Int.M6LOG Baranya Kupa 2017
Interjú a rendezővel és kiírás!
2017-07-12
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
443758404
Napi oldal:
15325
Jelenleg:
589
Regisztrált:
2
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a német futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
177
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
160
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
144
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
123
5.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
89
6.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
87
7.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
64
8.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
58
9.
Hayden Paddon
Hyundai i20 WRC
55
teljes táblázat
European Rally Championship
a cseh futam után
1.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
120
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
97
3.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
73
4.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
62
5.
Bryan Bouffier
Ford Fiesta R5
46
6.
Nasser Al-Attiyah
Ford Fiesta R5
45
7.
Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
41
8.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
9.
Pepe Lopez
Peugeot 208 T16 R5
27
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
a veszprémi futam után
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
114
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
101
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
84
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
64
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
48
6.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
7.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
37
8.
Ifj.Ranga László
Skoda Fabia R5
34
9.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
33
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a veszprémi futam után
1.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
81
2. Domonkos László
Mitsubishi Lancer Evo VII
67
3. Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
61
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
5. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33
6. Födő Imre
Lada VFTS
31
7.
Kelő-Gere László
Mitsubishi Lancer Evo VIII
29.5
8.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
9.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a komlói futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
159
2.
Berényi László
Opel Adam R2
104,5
3. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
86,5
4.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
74
5. Vizelli Károly
Lada VFTS
72
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
50,5
7.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
47
8.
Bodogán Ferenc
Lada 2105
43,5
9.
Hibján József
Citroen C2R2
40
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
a III. futam után
1.
Simon István
Fiat X1/9
63
2.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
51
3.
Schebek István
Lotus Elise
47
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
46
5.
Simon Robin
Fiat X1/9
41
6.
Deák Tünde
BMW
24
7.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
22
8.
Kajári Ferenc
Trabant 1,4 16V
19
9.
Söjtöri András
Toyota MR2
17
teljes táblázat

Számos érdekesség, újítás az Int M6 LOG Baranya Kupán

Itt a nyár, közeleg augusztus és közeleg a Nemzetközi M6 LOG Baranya Kupa. A 15 éves múlttal rendelkező komlói versenyről, annak nemzetköziségéről, a Mitropa Kupáról és hazai vonatkozásáról – ’M’ csoport + Rallye2 OB + Historic OB – kérdeztük a rendezőt, Markó Tibort. 

Egy hónap múlva ismét Int. M6 LOG Baranya Kupa.
Igen, augusztus 4-6-a között folytatjuk azt a másfél évtizedes hagyományt, ami egész jól működik Komlón. Ehhez elengedhetetlen a házigazda város odaadó támogatása, sportszeretete, így ezúton is: Köszönjük Komló!
 
intm6log_baranya_kupa_2017_6
 
Idén is a Rallye2 és a Historic OB-k mezőnye érkezik a déli országrészbe?
A Baranya Kupa 2003-tól íródó története során elsősorban ezt a két bajnoki osztályt szolgáltuk ki, bár olyan esztendő is akadt, amikor a verseny az ORB bajnokság részeként is szerepelt. Tavaly egy új szakaszába lépett a futam története, hiszen csatlakozhattunk a Mitropa Rally Cup sorozatához, így nemzetközivé lett a Baranya Kupa. Juhász Csaba versenyzőként közreműködött és közvetített a sorozat szervezői és a Baranya Kupa között, majd a tárgyalások és egy esztendő előkészítő munka után, tavaly debütálhattunk a nemzetközi vizeken. Nyilván ez a verseny eddigi történetének egyfajta elismerése, ugyanakkor még több feladat, szervezés és felelősség. De talán pont azért juthatott el ide a Baranya Kupa és a versenyt szervező lelkes csapat, mert függetlenül attól, hogy éppen milyen bajnoki osztályokat, résztvevőket szolgál ki a verseny, mindig az elérhető maximumra törekedtünk, és továbbra is ez a cél az elsődleges: a versenyzők és a nézők számára egyaránt élvezetes versenyt létrehozni. 
 
