Beestek, de ez jót tett a tempójuknak
Nagy Matyiék vezetik a kategóriájukat két futam után
2018-05-24
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
461728682
Napi oldal:
21245
Jelenleg:
241
Regisztrált:
2
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a hatodik futam,
a portugál verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
119
2. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
100
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
72
4. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
55
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
54
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
45
8. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
43
9. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
31
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
a kanári verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
76
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
35
3. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
4. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
30
5. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
26
6.
Chris Ingram
Skoda Fabia R5
18
7.
J-A. Suarez
Hyundai i20 R5
17
8.
Laurent Pellier
Peugeot 208 R5
15
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
12
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a negyedik futam,
az angol verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
105
2. Sebastian Loeb
Peugeot 208
91
3. A. Bakkerud
Audi S1
83
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
80
5. Mattias Ekström
Audi S1
80
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
71
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
52
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
41
9. Janis Baumanis
Ford Fiesta
35
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
93
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
78
3. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
48
4.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
47
5.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
43
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
36
7.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
23
8.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
23
9.
Balogh János
Skoda Fabia R5
23
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
94
2.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
66
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
63
4.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
50
5.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
6.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
26
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
8.
Kocsomba Károly
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
23
9. Berki Gábor
BMW M3
16
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
60
2. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
58
3. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
48
4. Tim Gábor
Opel Adam R2
47
5.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
39
6.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
7.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
22,5
8.
Boroznaki Tibor
Citroen C2 R2
21
9. Várnai Dávid
Honda Civic
21
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
az második futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
44
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
41
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
35
4.
Simon István
Fiat X1/9
35
5.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Vizkeleti János
Lotus Elise
85
8.
Becsics Brankó
Mazda Mx-5
46
9.
Dicsa Tibor
Volkswagen Lupo
39
teljes táblázat

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_2

Nagy Matyiék két futam után vezetik a kategóriájukat a fehér Mitsubishijükkel. Miskolc után, Szombathely előtt beszélgettünk a kecskeméti pilótával.

Matyi, nem melgepő módon Miskolcon prológgal kezdtetek. Szeretitek a salakpályát?
Próbáltuk löttyinteni, amennyire lehetett. Van aki szereti, van aki nem… én el vagyok vele. Minden évben ott megyünk…

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_1
 
Vigyáááz! Most másik irányba kellett menni, nem zavart meg?!
Most hogy mondod… Tényleg! :) Mindegy, hogy jobbra mész vagy balra, nem?
Hááát… tudnék róla mesélni… :)

Azt mondtad Eger után, hogy jót meccseltél ott (Szauer) Gergővel és most szeretnél kicsit odacsapni neki. Odacsaptál?
Nem! Megmondom őszintén, közelebb voltunk, mint Egerben, de kicsit szétestem a gumiktól. Pontosabban attól, hogy hol voltak gumik, hol nem… Volt olyan, hogy első körben nem volt ott a gumi, ahova felírtuk, a második körben próbáltam úgy fordulni, hogy nem lesz ott semmi, erre ott volt…

Ugye ezek normál autógumik voltak. Aki nem sajnálja az autóját, vagy például az R5-ös autók vígan átmennek rajta. A Mitsubishi is átmegy. A végén már mi is úgy mentünk, ha úgy volt a nyom, akkor átmentünk rajta mi is. De veszélyes volt.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_4

Aztán az egész napot megkoronázta az, hogy negyed Magyarországot átautóztuk etapon. Oké, hogy megbízhatósági verseny a rally, menni kell sokat. És talán külön a hosszú etapokat még megemésztettem volna, de a gumikkal együtt szétszedték a fejemet az első nap végére.
Mérges is vagyok magamra, nem kellene így beleállni ezekbe a dolgokba, jobban a versenyre kell koncentrálnunk a jövőben!

Másnap?
Nagyon szeretjük a másnapi gyorsaságikat. Mindet! A bükkszentlászlói felfutás is, a Mályinka pedig az egyik legkedveltebb gyorsasági szakaszunk. Bükkszenten talán 6 tized volt köztünk és Gergőék között. Aztán a következő gyors rajtjában szólt a sportbíró, hogy kiesett az ellenfelünk. Na, ez teljesen kizökkentett a ritmusunkból, annyira, hogy majdnem mi is bentragadtunk.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_3

Mi történt?
Beestünk! Egyfolytában az volt a fejemben, hogy lassan kell menni, nem szabad sietni. Annyira visszahűtöttem a gumikat, hogy a nyálkás résznél a vége előtt három-négy kanyarral nekimentünk volna egy szalagkorlátnak, de túlcsúsztunk rajta is és beestünk az árokba. Ész nélkül raktam egy rükvercet, ahelyett, hogy megvártam volna a nézőket, és beletolattam az árokba teljesen.

Kitoltak?
Először meg sem bírták mozdítani az autót. Összezártam a hajtást, egyes és a maradék szalagkorláton átmentem, leszakítottam a kipufogót, a lökhárítót, ilyesmit. Igazi balfácán módjára… Aztán a nézők tettek vissza az útra, amit ezúton is köszönünk nekik!


De beértetek a célba, nem?!
Bee! Visszacsúsztunk a kategória harmadik helyére, majdnem fél perc hátránnyal.
Úgyhogy az utolsó körben a saját tempónkat autózhattuk újra, volt miért küzdenünk. Küzdöttünk, de a végén két tizeddel maradtunk le az első helyről!
 
Két tizeddel?? Most komolyan?
Igen! De meg is érdemeljük! Sokkal jobban kellett volna koncentrálni az első nap is és másnap sem szabadott volna azt a buta hibát elkövetni. Szerencsére a pontokkal jól állunk, vezetjük a bajnokságot a kategóriánkban!

Jön a murva! Szeretjük? A sok túrás aszfaltos kilométer mellett milyen murvás előéleted van?
Mentünk mi sokat murván is! Ladakrosszban és még a régi, murvás túraversenyeken láttunk sok poros utat :) Mindig azt mondom, hogy jobban szeretem az aszfaltot, de aztán az elmúlt pár évben mindig jól jöttek ki a murvás versenyek. Reméljük, ez nem változik!

Hogy van, egy N-es autónál miket kell változtatni ahhoz, hogy murvára kész autó legyen?
Be kell borítani az alját, a speerek kell átállítani, a hajtáskomputer át van írva, mások a lengéscsillapítók és más a kartervédő is. A motorprogram marad ugyanaz.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_5

A szombathelyi pályákat mennyire szeretitek?
Azok is jó pályák! Lendületes, jó kis szakaszok! De nekem mindegyik rali jó! Minden versenyen van jó gyorsasági, van kevésbé. Talán Szombathelyen mind jó. Igazából én örülök annak, hogy tudunk versenyezni, minden jó nekem, ha autóba ülhetek! És az, hogy ennyi pontunk van, az még jobban feldob! :) 
Ez a hír most jelenik meg 1123. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 222324
25 26 27 28293001
02 03 04 05 060708
09 10 11 12 13 1415
2018.06.22-23.

részletes infóink
2018.06.24.

hivatalos honlap
2018.07.01.

hivatalos honlap
2018.06.29-07.01.

hivatalos honlap
2018.07.14-15.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k