Bútor Robi - Jókedvűen, felszabadultan!
A gödöllői pilóta hétvégén osztani szeretné az élményt! Mindenkinek!
2017-04-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
461665342
Napi oldal:
6020
Jelenleg:
198
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a hatodik futam,
a portugál verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
119
2. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
100
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
72
4. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
55
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
54
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
45
8. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
43
9. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
31
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
a kanári verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
76
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
35
3. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
4. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
30
5. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
26
6.
Chris Ingram
Skoda Fabia R5
18
7.
J-A. Suarez
Hyundai i20 R5
17
8.
Laurent Pellier
Peugeot 208 R5
15
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
12
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a negyedik futam,
az angol verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
105
2. Sebastian Loeb
Peugeot 208
91
3. A. Bakkerud
Audi S1
83
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
80
5. Mattias Ekström
Audi S1
80
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
71
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
52
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
41
9. Janis Baumanis
Ford Fiesta
35
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
93
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
78
3. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
48
4.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
47
5.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
43
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
36
7.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
23
8.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
23
9.
Balogh János
Skoda Fabia R5
23
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
94
2.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
66
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
63
4.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
50
5.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
6.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
26
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
8.
Kocsomba Károly
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
23
9. Berki Gábor
BMW M3
16
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
60
2. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
58
3. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
48
4. Tim Gábor
Opel Adam R2
47
5.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
39
6.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
7.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
22,5
8.
Boroznaki Tibor
Citroen C2 R2
21
9. Várnai Dávid
Honda Civic
21
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
az második futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
44
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
41
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
35
4.
Simon István
Fiat X1/9
35
5.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Vizkeleti János
Lotus Elise
85
8.
Becsics Brankó
Mazda Mx-5
46
9.
Dicsa Tibor
Volkswagen Lupo
39
teljes táblázat

thumb_butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_3Bő egy évvel ezelőtt csináltunk interjút Bútor Robival. Akkor az új autóról beszélgettünk, a Peugeot 306 Maxi volt az újdonság. Idén a szezonnyitón nem láthattuk Robi nevét, de most a Steelvent Ózd Rally nevezései között újra ott szerepel a népszerű pilóta és a francia oroszlán. Van miről beszélni Robival:

Mikor is mentél utoljára?
Tavaly két futam volt, ahol a Peugeot-val szerepeltem. Eleve ez volt a tervben és még a Mikulás Rallye, ahol a Mitsubishivel mentünk. Ott sajnos a harmadik gyors rajtjába kiestünk, annak ellenére, hogy addig minden tökéletes volt, még az eredmények is!
 
Aztán a Mitsubishi elkerült a háztól…
2012 végén, amikor eldöntöttem, hogy már nem szeretnék vele az ORB-ben versenyezni, akkor el kezdtük árulni. Érdekes módon két évig nem jött meg rá az ember, aki megvenné. Utána úgy döntöttem, hogy megtartom és átalakítom. Belekerült a szekvencionális váltó, sokat könnyítettünk a karosszérián, megerősítettük a motorját. Ezután már nem is szerettem volna eladni.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_12

Amikor a fejembe ötlött ez a Peugeot 306 Maxi sztori, akkor rájöttem, hogy két autót nem szeretnék tartani. Most a Mikulás Rallye után elkezdtük árulni és aránylag gyorsan megérkezett rá a vevő, aki boldog, új tulajdonosa lett az autónak Portugáliában. Szerintem jól járt az autóval… Az elmúlt pár évben ezeknek az autóknak elmúlt a népszerűsége és az áruk nagyon leesett. Jó áron jutott hozzá, boldog is volt…

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_10

Komoly autó volt, az biztos!
Gyönyörűen megcsináltuk, rengeteg munkát fektettünk bele. Ami sajnos a negatívuma, hogy még így sem volt annyira könnyű, mint amennyire az R4-es „homológ”-nak hívott autók voltak. Motorerőre sem tudta azt, amit az ún. „magyar homológ” autók. Ez számomra érthetetlen volt és kicsit ezért is döntöttem úgy, hogy szeretnék ettől megválni. Sosem tudtam, hogy mikor tud versenyképes lenni az autó.

Igaz, hogy az utóbbi időben már tényleg csak hobbystaként versenyzek, de az emberben mindig ott motoszkál, hogy lehet az, hogy egy ilyen szinten összerakott, megcsinált autó nem tud gyorsabb lenni, mint egy Evo IX R4 „homológ” autó… És sosem tudtuk meg a miértjét… Mindig volt valami magyarázat, mindig mondott valamit az, aki hozzányúlt, de igazából ebből elegem lett.

