LCH Tavaszi LADA találkozó
Egy nagy falat Monte
Igor Bacigál navigál a TRT-s S2000-ben
2012-01-01
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684837904
Napi oldal:
69870
Jelenleg:
988
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Igor Bacigal hamarosan szlovákul diktálja majd az itinert, következő célállomás a Monte Carlo Rallye, így most erről az újabb kihívásról és az előkészületeiről beszélgettünk.

egy_nagy_falat_monte_1

Hamarosan újra itinert diktálsz, hol és mi lesz ez?
A Monte Carlo Rallye-n állok rajthoz, Jaroslav Melicharekkel és a Tagai-féle – 2011-es fejlesztésű - Peugeot S2000-sel. A pilótám korábban két szezont ment egy Mitsubishi WRC-vel, és bár mi még nem versenyeztünk együtt, régóta ismerjük egymást. A „Montén” 433 km lesz a versenytáv, így nem azzal a fő céllal vágunk neki, hogy az elejétől fogva 100 %-on autózzunk, sokkal fontosabb feladatnak tartjuk, hogy végig tudjuk csinálni, hiszen nem lesz szuperralizási lehetőség sem, így aki az első kanyarban eldobja, annak ott véget ér a verseny. Nagyon-nagyon a végén fog eldőlni, hogy ki a legjobb, a leggyorsabb... 5 napon keresztül fog menni ez a futam, így a gyorsaságon kívül nagyon sok másról is fog szólni, mint például a koncentrációról, kondícióról.... Már annak is örülni fogok, ha a célba beérünk, mert szerintem nagyon széthullik majd a mezőny a futam végére.  Úgy gondolom, hogy a szerencse mellett jó döntések is szükségesek lesznek ahhoz, hogy valaki célba érkezzen, és esetleg még eredményes is legyen. Nem biztos, hogy a leggyorsabb lesz a győztes, bár a top versenyzők bizonyára itt is - ilyen körülmények között is - tudnak majd 100 %-on autózni. Mi nem az első gyorsaságin próbálunk meg mindenkit elverni! :-) Elégedettek leszünk azzal is, ha a helyünkön tudunk autózni. Ha valaki nem is a leggyorsabb, de hibátlanul végig tud menni, az a saját kategóriájában biztos, hogy az elejében lesz. Navigátori szempontból sem lesz egyszerű ez a történet!

thumb_egy_nagy_falat_monte_2Ezúttal viszont az anyanyelveden - szlovákul - diktálhatod az itinert, mennyivel lesz így könnyebb?
Semennyivel sem! Amikor a szlovák bajnokságban mentem, akkor szlovákul írtam mindent, és szlovákul is diktáltam. Az idei évben diktáltam a magyar bajnokságban magyarul, háromszor navigáltam külföldön, akkor a lengyel-szlovák(-cseh) ötvözetével mondtam vissza a leírtakat, és bizonyára nagyon furcsa dolog ez, de az itinert mostanában mindig magyarul írom, bármilyen nyelven is diktálom vissza! Tehát a jobb az a J betű, a bal a B betű, a fék az F... most is így fogom írni és rááll majd az agyam erre, visszadiktálni már szlovákul fogom.

Hogyan jött a lehetőség, hogy Monte Carlo-n együtt induljatok?
Az alapötlet a TRT közreműködésével történt, hiszen ők meg tudják adni azt a - szakmai, tapasztalati - hátteret, ami egy ilyen szintű projekthez elengedhetetlen. Számukra is egy nagy falat lesz ez, de szerintem ők is ugyanúgy örülnek ennek, mint mi.
Melicharek kihívásnak veszi ezt, én pedig a saját bizonyítási vágyamnak teszek ezzel eleget.
Melicharek tavaly a német VB-n már indult, és ő már akkor is nagyon szerette volna, hogy együtt versenyezzünk, de akkor a munkám miatt nem tudtam ezt elvállalni. Az idei évre komplett szezont is tervezett, amire szintén engem hívott, de nekem a munkaköröm ezt nem tenné lehetővé, így most csak a Monte Carlo Rallye-ra ülünk össze. Nem mondom, hogy utána esetleg nem fogunk összeülni - hiszen több VB futamon szeretne menni 2012-ben az S2000-essel - de egyelőre egy versenyre szól a megállapodásunk, a jövő pedig majd hozza a folytatást!

