Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Botka Endre lemondása
Az ideiglenesen kinevezett szakágvezető interjúja
2011-10-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684381714
Napi oldal:
41713
Jelenleg:
1167
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

botka_endre_lemondasa_2

Vége a WATT Országos Rallye Bajnokságnak és lemondott az RSB... Az ideiglenesen kinevezett, de most lemondott szakágvezetőt, Botka Endrét kérdeztük:

Megbízott szakágvezetőként vágtál neki az Eger Rallye-nak.
Az egri futam előtt lemondott a szakágvezetés és beugrottam, hogy el tudjuk indítani a 2011-es bajnoki szezont.

A futam előtt volt egy kis intermezzo, az MNASz-ben nem kívánatosnak ítélték az RTE mezőnyt a versenyen, de szerencsére ez megoldódott…
Sikerült megoldani a problémát. Egy kompromisszumos megoldással mindkét fél számára elfogadható versenyt rendezett Lakatos Robi.

Aztán a következő, miskolci futamon is szakágvezetőként szerepeltél és a verseny jól zajlott, pedig nem volt könnyű.
Tízen éve a Szövetségen belül dolgozom, több szerepkört megjártam már, de nekem is hozzá kellett szoknom a rallyhoz és versenyről versenyre egyre jobban átlássam és örülök, hogy Te is azt mondod már a kérdésfelvetésben, hogy jól sikerült a Miskolc Rally.
Az volt a feladatom, hogy probléma nélkül menjenek a versenyek és a versenyzők ne érezzenek meg abból semmit, hogy hatalmi válság és vezetőváltás volt.

Ezt a két szót tűzted ki a zászlódra: megegyezés, kompromisszum.
Szerettem volna és még mindig ezt szeretném, hogy a Rallye egy egységes társadalom legyen, úgy egységes, hogy legalább a 75%-a legyen egységes, hisz mindig vannak olyanok, akik más irányt látnának szívesen, de ha a többségnek jó valami, akkor azt a döntést kell továbbvinnünk és azt kell betartanunk.

A megegyezéshez két fél kell. Én hiába vagyok kezdeményező, ha a másik oldal előítéletei van irányomban, nem ismernek, csak rám nyomnak egy bélyeget. Azt gondolom megmutattam, hogy nem nekik volt igazuk…

Volt egy forró Veszprém Rallye-nk, ami a kevés induló ellenére is meg lett tartva, itt is együtt autózott az ORB a túra mezőnyével.
Sajnos a veszprémi pályák híresen autógyilkosak, ennek is tudható be a kevesebb nevező. Mindenképp kiemelném a vasárnapi gyorsasági szakaszokat. Szenzációs erdei pályákat sikerült megszereznie Robinak. Ha hasonló pályákon zajlik majd a következő évben is a verseny és talán a gyilkos sólyi szakasz kimarad, akkor talán még több nevező várható. Az jól látszik, hogy a rendezőknek muszáj a versenyzők kedvébe járni és így van ez többek között a pályák kiválasztásával is. Ha jövőre ezeket a pályákat újra megkapjuk az Elnökség ígérete szerint, akkor egy nagyon jó bajnokságot tudnánk jövőre megélni.

Itt jön elő az, amit folyamatosan hangoztatok: egységre kell törekedni a szakágvezetés, a rendezők és a versenyzők között. Közösen egy olyan versenysorozatot kell létrehoznunk, ami mindenkinek megfelel. Kevesebb nap, talán kicsivel kevesebb versenykilométer és remélhetőleg még több indulónk lesz és ebbe az irányba kellene lépni…

botka_endre_lemondasa_3

Mindketten kihagytuk a Bükfürdő Rallye-t, lehet azért, mert szinte hiba nélküli verseny volt. A versenyzők és a nézők is jól érezték magukat és mintha már egy kicsit abban a térségben is népszerűbb lenne a rally.
Egy kis időelszámoláson kívül nem volt semmi probléma, minden időben történt. A rendező mindenben támogatta a Vezetőséget is. Talán mondhatom, most már még inkább, hogy szerintem az év versenye volt…

Bükfürdőn volt egy Botka ügy, amit sikerült jól kimozognod, hiszen nem merült fel a Te neved az üggyel kapcsolatban, vagy ha igen, akkor Dudu ezt hátrányként hozta fel.
Sajnos tudtam, amikor elvállaltam ezt a pozíciót, hogy Dávidnak ez nem fog kedvezni, inkább hátrányára válik, ha a szakágvezető fiaként aposztrofálják.

Az esetről annyit, hogy csinált ott egy hülyeséget. Amikor egy versenyzőnek, aki tele adrenalinnal és pezseg a vére, azt mondják, hogy ’na, pakolj össze, takarodj haza!’, akkor azt nem viseli jó szívvel. Ott súlyos hibát vétettek emberek és kihozták a gyerekből azt, amit igazából nem szabadna, de sajnos megtörtént.
Én külön tudok választani dolgokat. Tudom, hogy mi az, hogy szakágvezetés és tudom, hogy mi az, hogy család és gyerek. De ez csak hozzáállás kérdése és azt tartom normálisnak és természetesnek, ha nem avatkozok ebbe bele.

