Be kell tudni osztani a gumikat a Kanári-szigeten!
Botka Dávidék a legjobb magyarként zárták a kvalifikációt
2018-05-04
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
465515274
Napi oldal:
13969
Jelenleg:
262
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a hetedik futam,
a szardiniai verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
149
2. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
122
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
77
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
70
5. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
56
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
46
8. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
43
9. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
37
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a ciprusi verseny után
1.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
98
2.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
83
3.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
62
4.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
5. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
30
6. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
7. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
26
8.
Hubert Ptaszek
Skoda Fabia R5
23
9.
E.Brynildsen
Hyundai i20 R5
23
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a hatodik futam,
a svéd verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
165
4. A. Bakkerud
Audi S1
125
3. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
119
2. Sebastian Loeb
Peugeot 208
117
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
116
5. Mattias Ekström
Audi S1
114
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
77
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
73
9. Janis Baumanis
Ford Fiesta
51
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
az ötödik futam,
a veszprémi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
145
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
108
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
87
4.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
77
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
73
6.
Balogh János
Skoda Fabia R5
50
7.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
50
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
37
9.
Ifj.Kiss László
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
az ötödik futam,
a veszprémi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
136
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
127
3.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
100
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
80,5
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
47
6. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
37
7.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
8. Órai Balázs
BMW M3
27
9. Berki Gábor
BMW M3
26
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az ötödik futam,
a veszprémi verseny után
1. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
104,5
2.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
93
3. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
83
4.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
70
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
52
6.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
7. Várnai Dávid
Honda Civic
31
8.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
28,5
9.
Zagyva Lajos
Citroen C2 R2 max
26
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a harmadik futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
69
2.
Simon István
Fiat X1/9
57
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
54
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
49
5.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
6.
Pintér Máté
BMW
25
7.
Vizkeleti János
Lotus Elise
24
8.
Pintér László
BMW
23
9.
Schebek István
Lotus Elise
21
teljes táblázat

be_kell_tudni_osztani_5

A 42. Rally Islas Canarias az ERC sorozat idei második futama és ez az a verseny, ahol az aszfalt tapadására nem lehet panasza egyik indulónak sem. Éppen ez az extrém tapadás okozza mindenkinek a legnagyobb fejtörést: az autót úgy kell beállítani, hogy a lehető legtovább bírják a versenyabroncsok a megterhelést. A Botka Rally Team párosa túl van a teszten és a kvalifikáción, ahol a legjobb magyarként szerepeltek. Dávidék pénteken kezdik a versenyt Gran Canarián!

 Hétfőn már a spanyol szigeten volt a csapat, hiszen a hivatalos teszttel vette kezdetét az aszfaltos spanyol EB futam. Fontos volt ez a teszt, hiszen az újjáépített autót éles körülmények között itt tudták kipróbálni Dávidék. „A kocsival minden rendben volt, tökéletesen működött, csak a beállításokkal kellett foglalkozunk. Kaptunk alap értékeket az autóhoz, azt finomítottuk. Összességében hasznos volt a teszt, bár a végére rosszul lettem, a pályabejárás alatt orvoshoz kellett mennem.” – mesél a hét történéseiről a pilóta. „Még az Azori-szigeteken, az autó mentésekor megfázott a fülem, erős fülgyulladást kaptam, ami nem lett rendesen kikúrálva és most, hogy újra magas hegyekre jöttünk fel, újra begyulladt. Az orvosnál kaptam egy hatalmas injekciót és most szedem a gyógyszereket, bízom benne, hogy nem jön újra elő ez a szédülés.”

Igaz, hogy a csapat már többször szerepelt ezen a versenyen, mégsem lehet előny a korábbi pályaismeret, hiszen a szervezők új szakaszokat, vagy a régieket ellenkező irányban jelölték ki az idei versenyre. Még a kvalifikációs szakasz is teljesen máshol volt, mint korábban.

be_kell_tudni_osztani_1

Csütörtökön került sor a shakedown-ra és azt követően a kvalifikációra, ahol a csapat folyamatosan állítgatta a kocsit. „Annyira melegíti a gumikat a versenyautónk, hogy ezt próbáljuk valahogy orvosolni.” – mondta Dávid. – „Minden nekifutás előtt állítottunk rajta, de így sem sikerült a megfelelően beállítanunk, hiszen folyamatosan elmelegedett a gumi és a három szakasz után - ami alig volt több összesen 10 kilométernél - szinte teljesen elkoptak az abroncsaink.”

be_kell_tudni_osztani_3


A kvalifikáción a 15. helyezést érte el a Botka - Mesterházi duó, ami murvás versenyen a legrosszabb lenne, hiszen ők választanak utoljára rajtpozíciót a legjobb 15 közül. Szerencsére aszfalton kevesebb a jelentősége a rajtsorrendnek, ennek megfelelően nincs elkeseredve a csapat, hiszen a különbségek nem voltak nagyok. „Kicsit odaért az autónk jobb hátulja a szalagkorláthoz, de így is alig egy másodperccel voltunk lemaradva a 7.helytől és a legjobb magyarként végeztünk és másodikként rajtolunk a pénteki versenynapon.”

be_kell_tudni_osztani_2

Még a kvalifikáció után is állítottak az autón. „Bízom benne, hogy sikerült egy olyan beállítást találnunk, amivel végig tudunk egy húzós tempóval menni a pénteki napon.” Az látszik: a legfontosabb az lesz, ki tudja jól beosztani a gumijait! Dávid szerint: „Nem lehet 100 százalékon menni, nagyon kell vigyázni a gumikra, hiszen a meghatározott mennyiségen túl nem lehet többet felhasználni és az adott körökben is több, mint 50 versenykilométert kell kibírnia egy-egy szettnek… Be kell tudni osztani a gumikat! Úgy kell beállítani az autót, hogy ne egye meg az abroncsokat… Eddig ez még nem jött össze, de folyamatosan változtatunk és remélem sikerülni fog megtalálni a középutat!”

be_kell_tudni_osztani_4

 A csapat tehát pénteken kezdi a versenyt, amikor  nyolc gyorsasági szakasz és több, mint 100 versenykilométer vár rájuk.

 
Ez a hír most jelenik meg 1306. alkalommal
Share |
2018.05.03-05.
European Rally Championship 2018
Rally Islas Canarias 2018
Kanári-szigetek, Spanyolország
részletes információink
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 1516171819
2021 22 23 242526
27 28 29 30 310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2018.08.15-19.

hivatalos honlap
2018.08.18-19.

részletes információink

eredmények
2018.08.19.

hivatalos honlap

eredmények
2018.08.19.

facebook esemény
2018.08.20.

részletes infóink
2018.08.24-26.

hivatalos honlap
2018.08.24-25.

hivatalos honlap
2018.08.24-26.

facebook esemény
2018.08.31-09.02.

részletes infóink
2018.08.31-09.01.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k