|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Int. Baranya Kupa 2018 az A-HÍD Kupáért
Élvezet, extrákkal
A versenykiírás és az útvonallap is árulkodó: 120km gyorsasági, éjszakai gyorsok és nemzetközi mezőny. De bőven akad még érdekesség az idei versennyel kapcsolatban. A részletekről, és a nézőcsalogató extrákról kérdeztük a rendezőt, Markó Tibort.
Idén még nemzetközibb lesz a verseny.
Valóban, az idei esztendőben újra az FIA CEZ sorozat része lett a Baranya Kupa, így a Historic mezőny már az OB pontok mellett CEZ pontokat is gyűjthet.
Szaladjunk végig a mezőnyökön, kiket vártok a versenyre?
A nemzetköziséget a Mitropa Rally Cup és a CEZ értékelés jelenti elsősorban. A már megszokott módon, idén is az ’M’ csoportban indulhatnak a Mitropások és a külföldi versenyzők, valamint a hazai ORB és ORC versenyzők. A Historic mezőnyben az OB értékelésen túl a CEZ jelent pluszt az idei évben, és az sem mellékes, hogy a hazai bajnokságban 1,5-ös szorzóval kerül értékelésre a futam. A Rallye2 számára is szorzóval szerepel ez a bajnoki verseny a naptárban, azaz, ők is emelt távot teljesítenek idén is. A MARB versenyzők pedig egyedi rajtengedéllyel vehetnek részt a Rallye2 versenyen. Így kerek a történet.
A 2012-es Baranya Kupát a remek mezőny és küzdelem mellett az extrák tették még emlékezetesebbé, leginkább a nézők számára. Idén is készültök pluszokkal…
A célunk továbbra is az, hogy a versenyben, versenyzőként indulók megkapják azt, amiért neveznek erre a versenyre, amit várnak tőle, és ha lehet, akkor további figyelmességekkel tegyük kényelmesebbé versenyzésüket. A rali népszerűsége nem változott, de meg kell vívnunk harcunkat az állandóan jelenlévő elektronikus média kínálta lehetőségekkel, amely nem rossz, de sokakat arra sarkall, hogy ne a pálya szélén, hanem a versenytől távol, a monitor mögül kövessék az eseményeket. Az idei versennyel is szeretnénk bebizonyítani, hogy ez nem így van, hogy az az élmény nem ugyanaz, mint a pálya szélén állva várni a hegyek között már messziről hallhatóan közeledő versenyautót, majd látni elfordulni, érezni a szelét, a melegét és azokat a semmihez sem fogható szagokat, és miután az autó elfordult hallani a kanyarban álló többi néző elismerő morajlását. Ezt nem tudja visszaadni a web, a stream. Éppen ezért az idei évben extrákkal készülünk, amivel szeretnénk rábírni a nézőket, hogy jöjjenek el e helyszínre, és itt szurkoljanak.
Konkretizáljuk! Mik ezek az extrák?
A verseny programja nézőbarát, hiszen a pénteki programban egy belvárosi prológ és egy gyorsasági szakasz szerepel, és megfelelő időzítéssel mindkettőt láthatja a kíváncsi szurkoló. A szombati napon pedig 2 helyszínen 3-3 alkalommal lesz látható a mezőny, ami megint csak a nézők dolgát segíti. Ezentúl pedig a várhatóan idén is remek mezőnyök mellett életre hívtuk a ’GT Masters’, a ’ZweiTakt Memory’ és ismét az ’All Stars’ kiegészítő programokat, amellyel szintén az a célunk, hogy még szebbé és érdekesebbé tegyük a versenyt mindenki, de legfőképpen a nézők számára.
Menjünk sorban! GT Masters.
Bár a nyár közepén vagyunk, ami többeknek a nyaralásra szánt időszakot jelenti, idén első alkalommal igyekszünk sokkal nagyobb hangsúlyt fektetni a nagy motoros-hátsókerék hajtású autókra, a GT autókra, ezért írtuk ki számukra ezt a lehetőséget. Itt nem mitsukkal kell harcolniuk a kategória helyekért, itt nem másodhegedűsök, hanem főszereplők lehetnek. Cserébe annyit várok ettől, hogy adottságaiknak megfelelően közlekednek, és élvezik a jelenlétet. Akárhogy is sikerüljön az idei próba, ebből szeretnék hagyományt csinálni a GT-sek számára. nem titok, ez a BMW-k, a Porschék, Nissanok terepe és lehetősége elsősorban.
