LCH Tavaszi LADA találkozó
Beérték a magyar bajnoki címmel
Asi és Pikó Zsuzsi megvédte...
2011-09-19
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685042885
Napi oldal:
7038
Jelenleg:
914
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Nagyon várták Asiék is a hazai IRC futamot, hogy újra egy rangos nemzetközi mezőnyben mérettessék meg magukat és bizonyíthassanak. A verseny során – elsősorban néhány apróbb műszaki probléma miatt – átértékelték a célokat, és a biztosabbnak tűnő bajnoki címvédésre koncentráltak. A taktika jó volt, a terv sikerült, idén újra az Asi – Pikó Zsuzsa páros a magyar bajnok. Asival beszélgettem a versenyről, a bajnoki címről és az ellene folyó vizsgálatról.

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_6

A verseny előtt azt mondtad, hogy egy IRC győzelem jobban motivál, fontosabb számodra, mint a magyar bajnoki cím. Verseny közben átértékelted ezt?
A verseny elején - az első két gyorsasági szakaszon - voltak apróbb technikai gondjaink, ami kicsit megpecsételte a sorsunkat és a lelkesedésünket is. Nem hagytunk benn olyan túlzottan sokat, nagyjából fele ekkora különbség lett volna a mezőny eleje és köztünk, ha nekünk nincs problémánk. Egyértelművé vált számunkra, hogy az első néhány pilótával nem tudunk küzdeni, mert ők nagyon gyorsak, úgyhogy autóztunk még egy kört, felmértük a helyzetet, és úgy véltük, hogy nincs értelme ész nélkül rohanni. Az első három-négy párossal akkor sem tudtuk volna felvenni a versenyt, ha a kezünket-lábunkat törjük, a magyar bajnokságban viszont abszolút jól álltunk, nem akartuk feladni a biztosat a bizonytalanra, így ettől kezdve tényleg csak annyit mentünk, amennyi a magyar bajnoksághoz kellett nekünk. Kicsit fájó ez, hiszen az abszolútban egy - esetleg két - hellyel előrébb végezhettünk volna, de én mindig azt szoktam mondani, hogy egyetlen helyezés van: az első! Ha pedig nem tudsz első lenni, akkor már tök mindegy, hogy második, vagy ötödik vagy.

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_1

Megvédted a tavalyi bajnoki címedet, nagy az öröm most?
Igen, nagyon örülünk neki! Ez egy sokkal küzdelmesebb év volt, mint a tavalyi. Technikai problémáink is voltak az idei évben, két versenyen is ilyen okból kellett kiállnunk, így ezt a versenyt most tökéletesen kellett abszolválnunk. Boldogok vagyunk, hogy ez sikerült, ebben a nagyon erős bajnokságban! Ennyire szoros és erős bajnokság, nemhogy amióta én versenyzek, de még sosem volt! Olyan, hogy az utolsó futam előtt matematikai esélye hét párosnak legyen, és még reálisan is három-négyen pályázzunk a bajnoki címre, az azt hiszem, hogy példátlan! Nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen jó a csapatom! A két apróbb hibát leszámítva - amit rögtön orvosoltak - tökéletesen működött minden.

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_4

Köszönjük a Yokohamának, hogy ilyen jó gumikkal versenyezhetünk! Fontos kiemelnem újra azt, hogy ez nem csak az én győzelmem, hanem a MI győzelmünk! A csapat győzelme ez, egyedül én mit sem érnék ebben az egészben, itt együtt kell működni a navigátornak, a szervizcsapatnak, koordinátornak... Általában mindig a sofőr teljesítményét emelik ki, pedig a pilóta önmagától nem tud jól menni, ha nincsenek körülötte tökéletesen rendben a dolgok!

