LCH Tavaszi LADA találkozó
Csak a szerencse nem volt velük
Herczig Norbert - Baranyai László - Skoda Fabia S2000
2010-04-02
interjú és videó • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684805198
Napi oldal:
37164
Jelenleg:
589
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Bár öt szakaszgyőzelmet könyvelhet el magának a Herczig-Baranyai páros a Skoda Fabia S2000-essel, mégis felemás érzésekkel nyilatkoznak a versenyről. Herczig Norbit kérdeztem a futamról, a jövőképről és persze az újdonságnak számító versenyjárműről.

Szép az új autótok…
Nagyon szép és nagyon jó is! Nagyon jó érzés vele menni, szenzációs a féktáv, a kanyarsebesség… és mindezt el kell tudni hinni is. Ez utóbbiban nekünk még mindenképp fejlődnünk kell.

A WRC után is meglepően jó?
Igen, sőt, úgy ítélem meg, hogy a tempós - 100 km/h fölötti - részeken még jobban el lehet vele fordulni, mint a WRC-vel, mert valahogy kisebb, a kerekei jobban ki vannak téve a karosszéria négy részére. Egyetlen hátránya csupán a végsebessége, ami azért nagyon kevés, de minden más nagyon-nagyon jó az autón! Egy ízig-vérig csörgő-zörgő versenyautó, ami egy kicsit a régi S1600-as élményt hozza vissza nekem.

Túl vagytok az első futamon… hogyan látod, fel tudjátok venni a versenyt az N-es Mitsubishikkel?
Én azt gondolom, hogy igen. Ne feledjük, hogy ez még csak az első versenyünk volt ezzel az autóval, vannak még tartalékaink és tudom, hogy mi az, ami még bennünk van! Mindemellett az időeredményekből, az egri gyorsasági szakaszok jellegéből és hogy milyen pályák fognak jönni az elkövetkezendő versenyeken, úgy érzem, hogy bizakodóak lehetünk. A jövőkép mindenképp optimizmusra ad okot. Ez nem azt jelenti, hogy sétagalopp lesz, sőt, talán csak annyi, hogy kicsit kiegyenlítődnek a feltételek.

Hogyan értékeled a teljesítményeteket az évadnyitón?
Felemás érzésekkel vagyok tele. Az egyik szemem sír, a másik nevet. A sírás mindenképp annak szól, hogy előrébb vártuk magunkat, hiszen egy tavalyi évi bajnoki cím után nem lehet más a cél, minthogy minden versenyen megpróbálunk küzdeni az első helyért, vagy ha a lehetőségek olyanok, akkor legalább a dobogóért.

Ezen a versenyen úgy ítéltük meg - és ez volt a csapattaktika - hogy a dobogót célozzuk meg, hiszen ha ezeken a pályákon, ennyi N-es autó között a dobogóra oda tudunk érni, akkor az már egy jó eredmény. Köztudottan a magyar rallye-pályáknak itt vannak a leggyorsabb szakaszai. Úgy gondolom, hogy az első nap után volt is esélyünk a dobogóra - túl azon, hogy már az első körben összeszedtünk egy defektet -  hiszen a negyedik helyen álltunk, nem volt tőlünk túl messze ifj. Tóth János sem.

A második napon meg is kezdtük a felzárkózást, az első gyorson abszolút időt autóztunk, majd a második gyorson utolért a balszerencse ismét. Elrajtoltunk a bátori gyorson, és 500 méter után egy bukkanóról leérkezvén valószínűleg egy kőre eshetett rá az autó. De ez mind az úton történt, nem az út mellett! Utána volt egy kis kalamajkánk is a rá következő kanyarokban - majdnem leestünk az útról - mire észleltük, hogy defektünk van. Ezek után már nem vártunk csodát, visszaestünk a 12. helyre és onnét már csak a 7. helyig tudtuk visszatornázni magunkat.

