LCH Tavaszi LADA találkozó
Ironman Rallye2-ben folytatja
Tőzsér Áron kiszállt a BMW-ből és elsőkerekesre váltott
2019-01-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684981735
Napi oldal:
82399
Jelenleg:
1297
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

ironman_rallye2-ben_folytatja_3

Tőzsér Áron autóján mindig feltűnik az Ironman... Nem értjük miért (dee : ). Kicsit régen láttuk, de örülünk, hogy idén újra feltűnik! Interjú a pilótával és navigátoraival

Rég nem láttuk az Ironman logós M3 BMW-t pályán, mikor is mentél utoljára?
2017-ben. 2018-ban teljes pihenő volt. 2017 is minimál év volt, ORC-ben indultunk összesen kétszer. Fehérváron nyertük az ORC 2WD pluszt, és ORC abszolútban is harmadikok tudtunk lenni a 4WD IX-es Mitsubishik között. Eger már felemásan sikerült, egy üzemanyag pumpa hiba miatt sokat kínlódtunk. Mentünk elöl is, de apróra nem tudtuk váltani. Volt egy jelentős késésünk műszaki hibából kifolyólag, emiatt végül szuperrallyzni kellett.

ironman_rallye2-ben_folytatja_4



És akkor most ha jól értem, Rallye2 és nem a BMW-vel…
Igen, Rallye2 lesz, úgy tűnik. A BMW az első osztályon kívül lényegében sehol nem versenyezhet. Az első osztály pedig más szabadság- és finanszírozási igényt támaszt, mint amivel én gazdálkodom. Sajnos az MNASZ vezetés abban gondolkodik, hogy a köbcenti a meghatározó, amikor kategóriákat/csoportokat határoznak meg. Sokat beszélgettem erről az MNASZ vezetőkkel. Értem a logikát amit követnek. Nem akarnak rosszat, de sajnos nem értek egyet vele, ez van. 

ironman_rallye2-ben_folytatja_5

Javasoltam egy „ORC2” kategóriát (Rallye2 abszolúton kívüli), ahol el tudnának indulni a nagyköbcentis, szériaközeli autók a Rallye2 programjában, a rövidített, péntek-szombat-vasárnap formátumában, Rallye2 távval. És bár lenne rá szélesebb körben igény, végül megtárgyalva nem lett. Fontos látni, nem a biztonságból, az egyenlő tehnikai feltételekből, vagy a fokozatosságból kellene engedni. Ez a félreértés, félremagyarázás gyakran megjelenik ezekben a párbeszédekben. Erről szó nincs. Csak akkora távot szeretnék menni, ami az időmbe és az anyagi kereteimbe belefér – a meglévő autómmal.
Sportdiplomáciában és sportszakmában fejlődtünk, elismerésem. Ez egy rétegnek, ha úgy tetszik, az elitnek előrelépés, haladás, ez jó is. A közepének, de leginkább a végének a képviselete nem valósul meg megfelelően. És itt nem a tehetségre gondolok, hanem a finanszírozási képességre. Úgy, hogy az MNASZ-ben elvileg egységnyi a tag, függetlenül attól, hogy nyert-e ORB abszolútot ötször, vagy a hétvégi MARB-on megy életre-halára a hétvégén szögelt N-es kocsival. De abbahagyom a politizálást… 😊

És akkor Rallye2-ben mivel? 
Úgy tájékoztattak, hogy a 2019-es évben 1600-as, homológ vagy lejárt homológ autóval lehet az év végi értékelésben részt venni. Versenyképes R2-es autók a Peugeot 208, Opel Adam, Ford Fiesta és a Citroen C2. Ebből a C2 a legöregebb, és ebből fakadóan a legelérhetőbb alternatíva. A többi műszakilag is meg árában is másik liga. 2016-ban Bakó Lacinál már mentem egy sima (nem MAX) C2-vel. Jó élmény volt, végül egy raklapnyi kupát nyertünk – ez azonban annak volt köszönhető, hogy végül egyedül fejeztük be a versenyt a kategóriában, nyilván közöm nem volt még az R2 autóhoz murván. Az viszont kiderült ott is: a C2 kipróbált, bizonyított technika. Elég Csomós Mixit megnézni, milyen tempót autózott vele 2017-ben. A Citroent pedig Bakó Laciék ismerik fülétől a farkáig. Mixi bajnok autóját is ők biztosították. Hogy bérelni fogom tőlük az egyik autót, esetleg veszek egyet magamnak és Laciék szervizelnek, még döntés kérdése, Laci mindkettőre nyitott.

