LCH Tavaszi LADA találkozó
Egy kizárás margójára
Kazár Miklós nyílt levele és az ominózus gyors belső felvétele
2012-08-19
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
685006395
Napi oldal:
107059
Jelenleg:
955
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

egy_kizaras_margojara_1 

Kazár Miklós levele:

Mint ahogy azt tudjátok a hétvégén lezajlott Arad Rally-n a Felügyelő Testület megfosztott a versenyen elért második helyemtől, azzal az indokkal, hogy a 6-os gyorsasági szakaszon szándékosan akadályoztam a verseny lebonyolítását. Mindezt tette egy velem az első helyért versenyben lévő versenyzőtársam bejelentése/feljelentése alapján! Azt hozták fel bűnömül, hogy nem a versenykiírásban leírt balesetek esetére vonatkozó előírásoknak megfelelően jártam el! Számomra azóta is rejtély, hogy milyen balesetről van szó? Tudomásom szerint Botkáék nem balesetet szenvedtek, hanem egy defekt miatt kiszakadt futóműnek köszönhetően keresztbeálltak az úton és nem tudtak tovább menni, mindezt egy olyan helyen, ahol sem sportbíró, sem rádiós pont, sem térerő és eleinte még néző sem volt!
Természetesen ez ellen mi fellebbeztünk, a döntést az MNASZ illetékes bizottsága, vagy RSB fogja majd meghozni.

Az hogy a 6-os gyorsasági szakasz után tovább tudtunk versenyezni az is a véletlen műve. Véletlen, hogy egyáltalán tudomást szereztünk arról, hogy ki akarnak zárni minket. Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva. Persze mi azonnal jeleztük fellebbezési szándékunkat, de a román személyzet erre azt mondta, hogy azt nem lehet!(?) Kovács Levente versenyigazgató közbenjárása kellett ahhoz, hogy a szabályok szerint járjanak el és elhalasszák a döntést a célba érkezés utáni Felügyelő Testületi ülésre!

A gyorsasági szakasz belsőkamerás felvételét teljes egészében, változtatás nélkül felteszem ide! Gondolkodtam, hogy ez a belső felvétel kíván-e egyáltalán valami kommentárt, vagy elég az is, ha megjelenik No Comment címmel, aztán vonja le mindenki a megfelelő következtetéseket.

Amiért mégis leírom, hogy mi történt azon az ominozus 6-os gyorson az az, hogy a belső kamerában nem látszik mi történt az autó mögött, az meg főleg nem, hogy mi zajlott és miért a háttérben! Nem szándékom magyarázkodni, kizárólag a tényeket írom le és azt a két kérdést, ami önkéntelenül is megfogalmazódott bennem és mindenkiben, aki kicsit is ismer.

Tehát, miután Mihalik Péter (Botka Dávid navigátora) megállított bennünket (videón 10:47-nél, „az út közepén áll a kocsink, nem tudtok elmenni mellette” mondta Ő), mi a lehető leghamarabb kiszálltunk az autóból és elindultunk visszafelé a gyorson, hogy jelezzünk a mögöttünk érkezőknek. Én megálltam úgy, hogy lássam még az autómat, Ramón a navigátorom tovább ment, hogy biztonságos távolságban tudjon jelezni a mögöttünk érkezőnek. A következő versenyző Delecour volt, aki Turánék kiesése miatt nem 3, hanem 6 percre rajtolt. Az időközben újra visszaérkező (videón 13:37-nél) Mihalik Péter továbbra is azt közölte (ugyan hang már nincs, de egyértelmű a testbeszéd…) hogy nem tudunk tovább menni, nem férünk el az autójuk mellett. Delecour-t megállítottuk, közöltük vele, hogy miért, ezt Ő tudomásul vette és az autójából ki sem szállva várakozott egészen addig, míg a mögötte érkező vetélytársa (aki defektes kerékkel jött) meg nem érkezett és szintén megállt! Majd mikor észlelte, hogy defektjük van és kereket cserélnek, azonnal megváltozott. Elkezdett velem ordítani, hogy én szándékosan hátráltatom a verseny lebonyolítását és persze őt is! (???) Időközben Botkáék autóját néhány odaérkezett néző(?) segítségével sikerült annyira elmozdítani, hogy elférjünk mellette. Ezt fotózta (itt láthatóak a fotók) Delecour navigátora, és ezt tekintették döntő bizonyítéknak ellenünk! A probléma ezzel mindössze annyi, hogy a felvétel kb.10 perccel azután készült, hogy minket megállítottak tehát akkor, amikor az autót már letaszigálták az útról és elindultunk kifelé a gyorsasági szakaszról.

Aki látott már belső felvételt, annak nem kell magyaráznom, hogy ezen a szakaszon, egészen addig, míg Mihalik Péter meg nem állított minket jó tempóban, probléma mentesen haladtunk. Az aradi versenyen nekem egyetlen célom lehetett - ha az év végi bajnoki címre továbbra is esélyes szerettem volna maradni – Herczig és Botka előtt végezni!
A verseny előtt az abszolút értékelés 3. helyén álltam, előttem 7 ponttal Bottka Dávid és 20 ponttal Herczig Norbert. A versenyen a hatodik gyorsasági előtt ugyanez volt a helyzet, azaz Herczig vezetett, Botka második én pedig a harmadik pozicióban voltam, minimális különbséggel. A hatodik gyorsasági első harmadában láttam Herczig autóját az út mellett (videón a hidas után bal oldalon, 4:24-nél) majd az utolsó harmadában Dávid navigátora megállít, hogy a műszaki hibás autójuk eltorlaszolja az utat! Tehát mindkét ellenfelem kiesett a versenyből, és a kényszerű megállás miatt - bármi is történjen - nekem jóvá fogják írni az időmet! Mindezen körülmények ismeretében, ha valaki mégis úgy gondolja, hogy csak úgy passzióból megállítom a versenyt, annak megkérdőjelezném az egészségi állapotát!

Miért tettem volna?
Milyen érdekem fűződött, ahhoz, hogy ezt megtegyem!
Delecour nekem nem volt ellenfelem ezen a versenyen, hiszen számomra az aradi versenyen a magyar bajnokság volt fontos, semmi más! A világ legnagyobb ostobasága lett volna részemről a két legnagyobb ellenfelem kiesése után bármit is kockára tenni, és felvenni a versenyt egy nálam sokkal tapasztaltabb és sokkal jobb technikával rendelkező ex VB pilótával.

Mivel tudom, hogy szóba került, ezért néhány szóval a pályabejárás alatt történt ütközésről is szólnék.
Történt, hogy egy keskeny összekötő szakaszon kifordult velem szemben egy román rendszámú autó amit próbáltam kikerülni, de az út annyira keskeny volt, hogy egyszerűen nem fértünk el egymás mellett és összeütköztünk. Én kb. 40-50 km/h sebességgel haladtam és az ütközés következtében autómból azonnal elfolyt a hűtővíz - így a pletykák ellenére - ha akartam volna, akkor sem tudtam volna elmenni. Az ütközés után a másik fél nagyon korrekten a helyszínen, írásban elismerte a felelősségét és ezzel le is záródott az ügy. Mi még 3 órát ácsorogtunk mire odaért a mentés és el tudtuk szállítani a sérült autót!

Köszönöm, hogy elolvastátok,
üdvözlettel Kazár Miklós.

Ez a hír most jelenik meg 11177. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k