Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Fussunk neki 2005 - Benik Balázs
Benik Balázs
2005-03-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
684380515
Napi oldal:
40514
Jelenleg:
1176
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Benik Balázs
A tavalyelőtti bajnoknak 2004-ben az utolsó futam előtt még volt matematikai esélye a bajnoki címre...
A Ford Focus WRC maradt, a navigátor változott...

Mi jut eszedbe, ha azt mondom, bajnoki cím?
Csábító. De rajtunk kívül még vagy 10 páros van így ezzel…
Azt gondolom, hogy a 2004-ben nem sok választott el bennünket a bajnoki címtől, szeretnénk idén is esélyesek lenni erre a címre…
Nagyon komoly, sok tapasztalattal rendelkező párosok fognak nagyon jó autókkal rajthoz állni, de szeretném, ha a mi autónk is a legjobbak közé tartozna. Bízom a JM.Engineering felkészítésében.
Egy kis hátrányunk van a többiekkel szemben, hogy nem tudtunk tesztelni, szemben a korábbi évekkel, mikor is ilyenkor már volt bennem versenykilométer, vagy a tesztrallye-n, vagy akár VB futamon.
Sajnos az autóhoz még nem érkeztek meg alkatrészek, így nem tudtunk tesztelni. Vagy gyorspostával, vagy majd a mérnök hozza ezeket…

Tavaly sok másodpercet vesztettél a defektek miatt…
A Te hibád vagy véletlenek?
Ötven-ötven százalék.
Azt gondolom, hogy amikor egy versenyen hat defektet kapok, akkor úgy érzem, ennyire hülye nem lehetek. Nyílvánvaló, hogy az ember próbál odafigyelni azokra a veszélyes pontokra, ahol könnyen defektet lehet kapni. Semmivel sem mentem más íveken mint a többiek, hiszen voltak olyan defektek, amikor a pálya első három kilométerén történt, amiket nem értettünk.
Ezen a versenyen különösen figyelni kell a defektekre, mert a hosszú tél nagyon megtépázta az aszfaltot. Remélem a rendezőknek sikerül valamennyire kijavítani a hibákat, hiszen vannak olyan kritikus szakaszok, ahol nem lehet elspórolni, hiszen teljesen mindegy mekkora gödör áll előtte, megpróbálja a leggyorsabban leküzdeni, vagy szerencséje van, vagy sem. Ha nincs, akkor az súlyos másodpercekbe kerül majd.

Milyen volt a tréning az új navigátoroddal, Vinoval?
Nagyon jó volt a hangulat. Jó az összhang.
Az egri futam biztosan kell ahhoz, hogy egy hullámhosszon legyünk, hiszen még soha nem ültünk egy versenyautóban. Nem hinném, hogy nehézséget fog okozni.

Szerinted tud pluszt adni a versenyzésedhez, hogy olyan navigátor ül most majd melletted, aki ugyan a gyorsasági szakágban, de maga is pilótaként szerepel?
Meg tudjuk osztani azokat a gondolatokat, amik a pályabejárás során születnek. Az elképzeléseimet megosztom vele és azt gondolom reálisan tudja értékelni. Van elképzelése neki is a kanyarokról, és ezt meg tudjuk beszélni, ami nagyon fontos.

Volt arról szó, hogy új támogató is csatlakozik a csapathoz…
Igen, a Wunderbaum is mellettünk tette le a voksot.
Van még egy új támogatónk, amit szívesen kimondanék, de még nem száz százalék…

A régi támogatóink mind megmaradtak.
Az OMV Hungária KFT-től minden eddiginél nagyobb segítséget kaptunk. Büszkék vagyunk rá, hogy már öt éve együtt tudunk dolgozni velük.
Tavaly a Budapest Lízing is fent volt az autón, idén a Budapest Bank, ami egy nagy előrelépés.
Ez mindenképp kellett ahhoz, hogy teljes legyen az évünk.

Emlékszem, korábban mondtad, hogy nem teljesen kerek a történet.
Igen, tényleg az utolsó pillanatban dőlt el minden.
Bizonytalan volt az idei indulásunk.
Vinoval három héttel ezelőtt például még nem tudtuk, hogy fogunk e tudni menni, hiszen az anyagi háttér sem volt még biztosított.
Hála Istennek minden remekül összejött.

Világbajnoki szereplésre is jut?
Tulajdonképpen a ciprusi futam tervben van, a nevezés és a repülőgép már intézve.
Ez nem azt jelenti, hogy biztosan indulunk is, ez függ az egri és a miskolci futamtól.
Ha időben belefér, akkor szeretnénk rajthoz állni.

Vinoczai Attila
Fekete kereklámpás Ladában majd Ford Pumában versenyez a gyorsasági bajnokságban, több pilóta mellett is kanyarokat olvas rallyban. Legutolsó hírek alapján Elek Pisti mellett ült volna idén…

Mikor jött az ötlet, hogy Benik Balázs mellett csatolod be Magad?
Már két éve beszélgettünk erről, mindig visszatérő dolog volt.
Konkrétan két hónappal ezelőtt ültünk le komolyan. Akkor még sok dologban máshogy láttuk a világot, majd az utolsó pillanatban, amikor már Pistinek mondtam, hogy oké, mehetünk, utána felhívott Balázs, hogy fussunk neki újra, és sikerült mindent átbeszélnünk ahhoz, hogy megszületett a döntés, megyünk egy kompromisszumos, egyversenyes OB futamot és utána meglátjuk, mindenki elmondja a tapasztalatait.

Arról ne kérdezz, hogy mi lesz utána, nem tudom, el fogjuk mondani.

De arról kérdezek, hogy milyen volt a tréning?
Én sok mindent másképp látok, más itinert írtam mindig.
Négy féle különbség van egy sima kanyar között, nekem ebben még nem áll össze a kép. Úgy döntöttem, hogy kompromisszumot kötök abban, hogy elmondom, és emellett megpróbálok segíteni. Igazából ezt más is el tudná mondani, gyönyörű szépen, ütemesen. Majd meglátom. Abban maradtam magammal, hogy versenytempóban kell látni a dolgot. Lehet, hogy igaza van…

A gyorsasági szakágban a bajnoki tervek továbbra is élnek?
Igen. Sajnos az első verseny pont ütközik Miskolccal, a szombati napot majd minuszolnom kell, vasárnap rohanok oda rajthoz állni.

Építettetek egy új Pumát?
Ugyanaz az autó, teljesen átépítve. Új motor, új váltóáttétel. Külön áttétel a hegyre és más a ringre. Év közben folyamatosan könnyítjük az autó.

 

Ez a hír most jelenik meg 4740. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k