Beestek, de ez jót tett a tempójuknak
Nagy Matyiék vezetik a kategóriájukat két futam után
2018-05-24
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
483054216
Napi oldal:
37125
Jelenleg:
491
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
E-maki webáruház
AutoDekor

World Rally Championship 2019
a hatodik futam,
a Rally Chile után
1. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
122
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
112
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
110
4. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
56
5. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
55
6. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
39
7. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
36
8. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
34
9. J.M. Latvala
Toyota Yaris WRC
32
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
a Rallye Islas Canarias után
1.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
58
2. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
50
3. J.M. Lopez
Citroen C3 R5
35
4. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
28
5.
Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
18
6. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
18
7. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
17
7. Ricardo Teodósio
Skoda Fabia R5
17
9.
P-L. Loubet
Skoda Fabia R5
15
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a harmadik futam,
Belgium után
1. Kevin Hansen
Peugeot 208
69
2. Timmy Hansen
Peugeot 208
58
3. T.Timerzyanov
Hyundai i20
53
4. Janis Baumanis
Ford Fiesta
52
5. A. Bakkerud
Audi S1
51
6. Niclas Grönholm
Hyundai i20
48
7. Liam Doran
Audi S1
43
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
37
9. Szabó Krisztián
Audi S1
35
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
72
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
55
3.
Balogh János
Skoda Fabia R5
37
4. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
28
5. Német Lackó
Skoda Fabia R5
18
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
14
7. Trencsényi József
Skoda Fabia R5
11
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
9
9.
Botka Dávid
Skoda Fabia R5
8
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
56
2. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
41
 
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
41
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
39
5. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
6. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
17
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
15
8. Tajmel Tibor
BMW M3
14
9.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
11
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
33
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
22
3.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
12
4.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
5. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
8
6.
Márta János
Peugeot 208 R2
8
7.
Hibján József
Peugeot 208 R2
8
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
1
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1. Lendvai István
Citroen C2 R2
35
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
30
3. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
29
4. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
26
5. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
22
6. Trencsényi Vince
Skoda Felicia
19
7. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
18
8.
Baksai László
Lada 2107
14
9. Csikó Péter
Lada 2107
12
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
32
2. Spindler Jenő
Opel Corsa
22
3.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
13
4. Gyenes András
Lada 2101
14
5. Orosházi Szabolcs
Suzuki Swift GTi
9,5
6.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
9
7.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
8
8. Komjáti Ákos
Lada 2105
4
9. Rácz Tibor
Lada 21011
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
a második futam,
a 19.DragRacing Kupa után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
49
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
44
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
41
4.
Simon István
Fiat X1/9
39
5.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic VTI 1.8
27
6.
Pintér Máté
BMW
18
7.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
16
8.
Pintér László
BMW
14
9.
Czang György
Lada 21074
11
teljes táblázat

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_2

Nagy Matyiék két futam után vezetik a kategóriájukat a fehér Mitsubishijükkel. Miskolc után, Szombathely előtt beszélgettünk a kecskeméti pilótával.

Matyi, nem melgepő módon Miskolcon prológgal kezdtetek. Szeretitek a salakpályát?
Próbáltuk löttyinteni, amennyire lehetett. Van aki szereti, van aki nem… én el vagyok vele. Minden évben ott megyünk…

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_1
 
Vigyáááz! Most másik irányba kellett menni, nem zavart meg?!
Most hogy mondod… Tényleg! :) Mindegy, hogy jobbra mész vagy balra, nem?
Hááát… tudnék róla mesélni… :)

Azt mondtad Eger után, hogy jót meccseltél ott (Szauer) Gergővel és most szeretnél kicsit odacsapni neki. Odacsaptál?
Nem! Megmondom őszintén, közelebb voltunk, mint Egerben, de kicsit szétestem a gumiktól. Pontosabban attól, hogy hol voltak gumik, hol nem… Volt olyan, hogy első körben nem volt ott a gumi, ahova felírtuk, a második körben próbáltam úgy fordulni, hogy nem lesz ott semmi, erre ott volt…