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_5

Erős volt a magyar mezőny az idei évben, ez ma már nem is kérdés. Szerinted az IRC-sek között hogyan szerepeltetek?
Semmiképpen sem mondhatjuk azt, hogy mi magyarok leszerepeltünk volna ebben a nemzetközi mezőnyben, hiszen ha szétnézünk a különböző bajnokságokban, akkor ritka az, hogy kilométerenként 1 másodpercen belül tudjon bárki is autózni az IRC mezőnyében. Nem szerepeltünk rosszul, és talán egy kis szerencsével még jobban tudtunk volna menni, talán egy picikét még lehettünk volna gyorsabbak is.

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_3

Milyenek voltak a pályák?
Nem volt velük probléma, a szokásos mecseki utak voltak. Már évek óta kiabálom, hogy ez a rengeteg lassító ez szerintem teljesen eszetlen történet... de ez van. A gumizásokkal volt egy-két helyen bajom. A pályabejáráson felírtuk, hogy belül 2 gumi és ez alapján a versenyen itt tiszta aszfaltra számítottunk, de több helyen nem volt ott a gumi, vagy nem a helyén volt. Nem tudom, hogy mi történhetett, de murvás lett a pálya és az Orfű vége táblánál is ennek esett áldozatául több versenyzőpáros is. Ez egy kicsit elgondolkodtató, lehet jobban oda kellene figyelnie erre a rendezőnek... bár azt hiszem, hogy nem is igazán tud ő ezzel mit kezdeni. Több emberrel beszéltem arról, hogy próbáljanak meg jobban odafigyelni, hiszen a szurkolók olykor eltávolítják ezeket a gumikat, de szerintem a sportbírók közül sokan át sem érzik ennek az egésznek a súlyát és nem is tesznek semmit. Lehet egyszer nekem - mint autóversenyzőnek - kellene erről előadást tartanom a sportbíróknak, hogy valójában miért fontosak ezek a dolgok, hogy amit eltervezünk, azok valóban úgy is legyenek. A rallye improvizálásáról szól, de meg kell érteni azt is, hogyha arra számít a versenyző, mikor beér a kanyarba, hogy tiszta lesz az út és 150-nel elkezdi, akkor ha áll rajta a murva még 120-szal is lehetetlenség bevenni.

Érdekesség, hogy többen azt látták nagy különbségként köztünk és az IRC-s toppilóták között, hogy ők a murvás részeken nagyon-nagyon gyorsan át tudtak menni, hozzánk képest. Ennek a miértjét én még a mai napig nem tudtam megfejteni! Úgy érzem, hogy én ettől sokkal gyorsabban nem tudok átmenni a murvás kanyarokon, mert akkor már könnyen bajba kerülhetünk.

A verseny során jeleztétek ezt ti bárkinek, hogy a pálya több helyen megváltozott a gumizások "eltűnése" miatt?
Ezeket én már a verseny előtt is jeleztem, több személlyel (rendezővel, sportbíróval, versenyigazgatóval, stb.) is beszéltem ezekről. Nem tudom, hogy mi a megoldás, hiszen nem teheti meg a rendező, hogy a padkavédő gumikat kihagyja, és nyilván azt sem teheti meg, hogy egyetlen lassítót sem tesz be, bár a véleményem továbbra is az, hogy sokkal kevesebb lassító kellene, és csak olyan helyekre, ahol abszolút indokolt. Lassítót tenni a hosszú egyenes közepére teljesen hülyeség, nem szlalomversenyezni akarunk, ez rallye! Egy-egy veszélyes helyen mindenképpen szükséges, de nem mindegy azért, hogy hová kerül... bárhová azért már ne kerüljön mégsem!

