Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Előfutó LOGAN by Renault
előfutóink
2005-06-01
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
684353735
Napi oldal:
13734
Jelenleg:
944
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Biztos minden olvasómnak feltűnt, hogy a 2005-ös rally szezonban új előfutó autók érkeztek, egy régi új márka képviselői viszik hírül a pályák mellett állóknak, hogy foglalják el helyeiket, indul a futam...
Sipka Gáborral, a DACIA Márka Igazgatójával beszélgettem az autóikról, a rallyról...


Ezek az autók Daciák, vagy Renault-k?
Daciák! A Renault-tól…
Ahogy a szlogen is mondja: LOGAN by Renault.
Nyilvánvaló a származása az autónak, a Renault-nál készült, a Renault tervezte ezeket a kocsikat.

Kiknek készült?
Alapvetően mindenkinek, aki egy megbízható, elérhető szabadidő-autóra vágyik.

510 literes csomagtartója alapján semmiképp sem nevezhető kis autónak…
Valóban! Nagy a csomagtartója, 5 teljes értékű ülésén valóban elfér felnőtt, minden ülésen fejtámlát találunk, hárompontos biztonsági öveket.
Olyan széles a belső tér elől és hátul is, ami csak egy-két kategóriával magasabb autóknál adatik meg.
A fejtérről a vevőink azzal szoktak viccelődni, hogy cilinderben is nyugodtan be lehet ülni.
Ezek azok a tulajdonságai az autónak, amik az árával ellentétben kategóriákon át ívelnek.

Május elseje óta minden LOGAN-ra három év, vagy 100ezer kilométer általános garanciát ad a Renault. Ami még egy kis plusz Magyarországon, hogy mi ezt kiterjesztettük a korábban vásárolt modellekre is.

Akkor talán nem meglepő, hogy be merték vállalni, hogy az autók végig tudnak menni egy rallyszezont széria változatban, előfutóként...
Ez nem is volt igazán kérdés.
Az autó kifejezetten bírja a viszontagságos körülményeket. Nem csak a kelet-európai régió számára tervezték, ugyanúgy meg kell állnia a helyét Észak-Afrikában, Ázsiában, Dél-Amerikában is.
Tapasztalataink szerint a budapesti kátyúkat tökéletesen el tudják viselni az autók, ennek a kihívásnak is tökéletesen megfelelnek, akkor egy rally szezon nem volt kérdéses.

Ez a három LOGAN amit a mezőny előtt látunk közlekedni, széria változatok, vagy kaptak valami pluszt, amivel alkalmassá váltak azért a simának nem mondható rally pályák leküzdésére?
Gyári, széria autók, az erősebb, 1.6-os motorral.
Úgy gondoltuk ez a motor jobban megfelel az előfutás feladatainak. Ugyan nem versenyautóként vesznek részt a futamokon, de azért egy erősebb motor mindenképp jobban illik a milliőhöz.
De különben semmit nem erősítettünk meg az autókon, teljesen az utcai változatokat láthatják a nézők.

Volt egy érdekes történet még az évad elején, amikor is az előfutó pilóták kérték, hogy jó lenne valamilyen kartervédőt felrakni az autóra, hiszen mégiscsak olyan körülmények között megy az autó.
Erre egyszerű volt a válaszunk, hiszen gyárilag található az autón egy erős kartervédő, így nem volt szükség még ennek a felszerelésére sem.

Az feltűnt, hogy a szervizparkban nem nagyon látok LOGAN sátrat, ahol a szervizbusz körül lázas munka folyna… Nem kell szerelni?
Sátor van, hiszen szeretnénk a pilótáknak a megfelelő körülményeket biztosítani, naptól, esőtől védeni őket, de különösebb szervizzel nem nagyon készültünk és az eddigi két futam tapasztalatai alapján nincs is rá szükség.

Vajon becsövezett LOGAN-t is láthatunk a rallypályákon?
Lehet tudni valamit arról, hogy tervezi e a gyár a homologizációját az autónak?
Jelenleg nekünk Magyarországon ilyen terveink nincsenek…

Láttunk már az interneten képeket, széles, csöves LOGANról… a gyár gondolkozik a versenysport felé nyitásban? Erről lehet valamit tudni?
Erről tudni nem lehet… :)


Ahogy a pilóta látja...
Megkérdeztem a LOGAN-ról Tóth Gili Ferencet, akit a 0-ás előfutó autóban láthatunk.

Gili! Mit szóltál, mikor megtudtad, hogy egy DACIA vár Rád?
Általában mint az összes magyar ember fenntartásokkal néztem a dolog elébe. Aztán ezek a fenntartásaim az első verseny tréningjén már elmúltak…

Miért?
Kezdem azzal, hogy a fenntartásaim alapja onnan ered, hogy a régi DACIA-t ismertem, nem a megbízhatóságot , strapabíróságot jelentette számomra.
Aztán rá kellett jönnöm, hogy ez az autó igenis egy megbízható, strapabíró autó.
És ami külön öröm volt számomra, hogy a futóműve az eddig használt előfutó autók közül a legjobb, fogalmazhatnék úgy is, hogy utcára az egyik legjobb futóművel van felszerelve a DACIA.
Erős, masszív, magas építésű és abszolút alkalmas erre a célra is.

Egy kicsit tényleg az átlagosnál nagyobbnak tűnik a LOGAN hasmagassága. Nem megy ez a vezethetőség rovására?
Nem, mert nagyon stabil, masszív és nekünk ez kapóra is jön, hiszen csak a gyári kartervédő van alatta és így nem kell attól félnünk, hogy valami baja történhet, ha lemegyünk a padkára, vagy ha bakhátas, egyenetlen úton közlekedünk vele.

Az feltűnt a két lefutott verseny alatt, hogy merészebben közlekedtek vele.
Igen, ez így van.
Gond volt korábban az előfutásnál, hogy amikor lement a mezőny egy kört egy gyorsasági szakaszon, utána már olyan szintű volt a pályára felhordott murva mennyisége, hogy ha nem ugyanazon a nyomvonalon közlekedtünk, mint amin a versenyzők, akkor mintha golyóscsapágyon futottunk volna, annyira kavicsos volt az út.
Most gond nélkül tudjuk ugyanazokat a levágós íveket venni, le tudjuk tenni a padkára.

Motorerőre milyen a LOGAN?
Persze lehetne erősebb, mindig jobb egy erős autóval közlekedni…
De hát ez egy kilencven lóerős autó papíron és valóban annyit is tud.
Hozza a számokat, igazából nincs ezzel sem gond.

Kényelmi szempontok?
Tökéletesen megfelel!
Abszolút tudom ajánlani olyanoknak, akik nincsenek nagyon elengedve pénzügyileg, viszont egy kényelmes családi autóra van szükségük.
Hatalmas a csomagere és meglepően nagy hely van elöl, hátul.
A klímától kezdve az elektromos ablakemelőig minden olyan kényelmi  funkció benne van, amire igazából igény lehet. Tökéletesen működik az autó.

Mondj valami rosszat is róla!
Nehezen tudok rosszat mondani.
Persze mindenkinek mások a szempontjai egy autó megítélésénél.
Ennek a LOGAN-nak kicsit puritán a belseje, viszont ennek ellenére két verseny után sem zörög semmije.
Ha bekapcsolom a klímát, arra kicsit érzékenyen reagál, de tényleg nem tudok rosszat mondani róla.

Kassán láthatunk, várhatunk a mezőny előtt, ugye?
Igen, természetesen!

Milyen érzés elöl menni? Mindenki azt szokta mondani, hogy a bajnoki cím mellé jár a dicsőség, hogy elöl mehet az ember. Te még a bajnokot is megelőzöd…
:) Igen!
Vagy bajnokságot kell nyerni, vagy el kell menni előfutónak :)

Csodálatos dolog ilyen nevek előtt menni, mint Tóth János, Turi Tamás, Benik Balázs, Herczig Norbert és még sorolhatnám.

Nagyon élvezem az előfutást a következők miatt: nincsenek kötelezettségeim, csak annyi, hogy végig kell mennem a versenyen.
Meg van a lehetőségem arra, hogy ha találok egy kedvenc kanyart, akkor ott kedvemre elfordulhatok, ugyanakkor ha csúszik az út, vagy szakad az eső akkor nincs az a kényszerem mint a versenyzőknek, hogy akkor is sietniük kell.

Nem gondolkozol sisakos, versenytempós autózásban?
Nem, nem! Nyugdíjba vonultam.

Szerencsére nem túl messze a rallytól és hétvégén láthatunk az egyik előfutó LOGAN-ban…

 

Ez a hír most jelenik meg 6867. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k