És sajnos egy kicsit hisztis autó volt, már az első pillanattól kezdve. Megbízhatatlan volt. Amikor olyan kedve volt, célba ért, amikor nem, akkor rögtön kiestünk. Rengeteg technikai probléma adódott vele, annak ellenére, hogy a felkészítése mindig lelkiismeretesen történt és az alkatrész sem volt sosem kisajnálva belőle. Mégis mindig megállt valami oknál fogva.
Közben itt van ez a szívós ördög! Egy kicsit mintha csalódás lett volna vele az első év, nem?
Arra kellett ráébrednem – amivel nem kalkuláltam -, hogy a magyar útminőségre ez az 1995-ös futómű nagyon gyenge. Olyan rosszak az utak, hogy nem tudom úton tartani az autót.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_15

Azokon a pályákon, ahol jó minőségű volt az út, ott tudtam normálisan menni, jól éreztem magam benne. Ha fixen a Herczig eredményét nézem, - mert hozzá lehet viszonyítani ma, én úgy gondolom - tőle egy másodpercet kaptunk kilométerenként a jó minőségű szakaszokon. Az nem rossz… De például Szuhán hármat vagy inkább négyet. Abban a pillanatban, ha az útminőség leromlik, lehetetlen menni az autóval, vagy mondhatom úgy is: én nem merek és nem is tudok úgy menni, ahogy szeretnék.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_14

Ez az autó jó úton, hegyi pálya minőségű szerpentinen, ahol kanyar-kanyar hátán van, ott még mindig szenzációs dolog. De ide, a kihordott murvás kanyarokra, a dobálós, széttöredezett aszfaltra alkalmatlan. Szuhán borzasztó volt vele közlekedni, végighúztuk az alját a földön, többször felrepültünk fél méter magasra, akkorát kapott a kartervédőnk, hogy szét is tört. Hiába van lóerő, hiába van élmény, a rossz út nem barátja.

Pécsen sem voltak ideálisak a körülmények…
Sötét volt, esett az eső, hideg volt. Például a zobáki gyors a sok kihordásával a sötétben… Ott csak gurultunk… Úgy voltam vele, hogy én nem fogok egy ilyen értékű autót összetörni feleslegesen. Tök mindegy volt, hogy 15. vagy 50. időt megyünk, teljesen lényegtelen. De tényleg élvezhetetlen volt.
Az Orfű-Árpádtető inkább volt az autónak való! Tetszett is, jó volt rajta menni. Az látszik, hogy nem tudok vele az első tízbe beférni…

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_5

Van olyan verzió is, hogy nem szól ez annyira, mint amennyire szólnia kell egy ilyennek…
Külsőleg is hallani, hogy nem annyira életveszélyes, mint amennyire kellene és ezt belülről is érezni.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_13

Tavaly belekezdtem egy műhelyépítésbe, csináltam egy gyönyörű szép versenyautó szervizt és nem maradt arra pénz, hogy kivitessem megnézetni a motorját, hogy tényleg tudja-e, azt a háromszáz lóerőt, amit kellene tudnia.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_20 butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_21
butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_22 butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_23

Úgy voltam vele, hogy majd most év elején, de nem maradt idő rá… Maradt minden úgy, nem lett egy centivel sem gyorsabb, de megpróbálom így élvezni.

De lesz Cered, lesz Somlyóbánya, lesz hol élvezkedned!
Így van! Ha 270, ha 300 lóerős, majdnem mindegy! Menni vele Cereden, az szenzációs élmény! És most tényleg majdnem mindegy, hogy 10. vagy 20. időt tudok vele menni! Persze a kis lelkemnek jobb lenne, ha előrébb mennénk, de most tényleg nem ez a fő cél! Ezzel a szépen összerakott historic autóval, 9000-en menni és ott váltani az egy óriási feeling! És most ezt szeretném átélni!

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_2

Persze, lehetne vele gyorsabban menni! Láttuk, hogy lehet R5-öst is verni ilyen autóval, de azért az csak hasonló ehhez, ebből a top, a nagyon-nagyon drága! És ült benne egy Loeb, aki 9-szeres világbajnok. Én nem vagyok az, nem is leszek sajnos. És egy francia aszfaltos pályán ment.
Ha minden körülmény ideális, akkor egy ilyen versenyautó még mindig szenzációsan gyors!
De nem ezeken a százhúszas átlagsebességű pályákon, nem velem és nem ez az autó…

Elég, ha Te jól érzed Magad, mert akkor azok, akik látják az autó mozgását, ők is jól fogják magukat érezni a látványtól…
Én is így gondolom! És ez is most a cél!
Mindig a helyén kell kezelni az embernek a célokat és tudni kell, hogy mit, miért csinál.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_16

Én szeretnék most hétvégén egy nagyon jót versenyezni. Remélem, tudok értelmes beszélgetéseket folytatni a volt versenyzőtársaimmal. Remélem, hogy sok szurkoló lesz a szervizparkokban, akiknek tudok osztogatni aláíró-kártyákat és tudok velük is sokat beszélgetni. És tényleg nem érdekel most, hogy nyolcadik, vagy 16. leszek! Csak tudjak menni és érjek célba! Nem szeretnék kiesni! Mind a 150 gyorsasági kilométeren szeretnék végigmenni! Jókedvűen, felszabadultan szeretném eltölteni a hétvégét a csapattal és Tagai Robi navigátorommal.

