Be kell tudni osztani a gumikat a Kanári-szigeten!
Botka Dávidék a legjobb magyarként zárták a kvalifikációt
2018-05-04
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
460133180
Napi oldal:
53131
Jelenleg:
431
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a ötödik futam,
az argentin verseny után
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
100
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
90
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
72
4. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
54
5. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
45
6. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
43
7. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
40
8. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
31
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
26
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
a kanári verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
76
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
35
3. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
4. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
30
5. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
26
6.
Chris Ingram
Skoda Fabia R5
18
7.
J-A. Suarez
Hyundai i20 R5
17
8.
Laurent Pellier
Peugeot 208 R5
15
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
12
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a harmadik futam,
a belga verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
75
2. Sebastian Loeb
Peugeot 208
66
3. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
65
4. Andreas Bakkerud
Audi S1
61
5. Timmy Hansen
Peugeot 208
59
6. Mattias Ekström
Audi S1
59
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
37
8. Janis Baumanis
Ford Fiesta
32
9. Guerlain Chicherit
Renault Megane RS
27
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a második futam,
a miskolci verseny után
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
74
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
55
3. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
36
4.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
30
5.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
26
6.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
22
7.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
22
8.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
15
9.
Lovász Pál
Hyundai i20 R5
14
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a második futam,
a miskolci verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
60
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
58
3.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
36
4.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
5.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
6. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
7. Berki Gábor
BMW M3
16
8.
Kocsomba Károly
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
13
9. Órai Balázs
Subaru Impreza WRC
11
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az első futam,
az egri verseny után
1. Tim Gábor
Opel Adam R2
47
2.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
36
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
28
4.
Uveges Sándor
Lada VFTS
23
5.
Boroznaki Tibor
Citroen C2 R2
21
6. Dudás Gergő
Lada 21074
18
7. Molnár Ferenc
Lada 21074
14
8.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
12
9. Határ Attila
Peugeot 306 S16
12
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
az második futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
44
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
41
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
35
4.
Simon István
Fiat X1/9
35
5.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Vizkeleti János
Lotus Elise
85
8.
Becsics Brankó
Mazda Mx-5
46
9.
Dicsa Tibor
Volkswagen Lupo
39
teljes táblázat

be_kell_tudni_osztani_5

A 42. Rally Islas Canarias az ERC sorozat idei második futama és ez az a verseny, ahol az aszfalt tapadására nem lehet panasza egyik indulónak sem. Éppen ez az extrém tapadás okozza mindenkinek a legnagyobb fejtörést: az autót úgy kell beállítani, hogy a lehető legtovább bírják a versenyabroncsok a megterhelést. A Botka Rally Team párosa túl van a teszten és a kvalifikáción, ahol a legjobb magyarként szerepeltek. Dávidék pénteken kezdik a versenyt Gran Canarián!

 Hétfőn már a spanyol szigeten volt a csapat, hiszen a hivatalos teszttel vette kezdetét az aszfaltos spanyol EB futam. Fontos volt ez a teszt, hiszen az újjáépített autót éles körülmények között itt tudták kipróbálni Dávidék. „A kocsival minden rendben volt, tökéletesen működött, csak a beállításokkal kellett foglalkozunk. Kaptunk alap értékeket az autóhoz, azt finomítottuk. Összességében hasznos volt a teszt, bár a végére rosszul lettem, a pályabejárás alatt orvoshoz kellett mennem.” – mesél a hét történéseiről a pilóta. „Még az Azori-szigeteken, az autó mentésekor megfázott a fülem, erős fülgyulladást kaptam, ami nem lett rendesen kikúrálva és most, hogy újra magas hegyekre jöttünk fel, újra begyulladt. Az orvosnál kaptam egy hatalmas injekciót és most szedem a gyógyszereket, bízom benne, hogy nem jön újra elő ez a szédülés.”

Igaz, hogy a csapat már többször szerepelt ezen a versenyen, mégsem lehet előny a korábbi pályaismeret, hiszen a szervezők új szakaszokat, vagy a régieket ellenkező irányban jelölték ki az idei versenyre. Még a kvalifikációs szakasz is teljesen máshol volt, mint korábban.

be_kell_tudni_osztani_1

Csütörtökön került sor a shakedown-ra és azt követően a kvalifikációra, ahol a csapat folyamatosan állítgatta a kocsit. „Annyira melegíti a gumikat a versenyautónk, hogy ezt próbáljuk valahogy orvosolni.” – mondta Dávid. – „Minden nekifutás előtt állítottunk rajta, de így sem sikerült a megfelelően beállítanunk, hiszen folyamatosan elmelegedett a gumi és a három szakasz után - ami alig volt több összesen 10 kilométernél - szinte teljesen elkoptak az abroncsaink.”

be_kell_tudni_osztani_3


A kvalifikáción a 15. helyezést érte el a Botka - Mesterházi duó, ami murvás versenyen a legrosszabb lenne, hiszen ők választanak utoljára rajtpozíciót a legjobb 15 közül. Szerencsére aszfalton kevesebb a jelentősége a rajtsorrendnek, ennek megfelelően nincs elkeseredve a csapat, hiszen a különbségek nem voltak nagyok. „Kicsit odaért az autónk jobb hátulja a szalagkorláthoz, de így is alig egy másodperccel voltunk lemaradva a 7.helytől és a legjobb magyarként végeztünk és másodikként rajtolunk a pénteki versenynapon.”

be_kell_tudni_osztani_2

Még a kvalifikáció után is állítottak az autón. „Bízom benne, hogy sikerült egy olyan beállítást találnunk, amivel végig tudunk egy húzós tempóval menni a pénteki napon.” Az látszik: a legfontosabb az lesz, ki tudja jól beosztani a gumijait! Dávid szerint: „Nem lehet 100 százalékon menni, nagyon kell vigyázni a gumikra, hiszen a meghatározott mennyiségen túl nem lehet többet felhasználni és az adott körökben is több, mint 50 versenykilométert kell kibírnia egy-egy szettnek… Be kell tudni osztani a gumikat! Úgy kell beállítani az autót, hogy ne egye meg az abroncsokat… Eddig ez még nem jött össze, de folyamatosan változtatunk és remélem sikerülni fog megtalálni a középutat!”

be_kell_tudni_osztani_4

 A csapat tehát pénteken kezdi a versenyt, amikor  nyolc gyorsasági szakasz és több, mint 100 versenykilométer vár rájuk.

 
Ez a hír most jelenik meg 1197. alkalommal
Share |
2018.05.03-05.
European Rally Championship 2018
Rally Islas Canarias 2018
Kanári-szigetek, Spanyolország
részletes információink
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
14 15 16 17181920
2122 23 24252627
28 29 30 31 010203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 151617
2018.05.25-27.

részletes infóink
2018.05.26.

hivatalos honlap

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k