Beestek, de ez jót tett a tempójuknak
Nagy Matyiék vezetik a kategóriájukat két futam után
2018-05-24
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
469253222
Napi oldal:
39619
Jelenleg:
278
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a tizedik futam,
a török verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
177
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
164
3. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
154
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
88
5. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
75
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
75
7. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
54
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
53
teljes táblázat
European Rally Championship
a hetedik futam,
a lengyel verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
3. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
90
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
79
5.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
6. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
62
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a lett verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
354
2. Mattias Ekström
Audi S1
181
3. A. Bakkerud
Audi S1
179
4. Sebastian Loeb
Peugeot 208
176
5. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
175
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
112
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
98
9. T. Timerzyanov
Hyundai i20
73
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
156
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
121
3.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
109
4.
Hadik András
Ford Fiesta R5
108
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
69
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
136
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
136
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
132
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
80,5
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
6. Berki Gábor
BMW M3
42
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
37
8.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
31
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az hetedik futam,
az ózdi verseny után
1.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
139,5
2.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
135,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
70
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
49,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
9.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a hatodik futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
114
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
81
5.
Pintér Máté
BMW
61
6.
Schebek István
Lotus Elise
54
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
9.
Vizkeleti János
Lotus Elise
31
teljes táblázat

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_2

Nagy Matyiék két futam után vezetik a kategóriájukat a fehér Mitsubishijükkel. Miskolc után, Szombathely előtt beszélgettünk a kecskeméti pilótával.

Matyi, nem melgepő módon Miskolcon prológgal kezdtetek. Szeretitek a salakpályát?
Próbáltuk löttyinteni, amennyire lehetett. Van aki szereti, van aki nem… én el vagyok vele. Minden évben ott megyünk…

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_1
 
Vigyáááz! Most másik irányba kellett menni, nem zavart meg?!
Most hogy mondod… Tényleg! :) Mindegy, hogy jobbra mész vagy balra, nem?
Hááát… tudnék róla mesélni… :)

Azt mondtad Eger után, hogy jót meccseltél ott (Szauer) Gergővel és most szeretnél kicsit odacsapni neki. Odacsaptál?
Nem! Megmondom őszintén, közelebb voltunk, mint Egerben, de kicsit szétestem a gumiktól. Pontosabban attól, hogy hol voltak gumik, hol nem… Volt olyan, hogy első körben nem volt ott a gumi, ahova felírtuk, a második körben próbáltam úgy fordulni, hogy nem lesz ott semmi, erre ott volt…

Ugye ezek normál autógumik voltak. Aki nem sajnálja az autóját, vagy például az R5-ös autók vígan átmennek rajta. A Mitsubishi is átmegy. A végén már mi is úgy mentünk, ha úgy volt a nyom, akkor átmentünk rajta mi is. De veszélyes volt.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_4

Aztán az egész napot megkoronázta az, hogy negyed Magyarországot átautóztuk etapon. Oké, hogy megbízhatósági verseny a rally, menni kell sokat. És talán külön a hosszú etapokat még megemésztettem volna, de a gumikkal együtt szétszedték a fejemet az első nap végére.
Mérges is vagyok magamra, nem kellene így beleállni ezekbe a dolgokba, jobban a versenyre kell koncentrálnunk a jövőben!

Másnap?
Nagyon szeretjük a másnapi gyorsaságikat. Mindet! A bükkszentlászlói felfutás is, a Mályinka pedig az egyik legkedveltebb gyorsasági szakaszunk. Bükkszenten talán 6 tized volt köztünk és Gergőék között. Aztán a következő gyors rajtjában szólt a sportbíró, hogy kiesett az ellenfelünk. Na, ez teljesen kizökkentett a ritmusunkból, annyira, hogy majdnem mi is bentragadtunk.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_3

Mi történt?
Beestünk! Egyfolytában az volt a fejemben, hogy lassan kell menni, nem szabad sietni. Annyira visszahűtöttem a gumikat, hogy a nyálkás résznél a vége előtt három-négy kanyarral nekimentünk volna egy szalagkorlátnak, de túlcsúsztunk rajta is és beestünk az árokba. Ész nélkül raktam egy rükvercet, ahelyett, hogy megvártam volna a nézőket, és beletolattam az árokba teljesen.

Kitoltak?
Először meg sem bírták mozdítani az autót. Összezártam a hajtást, egyes és a maradék szalagkorláton átmentem, leszakítottam a kipufogót, a lökhárítót, ilyesmit. Igazi balfácán módjára… Aztán a nézők tettek vissza az útra, amit ezúton is köszönünk nekik!


De beértetek a célba, nem?!
Bee! Visszacsúsztunk a kategória harmadik helyére, majdnem fél perc hátránnyal.
Úgyhogy az utolsó körben a saját tempónkat autózhattuk újra, volt miért küzdenünk. Küzdöttünk, de a végén két tizeddel maradtunk le az első helyről!
 
Két tizeddel?? Most komolyan?
Igen! De meg is érdemeljük! Sokkal jobban kellett volna koncentrálni az első nap is és másnap sem szabadott volna azt a buta hibát elkövetni. Szerencsére a pontokkal jól állunk, vezetjük a bajnokságot a kategóriánkban!

Jön a murva! Szeretjük? A sok túrás aszfaltos kilométer mellett milyen murvás előéleted van?
Mentünk mi sokat murván is! Ladakrosszban és még a régi, murvás túraversenyeken láttunk sok poros utat :) Mindig azt mondom, hogy jobban szeretem az aszfaltot, de aztán az elmúlt pár évben mindig jól jöttek ki a murvás versenyek. Reméljük, ez nem változik!

Hogy van, egy N-es autónál miket kell változtatni ahhoz, hogy murvára kész autó legyen?
Be kell borítani az alját, a speerek kell átállítani, a hajtáskomputer át van írva, mások a lengéscsillapítók és más a kartervédő is. A motorprogram marad ugyanaz.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_5

A szombathelyi pályákat mennyire szeretitek?
Azok is jó pályák! Lendületes, jó kis szakaszok! De nekem mindegyik rali jó! Minden versenyen van jó gyorsasági, van kevésbé. Talán Szombathelyen mind jó. Igazából én örülök annak, hogy tudunk versenyezni, minden jó nekem, ha autóba ülhetek! És az, hogy ennyi pontunk van, az még jobban feldob! :) 
Ez a hír most jelenik meg 1199. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18 192021
22 23 24 25262728
29 30 31 01 02 0304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
2018.10.19-21.

részletes infóink
2018.10.20.

részletes infóink
2018.10.20.

versenykiírás
2018.11.09-11.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k