LCH Tavaszi LADA találkozó
Danke Józibáci!
Mikuláson debütált...
2004-11-30
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685023125
Napi oldal:
123789
Jelenleg:
1927
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

VIII.Persped-Minor Mikulás Rallye
A nevezési listát felületesen átvizsgálva egy ismerősnek tűnő páros neve jelenik meg: Benik - Rácz...
Igenám, de a nem licenszesek között...
Kicsit jobban megfigyelve vehettük csak észre, hogy a Benik név mögött nem a tavalyi bajnoki keresztnév, hanem a papa, Józsi neve áll...

Józsi! Most nem mint a csapatvezetővel, hanem mint tehetséges kezdő fiatal pilótával szeretnék Veled riportot csinálni...
Mire gondolsz??

Szerinted?
Természetesen a Mikulás Rallye-n mutatott fergeteges debütálásodra!
Hol voltál? Nem láttalak!
Nem, mert csak vigyorogva néztél ki az autóból...
Jó kedvem volt...
Gondolom... :)

Mesélj, hogy jött ez az ötlet?
Tulajdonképpen ez egy kóbor ötlet volt csak, ami talán felelőtlennek is tűnt az elején.
A Miroval egy vacsora alkalmával számolgattuk az évet (Miroslav Houst, a JM-Engineering vezetője), kicsit talán már whiskey-zgettünk is. Viccelve mondtam, hogy ennek az évnek a fejében befizethetne a Mikulás Rallye-ra egy Corollára. Azt mondta, ha elindulok ad nekem egy Corollát.
Aztán éles lett a dolog.
Kérdeztem tőle, hogy van Corolla? Mondja, hogy nincs, mert elviszik Olaszországba, Kankkunen ment volna ezzel az autóval. Én mentem. Kankkunen-ak szerzett egy másik autót.

Mikor ültél először az autóban?
Balázzsal pénteken próbáltuk ki, előtte még életemben soha, a jobb oldalon is ha korábban összesen öt kilométert ültem eddig...

Ugye tudod, hogy ezt senki sem hiszi el?!
Én sem akarom elhinni.
Olyan érzésem volt, mintha egy Boinget nézel fent az égben, aztán beülsz és kezedbe adják a kormányt, hogy hozd le...
Magam sem gondoltam, hogy ez ilyen jól fog elsülni.

Pénteken Balázzsal mentünk egy kört a teszten, vitt egy komolyat.
Na, mondom, akkor én innentől kezdve nem is megyek, majd Ő indul.
Azt mondta: "próbáld ki Apu!" Nem nagyon akartam, nem akartam kiröhögtetni magam, addigra már jó sokan összegyűltek a teszt környékén, hisz tudod, ha egy versenyautó el kezd durrogni, akkor jönnek a rallyrajongók, mint méhecskék az édes szőlőre.
Elindultunk és felváltottam egy kanyarban harmadikig.
Aztán kaptam az instrukciókat, hogy menjek a nyomban és váltsak feljebb.
Nem akartam, féltem nagy égő lesz belőle, de Balázs csak hajtott... Utána már felnyomtam negyedikbe, mentünk-mentünk, már ötödik telin elfordult, aztán még mentünk és elfért ott hatodik telin is, ahol korábban már a harmadikban úgy éreztem, hogy nem fog jobban sikerülni.
Kezdtem ráérezni. Jól bevoltam kötve, éreztem magam alatt az autót, már ment az ellenkormányzás is, aztán a hajtűben már kézifék is. Szépen dobálta magát az autó, nagyon élveztem, repültünk nagyokat, egy nagyon jó tesztpályát sikerült találni.
Szilágyi Jani is ott volt, biztatott, hogy jó lesz ez.

A pénteki tréning után jött a szombat...
Igen, bejártuk a pályákat és a Balázs írt egy nagyon komoly itinert nekem.
Azt el kell mondanom, hogy nem is ketten, hanem hárman csináltuk meg ezt a versenyt, Bence, Balázs és én. Olyan itinert írt Balázs, ha azt betartjuk, akkor minden tuti lesz.

Na most én életemben nem mentem még itinerből...

Épp akartam kérdezni, hisz olyannak ismerlek, aki azt sem szereti, ha utcán beleszólnak abba, hogy merre menj...
Hát igen, nagyon zavar, ha belebeszélnek... :)
De itt valahogy ráállt az agyam, amit mondott a Bence, azt mindent úgy csináltam...
80 végén fék, bukkanban fék... Hol a 80? Itt! Fogd, féék! Jobb3. Akkor már tudtam, hogy jobb harmadik, de azt se tudtam hol vagyunk. Minden fel volt írva.
Komolyan mondom neked, hogy papírból mentem.

