h i r d e t é s
Összes oldal:
684348333
Napi oldal:
8332
Jelenleg:
897
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Molnár Alex |
|
1298 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
1284 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
1241 |
4. |
Martinák Balázs |
|
1222 |
5. |
Martin Márkó |
|
1215 |
6. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1210 |
7. |
Budai Csaba |
|
1188 |
8. |
Péntek Ádám |
|
1093 |
9. |
Juhász Ferenc |
|
1081 |
1. |
Thierry Neuville |
|
48 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
45 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
29 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
24 |
5. |
Ott Tanak |
|
21 |
6. |
Esapekka Lappi |
|
19 |
7. |
T. Katsuma |
|
12 |
8. |
Kalle Rovanpera |
|
11 |
9. |
Oliver Solberg |
|
8 |
1. |
Hayden Paddon |
|
163 |
2. |
Martin Seks |
|
134 |
3. |
Mads Ostberg |
|
115 |
4. |
Efrén Llarena |
|
88 |
5. |
Yoann Bonato |
|
84 |
6. |
M. Franceschi |
|
81 |
7. |
Filip Mares |
|
71 |
8. |
Simon Wagner |
|
64 |
9. |
Csomós Mixi |
|
49 |
1. |
Vincze Ferenc |
|
130 |
2. |
Turán Frigyes |
|
89 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
65 |
4. |
Ranga Péter |
|
62 |
5. |
Német Gábor |
|
60 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
56 |
7. |
Tóth Tibor |
|
45 |
8. |
László Martin |
|
44 |
9. |
Csomós Miklós |
|
44 |
1. |
Bacsa Tamás |
|
74,5 |
2. |
Szilágyi Patrik |
|
62 |
3. |
Kovács Zoltán |
|
58 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
48,5 |
5. |
Helembai Zsolt |
|
45 |
6. |
Galgóczi Norbert |
|
41 |
7. |
Balla Tamás |
|
35 |
8. |
Matics Mihály |
|
34 |
9. |
Hevesi István |
|
34 |
1. |
Bertalan Márton |
|
45 |
2. |
Berta László |
|
40 |
3. |
Határ Attila |
|
23 |
4. |
Vogel Adrienn |
|
19 |
5. |
Viszló Csaba |
|
19 |
6. |
Németh 8V Péter |
|
19 |
7. |
Ifj.Kanyik Antal |
|
10 |
8. |
Trencsényi Vince |
|
9 |
9. |
Tóth-Gili Tamás |
|
5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
125 |
2. |
Kocsis Imre |
|
104 |
3. |
Lakatos Tamás |
|
102 |
4. |
Zoltán Kevin |
|
100 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
98 |
6. |
Strider Zoltán |
|
91 |
7. |
Szetei Norbert |
|
80 |
8. |
Baksai László |
|
55 |
9. |
Jóna Gábor |
|
47 |
1. |
Lenkey Ákos |
|
121 |
2. |
Péter Pál |
|
121 |
3. |
Tamás Gyula |
|
104 |
4. |
Békési Richárd |
|
100 |
5. |
Rácz Gábor |
|
73 |
6. |
Oberling Krisztián |
|
72 |
7. |
Borza Balázs |
|
64 |
8. |
Takács István |
|
56 |
9. |
Mogyorósi Zoltán |
|
55 |
1. |
Kárai Tamás |
|
159 |
2. |
Benyó Máté |
|
131 |
3. |
Koncseg Zoltán |
|
117 |
4. |
Antal István |
|
101 |
5. |
Ales Fucik |
|
58 |
6. |
Alois Höller |
|
40 |
7. |
Z. Staniszewski |
|
37 |
8. |
Roland Rohrer |
|
34 |
7. |
Marek Joura |
|
25 |
|
A 42. Rally Islas Canarias az ERC sorozat idei második futama és ez az a verseny, ahol az aszfalt tapadására nem lehet panasza egyik indulónak sem. Éppen ez az extrém tapadás okozza mindenkinek a legnagyobb fejtörést: az autót úgy kell beállítani, hogy a lehető legtovább bírják a versenyabroncsok a megterhelést. A Botka Rally Team párosa túl van a teszten és a kvalifikáción, ahol a legjobb magyarként szerepeltek. Dávidék pénteken kezdik a versenyt Gran Canarián!
