|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Hideg Krisztián Kerék Pistivel az oldalán a Jänner Rallye-n kezdte az évet. A páros vezette a kategóriáját az első napon, de aztán egy almafa az útjukat állta. Az autó összetört, de a szerelők áldozatos munkájának köszönhetően másnap a Rallye2 szabályai szerint tudták folytatni a versenyt és a nap végi győzelemmel 7 pontot megmentettek... Tavaly keveset láttalak versenyezni... Pedig tíz futamon és egy tesztversenyen is indultam. Igaz, főként Horvátországban és pár Sprint futamon. Egy ORB futamunk volt tavaly, a Mecsek Rallye, de kár is volt, hogy kimondtam, gyorsan felejtsd is el... :)
2013-ban építettél egy kemény fegyvert, egy Mitsubishit, ami nagyon erős volt... Ezzel szemben most egy 'lebutított', N csoportos autóval álltál rajthoz...
Az az autó egy A csoportos autóból fejlesztett WRC és R4-es elemeket tartalmazó erőmű volt.
És valóban, a legutóbbi versenyünkön nem ezzel, hanem az idei ERC szabályoknak megfelelő N csoportos autóval indultunk.
Ez most havas verseny volt és van egy emlékem Hideg Krisztiánról és a havas utakról:
2002 környékén volt szerencsém melletted ülni egy nagyon komoly esti hóautózáson. Már akkor is érezted, milyen is szöges gumival menni és azóta sem felejtetted el...
Emlékszem. Jó muri volt! :)
Azt gondoltam, hogy a hóban szerzett rutint nem lehet elfelejteni, de lehet, hogy mégis, hiszen csak sikerült nekimenni egy fának... 2006-ban volt egy hasonló esésem, szintén Ausztriában: ugyanígy nekimentünk egy fának, annyi volt csak a különbség, hogy akkor a másik oldalát vertem oda. A káresemény ugyanaz...
A srácok éjszaka összerakták az autót és a másnapi SuperRallye-n (amit idéntől Rallye2-nek hívnak) majdnem minden gyorsot megnyertél.
Nem tudtuk a saját tempónkat autózni, nem volt tökéletes a futómű. Az összes bekötési pont elmozdult a bal hátuljánál. A lengőkarok eltörtek. Eltört a stabgátlónk, abból sajnos nem volt tartalék, ezért elöl aszfalt gátlók voltak a kocsiban, hátul murva szett. Kicsit furán is viselkedett. Az első szervizben még állítottunk a magasságon, ami nagyon sokat javított a kezelhetőségén. A második körben már jobbak is lettek az eredményeink.
Sajnos az autót nem tudtam este kipróbálni, miután a fiók készen lettek vele. A keddi első gyorson volt az éles teszt, muszáj volt pihennem, nem tudtam egész éjszaka fennmaradni.
A csapatvezetőnket, Sziklai Tibit kértem meg, hogy forduljon egyet a kocsival, amikor kész lett.
Azt mondta: versenyzésre alkalmas, nyomhatom a gázt!
Voltak fenntartásaim, de igaza volt. Gyakorlatilag egy hamvaiból felépített autót kaptam a második napra. Nagy nagy köszönet Tibinek és a szerviznek! A kinti ismerőseink egy komplett karosszéria műhelyt bocsájtottak a rendelkezésünkre. De szükség is volt rá, nyomatókkal, húzatókkal lehetett rendbe rakni az autót.
Mindenki panaszkodott a gumikra, a kis szög és a gumikeverék nem volt a legideálisabb az adott körülményekre.
A Michelin gumik, amiket ott meg kellett vennünk, azokra nyugodtan mondhatjuk: alkalmatlanok voltak ebben a hóban a versenyzésre.
Az első három helyezett - Pirelli gumikon - körbeautózta a mezőnyt. Nyolc-tíz éves gumikon! Hiszen ahogy a Michelin, úgy a Pirelli sem tudott az új szabályok adta szűkös idő alatt felkészülni megfelelő gumikkal. Szerintem amikor Téged vittelek anno, akkor pont ilyen gumikkal mentünk. Találtak valahol néhány raktár mélyén még ilyen gumit és az eleje kapott belőle.
Azt mondtad, hogy az egész szezonban menni fogsz.
Mentél már régebben VB-n, mentél osztrák szezont, sok helyen megfordultál már. Milyen most az ERC hangulata?
Vegyesek az érzelmeim. Sokat versenyeztünk már külföldön, nem új a kevés tréningből versenyzés. Magyarországon is mindig így mentünk, lehet ez is volt a hiba, mert a többiek 30-40-et mentek...
Az tény, hogy nekünk sikerült talán a legjobban alkalmazkodnunk a kategóriánkban a körülményekhez. Nem volt ismeretlen a verseny sem, hiszen 2005-ben, 2007-ben már indultunk itt.
Ahogy mondtam: vegyesek az érzelmek. Néhány csapatnál előkerültek ezek a 8-10 éves gumik, valahogy még vonalkód is került rájuk... Kicsit olyan magyaros volt...
A lett futam nevezési listáján is ott a nevetek. Arról is azt mondják, hogy havas futam lesz.
De nem lesz az! :) Sajnos nincs hó Liepajában. Úgy néz ki, hogy murvás futam lesz. De mindegy is, ha hó lesz, azon megyünk, ha murva, akkor azon.
Csak legyen verseny!
És még hány futam?
Amennyi kell!
Amennyi kell azoknak a céloknak az eléréséhez, amit kitűztünk magunknak...
a csapat partnerei Ez a hír most jelenik meg 3876. alkalommal
2015.01.04-06.
|