LCH Tavaszi LADA találkozó
Egy kizárás margójára - A látszat néha csal
Interjú a szakágvezetővel a máriapócsi verseny döntőjéről
2014-06-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684903069
Napi oldal:
3733
Jelenleg:
1443
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_2
 

A hétvégi máriapócsi rallycross országos bajnoki futam utolsó döntőjét egy közjáték zavarta meg. A SuperCars kategória fináléjából kizárták azt a Mózer Attilát, aki a B-döntőt megnyerve jutott a legjobb hat közé. A Skoda Fábiával versenyző pilótát kiugrás miatt diszkvalifikálták. Az esetről kérdeztük Budai Ferenc szakágvezetőt. 

Ott voltál a helyszínen, mit láttál, mi történt?
Igen, a rajthelyen álltam. Amikor felpörögtek a motorok, pár pillanattal később Mózer kilőtt az utolsó sorból, miközben a többiek nem mozdultak. Nem is állt meg, elment a depó kijáratig, és úgy foglalta el újra a helyét. Illetve csak foglalta volna, mert a rajter felmutatta neki a fekete zászlót.
A szabály értelmében ugyanis azt a versenyzőt, aki a döntőben kiugrik, azonnal ki kell zárni, itt már nincs az utolsó figyelmeztetés szankció.
Csakhogy Mózer nem is ezt vitatta, hanem azt, hogy ő nem ugrott ki, csak akkor engedte el a kéziféket, amikor egy kiugrást jelző lámpa kivillant. Tette ezt azért, mert a hibás rajt lehetőséget enged arra, hogy a versenyző úgymond elstartoljon, visszahűtse a motort, a kuplungot. Ráadásul Mózer az első pillanattól azt hangsúlyozta, hogy egy jobb oldali rajthely lámpája gyulladt ki, ő viszont a baloldalon állt. 

Ilyen esetben mi a teendő, illetve, mi lett volna?
Egyszerűen fogalmazva: nagyobb körültekintéssel kellett volna eljárni. A rajter ezt nem tette meg - utólag erre a megállapításra jutottunk -, jelezte a tényt a versenyigazgatónak, aki ez után adta ki a kizárásra az utasítást. Ha viszont figyelembe vették volna a versenyző kérését, hogy tüzetesen nézzenek utána annak, miért villant ki a lámpa, akkor kiderült volna, hogy nem Mózer ugrott ki. Ő csak elrajtolt a hibás rajt pillanatában. 

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_3

Kicsit bonyolult, nem?
Elsőre, talán. Nem ez volt az első eset ezen a hétvégén, hogy tévesen bejelzett valamelyik lámpa. Akkor minden esetben új rajt procedúra következett, anélkül, hogy bárkit is büntetett volna a versenyigazgatóság. Mózer esetében az zavarta meg a rajtert - bár ez nem menti fel -, hogy a hibás rajtnál ő volt az, aki "kiugrott", vagyis feltételezte, hogy ő volt az, aki elrontotta a rajtot, így ki kell zárni. De később - sajnos már csak a verseny után - a videó elemzésből is egyértelműen kiderült, hogy Mózer gyakorlatilag csak élt a lehetőséggel, és a kivillanó, hibás rajtot jelző lámpa jelére elstartolt. De ez nem minősül kiugrásnak, és ezért nem zárható ki a versenyző. 

Gondolom, elég kellemetlen helyzetbe került úgy a versenyigazgató, úgy a szakágvezetés!
Igen, hisz nem mondhatjuk azt a döntő résztvevőinek, hogy bocs fiúk, a jövő hétvégén megismételnénk a döntőt, mert tévedtünk.
Sajnálatos a dolog, tudva az, hogy a hibázás lehetősége mindenben benne van. De tanulnunk kell az esetből, azontúl, hogy úgy a verseny igazgatója, mint jómagam is elnézést kértünk Mózer Attilától. Bár őt ez kevésbé vigasztalja, hisz bajnoki pontokat veszített, amelyek akár hiányozhatnak is az év végén. 

Megoldás?
Még nagyobb figyelem, és együttműködés a versenyzőkkel. Ezt az esetet elkerülhettük volna, ha rászánunk két percet arra, hogy megnézzük, valóban hogyan történt a kiugrás. Ettől függetlenül kérni fogjuk a verseny rendezőjét, hogy a jövő évre alakítsa át a kiugrás jelzőt arra a pálcás megoldásra, ami "tévedhetetlen", nem úgy, mint amit most használ.

A rallycross látványos fejlődésen ment és megy keresztül. Egyre több versenyző, egyre jobb technikákkal érkezik, ahhoz, hogy a "vonzerőnket" fent tartsuk, nem engedhetünk meg magunknak hasonló malőröket.  

Reméljük Mózer Atit még sokszor láthatjuk ünnepelni mi is!

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_1
Ez a hír most jelenik meg 3234. alkalommal
Share |
Országos Rallyecross Bajnokság 2014
Oláh-Gumi Rallycross és Drift Országos Bajnoki Fesztivál
Máriapócs
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k