Mégis van, amit pozitívan látsz…
Igen, mint ahogy mondtam, a másik szemem nevet, hiszen a másik oldalról mindenképpen bizakodásra ad okot, hogy 5 szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettünk magunknak. Ezzel felvértezve készülünk a további versenyekre. Az itteni teljesítményünkkel, szakaszgyőzelmekkel leginkább magunknak bizonyítottunk, hiszen a futam előtt mi is úgy álltunk a kérdéshez, hogy nem tudtuk hová tenni ezt az autót az N-es mezőnyben. Alapvetően tudjuk, hogy egy ilyen autó gyorsabb, hogy mire képes a külföldi pályákon, mert ott már bizonyítottak, de Magyarország egy kicsit olyan sötét folt volt, nem tudtuk, hogy itt hová lesz jó.

Melyik pálya volt ezen a futamon, ami a leginkább feküdt ennek az autónak?
A szuhai mindenképpen, ill. inkább a vasárnapi pályák kedveztek. A verseny alatti 6 gyorsasági szakaszból 4 volt, ami számunkra is kedvező volt. A hosszú egyenes szakaszokkal teli pályák nem igazán fekszenek ennek az autónak, inkább a technikásabb, kanyargósabb pályák az ideálisak.


a Tempó Produkció filmje

Miskolc Rally?
Új pályák, sötétben… Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon jó verseny lesz. Bízom benne, hogy kicsit nagyobb szerencsénk lesz, hiszen most minden mással jóban álltunk, csak a szerencsével nem. Ha vissza lehetne forgatni az idő kerekét, akkor sem csinálnék másként semmit, nem mondanám, hogy egy kicsit innét vagy onnét ugranék... ugyaninnen ugranék el, és minden mást is ugyanígy csinálnék, mint ahogy történt.

Egy kicsit szerencsétlenek voltunk ezen a versenyen és ennyi. Remélem, hogy ezzel le is tudtuk erre az évre a balszerencsét. Szeretném, ha innét kezdve csak a versenyzéssel kellene foglalkozni és nem az ilyen balszerencsékkel! Visszatérve a kérdésre: készülünk, trenírozzuk magunkat a sötétre. Ködben, sötétben mentünk már nagyon jó időt, pont egy korábbi egri futamon, illetve most is a sötétben zajló gyorsasági nagyon jól feküdt nekünk, hiszen az ötből ez volt az egyik abszolút szakaszgyőzelmünk. Bizakodva várom az éjszakai futamot… ha már nem bizakodva várnám, akkor már nem csinálnám ezt a sportágat. Haladunk előre, megcsináljuk a megfelelő teszteket a sötétben, és hát jöjjön a verseny!

Melyik része lesz előreláthatólag a legnehezebb a versenynek?
Az lesz nagyon nehéz felnőtt emberek lévén, hogy nem úgy vagyunk, mint a 2-3 éves gyerekek, akiknek ha azt mondják délután, hogy most megyünk aludni és leteszik őket, akkor alszanak is egyet. Biztos, hogy nehéz lesz felfokozott adrenalinszinttel, délután 3-4 órakor nyugovóra térni este 9-ig, majd utána 10 órakor újra elindulni. Nem csak nekünk, hanem az egész mezőnynek kihívás lesz ez, kíváncsi is leszek, hogy hányan fogjuk bírni, de talán pont ettől szép ez az egész.

Mindenképpen üdvözítendő, hogy a rendezők ilyenre készülnek, hogy kicsit visszahozzák a régi legendás rallye-k hangulatát, amiről sokan legfeljebb csak könyvekben olvastak. Nem tudom, hogy a nézőknek ez jobb-e, vagy világosban nézni a verseny… a bandázás végett mindenképpen jó, hogy kimennek az erdőbe és kis tábortüzek mellett várják a mezőnyt, de az is szinte biztos, hogy nem fognak belőlük sokat látni… izzó féktárcsák, elvakító lámpasorok…

Én nagyon várom, és az olasz csapatom is fel van tüzelve ettől, hiszen náluk is inkább csak olyan futam van, ami belenyúlik az estébe és ezáltal mennek sötétben, de ilyen éjszakai futam náluk sincs, hogy  este tízkor meglódulunk és hajnalig megyünk, főképp ennyi pihenő után. Ez igazi rallye lesz!

Ez a hír most jelenik meg 7851. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
8.Vredestein Miskolc Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k