Csapatban könnyebb!
Ranga Petivel még a székesfehérvári pályabejárás előtt beszélgettünk
2017-06-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
441241948
Napi oldal:
49346
Jelenleg:
712
Regisztrált:
4
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
az olasz futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
141
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
123
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
108
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
107
5.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
70
6.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
53
7.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
43
8.
Hayden Paddon
Hyundai i20 WRC
33
9.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
29
teljes táblázat
European Rally Championship
a kanári futam után
1.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
63
2.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
46
3.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
35
4.
J.M. Lopez
Peugeot 208 R5
27
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
27
6.
Josh Moffet
Ford Fiesta R5
20
7.
Ivan Ares
Hyundai i20 R5
19
8.
Luis Monzon
Ford Fiesta R5
15
9.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
15
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
a székesfehérvári utam után
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
98
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
88
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
67
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
48
5.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
6.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
38
7.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
26
 
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
26
 
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
26
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a szombathelyi utam után
1.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
2.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
3.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
4. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
5. Domonkos László
Lada VFTS
22
6.
Bútor Róbert
Peugeot 3026 Maxi
19
  Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
Kronome Ákos
Skoda Fabia
19
9. Friedmann Zsolt
Lada VFTS
18
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a szombathelyi utam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
96,5
2.
Berényi László
Opel Adam R2
61,5
3. Vizelli Károly
Lada VFTS
51
4. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
48
5.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
39
6.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
36
7.
Hibján József
Citroen C2R2
25
8.
Papp László
Volvo C30
20,5
9.
Riskó Dániel
Honda Civic Type-R
15,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
a II. futam után
1.
Simon István
Fiat X1/9
47
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
44
3.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
32
4.
Schebek István
Lotus Elise
25
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
22
6.
Söjtöri András
Toyota MR2
17
7.
Hefler Róbert
Honda Civic
16
8.
Simon Robin
Fiat X1/9
16
9.
Deák Tünde
BMW
14
teljes táblázat

csapatban_konnyebb_3

Ranga Petivel még a székesfehérvári pályabejárás előtt beszélgettünk, épp Lacival indultak otthonról. Menet közben sok mindenről szó volt. 

Új volt Neked ez a szombathelyi verseny, ugye?
Utoljára 2007-ben jártam itt, mint navigátor, egy N2-es Suzukiban…
 
Tehát új volt :)
Akkor mondhatjuk, ugye? :)
Nyilván voltak belső felvételek, amiből tudtam készülni, de az azért nem az, amikor már versenytempóban végig tudsz menni egy-egy szakaszon. Megint új volt… Mint idén oly sok minden.

csapatban_konnyebb_7
 
Ahhoz képest nem kezdődött rosszul: a kvalifikációs szakaszon holtversenyben hárman is abszolút első időt mentetek.
Ez egy picit meg is lepett. Ráadásul egy nagyobb hibát is csináltam a mért kvalifikációs szakaszon.
Örültünk és úgy éreztük, hogy helyünk tud lenni az elejében.
Ez első napra igaz is volt! Próbáltunk ésszel menni és a pontos féktávokra helyeztük a hangsúlyt. Nem akartunk már butaságba keveredni már az első nap.

csapatban_konnyebb_4
Az utolsó körre elkövettem egy hibát, fent hagytuk a közepes gumit a kemény helyett… pedig már melegedett az idő, a pálya letisztult. Ott egy kicsit többet kaptunk. Még ennek ellenére is lőtávolon belül fordultunk az élmezőnyhöz képest, a negyedik helyen álltunk, 18 másodperc lemaradással.

csapatban_konnyebb_5
Az volt a terv, hogy hasonlóképp folytassuk másnap is.
Éjjel leesett az eső. A csapat nagy része kint volt Bulgáriában és az autó beállításai terén magunkra maradtunk két-három szerelőtársunkkal és szerintem nem jól döntöttem: talán nem a legmegfelelőbben állítottuk át az autót a sárra és talán nem is a legjobb gumit választottuk, illetve nem eléggé vágtuk meg.

csapatban_konnyebb_8
Az első gyorson, Bögötén, ahol csak derékszögű kanyarok vannak és a helyes fékpont megválasztáson dől el az egész, ott egy kanyart elrontottam: beestünk az árokba, lefulladt az autó, tolatni kellett. Ott maradt egyből 15 másodperc. És innentől kezdve már nem voltam magabiztos.
A másik két gyorson nem mentünk rossz időket, becsúszott kétszer is harmadik idő. Bár a sáron nem tudtam úgy menni, ahogy szerettem volna, sok helyen bizonytalan voltam.