Zweitakt Memory?
Az egykori keleti blokk országaként hazánkban is a keleti autócsodák jelentették az elsődlegesen elérhető versenyautó alapokat. Ezért is, és a hétköznapi életben tapasztaltak miatt is kötődünk keserédes nosztalgiával a korszak autóihoz. Amelyekből egykor akár 50-60-an kergették egymást 30-40-50 évvel ezelőtt a klasszikus „túra versenyeken”, vagy éppen Rallye2-ben. A kétüteműek nagyon elfogytak, már a sprintekről is kikoptak. Még is, egy valamire való szurkoló emlékeiből kitörölhetetlen a ricinussal, és speckó castrollal üzemeltetett verseny trabik klasszikus illata, a nagy rezonátoros hangjuk, és a mozgásuk. Ebből a hangulatból, ebből az életérzésből szeretnék valamit visszacsempészni a mába, ha csak egy verseny erejéig is, ezért született meg a „2takt Memory” ahol verseny Trabikat láthat majd a közönség felvonulni, bemutatkozni, remélem, jó szívvel, tapssal fogadják őket is.
És akkor a már korábban nagyon jól elsült All Star?
Bizony, ez az, amiről a YouTube a mai napig szól, ha valaki a 2012-es Baranya Kupára keres rá. Az akkori All Star részt vétel sikerét, nézők általi elismertségét szeretnénk idén is elérni, és persze azt, hogy a nézők ismét elutazzanak ide versenyt nézni. Sietve teszem hozzá, nincs belépő, a verseny ingyenesen látogatható. Az All Star-nak idén is egyetlen feladata van: JUST FOR FUN! Ennyi, és nem több! Nem egy ismert versenyzőpárossal egyeztettünk, és végül 5 versenyautó és legénysége várható a versenyre. Mindegyik autó hátul hajt, ordít, és az előzetes egyeztetéseink szerint mindegyik versenyzőpáros nagggyon rossz gumitaktikával készül a versenyre! Egyenlőre legyen elég annyi, hogy egy BMW, 3 VFTS és egy Fiat szerepel az étlapon. Annyit garantálhatok, hogy ez is nagy durranás lesz! Erről majd még később bővebben beszámolok.
Hogyan fest az idei verseny programja?
Az elmúlt években megszokott renden nem változtatunk idén sem: csütörtökön teszt és fakultatív adminisztratív, pénteken átvételek, délután 16:00h-kor belvárosi prológ, majd a Historic, a Rallye2 és a 2takt Memory 1-1, míg az M csoport és az All Stars 2 alkalommal teljesíti a 11km-es Vasas – Zobák – Hosszúhetény szakaszt. Szombaton pedig reggeltől-estig verseny! Az Alsómocsolád – Kisvaszar – Mecsekpölöske elág., és a Nyárásvölgy – Hetvehely közötti szakaszokon 3-3 alkalommal lesz látható minden mezőny. Szombat este cél ceremónia a Városház téren, majd hivatalos Rallye Party Pécsen, a Caméleonban.
Az össztávról beszélhetünk?
Persze! Egyébként a baranyakupa.hu oldalon minden infó fent van már! A lényeg, több, mint az előírt maximum! A Historic és a Rallye2 esetében 110km gyorsasági, míg az ’M’ csoportra 121km gyorsasági vár a versenyen. Ezért kapott szorzót a Historic és a Rallye2 is.
A korábbi évekhez képest lehet változás az itt látható versenyautókban?
Idén is nagyon színes a felhozatal! A Rallye2 és a Historic bajnokság élmezőnye a már megismert, megszokott gépekkel bizonyosan itt lesz. Az eddigi előrejelzések alapján az ’M’ csoportban lesznek ismét R5-ös csúcsgépek, WRC, WRC szintű „A”-s autó és S2000-es (motorral szerelt) autó is. Biztos, hogy izgalmasan sokszínű lesz a paletta.
Mikor lesz nevezési zárlat?
Hivatalosan 2018. július 24-én (kedd) éjfél, de ha valaki még kedvet kapna az induláshoz, még egy darabig az online felületen is tud nevezni, de ha megakadna, írjon e-mailt a marcoracingteamkft@gmail.com-ra és segítünk.
Hivatalos oldal?
Ahogy eddig is: www.baranyakupa.hu
Ez a hír most jelenik meg 3523. alkalommal
2018.08.03-05.
|