HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Breen az én itineremből ment!
Várkonyi Szabolcs az észak-ír ERC futamot összegzi
2016-04-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
681139521
Napi oldal:
161116
Jelenleg:
1159
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

breen_az_en_itinerembol_ment_1

Várkonyi Szabolcs és Csányi Botond a Circuit of Ireland 2016 futamot is teljesítette. A pilóta mesél a versenyről.

Túl vagytok a második ERC futamotokon az idén. Az első után azt mondtad, hogy azt nem szeretted annyira… Ez most szerintem sokkal nehezebb volt.
Erről az észak-ír versenyről még a futam előtt azt nyilatkoztam, hogy ’lehet, hogy itt is megvernek annyira, mint a Kanári-szigeteken, de ezt legalább élvezni fogom’. Itt igazi ralipályák voltak.
Sajnos igazam lett, mert itt is megvertek annyira, mint a Kanárin, és igazi ralipályák voltak.

breen_az_en_itinerembol_ment_6
 
A verseny nagyon jó volt, bár a körülmények igazán nehezek voltak: óránként jégeső, hóesés, havas eső, eső… minden volt.
Nem tudtam úgy feldolgozni a pályákat, hogy úgy tudjak menni, ahogy egyébként tudnék menni. Ez a rengeteg bukkanó. Ezekről kitalálni, hogy melyik ami eldob, melyik mennyire dob… Utána majdnem mindegyik után valami kis sima jobb vagy bal… ami csak akkor sima, ha pont onnan kezded és pont ott fejezed be, ahol kell.
Először azt hittem, hogy rosszul írtam fel… Amikor mentünk tempósan, akkor először megijedtem, hogy Uram Isten, ezt itt sima jobbnak írtam fel?? Sosem fértem volna el… Aztán megnéztem Craig Breen belső felvételét és rájöttem, hogy Breen azt csinálta, amit én felírtam! Az én itineremből ment, valószínűleg! :) Ami nekem simának volt felírva, ott ő el is nyomta! 
Ismerni kell ezeket a pályákat. Ő ismeri… Mi nem ismertük. :)

breen_az_en_itinerembol_ment_4

A kategóriánkban a Juniorok nagyon komolyan mennek… És nem hibáznak. Talán ketten estek be, majd másnap szuperraliztak.
A bukkanókat nem mertem elvállalni. És bukkanóból volt szerintem ezerötszáz… Mindegyiknél elvettem a gázt, ahol nem kellett volna. A kanyarokban és a szélesebb részeken úgy érzem, hogy jól mentünk, de ez a rengeteg bukkanó és hogy utána hova… És közben olyan keskeny az út, hogy nincs mód arra, hogy hibázzál. Breent is néhányszor a jó Isten tette vissza az útra…
 
Megmondom őszintén, nem akartam úgy járni, mint szegény Humar, aki már a kvalifikáción elvérzett. Inkább visszafogottan mentünk.

breen_az_en_itinerembol_ment_3 
 
Nagyon sajnálom, mert ezek az igazi rali pályák! Ha raliról beszélünk, akkor át kell értékelnünk a dolgokat és ez az igazi rali pálya. Néztem egy belsőt Eger Rallye-ról… Eddig sem volt kevés lassító például a Terpes – Bátor szakaszon, de most ezt megszorozták hárommal. Nem is értem…
 
Az autóval minden rendben volt?
Egy rossz mozdulata nem volt az autónak, tökéletesen működött végig. A beállításokban a második nap végére értünk oda, hogy már alakult… Azt megtanultuk már: ha ERC-n akarunk menni, akkor itthon tesztelhetek én bármennyit. Mehetek ezer kilométert akárhol. Nem fogok tudni átmenni ezeken az ugratókon, ha elmegyek Ceredre tesztelni. Csak úgy lehet, ha ott a helyszínen tesztel az ember. És akkor is, akármilyen drága… Most azért nem mentünk, mert a teszt drágább volt majdnem, mint a verseny nevezési díja…

breen_az_en_itinerembol_ment_7
 
Aztán beszélgettem ott a juniorok közül az Opelesekkel… A verseny előtt két héttel indultak egy észak-ír futamon, ahol ezekből a pályákból három pályán is versenyeztek. Az sem mindegy, hogy ők már versenytempóban feldolgozták ezeket a szakaszokat.
 