Balázsnak ugye mindig nézem a belsőfelvételeit, azt elemezgetjük, én ezt elméletben tanultam meg, ha hiszed, ha nem! A belsőkből...
Bennem maradt, hogy vált, hogy nyomja vissza, hogy alakulnak a dolgok és ez bejött, nagyon jól sikerült.
Azt gondolom, ez volt életem legnagyobb élménye, hihetetlen.

Ahogy megérkeztetek az autóval a kanyarokhoz, már abból lehetett látni, hogy semmi görcs nincs, élvezitek, aztán amikor sikerült belesni a szélvédő mögé, ott is vigyorgó arcokat lehetett látni...
Nagyon jó volt!
Nem is fogtam fel.
Ahogy az elején mondtam, felelőtlen dolognak tűnt, biztos az is volt.
De rettenetesen jól összejött!

Azért ez fizikailag is kell bírni. Nem egyszerű dolog szerintem egy WRC-vel (de bármilyen más autóval sem) a 25 kilométeres lőtéri gyorson végigkocsikázni...
Jól bírod így huszonévesen!

A verseny előtt fogytam 8 kilót, még így sem vagyok egy összeszakadt ember, de eszméletlen jól érzem magam a bőrömben.
Nincs rossz kondícióm, teniszezgetek, van egy krosszmotorom, lovagolok.
Ha meg kellene állítani a koromat, akkor nem biztos, hogy harmincévesnek állítanám meg, most is jól érzem magam.

Balázs kérdezte, hogy izomlázam van e, fáradtság, de semmi bajom.
Pedig nem sokat aludtam a verseny előtt... A teszt után sem, mentünk vagy 100 kilométert, szombaton végigedzettünk a Subaruval, de keményen ám, ing-gatya leszakadt és a Subaruról is egy két dolog, kaptam is Balázstól miatta. Komolyan vettük az edzést. Utána sem aludtam, mert nagyon bennem volt a stressz.
Nagyon féltem attól, hogy mit szólnak majd az emberek.
Az előtt a rengeteg ember előtt beégni, kifütyülnek majd. Nagy rizikó volt ezt bevállalni.

Aztán jött a vasárnap...
Annyira izgultam, hogy az első gyorson még az ALS-t is elfelejtettem bekapcsolni. Ahhoz képest nem is kaptunk sokat Elektől.
Utána már figyeltünk erre is.
Aztán a rajtprogramra is figyelni kellett, hogy ne fulladjak le.

Ami a legnehezebb volt, az a szekvenciális váltó.
Nekem eddig minden ilyen váltós utcai autómban fordítva voltak a sebességek.
Használtam én ezt a Tuaregben is,
de ott is ha felfelé akarsz váltani, akkor előretolod, lefelé hátra...
Na itt pont fordítva... Sokszor volt, hogy egy kanyar előtt ahelyett, hogy vissza tettem volna 2be, feltoltam negyedikbe, hiszem erre állt rá a kezem. Ez a hiba benne volt.
Utolértünk autót, volt túlcsúszásunk is... Képzeld el, ha ezek nincsenek...
Jóó, tudom, mindenkinek volt ilyen és HA-val nem kezdünk mondtatot.
De így is valami őrületesen jó volt!

Folytatás? Jövőre a junior bajnokságban láthatunk viszont?
Dehogy :)
Ez egy jó buli volt!
Jövőre talán megint a Mikulás Rallye.
Lakatos Robi megígérte, hogy odaadja az egyes rajtszámot, ha indulok...

De az etapbajnokságot köztudottan magasan nyered minden évben, hiszen Te érsz oda leghamarabb egyik beírótól a másikig... :
Igen, de a rendőrök nem nagyon szeretik ezt az igyekezetemet...
Azért ésszel szoktunk menni.

Visszatérve erre a versenyre, összefoglalva annyit szeretnék mondani, hogy egy felejthetetlen élmény, amit nem lehet elmondani.
A mai napig sem vagyok még eltelve vele, igazán nem is fogtam fel.
Talán felelőtlenség volt, de ha pénteken nem ment volna a dolog, akkor nem indultam volna, Balázs ment volna helyettem.

Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült, de azért Balázsnak nem rezeg a léc :)
Hatalmas őrület volt és ezt az élményt senki nem veszi el tőlem.

És tőlünk sem! Köszönjük szépen!

Ez a hír most jelenik meg 2038. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k