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_7

Nagy téma lett most a nézői létszám.
Végre volt közönség, de talán már túl sok is?
Nem láttam én ezt rossznak, nekem nagyon tetszett, hogy ennyire sokan voltak! Nagyon lelkesek voltak és én semmi olyan atrocitást nem érzékeltem, amiről mások beszélnek. Egyetlen helyen volt már zavaró, vagy legalább is túl sok néző, az pedig az alsómocsoládi pálya végén, amikor egy dobálós, nem túl jó minőségű részen hatalmas tempóval mentünk lefelé. Láttunk már hasonlót régi fényképeken, videókon, mikor a Gruppe B-s autók versenyeztek, akkor is ilyen helyzetek voltak, most is oda kellett figyelni, mert az emberélet drága! Megmondom őszintén, hogy volt olyan hely, ahol 600 - 700 métert padlógázon kellett volna menni, de én is elvettem a gázt, mert úgy gondoltam, hogy az emberélet fontosabb a másodperceknél. De szerintem ezzel mindenki így volt!

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_8

Nemcsak az autóktól volt hangos a szervizpark, de az eltiltásodról szóló párbeszédektől is. Mindenki erről beszél napok óta, te mit tudsz erről mondani?
Semmit! Én nem tudok erről! Fogalmam sincs az egészről, én nem kaptam papírt, össze-vissza beszél mindenki! Már azt sem értem, hogyha valóban kaptam eltiltást, akkor azt én miért nem tudom? Ki szivárogtatta ki ezt az egészet? Véleményem szerint itt valami nem működik jól! Először talán nekem kellene megtudni ezt, és elég lenne utána másokkal közölni. Szerintem nincs is ilyen! Vagy ha van, akkor egészen jól titkolják és lehet úgy tiltanak el, hogy én nem is tudok róla.

Pénteken volt egy tárgyalás az ügyben, ahol nem jelentél meg...
Igen, valóban volt egy tárgyalás, amin nem tudtam megjelenni, és erről előre tájékoztattam a Fegyelmi Bizottságot. Úgy tudom, hogy ezen a tárgyaláson jogszerűen nem hozhattak volna döntést, amennyiben mégis megtették, akkor ez esetben szabálytalanul járt el a Fegyelmi Bizottság.

A pletykák másfél év eltiltásról szólnak. Jogosnak éreznéd ezt?
Dehogy gondolom jogosnak! Szánalmas és degradáló! Az én véleményem, hogy ezzel saját magukat minősítik ezek az emberek. Azt gondolom, hogy azért, mert én beültem egy másik autóba, azzal én semmilyen olyan tiltott tevékenységet nem végeztem, amiből nekem előnyöm származhatott volna. Tiltott pályabejárás az, ha mondjuk kettőt mehetsz és helyette háromszor mész, vagy ha ma mehetsz, de te egy másik napon mész... Ránk akarták bizonyítani, hogy mi többet mentünk ezen a pályán. Behívtak ehhez ők 8 tanút. Ők hívták be, nem mi! Majd ez a nyolc tanú, szépen, egybehangzóan biztosította arról őket, hogy "nem-nem, ezek csak háromszor mentek" és azokból a jegyzőkönyvekből, melyeket a román sportbírók készítettek egyértelműen látszik, hogy az Asi-Pikó Zsuzsa páros minden pályán annyiszor ment, mint ahányszor megengedett! Ennyi a történet!
Nem tudok és nem is szeretnék erre a szituációra mit mondani, mert addig, amíg a hivatalos papírom nincs meg arról, hogy miért tiltottak el, addig mire válaszoljak?
Magyarok vagyunk, ilyen a mentalitásunk, hogy mi mindig másokkal foglalkozunk! Míg a külföldiek idejönnek, nekik feltűnik, hogy mennyire pontosan versenyzek! Ők azt mondják, hogy az a szembetűnő köztem és mások között, hogy én hihetetlenül pontosan vezetek. Ők észreveszik, ezt látják bennem, a többi szánalmas meg azt, ami nincs, hogy itt csal, ott csal!
Végszóként pedig annyit, hogy inkább legyen száz irigyem, mint egy, aki sajnál!

beertek_a_magyar_bajnoki_cimmel_2

 

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 7281. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k