugeot 208 R2
3
7. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1. Tim Gábor
Opel Adam R2
30
2.
Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
22
3.
Lendvai István
Citroen C2 R2
16
4. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
14
5. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
13
6.
Fábián Donát
Lada 2107
8
7.
Baksai László
Lada 2107
6
8.
Fábián Dániel
Lada 2105
4
9.
Csikó Péter
Lada 2107
2
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
20
2.
Szőnyi Péter
Honda Civic Type-R
22
3.
Lendvai István
Citroen C2 R2
16
4. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
14
5. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
13
6.
Fábián Donát
Lada 2107
8
7.
Baksai László
Lada 2107
6
8.
Fábián Dániel
Lada 2105
4
9.
Csikó Péter
Lada 2107
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_6

Nagy Mátyás és Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX-es versenyautójukkal megszerezték a 2018-as raly bajnoki szezonban a kategóriájuk bajnoki címét. Ők voltak a leggyorsabbak! 


Gratulálok a bajnoki címetekhez! Mennyire volt nehéz megszerezni az N4 bajnoki trófeáját?
Arra számítottunk, hogy nehéz lesz. Nagyon komolyan készítettük fel az autót, az év elején is és minden egyes versenyre. Ehhez képest, vagy talán ezért is, könnyebb volt.

Megpróbáltam jól megszervezni az évet és a szervezettség azt hozta, hogy nem jöttek elő váratlan dolgok és az autóban sem okoztunk túl nagy kárt, így jöttek az eredmények is, anélkül, hogy nagyon meg kellett volna feszülni.

Egy N csoportos autó mindig könnyebben elromlik, hiszen egy utcai autó alapjaira épülő, sok utcai alkatrészt tartalmazó autó könnyebben engedi el az alkatrészeit. Nem volt számottevő technikai hibátok, ami bármelyik futamotok végeredményét befolyásolta volna, ugye?
Nem! Ami volt, azt mind én csináltam magamnak!
Valóban az utcai autóban vannak olyan alkatrészek, amik nem annyira strapabíróak, mint egy cső lengőkar, vagy egyéb, versenyre épített alkatrész, viszont nincsen túlfeszítve semmi, minden alkatrészben van egy kis ráhagyás és ezek azok, ami miatt tud működni versenyautóban is.
 bajnoki_almok_-_nagy_matyi_1
 
Korábban beszéltünk már erről: én azt gondoltam, hogy Te jobban szereted az aszfalt versenyeket, hiszen ralitúrában főként aszfalt versenyek voltak. Aztán megcáfoltál, hiszen korábban, a túra előtt amatőr murvaversenyeken nőttél fel.
Így visszanézve 2018-at: változott valami? Murva vagy aszfalt??
Ott voltam előnyben tavaly, ahol viszonylag kevés lehetőség volt pályabejárásra és viszonylag újak voltak a pályák. Ezek közül is a szűk pályák mennek a legjobban.

Gondolok itt a szezon utolsó két versenyén a Máré-várai szakaszra, vagy Goricára. Nyíregyházán pedig az első napi új, keskeny pályáin is nagyon jó érzés volt menni.

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_4

Úgyhogy azt mondanám: a vékony, koszos aszfalton tudtam meg-meg csípni R5-ös autókat, vagy kicsit közelebb menni hozzájuk.

Azt hozzá kell tennem, hogy egész pályafutásom alatt sem versenyeztem ennyit kilométerben, mint a tavalyi versenyszezonban! Olyan még nem volt, hogy elkezdtük, végig versenyeztünk minden futamot. Mindegyiken végigmentünk. Nem volt még korábban ilyen velünk!

Meg is lett az eredménye: egy szépen csillogó bajnoki cím! Gratulálok!
Ilyenkor megnyílnak a kapuk, egyfolytában csörög a telefon, az ügyvédeid a már egyik oldalon aláírt szerződéseket vizslatják…
Igen! Sokan felhívtak, de elutasítottam őket! :)
Neem, persze hogy nem így van! Minden megkeresésnek örülünk, hiszen próbálunk nagyot álmodni idénre!

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_5

Én tudom, de mondd Te, a Te hangod mélyebb! :)
:D
Szeretnénk több ERC futamon is elindulni!

Persze szeretnénk az egész szezonban ott lenni és csak mínuszolni a sok begyűjtött pontot, de a realitás talaján maradva már csak úgy mondom: szeretnénk minimum négy futamon elindulni! És közben itthon is mennénk, ahol tudunk.

Pontosítsunk: mit jelent az ERC szezon a Ti olvasatotokban?
Az már látszik, hogy az Azori-szigetekre nem fogunk tudni menni és a szezon első fele is sok, drága futamot tartogat. Terveink szerint Rómában kezdenénk, a Barum, Cyprus után a Nyíregyháza Rallye-n mennénk. Ugyanakkor az is biztos, hogy Egerben szeretnénk ott lenni a szezonnyitón és meglátjuk még, hogy Miskolcon, vagy murván (értsd: Szombathelyen) folytatjuk. A többi még képlékeny!

Azért ez jól hangzik!
Igen! Jól hangzik és nagyon sok munka van/lesz mögötte.
Dolgozunk nagyon, hogy minden összejöjjön!

Mi kell hozzá?
Pénz, pénz, pénz! A többi már mind megvan! A csapatunk megvan! Az eltökéltségünk is!

Autót is cseréltetek!
Igen! A kilencről tízre léptünk és már egy EvoX-el folytatjuk a versenyzésünket a 2019-es szezonban.

 bajnoki_almok_-_nagy_matyi_2

Mi a terv?
Ha száz százalékban tudnánk teljesíteni a terveinket, akkor Európa-bajnoki cím is lehetne belőle. Dolgozunk rajta!
Tavaly ilyenkor arról álmodoztunk, hogy a teljes hazai szezonban ott legyünk a rajtnál és bajnokok legyünk! Ha most nem jönnek össze az álmaink és ’csak’ a tavalyit tudjuk végigcsinálni, akkor sem leszünk szomorúak, de ahogy mondtam: nagyon dolgozunk, hogy ebből EB legyen! Minél több EB futam!
  bajnoki_almok_-_nagy_matyi_3
Ez a hír most jelenik meg 1674. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
01 02 03 04 050607
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25262728
29 30 01 02030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k