Az biztos: nagyon oda kell figyelni a tesztre. És akkor nincs az a bizonytalanság. Azt hittem rosszul írtam fel, és hogy a simák nem is simák… De ha megnézed, a hosszú gyorson is Breenek minden sima. Csak 106-al a sima sem sima, csak bukkan és ugrat… Nagyon kell tudni, hogy hol kezded és hova…

breen_az_en_itinerembol_ment_8
 
Nem ma kezdtem ezt a szakmát, de úgy gondolom, hogy életem legnehezebb gyorsasági szakasza volt ez a harminc kilométeres gyors. Azt hittem sosem érünk végig…
Másnak is voltak problémái, mert három autót értünk utol. A célba vonatozva érkeztünk meg. Előzni nem lehetett. Volt egy rész, ahol egy szalagon is át kellett mennünk. Keresztben kint volt egy szalag.
 
Voltam én is azon a gyorson. Nagyon nagy szél volt, lehet, hogy az fújta úgy oda…
De ki is kötötte?? Nem lobogott, meg volt feszülve. Azt hittem, hogy rossz fele jöttünk. De aztán láttuk, hogy a többiek is arra jöttek.

breen_az_en_itinerembol_ment_9
 
Nagyon ostorozom magam állandóan és nem voltam megelégedve a teljesítményemmel. Nyilván nem az volt a terv, hogy megverjük a Juniorokat… A kamionjuk többe kerül, mint nekünk az elmúlt 5 éves költségvetésünk. Annyi gumi volt nálunk, hogy nem is értettem, hogy mi volt a terv… Ez a kamion már nem megy haza az idén, vagy mi? :) 150 gumi biztos volt a három autóra… És ugye 14-et lehet használni egy versenyen. Nem tudom mi volt az elképzelés…
 
De például a Német Lackóval szerettem volna meccselni. Akiről tudjuk, hogy nagyon ügyes gyerek és tehetséges. Azért vele szerettem volna felvenni a kesztyűt, és még ez sem sikerült. Majdnem annyit kaptam tőle, mint amennyit ő kapott a Junioroktól. Le a kalappal a Lackó előtt. Kettőt tréningezett és tényleg jól ment.

breen_az_en_itinerembol_ment_10
 
Olvastam a fórumokon, hogy milyen szar az ERC mezőnye… Azért a Kajto fel tudja venni a VB-s srácokkal is a küzdelmet. A Kanárin is jól ment az Ostberg ellen és itt sem vallott szégyent Ewans-al és Breenel. És ők helyiek… Nem olyan szar ez.
 
Tudtuk, hogy mire számítsunk, mert tavaly is hasonló volt. Néztük az előrejelzéseket, 10-12 fokot mondtak. Ehhez képest -2re ébredtünk, kapartuk a jeget az ablakról. Amikor nem sütött, óránként változott a jég, hó, havas eső. Kemény volt. Nagyon kemény volt.

breen_az_en_itinerembol_ment_5
 
Mi a következő verseny?
Elmegyünk Horvátországba az Opatia Rally-ra, egy kis önbizalmat szerezni. Reméljük szerzünk is. Azt ismerem. Mitropa kupa, jó mezőnnyel. Valami száz 100 fölött van már a nevezés. Van vagy 20 R2, s1600, kis kitcar, R3T. Olaszok, németek, szlovénok, horvátok. Már csak azért is, hogy ne unatkozzunk júniusig, mert az ERC-ben mi csak ott megyünk legközelebb a belga Ypres Rallye-n.
Azt mondhatom, hogy azt ismerem, mert talán ott fejből tudom a pályákat. Nem azért, mert annyit mentem már, hanem mert jól beláthatóak. Ott tavaly is egész jól mentünk, pedig akkor ültem először a 2018-asba. Reméljük, hogy jobbak leszünk. Ugyanazok a gyorsaságik, mint tavaly. 

 

Ez a hír most jelenik meg 2792. alkalommal
Share |
Észak-Írország, Belfast • külföldi rally
European Rally Championship 2016
Circuit of Ireland Rally 2016
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k