Tehát a 2017-es évben az Int. M6 LOG Baranya Kupán milyen bajnokságok résztvevőit várja a rendezőség?
A verseny idén is része a hazai bajnokságoknak, a Historic és a Rallye2 bajnokságnak. Sőt! Extra gyorsasági kilométerekkel várjuk őket. Mindemellett pedig az ’M’ csoportba nevezhetnek az ORB és ORC versenyzők és a Mitropa Rally Cup versenyzői és további külföldi versenyzők is. A versenykiírásunk szerint az ’M’ csoportban az R5-ös autók mellett akár WRC-vel is lehet nevezni és versenyt nyerni. 
 
intm6log_baranya_kupa_2017_1
 
Azt tudjuk, hogy mi az a Rallye2-, ill. Historic OB. De mi fán terem a Mitropa Rally Cup?
Talán legrövidebben úgy jellemezhetném, hogy „kis EB”. Ugyanakkor a legpatinásabb európai rallye sorozat, hiszen az idei az 53. Mitropa Rally Cup a sorban. Az egyik legfontosabb jellemzője, hogy anyagilag sokkal elérhetőbb a hasonló nemzetközi sorozatoknál, vagy pl. az EB-nél. Az idei évben Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Olaszország, Németország és Magyarország vesz részt versennyel a sorozatban, de a többi európai országból is nevezhetnek versenyzők a versenyekre. A Baranya Kupa az idei év hatodik állomása lesz, utánunk még négy helyszínen randevúznak egymással a pilóták és a navigátorok. A Mitropa Rally Cup egyébként nem új keletű hazánkban, hiszen annak idején a Budapest Rallye volt részese és egy nagyobb – kb. 15 éves – szünet után, tavaly Komlón tértünk vissza újra a sorozatba. Tavaly jó visszhangja volt az eseménynek, mindent megteszünk, hogy idén is elégedettek legyenek a teljesítményünkkel. 
 
intm6log_baranya_kupa_2017_2
 
A Mitropa Rally Cup kapcsán vannak bármilyen plusz előírások, amelynek meg kell felelni?
Igen, de ezek teljesíthetőek. Sőt, inkább megfordítanám a dolgot: nem feltétlenül nekünk kell igazodni a Mitropához, hanem valamilyen szinten a sorozat integrálódik be a már létező bajnoki futamokba. A versenyzők számára ez rendkívül szimpatikus, hiszen egyértelműen elérhetővé teszi ezt a nemzetközi sorozatot.
 
Szóval a Mitropa miatt valóban nem kell a sarkából kifordítani a versenyt?
Egyáltalán, sőt… A nemzetköziség miatt vállalt pluszokat idén is úgy építettük bele a versenybe, hogy az előnyökből a hazai sorozatoknak,  a magyar ralisoknak, Rallye2-nek és a Historic-nak is pluszt jelentsen, azaz, ők is többet, szebbet és jobbat kapjanak az Int. M6 LOG Baranya Kupán.
 
Ez miben nyilvánul meg?
Elsősorban a gyorsasági szakaszok összességében, azaz, a versenytávban. Magyar viszonylatban – a szabályok előírásaihoz képest – magas lesz az össztáv. Egy átlagos R2 – Historic bajnoki futam 60-80 kilométer versenykilométert foglal magába, ezzel szemben az idei Baranya Kupán 116km gyorsaságit kínálunk a Rallye2-nek és az ’M’ csoportnak, ami 45% pluszt jelent a szabályban meghatározott maximumhoz képest. A Historic OB versenyzőit 105km gyorsasági szakasszal várjuk, ami 30%-kal több mint az előírt maximum mennyiség. Nagyon remélem, hogy ez a versenyzők számára is kellően vonzó lesz. A szombat lesz az erősebb nap a közel 100km gyorsaságival, de a péntek is fontos, hiszen egy nagyon csalóka szakaszon kell majd – többek között – sötétben autóznia, és helytállnia az indulóknak. 
 
intm6log_baranya_kupa_2017_3
 
A Baranya Kupa vonzó lehet az ORB-s, ORC-s egységeknek is?
Mindenképpen! Akárcsak az elmúlt években, úgy idén is az ’M’ csoportba várjuk az ORB-s, ORC-s versenyzőket. Nekik a Veszprém Rallye után és a budapesti hétvége előtt félúton remek tesztelési lehetőséget kínálunk diszkont áron. Az ’M’ csoport esetében hab a tortán, hogy a Mitropa Rally Cup versenyzői is ebben a csoportban érdekeltek, így itt együtt autóznak majd a hazai és a külföldi versenyzők. Annyit ígérhetek, hogy nem lesz sétagalopp! De hogy az ORB,ORC versenyzők számára is érdekes legyen a lehetőség, egy komplett csomagot kínálunk nekik is: csütörtökön teszt, péntek-szombaton verseny szerepel a programjukban, 116km gyorsaságival. Nem mellesleg, aki szeretne, ezen a versenyen a hazai bajnokságban engedélyezett gumiabroncsokon kívül más, az FIA szabályoknak megfelelő gumival (gumimárkával) is elrajtolhat. 
 
