HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Bükfürdő - de Markó!?
Az idei első murvás verseny ajánlója
2011-05-14
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
681090648
Napi oldal:
112243
Jelenleg:
1075
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_Bukfurdo_-_de_Marko_5Markó Tibi épp a Jóban-Rosszban sorozat aktuális epizódján izgult, mikor sikerült az interjú miatt megzavarnom őt. A félórás beszélgetésünk során azért meggyőzött, hogy a Bükfürdő Rallye-val kapcsolatos ötleteit nem a szappanoperából merítette, és azt is igazolta újra, hogy csapatával együtt arra törekszik, hogy körülötte mindenki jól érezze magát! Volt olyan pillanat, amikor úgy éreztem, hogy Tibinek fogalma sincs arról, hogy milyen egy rallye-verseny Magyarországon, mert amiről ő beszél, az valami egészen, de teljesen egészen mást fog nyújtani idén is!

Bukfurdo_-_de_Marko_1


Nézegettem a versenykiírást, és felmerült bennem rögtön egy kérdés: átváltottál turizmus szakirányra? Elég sok szállásajánlót találtam a kiírás végén...
Lássuk be, hogy nem dübörög az autósport, és több lábon kell állni! :-) De most tegyük félre a komolyságot.... Visszakérdezek: olvastad ezek szerint azt a másik anyagot is, ami a kiírás "mellett" volt?

Azt hiszem, hogy arról lemaradtam, de mesélj!
Készítettünk egy másik anyagot is, melyet kifejezetten a versenyzőknek szántunk. Írtam egy levelet a szándékainkról, miszerint egy olyan versenyt szeretnénk rendezni, ami nekik is tetszik minden szempontból, ill. felsoroltam, hogy milyen plusz lehetőségeket próbáltunk meg összehozni nekik az ő érdekükben.

Bár korábban sem átlagos versenyeid voltak, most is hangsúlyt fektettél arra, hogy valami mást, valami pluszt is kapjanak a versennyel kapcsolatba kerülő személyek?
Csupán remélni merem, hogy aki ismeri az MRT versenyeit, úgy gondolja, hogy általában erre szoktunk törekedni, hogy a lehetőségeinkhez mérten kitaláljunk valami kis pluszt, ami nem feltétlenül nagy dolog, hanem inkább csak olyan, amitől az íze lesz más a sztorinak. Mint ahogy abban az említett anyagban is leírtam, szerveztünk kedvezményes szállásokat a versenyzőknek. A pályabejárást hétvégére tettük, hogy ne kelljen a munkából emiatt hiányozni, de ugyanakkor a rallye2-eseknek mégis lehetővé tettük, hogy a verseny előtt csütörtökön és pénteken járjanak be pályákat, ha nekik úgy könnyebb, hogy csak egyszer utaznak a helyszínre. Csinálunk tesztet, és idén sem maradhat el a verseny keretei között a Makitával közösen szerevezett autómosás. Bükfürdővel kötött szerződés alapján a versenyzők és a csapatok kedvezményes fürdőbelépőjegyet kapnak. Lesz prológ, 0 Ft-os belépővel. Megállapodtam egy étteremmel Bükfürdő központjában, hogy kinyitnak hajnalban és aprópénzért tudják reggeliztetni a versenyzőket és a csapatokat, azaz, ha lesz rá igény, reggel 5-kor is nekiállnak tojásrántottát készíteni. Szerveztünk még két külön helyen rallye-menüt, hogy vasárnap a túrások és az ORB-sek is tudjanak kedvezményesen étkezni. Péntek és szombat este egy-egy bulit szervezünk... És lesz két apró meglepetés is, amit még nem árultam el a versenyzőknek... de a versenyig maradjon ez meglepetés mindenki számára!

Bukfurdo_-_de_Marko_3

Tudják már a versenyzők, hogy milyen pályák lesznek?
Szeretném azt hinni, hogy nem! :-) Egyre nehezebb helyzetben vagyunk a különböző zöld hatóságok által támasztott egyre szigorúbb követelmények miatt, és ennek köszönhetően nyilván az erdészet is próbálja szűkíteni a mozgásteret az ésszerű határokon belül. Ha pedig egy-egy versenyző beszökik a versenykiírás megjelenését követően pályát bejárni, talán fel sem méri, hogy mekkora kárt okoz. Az idei évben is kellett erről beszélgetnünk az erdészekkel is, a vadászokkal is, hiszen ők is panaszkodtak, hogy hajnalban kint ülnek a lesen és érdekes módon jönnek az autók, holott még elég távol van a verseny...

