Az élményautózás mellett aktív részesévé váltak a harcnak, ami a Mikulás Rallye-n is az első helyezésért folyt. Kakusziék a második gyors után az első helyen álltak a S2000-es Forddal, az utolsó gyors rajtjába is úgy álltak oda, hogy kevesebb, mint 3 másodperccel voltak lemaradva az első mögött. Vigántpetend nekik nem kedvezett, bronzéremmel zárták a futamot. A páros navigátorával, Kakuszi Csabával beszélgettem.
Mikulás Rallye! Szép eredménnyel végeztetek, ti hogyan értékelitek?
Valóban jól sikerült számunkra ez a verseny, és mi már a nyáron – a Veszprém Rallye-n – is valami hasonlót reméltünk itt… de akkor kipottyantunk a legelején. Ezúttal viszont eljutottunk a célig, és az abszolút értékelés harmadik helyén zártunk. Nyertünk gyorsaságit, vezettünk a verseny során, így most ezzel meg vagyunk elégedve! Jó volt a mezőny is, volt kihez mérni magunkat. Bár felvettük a kesztyűt a vetélytársakkal, nem így álltunk oda a rajtba, hiszen ezt a versenyt csupán egy élményautózásnak szántuk. Nem volt rajtunk akkora nyomás, mint egy ORB futamon, és talán ennek is köszönhető, hogy jól és eredményesen szerepeltünk. A legvége nem úgy alakult, ahogy várható volt, hiszen a második helyen álltunk, de mi már az elején tudtuk, hogy a vigántpetendi pálya nem nekünk való. Sem a kocsinak, sem nekünk nem feküdt ez a gyorsasági szakasz, de még így is elég szoros küzdelemmel zárult a verseny.
Milyen volt a verseny?
Egy jól szervezett futam volt ez, nem nagyon volt csúszás. Egyszer volt egy 20 perces állás, Krupp Zoliék borulása miatt. Elég nagyot estek, remélem nekik nem lett komolyabb bajuk! Velejárója ez a rallye-nak, hogy ekkora bukásnál megállítják a mezőnyt, nem engedhetik rá a következő párosokat, úgy, hogy valaki az árokban van és nem is tudják, mi van velük.
A pályák is tetszettek, a vigántpetendi sem volt azért annyira vészes! Annak az egyik fele eléggé kacskaringós (ezzel nincs is gond), de utána jön egy kb. 5 km-es nyílegyenes szakasz két lassítóval, ahol mi végigutaztunk. Volt ugyan egy-két kanyar, de nekünk azok nem kanyarok, és szerintem az N-esekkel is teligázon el lehetett fordulni rajtuk... Már az első körben látszódott, hogy ezen a gyorsaságin nem sok esélyünk lesz. A többi pálya pedig a jól ismert nagyköves veszprémi pályák, nem éppen autóbarát jellegűek, de ilyen ez a Mikulás Rallye, ha már Veszprém környékén rendezik! :-)
A korábbi években nem álltunk rajthoz soha ilyen késői – téli – időszakban, nekünk ez volt az első ilyen Mikulás Rallye-nk Zsoltival, hogy én navigáltam neki, és a versenyautónkkal mentünk. Nem tudtuk, hogy ilyen időben hogyan viselkednek majd a gumik, mire leszünk képesek, de amiért mentünk, azt megkaptuk!
A havat nem hiányoltátok?
Nekünk nem hiányzott! Nem is volt gumink hóra, így is használt gumikkal csináltuk végig ezt a versenyt. ORB-re kellenek az újak, de itt nem akartunk új szettel rajthoz állni. Szerintem akkor sem tudtunk volna nyerni, ha új gumikat teszünk fel minden körre.
Folytatás?
Idén már nem megyünk szerintem sehová, ennyi volt a 2011-es versenyzésünk. A jövőt tervezgetjük, egy szűkített költségvetéssel próbálunk az ORB-re koncentrálni. Ilyen gazdasági helyzetben már az is egy teljesítmény lesz, ha azt végig tudjuk csinálni. Tervek persze mindig vannak… bár komolyabbakat most nem álmodunk. Meglátjuk mi lesz belőle!