Szerettem volna másnap is közelebb lenni Norbihoz, de ez most így sikerült.
Annyira azért nem volt rossz, csak egy picit mindig többre vágyom.

Negyedik hely egy újnak mondható pályán… Az nem rossz! És a bajnokságban is az ötödik helyen álltok.
Székesfehérvár Rallye – ez is új?
A csapaton belül sokat beszéltünk erről a futamról. Azt gondolom, hogy az idei évben ez lesz nekem a legnehezebb versenyem. Ide van a legkevesebb infónk. Új pályák voltak Miskolcon és Ózdon is, de sok belsőt meg tudtam nézni, próbáltam képbe kerülni. Ezekről a pályákról szinte alig van fogalmam. Meg lettek variálva a szakaszok, csak részeiben azok, mint korábban. És a fehér aszfalt is újdonság lesz, még nem sokat versenyeztem hasonló tapadású felületen. Nem lesz egyszerű a dolgunk!

csapatban_konnyebb_9

 

Túlélő verseny lesz?
Azért nem! Remélem, hogy nem! De az biztos, hogy több ráhagyással fogunk majd menni.

Próbálok inkább előre tekinteni és a Veszprém Rallye-t várom iszonyatosan, de azért szeretnék itt is valami jó pozícióban végezni.

Mondtad, hogy Lacival együtt indultatok otthonról pályabejárásra és a két ’vidéki’ navigátorhoz majd csak Székesfehérváron csatlakoztok be.
Mennyit dob a teljesítményeteken akár külön-külön, akár együtt, hogy nem egyedül kell megküzdeni ezekkel az ’újdonságokkal’?
A legnagyobb előnye annak, hogy tényleg mind a kettőnknek rengeteg új pályát kell feldolgoznunk, ez főleg a pályabejáráson nyilvánul meg. Sokat segít a két navigátorunk!

Tóth Imi sokat ment ezeken a pályákon, nagyon sokat segít és Tominak sem ismeretlenek ezek a szakaszok. Szinte négyen dolgozzuk fel a pályákat.

csapatban_konnyebb_10

Aztán a versenyen is előny, hogy egy csapatban vagyunk: a beállításokat megbeszéljük, a gumizásban próbálunk egymásnak segíteni és a verseny után a belsőkamerákat is kielemezzük. Sokat tanulunk ebből és abból is, hogy próbáljuk közösen megkeresni a hibákat és a megoldásokat. Mindenképp hasznos!
De még én sem tartok ott a beállításokban, ahol a mezőny eleje, jó része. Laci pedig még kevesebbet ment az autóval.

thumb_csapatban_konnyebb_1Szokott körülöttetek forogni egy idősebb hostess fiú. Tudod, az a bajszos, Torrente kinézetű…
Ő is segít, vagy csak mindig ott van veletek?
:D Büki Ernő nagyon sokat segít! A csapat egyik legerősebb motorja!
Ő az elmúlt években próbálta kicsit távol tartani magát az autósporttól. De mi addig unszoltuk, kértük, hogy segítsen nekünk, hogy rávettük, legyen a csapat része. Egy két lábon járó Rally Lexikon! Nagyon örültünk mindannyian, hogy ezt elvállalta és bizton állíthatom: a csapat leglelkesebb tagja!

csapatban_konnyebb_2

Nagyon tud örülni a részeredményeinknek is!
Csinálj majd vele interjút, kérlek!

Megígérem!
De addig is, beszéljünk egy kicsit a magyar mezőnyről! Milyen volt így belecsöppenni?
Azt gondolom, hogy erős a bajnokság és az eleje nagyon összeszedetten, gyorsan közlekedik. De az eleje alatt értem az első 10 autót! Ismerik a pályákat, nehéz odaférni közéjük így elsőre.
Gyorsak! Aki az első 8-10-ben akar menni, ott már ing-gatya! Nyomni kell, hogy odaférjen közéjük az ember!
 

 

Ez a hír most jelenik meg 931. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28 29 30 31 010203
04 05 06 07 080910
11 12 13 14 151617

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k