És rájuk is lőnek a vadászok?
Azt nem mondom, hogy javasoltam... de ők jelezték, hogy segítenek. :-) Viccet félretéve, a versenykiírásban szerepel is, hogy az összes érintett terület erdészeti igazgatóságai és dolgozói, valamint az érintett területek vadásztársaságainak képviselői is részt vesznek a tiltott pályabejárás ellenőrzésén, a sportbírók és a Marco Racing Team stábján kívül. Bízom benne, hogy ez kellő visszatartó erővel bír majd, és akit elkapnak, az csúnya "ejnye-bejnyét" fog kapni.
Hangsúlyoznám, hogy nem azért, mert nekem ez a mániám, hanem azért, mert nem lehet "carpe diem" módon gondolkodni, időnként felül kell emelkedni az önös érdekeken és egy kicsit távolabbra kell néznünk az orrunk hegyénél. Nehéz dolog ez, és ezzel a problémával nem csak én küzdök, hanem a többi rendező is, de a murvás versenyek tekintetében ez mindig fokozottabban jelen van, mint az aszfaltos futamokat illetően, de tény, hogy ők sincsenek könnyű helyzetben.

Bukfurdo_-_de_Marko_2


Ne feszegessük, hogy pontosan hol zajlik majd a verseny, de mennyire biztosak az idei pályák? Előfordulhat olyan eset, mint tavaly, hogy az utolsó pillanatban módosítani kell a tervet?
Alapvetően optimista embernek tartom magam, és tanulva a tavalyi szerencsétlen helyzetből, amikor rajtunk kívülálló okok alakították úgy a verseny sorsát, ahogyan azt láttuk, próbáltam nagyobb hangsúlyt fektetni az előkészítés során minden egyes részletre. "Soha nem mondd, hogy soha" és ezt nem a pesszimizmus mondatja velem, de én nagyon remélem, hogy megfelelő precizitással jártam el.

Nem azért, mintha nem oldanád meg a felmerülő problémát...
De ne legyen erre szükség! Fél éve rakosgatom össze a dolgokat és már az elejétől fogva próbálok egy olyan koncepciót összerakni, ami mindenki számára elfogadható és beilleszthető a szabályrendszerébe, terveibe, lehetőségeibe.

Az MNASZ irányából fel vagy készülve a támadásra?
Támadásra??? Egy gondolatom lenne csupán az MNASZ-szel kapcsolatban. Elég szerencsétlenül alakult a helyzet. Az MNASZ saját gyermekei, azaz a rallye1 és természetesen a rallye2 is.
Adott volt – február óta – a bükfürdői verseny időpontja, és a „szülő” – ugyan egy remek lehetőséget kihasználva –, de rászervezett egy mostoha-, de nagytestvért is erre a nyaralásra a WTCC futam bevállalásával. Egy időpontban lesz a két rendezvény. Biztos, hogy megosztó lesz ez a kettősség. Az azonban nem alakult túl szerencsésen, hogy a Bükfürdő Rallye előtt 5 héttel kaptam hivatalos megkeresést ezzel kapcsolatban, és ami kissé meglepő volt, az az a felvetés, hogy rakjam más időpontra a versenyt.

Mikor került a versenynaptárba a két rendezvény?
Még év elején, mielőtt a hivatalos versenynaptár megjelent volna, előrébb rakattam a Bükfürdő Rallye-t, mivel kiderült, hogy pont a pünkösdi hétvégére esne a bejelentett időpont. A bükfürdőiek vették ezt észre, ők szóltak nekem, hogy ha lehet, akkor ne azon a hétvégén legyen a futam, mert a pünkösdi hétvégén egyébként is teltházasak a turisztikai egységek náluk. A hivatalos versenynaptár megjelenésekor már ezen az "új" időponton szerepelt a naptárban a verseny, majd egy hónappal ezelőtt került be a WTCC futam, ugyanerre az időpontra. WTCC ide, vagy oda, kértem, és remélem, hogy az MNASZ, mint szülő nem fog megfeledkezni a saját gyermekeiről. 