Minden a régi?
Persze! A szponzorom is a régi! Az Áfész-Elszer Kft! Rengeteget kell ahhoz dolgoznia az ügyvezetőnek és az alkalmazottaknak, hogy az ügyvezető úr hobbiját tudja finanszírozni ez a cég! :)

Hála Istennek mellettem vannak és mellettem maradnak, amit köszönök nekik! :) 

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_18

Egy a lényeg: ezt a két három hétvégét, amit erre a sportra tudok szánni, azt tudjam élvezni és élvezze ezt a közönség és a csapatom is! Az nagyon fontos, hogy ők is jól érezzék magukat! Én azon leszek, hogy így legyen!

Mi újság az R5-ös projekttel? Nyílt titok, hogy rendeltél egy Skoda Fabia R5-öt.
Tavaly is úgy gondoltam, hogy szeretnék menni egy R5-ös autóval. Úgy néz ki, hogy ez idén sikerülni is fog. Ha lesz Veszprém Rallye, akkor ott szeretném először kipróbálni ezt az autót. Szeretem azokat a pályákat és jobban szeretek murván menni, mint aszfalton. Jó kis első verseny lenne!
Ha valamilyen oknál fogva nincs mégsem Veszprém Rallye, akkor nagyon jó híreket hallani a Budapest Rallye-ról. Igaz, hogy nem murva, de úgy hallottam, hogy új pályák, jó pályák, igazi EB-s gyorsaságik, az aszfaltból az a verzió, ami a kedvemre való. Majd meglátjuk, a kettő közül melyik lesz a nyitófutam.

butor_robi_-_jokedvuen_felszabadultan_19

De semmi nem változik, évi egy, maximum két versenyről van szó! És ugyanígy hobbyként, mindenféle megfelelési kényszer nélkül.

Úgy éreztem, hogy ez egy olyan fejlettségű autó, amit nem hagyhatok ki. Nincs sok aktív évem már addig, amíg nem röhögöm ki önmagamat és nagyon szerettem volna kipróbálni ezt is. Értelem szerűen nem fogok tudni nyolc versenyt menni. Sem időm, sem pénzem nincs rá. Nem szeretném újrakezdeni a versenyzést, az elképzelésem és a véleményem nem változott az egészről. Ugyanaz, mint amikor abbahagytam! Semmi nem változik és ezért nem is szeretném újrakezdeni!
Egyszerűen szeretnék zárt pályán, versenykörülmények között egy ilyen autót kipróbálni. Megvalósult hozzá egy régi álmom, egy olyan műhely, ahol olyan körülmények között lehet egy versenyautó, amilyet megérdemel.

Szerintem bérbeadáson is gondolkoztál, jobb az ilyen autónak, ha nem porosodik…
Külföldre vannak ilyen irányú tárgyalásaink. Elsősorban VB, vagy komolyabb nemzetközi futamra próbáljuk kiadni a kocsit, olyan embernek, akinek van rá fedezete. Nem fogok senki helyett kockázatot vállalni és állni a pálya szélén és végig remegni, hogy melyik kanyarban törik össze az autót és mi lesz vele. Kamikázék kíméljenek történetben gondolkozok. Lehet, hogy nem fogok ilyet találni, benne van a pakliban, de akkor inkább álljon itthon az autó! Az biztos,hogy más hülyesége miatt én ne tudjak vele versenyezni, vagy az általam megkeresett pénz megsemmisüljön és soha többet ne lássam, ahhoz nem fogok asszisztálni! Akkor adom bérbe, ha megfelelő ember érkezik rá.

Köszönöm az interjút, hétvégén találkozunk!
Kívánom, hogy sok élményben legyen részed és akkor nekünk is élménydús lesz látni a versenyzésed!

 

Ez a hír most jelenik meg 3280. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 222324
25 2627 28293001
02 03 04 05 060708
09 10 11 12 13 1415
2018.06.15-17.

részletes infóink
2018.06.15-17.

részletes infóink
2018.06.16.

hivatalos honlap
2018.06.22-23.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k