Volt egy Arad Rallye-nk, amit még a verseny előtt sok negatív kritika ért, aztán a verseny percre pontosan lezajlott… Komoly erőpróbának tette ki a mezőnyt, hiszen új pályákon kellett autózniuk.
Iszonyatosan jó pályák voltak, nagyon elfáradtak a versenyzők a végére. Dávid azt mesélte, hogy kiszállt az autóból és remegett keze lába, de amikor ugyanezt mondja a navigátora is, akkor azt gondolom tényleg kiautózta magát a mezőny.

Az előzményekről azt kell tudni, hogy valóban sokan ellenezték, nem akartak indulni. A felsőbb vezetés is nyomást gyakorolt ránk, hogy ne engedélyezzük.
Mivel én arra tettem le a szavam, hogy ezt a hat fordulót mindenképp le kell bonyolítanunk és mindent el kell követnünk, hogy az Arad Rallye pártpolitikától függetlenül meg legyen tartva. És ebből mindenki azt vesz ki, amit akar. Nekem az volt a dolgom, meglegyen minden verseny, pontosan, időben, megfelelő szakmai szinten. És én ezt próbáltam végigvinni. Az Arad Rallye-n nagyon sok szakmai hiba volt, amiből tanulni kell és amiből tanulni lehet, de nagyon sok pozitívum is volt. Eredményes tárgyalásokat folytattunk az ottani rendezővel és szeretnénk jövőre is kimenni és szeretnénk, ha ők is jönnének a mi versenyünkre.

Mivel egyre kevesebben vagyunk országon belül, ezért nyitnunk kell. Még nem mondok neveket, de folynak a tárgyalások és  nem is vagyok meghatalmazva erre. A környező országok versenyzőit is ide kell csábítanunk Magyarországra…

Az évadzáró futam hab volt a tortán, hiszen nemzetközi sorozat részeként debütált a nagymúltú Mecsek Rallye. Szenzációs pályákon helyt állt a magyar mezőny nemzetközi szinten is.
Talán egy kicsit szakmai féltékenységből Jelen Úr túlvállalta magát és szerencsére az utolsó pillanatban sikerült rávenni Őt arra, hogy vonjon be segítőket, hiszen belátta, hogy senki sem akarja és nem is tudja elvenni tőle a dicsőséget. A rendezvény sokkal jobban sikerülhetett volna, ha egy hozzáértő csapat segítette volna már az elejétől a munkát és ez lehetett volna a rally ünnepe.
Jövőre mindenféleképpen úgy kell ezt az egészet lekoordinálni, hogy szakmai csoportok már jóval korábban felkészülnek. Fontos a megfelelő tájékoztatás, fontos a reklám, fontos a jó beharangozás.
A pályák adottak, az Elnökség betartotta az ígéretét, a támogatást megszerezte az anyagi terhek ellensúlyozásaként. Biztos vagyok benne, hogy jövőre csodálatos ünnepet ülhetünk újra a pécsi IRC futamon.

botka_endre_lemondasa_1

Vége a bajnokságnak és a napokban felröppent a hír: lemondott az RSB. Nem igazán értem, hogy mi van e mögött, segíts kérlek tisztábban látni!
Azt vállaltam az Elnökség előtt, hogy az éves bajnokságot lebonyolítom. Soha nem volt vágyam és nem akartam szakágvezető lenni, volt egy helyzet, amit meg kellett oldani és úgy éreztem, hogy meg tudom oldani. Talán elmondhatom, hogy amit vállaltam, azt becsülettel elvégeztem.
Ahogy korábban is mondtam, szükség van az egyezségre.
A rallynak az a legjobb, hogy olyan vezesse, akire mindenki hallgat. Ha olyan ember van, aki nálam jobban tudja csinálni, vagy nagyobb támogatottsága van, akkor csinálja ő.

Volt két választás korábban, ahol mindkétszer Cselényi Balázs ellenében indultál. Milyen a kettőtök viszonya?
Nekem a Balázzsal eddig is jó volt a viszonyom és ez nem változott idén sem. 1998 óta ismerem, egyidős a fiaimmal. Amikor elkezdtünk autocross-ozni, ő is ugyanolyan gyerek volt, mint Duduék. Sosem volt ellenséges viszonyom vele és azt tudom mondani, hogy jószerivel senkivel sem. Miért lenne? Nem innen kapok fizetést, ide csak teszek, nem veszek el semmit. Vannak talán ellenzőim, de ők nem ismernek engem, talán ezért. Sem Balázzsal, sem az Őt támogató csapattal ugyanúgy beszélgetek, sőt, szerintem idén több versenyt is ők mentettek meg, amit meg is köszöntem nekik. Egyáltalán nem ellenséges a viszonyunk, sőt szerintem barátinak mondható.

Sok tervről beszéltél… Mi lesz ezekből?
Én a rally szakág vezetéséről mondtam le, de ha megkérnek, hogy segítsek dolgokban, akkor én minden további nélkül segítek. Az elmúlt évben nagyon sokat tanultam, sok tanulságot vontam le. Beigazolódott, amit én évek óta mondok: változtatni kell!
Amíg a versenyzők nem érzik jól magukat egy versenyen, addig nem jól dolgoztunk!

Mit tanultál még?
Ezt már korábban is tudtam, de újra megerősödött bennem:
Nem az az okos ember, aki a hibákat felismeri, hanem az, aki a megoldásokat is megtalálja…

Ez a hír most jelenik meg 6962. alkalommal
címkék: Botka Endre, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k