Trencsényi Józseffel beszélgettem az idei évükről, a Veszprém Rallye-ról, és persze arról, hogy "becsukott szemmel" miért is lehet sokkal gyorsabban autózni egy ilyen murvás futamon…
Milyen volt eddig az idei évetek?
Egy motorproblémával kezdtük az évet, úgyhogy mondhatom, hogy nem indultunk valami szerencsésen, hiszen a kiesésünk miatt pontokat veszítettünk. Voltak tartalékaink, amikkel mégsem tudtunk élni, hiszen nem akartunk kockáztatni és elsődlegessé az vált, hogy beérjünk a célba.
Nagyon kevés szabadidőm van, így általában a versenyek előtt még tesztelésre sem tudok időt szakítani. Ennek köszönhetően a legtöbbször elég felkészületlenül érkezem meg egy-egy futamra, így talán ennek is köszönhető, hogy a versenyek során nem igazán merjük erőltetni a feszített tempókat. Nagyon sok teszt-kilométer hiányzik ahhoz, hogy én határon tudjak autózni, így ehhez képest teljesen elégedettek vagyunk az eddigi eredményeinkkel. Nem beszélve arról, hogy tudom, hogy az ellenfeleink napokat töltenek a felkészüléssel, teszteléssel, a beállítások próbálgatásával... Én meg beülök az autóba a versenyen és néha azon gondolkodom, hogy hogyan van a sebességi fokozat benne, mivel az utcai autóm automata váltós... Úgy gondolom, hogy ha a versenyek előtt 2 napot rá tudnék szánni a felkészülésre, akkor lényegesen gyorsabb tudnék lenni. Ha tudok tesztelni, akkor már az első gyorson jól be tudok kezdeni, teszt nélkül viszont tényleg csak a második napra találok magamra.
Hogyan értékeled a veszprémi teljesítményeteket?
Azt hiszem, az abszolút 13. helyen végeztünk, amivel teljes mértékben elégedett vagyok, hiszen az utolsó négy gyorsasági szakaszt úgy teljesítettük, hogy tudtuk, bármelyik pillanatban kieshetünk, mivel volt egy váltóproblémánk. Nem volt egyes fokozat, ami valójában csak annyiban hátráltatott, hogy rajtolni nem tudtam, majd végül az utolsó gyorsaságira ez azt is eredményezte, hogy a kuplung is tönkrement.
Végül kibírta az autó, tudtunk annyit spórolni vele, hogy ki is bírja, de haladjunk is, és így eljutottunk a célig, aminek - ezek alapján pláne - nagyon örülünk!
Defekt nélkül teljesítettétek viszont a versenyt...
Igen, sikerült defekt nélkül megúsznunk, bár a gumiválasztásunk nem volt túl szerencsés. 2-3 hellyel előrébb is tudtunk volna végezni, de az első körben rosszul választottam meg a gumiabroncsokat, kicsit elszámoltam magam. Nem vettem figyelembe azt, hogy a másodosztály és a túra már elment előttünk, és ők erősen tönkretették a pályákat, így az első három gyorsot nem úgy teljesítettük, ahogy valójában tudtuk volna, hiszen zárt gumikkal mentem ki a nyitott helyett.
Milyenek voltak a pályák?
Nekem tetszettek! Tudom, hogy nagyon sokan félnek, tartanak tőle, hogy ezek autógyilkos szakaszok. Valójában én is így voltam ezzel régebben, féltem tőle, sajnáltam rajta az autót. Az utóbbi két évben viszont változtattam a hozzáállásomon, és túl tudom tenni magam azon, hogy azzal foglalkozzak, hogy óvjam-védjem az autót.
Úgymond becsukott szemmel kell menni! Most már nem vigyázok az autóra, így jobban tudok menni, gyorsabb vagyok, csak a verseny végén sokkal nagyobb a kár az autóban. A korábbi években mindig nagyon szép állapotban hoztam haza az autót a Veszprém Rallye-ról, de akkor csak a 20-25. helyen tudtam végezni, most becsukom a szemem, és megyek! Tavaly így a 9. helyen végeztem, idén pedig a 13. helyen. Sajnos ez erről szól, és akkor a többiek még mindig sokkal gyorsabban mentek... gondolom nekik még nagyobb a kár... Egy ilyen futamon azért kiderül, hogy egy-egy autó mennyire van jól összerakva, de szerintem nincs gond ezekkel a gyorsokkal, kell ilyennek is lennie!
Hazai pályák következnek...
A Borsod Rally-n folytatjuk, de a pályákról egyelőre még nem tudok semmit. Szeretem az aszfaltos futamokat is. Ha új pályák lesznek, akkor mindenképp fog tetszeni, ha pedig a régiek lesznek, akkor nosztalgiázunk egyet!
Mit szólsz ahhoz, hogy újra lesz éjszakai futam?
Én is úgy hallottam, hogy lesz éjszakai futam is. Legutóbb nem sikerült ez jól, hiszen pont ott ment tönkre a motorunk, így mindössze egy gyorsaságit mentem sötétben. Úgy érzem, hogy nekem nem megy ez a sötétben autózás. Nem igazán tudok sötétben menni, ami persze annak is köszönhető valószínűleg, hogy nagyon kevés az ilyen jellegű tapasztalatom... és lehet a lámpasorom sem volt jól beállítva.
Mit hozhat a folytatás számotokra még?
A maradék két versenyt - a miskolcit és pécsit - mindenképpen, és szokás szerint a Wald4tel Rallye sem marad majd ki valószínűleg idén sem, hiszen már 4-5 éve járok ide ki rendszeresen. Nagyon tetszenek azok a pályák, jó menni idegen pályán, idegen környezetben. Minden évben meghívást is kapunk ide, nagyon barátságosan fogadnak, segítenek minket, amiben csak tudnak. Ami még nagyon tetszik benne, hogy dupla annyi kilométert megyünk, mint egy hazai futamon. Nagyon jó ez a futam tesztnek is. Itt hozom be azokat a (teszt)kilométereket, amiket év közben "elspórolok" a futamok előtt...
Nem lenne jobb akkor év elejére kinézni egy ilyen jellegű versenyt, ha már tesztként fogjátok fel?
Igen-igen, jogos a kérdés... mert tényleg, mire kezdődik a hazai bajnokság és beérne a gyümölcse a waldvierteli tapasztalatnak, addigra el is felejtjük, hogy milyen volt. Most úgy tervezzük, hogy február-március magasságában nézünk majd valami cseh, vagy osztrák versenyt, hogy kicsit rákészüljünk majd a hazai bajnokság első futamára.
Ezek szerint már Ti is a 2011-es évet tervezgetitek?
Valójában az még azért túlzás, hogy tervezzük. Az biztos, hogy szeretnénk indulni rajta, ha nem sikerül teljes évet menni, akkor át kell mérlegelni, és lehet csak az aszfaltos futamokon... de ezek inkább majd szeptember-októberi válaszok lehetnek...