Hétfőn már a spanyol szigeten volt a csapat, hiszen a hivatalos teszttel vette kezdetét az aszfaltos spanyol EB futam. Fontos volt ez a teszt, hiszen az újjáépített autót éles körülmények között itt tudták kipróbálni Dávidék. „A kocsival minden rendben volt, tökéletesen működött, csak a beállításokkal kellett foglalkozunk. Kaptunk alap értékeket az autóhoz, azt finomítottuk. Összességében hasznos volt a teszt, bár a végére rosszul lettem, a pályabejárás alatt orvoshoz kellett mennem.” – mesél a hét történéseiről a pilóta. „Még az Azori-szigeteken, az autó mentésekor megfázott a fülem, erős fülgyulladást kaptam, ami nem lett rendesen kikúrálva és most, hogy újra magas hegyekre jöttünk fel, újra begyulladt. Az orvosnál kaptam egy hatalmas injekciót és most szedem a gyógyszereket, bízom benne, hogy nem jön újra elő ez a szédülés.”
Igaz, hogy a csapat már többször szerepelt ezen a versenyen, mégsem lehet előny a korábbi pályaismeret, hiszen a szervezők új szakaszokat, vagy a régieket ellenkező irányban jelölték ki az idei versenyre. Még a kvalifikációs szakasz is teljesen máshol volt, mint korábban.
Csütörtökön került sor a shakedown-ra és azt követően a kvalifikációra, ahol a csapat folyamatosan állítgatta a kocsit. „Annyira melegíti a gumikat a versenyautónk, hogy ezt próbáljuk valahogy orvosolni.” – mondta Dávid. – „Minden nekifutás előtt állítottunk rajta, de így sem sikerült a megfelelően beállítanunk, hiszen folyamatosan elmelegedett a gumi és a három szakasz után - ami alig volt több összesen 10 kilométernél - szinte teljesen elkoptak az abroncsaink.”
A kvalifikáción a 15. helyezést érte el a Botka - Mesterházi duó, ami murvás versenyen a legrosszabb lenne, hiszen ők választanak utoljára rajtpozíciót a legjobb 15 közül. Szerencsére aszfalton kevesebb a jelentősége a rajtsorrendnek, ennek megfelelően nincs elkeseredve a csapat, hiszen a különbségek nem voltak nagyok. „Kicsit odaért az autónk jobb hátulja a szalagkorláthoz, de így is alig egy másodperccel voltunk lemaradva a 7.helytől és a legjobb magyarként végeztünk és másodikként rajtolunk a pénteki versenynapon.”
Még a kvalifikáció után is állítottak az autón. „Bízom benne, hogy sikerült egy olyan beállítást találnunk, amivel végig tudunk egy húzós tempóval menni a pénteki napon.” Az látszik: a legfontosabb az lesz, ki tudja jól beosztani a gumijait! Dávid szerint: „Nem lehet 100 százalékon menni, nagyon kell vigyázni a gumikra, hiszen a meghatározott mennyiségen túl nem lehet többet felhasználni és az adott körökben is több, mint 50 versenykilométert kell kibírnia egy-egy szettnek… Be kell tudni osztani a gumikat! Úgy kell beállítani az autót, hogy ne egye meg az abroncsokat… Eddig ez még nem jött össze, de folyamatosan változtatunk és remélem sikerülni fog megtalálni a középutat!”
A csapat tehát pénteken kezdi a versenyt, amikor nyolc gyorsasági szakasz és több, mint 100 versenykilométer vár rájuk.
Ez a hír most jelenik meg 2426. alkalommal
European Rally Championship 2018
hírek • fórumok
|