|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Tőzsér Áron autóján mindig feltűnik az Ironman... Nem értjük miért (dee : ). Kicsit régen láttuk, de örülünk, hogy idén újra feltűnik! Interjú a pilótával és navigátoraival Rég nem láttuk az Ironman logós M3 BMW-t pályán, mikor is mentél utoljára? 2017-ben. 2018-ban teljes pihenő volt. 2017 is minimál év volt, ORC-ben indultunk összesen kétszer. Fehérváron nyertük az ORC 2WD pluszt, és ORC abszolútban is harmadikok tudtunk lenni a 4WD IX-es Mitsubishik között. Eger már felemásan sikerült, egy üzemanyag pumpa hiba miatt sokat kínlódtunk. Mentünk elöl is, de apróra nem tudtuk váltani. Volt egy jelentős késésünk műszaki hibából kifolyólag, emiatt végül szuperrallyzni kellett.
És akkor most ha jól értem, Rallye2 és nem a BMW-vel… Igen, Rallye2 lesz, úgy tűnik. A BMW az első osztályon kívül lényegében sehol nem versenyezhet. Az első osztály pedig más szabadság- és finanszírozási igényt támaszt, mint amivel én gazdálkodom. Sajnos az MNASZ vezetés abban gondolkodik, hogy a köbcenti a meghatározó, amikor kategóriákat/csoportokat határoznak meg. Sokat beszélgettem erről az MNASZ vezetőkkel. Értem a logikát amit követnek. Nem akarnak rosszat, de sajnos nem értek egyet vele, ez van.
Javasoltam egy „ORC2” kategóriát (Rallye2 abszolúton kívüli), ahol el tudnának indulni a nagyköbcentis, szériaközeli autók a Rallye2 programjában, a rövidített, péntek-szombat-vasárnap formátumában, Rallye2 távval. És bár lenne rá szélesebb körben igény, végül megtárgyalva nem lett. Fontos látni, nem a biztonságból, az egyenlő tehnikai feltételekből, vagy a fokozatosságból kellene engedni. Ez a félreértés, félremagyarázás gyakran megjelenik ezekben a párbeszédekben. Erről szó nincs. Csak akkora távot szeretnék menni, ami az időmbe és az anyagi kereteimbe belefér – a meglévő autómmal. Sportdiplomáciában és sportszakmában fejlődtünk, elismerésem. Ez egy rétegnek, ha úgy tetszik, az elitnek előrelépés, haladás, ez jó is. A közepének, de leginkább a végének a képviselete nem valósul meg megfelelően. És itt nem a tehetségre gondolok, hanem a finanszírozási képességre. Úgy, hogy az MNASZ-ben elvileg egységnyi a tag, függetlenül attól, hogy nyert-e ORB abszolútot ötször, vagy a hétvégi MARB-on megy életre-halára a hétvégén szögelt N-es kocsival. De abbahagyom a politizálást… 😊
És akkor Rallye2-ben mivel? Úgy tájékoztattak, hogy a 2019-es évben 1600-as, homológ vagy lejárt homológ autóval lehet az év végi értékelésben részt venni. Versenyképes R2-es autók a Peugeot 208, Opel Adam, Ford Fiesta és a Citroen C2. Ebből a C2 a legöregebb, és ebből fakadóan a legelérhetőbb alternatíva. A többi műszakilag is meg árában is másik liga. 2016-ban Bakó Lacinál már mentem egy sima (nem MAX) C2-vel. Jó élmény volt, végül egy raklapnyi kupát nyertünk – ez azonban annak volt köszönhető, hogy végül egyedül fejeztük be a versenyt a kategóriában, nyilván közöm nem volt még az R2 autóhoz murván. Az viszont kiderült ott is: a C2 kipróbált, bizonyított technika. Elég Csomós Mixit megnézni, milyen tempót autózott vele 2017-ben. A Citroent pedig Bakó Laciék ismerik fülétől a farkáig. Mixi bajnok autóját is ők biztosították. Hogy bérelni fogom tőlük az egyik autót, esetleg veszek egyet magamnak és Laciék szervizelnek, még döntés kérdése, Laci mindkettőre nyitott.
Ha az év végi értékelés elhangzott, akkor van cél. Mi lenne a számodra elfogadható? Nehéz kérdés. A Rallye2 tele van tehetséges, fiatal, bevállalós pilótákkal akik már teljesen ismerik az autójukat. Én öt éve BMW-vel versenyzek, előtte gyorsaságiztam, elsőkerekessel. A BMW hátul hajt, és azért van benne kakaó gazdagon, hiába megyek széria M3 motorral. Bár én eleve a pontos vezetés híve vagyok, a kismotor, nagyfék, jó futómű kombóban nincs helye benézett kigyorsításnak vagy óvatoskodó fékezéseknek, nem takarja el az autó a közepes teljesítményt. Spiccen kell menni végig, és elhinni, megáll az autó a kanyar előtt – fék oldalon egyértelműen veri az öreg BMW-t az R2-esek gyári féke. Ezt meg kell szokni, el kell hinni. Ezek alapján szerintem a második aszfaltos verseny végére talán látjuk, hogy reális-e egy év végi bajnoki helyezés. Ha versenyképesek vagyunk, akkor bajnoki címért megyünk, megpróbálom beletenni amit tudok. Tegyük hozzá az év végi bajnoki helyezéshez murva versenyek pontjai is kellenek. Abban lényegében újszülött vagyok, szóval ott maximum az alázatos pontszerzés a realitás az első évben, a többit aszfalton kell majd összerakni.