Milyen előkészületek kellenek egy ilyen futamhoz?
thumb_egy_nagy_falat_monte_3Nagyon komoly alapozással készülünk! Még Szlovákiában lesz egy 60-70 km-es tesztünk, olyan helyeken, ahol esetleg havas körülmények is lesznek hozzá. Kinn is lesz egy teszt, a Peugeot-s mérnökkel, a Shakedownon is megyünk...
Összeállítottuk már a tréningtervet, lesz jégkém csapatunk, akik aprólékosan le fogják tréningezni a pályákat a gyors előtt és a megfelelő információkat eljuttatják hozzánk. A Peugeot-tól fogunk kapni olyan beállításokat, amelyek kifejezetten a Monte Carlo Rallye-ra szólnak.
Megpróbáljuk jól összerakni ezt az egészet, és az biztos, hogy szervezésileg nem egy egyszerű feladat! Leszünk elegen mindenre, de mivel más közeli ismerősünk nem indul ezen a versenyen, így biztos, hogy csak magunkra tudunk majd számítani, ami egy VB-n nem biztos, hogy egyszerűsíteni fogja a helyzetünket :-)
Lefoglaltuk a szálláshelyeket, a repülőjegyeket, elintéztük már az autóbérléseket... így akár már jöhetne is a verseny!

Várod már?
Eleinte nagyon ódzkodtam tőle! Nem olyan ez most, mint például a Mecsek Rallye előtt, hogy már alig vártam, hogy menjünk, hogy ott legyünk végre. Most csak annyit éreztem, hogy „ám, legyen”, de nem ugráltam örömömben.
Most viszont már napról napra egyre jobban várom! 




thumb_egy_nagy_falat_monte_6Tagai Tomival is beszélgettem, hiszen a versenyautót és a műszaki hátteret ők biztosítják a projekthez.

Milyen autók bérbeadásával foglalkoztok?
Mostanában alapvetően a S2000-es Peugeot és egy R4-es Subarut adunk bérbe. Elég jól állunk a jövő évet illetően, és bár nincs még aláírt szerződésünk, de szerződéskötések előtt állunk. Kezd lassan kialakulni a 2012-es évünk, és úgy néz ki, hogy a jövőben is külföldi bérlőink lesznek. Nem is nagyon próbálkoztunk a hazai bérbeadással, itthon Janiékkal dolgozunk, most már sok éve, és ha nekik összejön, akkor jövőre is szeretnénk velük együttműködni, de azt hiszem, hogy valóban a külföldi irány az, amit jobban szorgalmazunk.

Hamarosan a Monte Carlo-n láthatjuk a Peugeot-t...
Igen, Jaroslav Melicharek és Igor Bacigal versenyez majd vele. Jaroslavval ez lesz az első közös munkánk, és nagy feladat lesz ez mindenki részéről. A 430 km-es versenytáv nagyjából több mint 3 hazai futam, 5 versenynap… komoly verseny lesz!  Nem csupán a versenyzők részéről, de a mi oldalunkról is kihívás ez!

És téged láthatunk-e még versenyezni (Magyarországon)?
Nem eldöntött tény az, hogy nem megyek többet, de valahogy úgy alakult az életem, hogy nem nagyon maradt erre mostanában időm és lehetőségem. Nagyon sokszor ütötték egymást a külföldi futamok a magyarokkal, így sokszor ezeken részt sem tudtam venni. Úgy néz ki, hogy a jövő évi versenynaptár ilyen szempontból szerencsésebb. Meglátjuk, hogy a közeljövőben marad-e idő a saját versenyzésemre, mert néha azért már mennénk nagyon! :)

egy_nagy_falat_monte_4

Teljes bajnoki évad nem vonz?
Nem mondom, hogy nem vonzana, de az biztos, hogy az sem energiában, sem időben nem fér bele. A tavalyi évben kb. 25 versenyt mentünk a csapattal, így a mellé már nem hiányzik az, hogy még én is teljes bajnokságot versenyezzek!

Azt elhiszem, de azért szívesen látnánk újra!

 

A csapat támogatói:

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
egy_nagy_falat_monte_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 6190. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2012
80e Rallye Automobile Monte Carlo 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k