Ugye ezek normál autógumik voltak. Aki nem sajnálja az autóját, vagy például az R5-ös autók vígan átmennek rajta. A Mitsubishi is átmegy. A végén már mi is úgy mentünk, ha úgy volt a nyom, akkor átmentünk rajta mi is. De veszélyes volt.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_4

Aztán az egész napot megkoronázta az, hogy negyed Magyarországot átautóztuk etapon. Oké, hogy megbízhatósági verseny a rally, menni kell sokat. És talán külön a hosszú etapokat még megemésztettem volna, de a gumikkal együtt szétszedték a fejemet az első nap végére.
Mérges is vagyok magamra, nem kellene így beleállni ezekbe a dolgokba, jobban a versenyre kell koncentrálnunk a jövőben!

Másnap?
Nagyon szeretjük a másnapi gyorsaságikat. Mindet! A bükkszentlászlói felfutás is, a Mályinka pedig az egyik legkedveltebb gyorsasági szakaszunk. Bükkszenten talán 6 tized volt köztünk és Gergőék között. Aztán a következő gyors rajtjában szólt a sportbíró, hogy kiesett az ellenfelünk. Na, ez teljesen kizökkentett a ritmusunkból, annyira, hogy majdnem mi is bentragadtunk.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_3

Mi történt?
Beestünk! Egyfolytában az volt a fejemben, hogy lassan kell menni, nem szabad sietni. Annyira visszahűtöttem a gumikat, hogy a nyálkás résznél a vége előtt három-négy kanyarral nekimentünk volna egy szalagkorlátnak, de túlcsúsztunk rajta is és beestünk az árokba. Ész nélkül raktam egy rükvercet, ahelyett, hogy megvártam volna a nézőket, és beletolattam az árokba teljesen.

Kitoltak?
Először meg sem bírták mozdítani az autót. Összezártam a hajtást, egyes és a maradék szalagkorláton átmentem, leszakítottam a kipufogót, a lökhárítót, ilyesmit. Igazi balfácán módjára… Aztán a nézők tettek vissza az útra, amit ezúton is köszönünk nekik!


De beértetek a célba, nem?!
Bee! Visszacsúsztunk a kategória harmadik helyére, majdnem fél perc hátránnyal.
Úgyhogy az utolsó körben a saját tempónkat autózhattuk újra, volt miért küzdenünk. Küzdöttünk, de a végén két tizeddel maradtunk le az első helyről!
 
Két tizeddel?? Most komolyan?
Igen! De meg is érdemeljük! Sokkal jobban kellett volna koncentrálni az első nap is és másnap sem szabadott volna azt a buta hibát elkövetni. Szerencsére a pontokkal jól állunk, vezetjük a bajnokságot a kategóriánkban!

Jön a murva! Szeretjük? A sok túrás aszfaltos kilométer mellett milyen murvás előéleted van?
Mentünk mi sokat murván is! Ladakrosszban és még a régi, murvás túraversenyeken láttunk sok poros utat :) Mindig azt mondom, hogy jobban szeretem az aszfaltot, de aztán az elmúlt pár évben mindig jól jöttek ki a murvás versenyek. Reméljük, ez nem változik!

Hogy van, egy N-es autónál miket kell változtatni ahhoz, hogy murvára kész autó legyen?
Be kell borítani az alját, a speerek kell átállítani, a hajtáskomputer át van írva, mások a lengéscsillapítók és más a kartervédő is. A motorprogram marad ugyanaz.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_5

A szombathelyi pályákat mennyire szeretitek?
Azok is jó pályák! Lendületes, jó kis szakaszok! De nekem mindegyik rali jó! Minden versenyen van jó gyorsasági, van kevésbé. Talán Szombathelyen mind jó. Igazából én örülök annak, hogy tudunk versenyezni, minden jó nekem, ha autóba ülhetek! És az, hogy ennyi pontunk van, az még jobban feldob! :) 
Ez a hír most jelenik meg 1289. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16 171819
20 21 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 070809
10 11 12 13141516
2019.05.24-26.

hivatalos honlap

2019.05.24-25.

részletes infóink

2019.06.07-09.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k