Tettestársak? Kicsi autóba pláne könnyű navigátor kell. Így alapos kiválasztást követően Győri Kristófra és Gecs Mátéra esett a választásom. Ketten együtt 4 métert és 200kg-ot tudnak. 😊 Szóval megpróbáljuk így hárman, reméljük, kiadja a naptár. Kristóf a Surf&Turf prémium szervizsátrak forgalmazása kapcsán eleve közel maradt a rallyhoz, talán könnyebben szorít időt a témára. Máté kötöttebb időbeosztásban van, de Ő is dolgozik a témán, nála még a dereka a kérdés. És most testületileg mindannyian fogyókúrázunk, hogy könnyen szaladjon a C2. Eddig én 2kg-ot híztam. 😊
Akkor új kihívás, új közeg. Mi fog hiányozni? A BMW nagy szerelem. Nemrég meghirdettem az autót, mert most másfél éve szoborként parkol. Folyamatosan érdeklődnek külföldről, benne van, hogy eladom - de nem létkérdés. Ez majd kiderül. A BMW-s banda unikális, legjobb motorsportos közösségem az elmúlt 10 évből. Ez nagyon fog hiányozni. Mindegyik tag életművész. Lángi, Novák, Balla, Temesvári, Somogyi, Berki mindegyiknek csúszik a kuplungja – és egyiknek sem az autójában. 😊 Nem tudtam olyan kéréssel fordulni bármelyikhez, hogy ne próbált volna meg azonnal segíteni. Lángi Attilának különösen sokat köszönhetek, sokat segített a vas nyűgjeinek megértéseben, és még fontosabb, sok időt el is töltött vele – és mindig baráti alapon. (Az érkező babához meg gratulálok, és szorítok! 😊)
Gecs Máté:
Máté, először is hogy vagy? Köszönöm kérdésed, egész jól. De tuti nem ezért kerestél meg, szóval? :D
Több RTE navigátori cím összejött, aztán a hátad miatt eltűntél kicsit. Kezdett már hiányozni? Nem tud nem hiányozni. Rossz, amikor rajtad kívül álló ok miatt kell nélkülöznöd, próbálod átverni magad, hogy igazán nem is érdekel, aztán mégis ott találod magad, hogy az eredményeket böngészed. Jut eszembe, vissza is lájkolom a duen.hu-t. :D
Korábban BMW volt RTE-ben is a márka, aztán Áronnal az ORB-ben, és Lángi Attila mellett is a Z4-ben. A bajor után mit szólsz a franciához? Attól függ kivel! :) Komolyra fordítva a szót, régóta éreztem Áronon, hogy imádja a BMW-t. Az utóbbi időben technikai hiba mentesen sikerült végre autóznia. Sajnos mire kiforrta magát az egész, addigra jött az értelmetlen ccm szabályzás és ellehetetlenítették a nagy köbcentis autókat. Egyébként meg van elsőkerekes tapasztalat, nem is kevés, nagyon meglepődnék, ha nem sikerülne gyorsan és eredményesen autózni. Rég láttam Áront ilyen elszántnak és lelkesnek.
Győri Kristóf:
Úgy tűnik, bejött a Surf&Turf, egyre több a prémium sátor a magyar szervizparkokban is. Akkor lett újra időd versenyezni? Hála istennek ezt jól látod. A minőségre mindig igény volt, van és nagyon reméljük, hogy lesz is. A Ti sátratok is 5 éve űzi már az ipart és Kriszta nem győz áradozni róla. Legutóbb pedig a Clone Rallye Teamet ruháztuk fel három darab 6x4-essel. Úgyhogy egyre többeknek kelti fel a figyelmét a kiváló minőség, amit mi csak Canoprónak hívunk. Ami pedig az időt illeti. Az bizony nem lett sokkal több, de Áron olyan csábító ötlettel állt elő, amit nem lehetett visszautasítani. Az idő szűkét pedig kiválóan megoldjuk majd Mátéval, így mindenki jól jár majd.
Mentetek már Áronnal BMW M3-al, Mitsuval. Mindkettőben volt erő gazdagon. Most R2-re hangoltok. Ok, gyári autó, de mégis kismotor- kiskasztni. Tetszeni fog? Azért ne felejtsük el emlékezetes kalandunkat az ORC-ben a kis C2R2-vel. Azt gondolom, hogy talán az a szombathelyi futam volt a legjobb hangulatú közös pályafutásunkban és ezzel a “lassú” autóval éltem át karrierem valaha volt legnagyobb majdnem esését. Szóval nem gondolnám, hogy a tempóval gond lesz, főleg nem aszfalton. Áron is hozzá van szokva ezekhez a kis autókhoz – gyorsaságiban ment ugye kupás Swifttel jópár évet - úgyhogy bízom benne, ígéretes szezon elé nézünk.
A Rallye2 elejében nagyon erős a mezőny. A C2 összeszedett autó, de nem mai már. Kijött jócskán újabb, gyorsabb technika, Áron is említette a sort: 208, Adam, Fiesta R2T. Miben bíztok, mi lesz a siker titka? Egy felől a rutin meg az évek. Szerintem Áron Suzuki kupás múltja megnyugtató aszfalton. A szombathelyi murvás tapasztalat pedig egyébként pozitív volt. Ez így leírva a siker receptje. :)
Komolyra fordítva a szót. Azt gondolom, hogy gigantikus csata lesz a Rallye2 elejében és nagyon remélem, hogy idővel mi is oda tudunk érni. Ha nem lesznek technikai problémák és az abroncs választás is tökéletes lesz, akkor akár még meglepetést is szerezhetünk. Én a nyelvemet, Áron pedig a kormányt fogja kiválóan pörgetni, ez biztos!
Ez a hír most jelenik meg 3567. alkalommal
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.04.19-24.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.05.01.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |