LCH Tavaszi LADA találkozó
Érdi Tibiék EB harmadikok
Egy szezon négy futama videókkal - nagyinterjú
2014-11-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684835385
Napi oldal:
67351
Jelenleg:
945
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat


thumb_erdi_tibiek_eb_harmadikak_5A családi hangvételű, szakmaiságot nélkülöző sajtóanyagok helyett inkább személyesen beszélgettem Érdi Tibivel, hiszen volt miről beszélnünk: Táborszki Attilával idén az Európa Bajnokságban harmadik helyet szereztek a Production Car kategóriában.

Először is gratulálok!
Mesélj, hogy kezdődött az évetek?
Szilveszter Rallye-n még a TAXI4 sárgás Evo IX-essel mentünk, ami túlzottan jól nem sikerült...

erdi_tibiek_eb_harmadikak_1
 
De nem az autó színe miatt, ugye?
Neem, nem :)
 
Akkor azt mondtátok: 2014-ben az ERC-re összpontosítotok.
Három év után otthagytuk a VB-t. Próbálunk inkább több EB futamon részt venni. Az előző években megbeszéltük - Fater, Attila és én -, hogy melyik versenyen indulunk, most egy kicsit magamhoz ragadtam ezt a választást. Eldöntöttem, asztalra csapok és szólok, hogy aszfalton akarok menni. Jobban is megy és éppen ezért jobban is szeretem.
 
Kinéztünk pár aszfaltos futamot, aminek első állomása a január eleji osztrák verseny, a Janner Rallye.
Ezt olyan jól sikerült kiválasztanom, hogy Attila nem tudod eljönni az új munkahelyéről...
Zsiros Gabival és az Ő Subarujával akartunk indulni, de az autó a Szilveszter Rallye-n összetört... Egy gyorsan összelapátolt autóval tudtunk indulni, nem sok köze volt ennek az autónak ahhoz, amit pár héttel korábban kipróbáltam.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_2
 
Minden új volt. Legfőképp az volt a nagy újdonság, hogy GPS-t kaptunk már a pályabejárásra is, 60-al felírni a pályákat... Na ez kikészített... :)
A verseny nagyon kemény volt. Se nem havas, se nem száraz, lefagyott részekkel, saras szakaszokkal tűzdelt gyorsaságikon versenyeztünk. Jól álltunk, az első nap végén kategória negyedikként fordultunk, abszolút 12-ek voltunk.
Másnap két gyors után szervizből kijövet az autó megmakacsolta magát, nem akart elindulni. Késve odaértünk a következő gyors rajtjába, de ott már nem tudtunk elrajtolni, fel kellett adnunk a versenyt.
Annyi pozitívum van az EB rendezésében, hogy az első nap végén elért eredmények után is adnak részpontokat...

A következő verseny a szintén közeli román futam lett volna, aszfalt...
jó lesz. Elmaradt...
 
Az Acropolis Rallye ebben az évben az első nap aszfaltos, másnap murvás szakaszokon lett meghirdetve. Utoljára a Ladával mentem úgy, hogy különböző talajokon kellett a két versenynap közlekedni. 
Előtte teszteltünk Orfűn az aszfaltra, murván egy métert sem mentünk még az autóval.
Tetszettek az aszfaltos részek, lehetett jókat csúszkálni. Vezettük a versenyt az első nap után! Elég nagy előnyünk volt, reméltük, hogy sikerül beosztanunk másnapra is. A nap végére feljöttek a srácok, az utolsó szakasz előtt 3 másodperc volt az előnyünk... Végül megnyertük a versenyt, annak ellenére, hogy a gyors végére a hátsó futóművünk kiszakadt, de az ellenfelünk is hibázott, nem tudott kijönni a szakaszról. Örültünk, hisz megnyertük a versenyt.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_3
 
Elindultunk az utolsó etapon a céldobogóhoz, de pár méter után elszakadt a bal első kormányösszekötő rúd és az autó irányíthatatlanná vált. Egy megnyert versenyből pillanatok alatt egy kiesett versennyé vált.
Szörnyű érzés megnyerni egy versenyt és ott kiesni, ahol már nem számítasz rá...
Az első nap után most egy kicsit több pontot tudtunk bezsebelni, de ennek ellenére Attilát és a csapatot nagyon megviselte, hogy kiestünk.
Én egy kicsikét büszke voltam arra, hogy megmutattuk, hogy tudunk EB futamot nyerni... Ha nem is mentünk át a dobogón, de a pályán mi voltunk a leggyorsabbak.


Mentünk tovább, emelt fővel.
Jött a belga futam, az 50. Ypres Rallye. Faterék kicsit sokallották a kilométert, a kiírásban 330 gyorsasági kilométer szerepelt, egy VB futam hosszának felelt meg. Beneveztünk és visszavettek a kilométerből :)
A rendező az adminisztratívon ránk ijesztett: aki először indul ezen a futamon, az általában nem szokott végigmenni. Inkább menjünk lassabban!
Pedig azért jöttünk! :) Gondmentes, nagyon jó kis verseny volt. Egy pici önindító problémánk volt, de megoldottuk és kategória harmadikok lettünk Hadik Andrisék mögött. Kaptunk kupát, a harmadik futamról már vittünk haza is valamit, nem csak a tapasztalatot :)


Június közepén volt a belga ERC futam, utána kicsit pihentetek... November elején jött a Korzika Rallye.
Régóta vágytam olyan versenyre, ami nem feltétlenül a tempóról szól, ahol sok a kanyar... Azt gondoltam, hogy majd milyen jó lesz. Úgy hirdették, hogy ez a 10.000 kanyar versenye... Ááá, ez messze nincs így, nagyon rosszul számoltak! Jóval több kanyar volt annál!!
Már az etap is kihívás volt, 50-es átlagnál nem lehetett gyorsabban menni, nem volt egyenes.
A futam előtt autót váltottunk, Szabó Gergő Mitsubishi Lancer Evo X-esével indultunk.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_4
 
Folyamatosan néztem a korzikai eredményeket. Behúztad a kéziféket? Vagy a Fater Rád szólt?
Nagyon! Tudtam,hogy ha az első hatban benne vagyunk, akkor meg lehet az év végi dobogó. Ha biztosan célba érünk, akkor az összesítésben harmadikként végzünk. Úgy gondoltam, hogy az első nap egy jó tempóval kocsizunk, akkor már meg lehet a dobogó a részpontok alapján. De tényleg annyira lassan mentünk, hogy kellett még pontokat gyűjteni másnap is a kategóriában.
Nagyon rossz úgy versenyezni, hogy mindenképp célba kell érni! A nap felénél már belefáradtam ebbe a tempóba, de Attila azonnal leállított, ha csak kicsit is rámozdultam a kézifékkarra... Megcsináltuk, negyedikek lettünk, amivel meg lett az év végi dobogó.

 
Akkor önfeledten ünnepeltetek?
Volt még egy kis csavar a végén, de ezen már csak nevetünk. Történt ugyanis, hogy a verseny díjkiosztójával együtt ott helyben tartották meg az ERC év végi díjkiosztóját is. Állítólag mindenki kapott meghívót már a futam előtt, de nekünk nem szólt senki. Ott szóltak, hogy szeretettel várnak minket a másnapi gálaestre... Nem volt megfelelő ruhánk, de nem aggódtunk, gondoltuk van egy napunk venni valami jelmezt, amiben méltóképpen át tudjuk venni a díjainkat. Vasárnap volt, minden zárva... A reptéren sikerült két fekete inget találnunk és már tényleg megfelelően ünnepelhettünk :)
 
Az új autó tetszett?
Ugyan ez a korzikai csiki-csuki nem való egyik N-es autónak sem, de biztos vagyok benne, hogy fogunk majd tudni gyorsabban menni vele.
 
És az ERC?
Bejött, tetszik nekünk. De miért is ne tetszene?! Az első évben sikerült év végén a dobogóra állni, ilyenkor nem szabad panaszkodni és tényleg nincs is miért.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_7
 
Közben történt egy 'kis' változás a jövő évvel kapcsolatban, ha jól tudom az R4-es autókat nem értékelik a Production Cup-ban...
Úgy tudom, hogy egy petíciót adtak be a nagy csapatok (Mäkinen, Stohl, Gassner, Baumschlager) is aláírt, de még nem tudok pontosat.
 
Ha nem, akkor van opció?
Vissza lesz építve N csoportos autóvá az Evo X-es.
 
Tehát marad az ERC, vagy R4-el, vagy N4-es autóval.
Igen. A mérce fent van, ennél rosszabb helyen már nem szeretnénk végezni, csak előrébb.
Azt hogy milyen versenyen indulunk, még képlékeny.
Az idei évet még nem zárjuk le, a Szilveszter Rallye-n mindenképp elindulunk ezzel az autóval és utána pedig megpróbálunk év elején elmenni a havas Jaenner Rallye-ra. Baumschlägerrel beszéltünk, azt ígérte, nagy hó lesz 2015 első ERC futamán! :)
Az ír futamot néztem még ki a belga és korzikai mellett és talán még a Barumot be tudjuk iktatni.
 
Ez az év végi harmadik hely tényleg nagyon szépen csillog. Szerinted hoz is valamit a konyhára?
Tárgyalási alapnak jó. Talán tudunk olyan ajtókat kinyitni, amiket nem tudtunk korábban. Ígéretek vannak. Nagyon sokat kell dolgoznunk.
 
Még egy másik versenyen is elindulsz, aminek az első etapján már majdnem túl vagytok, de igazából most indul egy hosszú, nagyon hosszú családi futam!
:) Igen! December 22-én bővül a családunk, feleségemmel várjuk a kis Érdi Szofit.
 
Gratulálok és nagyon jó egészséget kívánok Mindannyiótoknak!
 
Ez a hír most jelenik meg 3922. alkalommal
címkék: Érdi Tibi, TAXI4
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k