LCH Tavaszi LADA találkozó
Ha meg van a biztonság érzése, jöhet a padlógáz!
Ranga Lacikával Miskolc Rally után beszélgettünk
2017-04-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684994676
Napi oldal:
95340
Jelenleg:
800
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_1

Eljött az a szezon, amikor két Ranga neve is olvasható az élbolyban. A sajtótájékoztató és a tesztverseny után élesben most láthattuk Ranga Lacikát először R5-ös versenyautó volánja mögött. Miskolcon még tapogatóztak, de a pilóta tudja, hol hagyta a másodperceket.

Hogy alakult, mikor kezdtétek el dédelgetni ezt az álmot és mikor látszott, hogy ez meg is valósulhat?

 ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_2

Már régóta van erről szó. Mindenki látta benne a fantáziát, aki a csapatban benne van és igazán komoly, megfeszített munka előzte meg, mindenki komoly munkája, hogy februárban elmondhattuk: összeállt. Onnantól kezdve begyorsultak az események, hiszen rá egy hónapra már túl is vagyunk az első versenyünkön. Sok idő nem volt örülni, még fel sem tudtuk dolgozni, már egyből be kellett ülni és élesben menni.
 
Az A123 Teszt Rallye előtt egy métert sem mentél az autóval, annyi időd volt, hogy kipróbáld, hogy egyáltalán hogyan kell vele elrajtolni… Ott voltam az orfűi első gyors első kanyarjában, ahol egyből ráijesztettél Magadra…
Láttad? Igen! Ez így volt! Ez végigkísért azon a futamon, talán az utolsó két gyors volt az, ahol már kezdtem lazábban menni, de alapvetően tényleg így volt.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_4
 
És igazából ugyanígy jártunk Miskolcon is. Ott is sikerült magamra ijeszteni és egyből visszavettem. Aztán amikor megláttam Balogh Janiék szerencsés kimenetelű esését, akkor úgy gondoltam, hogy nem akarom én ezt még feszegetni. Nem érzem még biztosnak azt, ahogyan az autót tudom még kezelni. Azt gondolom, ez volt a legjobb döntés abban a pillanatban, Imi is támogatta. A tanulásra fordítottuk az időt és a kilométereket.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_5

A pályaismeretem sem az igazi még ezeken a szakaszokon. Bükkszenten mentem és Kánón 2008-ban, azóta Kánó nagyon sokat változott, szinte murvás pálya lett. Az elmúlt időszakban a sprintben megszoktam, hogy mindig tiszta pályán tudtunk menni, a kanyarok ki voltak gumizva. Fura kicsit, mert azt hittem, hogy nem lehet ettől ennyire elszokni, de aztán mégis. Kicsit még kezdőnek érzem most magam. Látom tisztán, Imi meg még inkább, hogy hol lehetne gyorsabban menni, de úgy érzem, hogy még nem szabad megcsinálni.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_7

Ahogy mondtuk is: tényleg ezek az első kilométereid az autóval. Nem hiszem, hogy ezzel baj lesz…
Én sem hiszem. Nagyon örülök annak, hogy mindenki türelemmel van. Én is érzem magamon, hogy még vissza kell zökkenni ebbe az egész miliőbe. Ugyan Mitsubishivel már mentem több OB szezont, vezettem is OB versenyt, kategóriát is nyertünk. Azt remélem, hogy annyira azért nem vagyunk mellette a dolognak, mint ahogy Miskolc sikerült. Közben a többiek is felgyorsultak és remélem, hogy pár versenyen belül már mi is bele tudunk szólni a meccsekbe. Sok időt nem akarok adni magamnak!
 
ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_6
Ózd is ismeretlen, de egy fokkal mindenképp gyorsabban szeretnénk ott már menni! Még mindig nem a határainkat feszegetve, de mégis egy picit gyorsabban.

Az nagyon nagy öröm, hogy ugyanolyan autóval mehetek, mint a többiek és innentől kezdve minden azon múlik, hogy hogy tudjuk vezetni. És persze a beállításokon is.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_10

Mi a program Ózd előtt? Lesz teszt, vagy nekiugrotok?
Kicsit gondban vagyunk, hiszen mind a két autónk megy a török bajnokságban egy héttel az ózdi verseny előtt. Kedden fognak visszaérni az autók, azonnal szét lesznek szedve, átnézve, matricázva és már jönnek is föl Ózdra. ha futva is, de kellene menni pár kilométert. De ez még képlékeny.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_9

Sokan meglepődtek, vagy sokan furcsállották, hogy Imivel mész… Szerintem nehéz lett volna jobbat választani a mai magyar ’kínálatból’.
Nem is lehetett volna! Nagyon komoly pilóták mellett ült az utóbbi két évtizedben, akik rettenetesen gyorsak és mindig csúcskategóriás autóban ülhetett. Janika, Turi, Bútor Robi… Abban biztos vagyok, hogy újat nem fogok tudni mutatni neki, fordítva viszont igen! Ez mindjárt megmutatkozott az itiner írásnál, hiszen számomra új rendszerben írjuk fel a pályákat. Először kicsit ijesztő volt, de aztán mikor lepróbáltuk gyorsabban, akkor kiderült, hogy nagyon átlátható, nagyon egyszerű, nagyon pontos és nagyon tiszta!

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_8

Ez is új…
Minden! De ez nem baj! Ahogy mondtam, lehetett volna kicsit gyorsabban menni már Miskolcon is, de túlságosan sodrós, felhordásos volt szinte minden pálya. A többiek is mondták - azok is, akik hozzá vannak szokva ehhez - hogy ennyire még szinte sosem volt. Nem éreztem még annyira, hogy minden nyomba 170-el bele tudok találni, ettől még tartottam egy kicsit. Ezzel voltunk lassabbak.

Akkor Ózdon találkozunk! Érezd Magad biztonságosabban az autóban!
Igen, most ez a cél! Ha az megvan, akkor padlógáz!

  

Ez a hír most jelenik meg 2398. alkalommal
Share |
Miskolc • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k