A beszélgetésünk elején említetted, hogy lesz prológ is, nulla forintért...
Így van! Mármint a nézőknek nulla forint… A prológ megrendezésének lehetőségéért is egy nagy köszönömmel tartozom Büknek és Bükfürdőnek, mivel olyan szeretettel és tenni akarással állnak a verseny mögött, hogy az idei évben prológot is rendezhetünk, konkrétan Bükfürdő közepén. Rendhagyó esemény lesz, hogy a murvás verseny helyszínén aszfaltos prológot rendezünk, és érdekességként jegyzem meg, hogy a kiírásban piros betűkkel van kiemelve, hogy kizárólag murvagumival lehet menni a prológon. A pálya vonalvezetése is megvan már... kicsit driftes lesz!

Bukfurdo_-_de_Marko_4

Nem hinném, hogy egy interjúba minden beleférne, amit te ezzel a versennyel kapcsolatban el tudnál mondani, de kimaradt valami fontos?
Nagyon fontosnak tartom elmondani, hogy jelenleg is a verseny helyszínén vagyok, intézem az intéznivalókat, és ma túlkésőn értem vissza a szállodába és lemaradtam a vacsoráról, pedig nagyon-nagyon éhes vagyok!

Ebben most én nem tudok segíteni, de azt elárulhatnád, hogy mi motivál abban, hogy egy ilyen szintű, ennyivel több mindent nyújtó rendezvényt szervezz, amiért még a vacsorádat is feláldozod, ha úgy alakul?
Túlzásra nincs szükség! Azok a pluszok, amik jelen esetben rendelkezésre állnak azért nem eget rengetőek. Úgy érzem, hogy tavaly az a néhány apróság – a közös ebéd, autómosás - annyira jól sültek el, hogy a célban talán ennyi elismerő, pozitív nyilatkozatot még soha nem kaptam a versenyzőktől. Nyilván nem volt tökéletes a rendezvény, de a hibáival együtt is mindenki nagyon jól érezte magát és elégedettek voltak azzal, amit kaptak. Valami hasonlóra vágyom most is, ezt szeretném újra átélni! Az sem titok, hogy különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben nem engedhetjük meg magunknak, hogy rossz versenyt csináljunk. Kevés a versenyző, kevesen vannak, akik most talpon tudnak maradni, versenyezni tudnak. Nem akarjuk, hogy egy rossz rendezvény miatt még kevesebben legyenek! Szeretnénk, ha jövőre is, az után is és az után is eljönnének újra, ezt pedig csak úgy lehet, ha megfelelő módon kiszolgáljuk őket és elégedetten távoznak. Ennek köszönhetőek azok a pluszok, amivel próbáltuk a versenyzők helyzetét könnyíteni, ill. a komfortérzetüket javítani.

Valóban mindenki nagyon dicsérte már tavaly is ezt a futamot, akkor egyéb elfoglaltságaim miatt nem értem oda, de most ígérem, hogy ott leszek és személyesen is leellenőrzöm, hogy tényleg olyan jó-e! :-)
Érdekes, hogy egy véletlen helyzet miatt jutottam el Bükfürdőre. A verseny szervezése kapcsán akadtak nehézségeink. Tavaly januárban Büki Ernővel voltunk lent Vas Megyében egy hetet, hogy kitaláljuk, hogy lesz a 2010-es verseny. Mentünk keresztül-kasul erdőkön, hivatalokon, és az egyik hivatalban egy beszélgetés során került szóba Bükfürdő. Másfél óra múlva már a bükfürdői Polgármester, Horváth Lajos irodájában ültünk és már arról meséltem, hogy milyen jó lenne nekik, ha mi itt versenyt rendeznénk. Kicsit meglepődött, hisz’ nem nagyon volt fogalma arról, hogy ez mit takar valójában, és én is életemben először jártam Bükfürdőn. Mentünk egy kört a beszélgetés előtt Ernővel, hogy egyáltalán mit tud nyújtani a város, lenne-e helye a szerviznek, versenyirodának, stb. A Polgármester Úrnak ezek után – rögtön az első találkozáskor - már azt vázoltam, hogy hol lesz majd a szervizpark, és a többi fontos "egység". Azért mesélem most Ádámtól és Évától, mert szerintem ez is egyedülálló, hogy Bükfürdőn 300 méteres körön belül megtalálod a versenyirodát, szervizparkot, prológot, rajt és cél ceremóniát, és 1 km-es körzeten belül az összes szállást! Örülök, hogy rátaláltunk erre a helyszínre, és hogy engedélyezték az elképzeléseinket! Ennek a hozzáállásnak, Bük vezetésének, Németh Sándor Polgármester Úrnak és a TDM szervezetnek köszönhetően működhet most is így, ahogyan az majd 4 hét múlva zajlik!

 

Ez a hír most jelenik meg 6057. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k