Ha jól értem, a verseny lebonyolítása minimálisan tér el az ORB-ORC versenyekétől.
Alapvetően csak abban különbözünk, hogy itt a „P” csoportos autó is nyerhet abszolútban, akár egy WRC is, és hogy bármilyen gumival lehet indulni. És hogy a csata tisztaságát megőrizzük, idén kiemelt figyelmet fordítunk a verseny közbeni technikai ellenőrzésekre.
 
Hogyan alakul a program?
Augusztus első hetében, már csütörtökön indul a mozgolódás. A verseny hivatalos teszttel indul – amelynek része egy Pirelli teszt is – immáron hagyományosan Bakonya környékén és még ezen a napon egy fakultatív adminisztratív átvételt is lebonyolítunk, amivel a versenyzők dolgát szeretnénk könnyíteni. A nap végén rendezzük a Mitropa Rally Cup fogadását is, ahol a versenyzőket és csapattagokat kívánjuk vendégül látni.
 
intm6log_baranya_kupa_2017_4
 
Pénteken pedig rajt?
Igen! Picit változtattunk a szokásos menetrenden, és a 2., hosszabb versenynap okán a péntek-szombati lebonyolítás mellett döntöttünk. Így a hazai és a külföldi csapatoknak is marad lehetősége részt venni a záró Rally Party-n a pécsi Caméleon Clubban, és mindenki ráér vasárnap, kényelmesen hazaindulni. Szóval: péntek. A nap első részében az átvételek zajlanak, délután pedig kezdődik az éles verseny. Érdekesség, hogy első, 5 km-es gyorsasági után tér vissza a mezőny Komló belvárosába, ahol teljesítik a hagyományos prológot. Ez a programrész már-már a verseny egyik védjegyévé vált az elmúlt évek során, és az sem utolsó szempont, hogy így olyan nézőkhöz is el tudjuk hozni a ralit, akik egyébként nem találkoznának vele. Jó dolog a sokezres tömeget látni a belvárosban a prológ idején. És még ezután sem parkolják le az autóikat a párosok, hiszen még egy 11 km-es szakasz vár az Int. M6 LOG Baranya Kupa résztvevőire. A rövidebbik gyorsasági a klasszikus Vasas – Zobákpuszta szakasz, míg a prológot követő hosszabbik pálya egy teljesen új kísérletünk: Vasas – Zobákpuszta – Hosszúhetény útvonalon, és hogy ne legyen annyira egyhangú, még egyet csavarunk rajta, így az utolsó szakasz sötétben rajtol majd.   
 
Szombaton pedig nagyüzem?
Így van. Két helyszínen, további hat gyorsaságit rendezünk a szombati napon, amelynek az össztávja majd 100 kilométert tesz ki. Az egyik pályánk egy régi klasszikus, ami évek óta nem szerepelt OB futamon, ez a 14,5km-es Alsómocsolád – Kisvaszar – Mecsekpölöske elág pálya, a másik pedig a 18,3 kilométer hosszú Nyárásvölgy - Hetvehely lesz. Két „izmos”, és rendkívül összetett, hosszú szakasz. Mindkét szakaszon megtalálható a szűkebb, erdészeti út és a szélesebb közúti szakasz egyaránt, és szintkülönbségből is jutott mindenhova gazdagon. Egyszerűen mecseki klasszikusokról beszélhetünk mindkét esetben. A szombati 6 gyorsasági után köszöntjük Komlón a célba érkezett egységeket, majd a már említett pécsi Caméleon Klubban a hivatalos Rallye Partyval zárul az esemény. Vasárnap pedig mindenki ráér újra magához térni és nyugodtan hazaindulni.
 
intm6log_baranya_kupa_2017_5
 
A megemelt össztáv a pontozásban is visszaköszön?
Igen, az Int M6 LOG Baranya Kupa másfélszeres szorzójú verseny lesz a Historic és a Rallye2 számára is, ezért is érdemes a versenyzőpárosoknak eljönni hozzánk augusztus első hetében. Ugyancsak üde színfoltja lesz a versenynek, hogy pénteken a második szakaszt már sötétben teljesíti a mezőny, ez pedig további változatosságot ad a komlói száguldásnak.
 
A rendezőség – a vonatkozó szabályozás alapján – további előfutók jelentkezését várja a marcoracingteamkft@gmail.com email címre. A rendelkezésre álló helyek száma korlátozott, így végső esetben a jelentkezések (nevezések) sorrendje lesz meghatározó. 
 
Ez a hír most jelenik meg 2877. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 28 293001
02 03 04 05060708
09 10 11 12 131415
16 17 18 19 202122

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k