HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Csapatban könnyebb!
Ranga Petivel még a székesfehérvári pályabejárás előtt beszélgettünk
2017-06-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
681244816
Napi oldal:
94929
Jelenleg:
709
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

csapatban_konnyebb_3

Ranga Petivel még a székesfehérvári pályabejárás előtt beszélgettünk, épp Lacival indultak otthonról. Menet közben sok mindenről szó volt. 

Új volt Neked ez a szombathelyi verseny, ugye?
Utoljára 2007-ben jártam itt, mint navigátor, egy N2-es Suzukiban…
 
Tehát új volt :)
Akkor mondhatjuk, ugye? :)
Nyilván voltak belső felvételek, amiből tudtam készülni, de az azért nem az, amikor már versenytempóban végig tudsz menni egy-egy szakaszon. Megint új volt… Mint idén oly sok minden.

csapatban_konnyebb_7
 
Ahhoz képest nem kezdődött rosszul: a kvalifikációs szakaszon holtversenyben hárman is abszolút első időt mentetek.
Ez egy picit meg is lepett. Ráadásul egy nagyobb hibát is csináltam a mért kvalifikációs szakaszon.
Örültünk és úgy éreztük, hogy helyünk tud lenni az elejében.
Ez első napra igaz is volt! Próbáltunk ésszel menni és a pontos féktávokra helyeztük a hangsúlyt. Nem akartunk már butaságba keveredni már az első nap.

csapatban_konnyebb_4
Az utolsó körre elkövettem egy hibát, fent hagytuk a közepes gumit a kemény helyett… pedig már melegedett az idő, a pálya letisztult. Ott egy kicsit többet kaptunk. Még ennek ellenére is lőtávolon belül fordultunk az élmezőnyhöz képest, a negyedik helyen álltunk, 18 másodperc lemaradással.

csapatban_konnyebb_5
Az volt a terv, hogy hasonlóképp folytassuk másnap is.
Éjjel leesett az eső. A csapat nagy része kint volt Bulgáriában és az autó beállításai terén magunkra maradtunk két-három szerelőtársunkkal és szerintem nem jól döntöttem: talán nem a legmegfelelőbben állítottuk át az autót a sárra és talán nem is a legjobb gumit választottuk, illetve nem eléggé vágtuk meg.

csapatban_konnyebb_8
Az első gyorson, Bögötén, ahol csak derékszögű kanyarok vannak és a helyes fékpont megválasztáson dől el az egész, ott egy kanyart elrontottam: beestünk az árokba, lefulladt az autó, tolatni kellett. Ott maradt egyből 15 másodperc. És innentől kezdve már nem voltam magabiztos.
A másik két gyorson nem mentünk rossz időket, becsúszott kétszer is harmadik idő. Bár a sáron nem tudtam úgy menni, ahogy szerettem volna, sok helyen bizonytalan voltam.

Szerettem volna másnap is közelebb lenni Norbihoz, de ez most így sikerült.
Annyira azért nem volt rossz, csak egy picit mindig többre vágyom.

Negyedik hely egy újnak mondható pályán… Az nem rossz! És a bajnokságban is az ötödik helyen álltok.
Székesfehérvár Rallye – ez is új?
A csapaton belül sokat beszéltünk erről a futamról. Azt gondolom, hogy az idei évben ez lesz nekem a legnehezebb versenyem. Ide van a legkevesebb infónk. Új pályák voltak Miskolcon és Ózdon is, de sok belsőt meg tudtam nézni, próbáltam képbe kerülni. Ezekről a pályákról szinte alig van fogalmam. Meg lettek variálva a szakaszok, csak részeiben azok, mint korábban. És a fehér aszfalt is újdonság lesz, még nem sokat versenyeztem hasonló tapadású felületen. Nem lesz egyszerű a dolgunk!

csapatban_konnyebb_9

 

Túlélő verseny lesz?
Azért nem! Remélem, hogy nem! De az biztos, hogy több ráhagyással fogunk majd menni.

Próbálok inkább előre tekinteni és a Veszprém Rallye-t várom iszonyatosan, de azért szeretnék itt is valami jó pozícióban végezni.

Mondtad, hogy Lacival együtt indultatok otthonról pályabejárásra és a két ’vidéki’ navigátorhoz majd csak Székesfehérváron csatlakoztok be.
Mennyit dob a teljesítményeteken akár külön-külön, akár együtt, hogy nem egyedül kell megküzdeni ezekkel az ’újdonságokkal’?
A legnagyobb előnye annak, hogy tényleg mind a kettőnknek rengeteg új pályát kell feldolgoznunk, ez főleg a pályabejáráson nyilvánul meg. Sokat segít a két navigátorunk!

Tóth Imi sokat ment ezeken a pályákon, nagyon sokat segít és Tominak sem ismeretlenek ezek a szakaszok. Szinte négyen dolgozzuk fel a pályákat.

csapatban_konnyebb_10

Aztán a versenyen is előny, hogy egy csapatban vagyunk: a beállításokat megbeszéljük, a gumizásban próbálunk egymásnak segíteni és a verseny után a belsőkamerákat is kielemezzük. Sokat tanulunk ebből és abból is, hogy próbáljuk közösen megkeresni a hibákat és a megoldásokat. Mindenképp hasznos!
De még én sem tartok ott a beállításokban, ahol a mezőny eleje, jó része. Laci pedig még kevesebbet ment az autóval.

thumb_csapatban_konnyebb_1Szokott körülöttetek forogni egy idősebb hostess fiú. Tudod, az a bajszos, Torrente kinézetű…
Ő is segít, vagy csak mindig ott van veletek?
:D Büki Ernő nagyon sokat segít! A csapat egyik legerősebb motorja!
Ő az elmúlt években próbálta kicsit távol tartani magát az autósporttól. De mi addig unszoltuk, kértük, hogy segítsen nekünk, hogy rávettük, legyen a csapat része. Egy két lábon járó Rally Lexikon! Nagyon örültünk mindannyian, hogy ezt elvállalta és bizton állíthatom: a csapat leglelkesebb tagja!

csapatban_konnyebb_2

Nagyon tud örülni a részeredményeinknek is!
Csinálj majd vele interjút, kérlek!

Megígérem!
De addig is, beszéljünk egy kicsit a magyar mezőnyről! Milyen volt így belecsöppenni?
Azt gondolom, hogy erős a bajnokság és az eleje nagyon összeszedetten, gyorsan közlekedik. De az eleje alatt értem az első 10 autót! Ismerik a pályákat, nehéz odaférni közéjük így elsőre.
Gyorsak! Aki az első 8-10-ben akar menni, ott már ing-gatya! Nyomni kell, hogy odaférjen közéjük az ember!
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2331. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k