ironman_rallye2-ben_folytatja_1

Ha az év végi értékelés elhangzott, akkor van cél. Mi lenne a számodra elfogadható?
Nehéz kérdés. A Rallye2 tele van tehetséges, fiatal, bevállalós pilótákkal akik már teljesen ismerik az autójukat. Én öt éve BMW-vel versenyzek, előtte gyorsaságiztam, elsőkerekessel. A BMW hátul hajt, és azért van benne kakaó gazdagon, hiába megyek széria M3 motorral. Bár én eleve a pontos vezetés híve vagyok, a kismotor, nagyfék, jó futómű kombóban nincs helye benézett kigyorsításnak vagy óvatoskodó fékezéseknek, nem takarja el az autó a közepes teljesítményt. Spiccen kell menni végig, és elhinni, megáll az autó a kanyar előtt – fék oldalon egyértelműen veri az öreg BMW-t az R2-esek gyári féke. Ezt meg kell szokni, el kell hinni. Ezek alapján szerintem a második aszfaltos verseny végére talán látjuk, hogy reális-e egy év végi bajnoki helyezés. Ha versenyképesek vagyunk, akkor bajnoki címért megyünk, megpróbálom beletenni amit tudok. Tegyük hozzá az év végi bajnoki helyezéshez murva versenyek pontjai is kellenek. Abban lényegében újszülött vagyok, szóval ott maximum az alázatos pontszerzés a realitás az első évben, a többit aszfalton kell majd összerakni.

Tettestársak?
Kicsi autóba pláne könnyű navigátor kell. Így alapos kiválasztást követően Győri Kristófra és Gecs Mátéra esett a választásom. Ketten együtt 4 métert és 200kg-ot tudnak. 😊 Szóval megpróbáljuk így hárman, reméljük, kiadja a naptár. Kristóf a Surf&Turf prémium szervizsátrak forgalmazása kapcsán eleve közel maradt a rallyhoz, talán könnyebben szorít időt a témára. Máté kötöttebb időbeosztásban van, de Ő is dolgozik a témán, nála még a dereka a kérdés. És most testületileg mindannyian fogyókúrázunk, hogy könnyen szaladjon a C2. Eddig én 2kg-ot híztam. 😊

Akkor új kihívás, új közeg. Mi fog hiányozni? 
A BMW nagy szerelem. Nemrég meghirdettem az autót, mert most másfél éve szoborként parkol. Folyamatosan érdeklődnek külföldről, benne van, hogy eladom - de nem létkérdés. Ez majd kiderül. A BMW-s banda unikális, legjobb motorsportos közösségem az elmúlt 10 évből. Ez nagyon fog hiányozni. Mindegyik tag életművész. Lángi, Novák, Balla, Temesvári, Somogyi, Berki mindegyiknek csúszik a kuplungja – és egyiknek sem az autójában. 😊 Nem tudtam olyan kéréssel fordulni bármelyikhez, hogy ne próbált volna meg azonnal segíteni. Lángi Attilának különösen sokat köszönhetek, sokat segített a vas nyűgjeinek megértéseben, és még fontosabb, sok időt el is töltött vele – és mindig baráti alapon. (Az érkező babához meg gratulálok, és szorítok! 😊)
 
Gecs Máté: 

Máté, először is hogy vagy? 
Köszönöm kérdésed, egész jól. De tuti nem ezért kerestél meg, szóval? :D

Több RTE navigátori cím összejött, aztán a hátad miatt eltűntél kicsit. Kezdett már hiányozni?
Nem tud nem hiányozni. Rossz, amikor rajtad kívül álló ok miatt kell nélkülöznöd, próbálod átverni magad, hogy igazán nem is érdekel, aztán mégis ott találod magad, hogy az eredményeket böngészed. Jut eszembe, vissza is lájkolom a duen.hu-t. :D

ironman_rallye2-ben_folytatja_2

Korábban BMW volt RTE-ben is a márka, aztán Áronnal az ORB-ben, és Lángi Attila mellett is a Z4-ben. A bajor után mit szólsz a franciához?
Attól függ kivel! :) Komolyra fordítva a szót, régóta éreztem Áronon, hogy imádja a BMW-t. Az utóbbi időben technikai hiba mentesen sikerült végre autóznia. Sajnos mire kiforrta magát az egész, addigra jött az értelmetlen ccm szabályzás és ellehetetlenítették a nagy köbcentis autókat. Egyébként meg van elsőkerekes tapasztalat, nem is kevés, nagyon meglepődnék, ha nem sikerülne gyorsan és eredményesen autózni. Rég láttam Áront ilyen elszántnak és lelkesnek.
 
Győri Kristóf:

Úgy tűnik, bejött a Surf&Turf, egyre több a prémium sátor a magyar szervizparkokban is. Akkor lett újra időd versenyezni?
Hála istennek ezt jól látod. A minőségre mindig igény volt, van és nagyon reméljük, hogy lesz is. A Ti sátratok is 5 éve űzi már az ipart és Kriszta nem győz áradozni róla. Legutóbb pedig a Clone Rallye Teamet ruháztuk fel három darab 6x4-essel. Úgyhogy egyre többeknek kelti fel a figyelmét a kiváló minőség, amit mi csak Canoprónak hívunk. Ami pedig az időt illeti. Az bizony nem lett sokkal több, de Áron olyan csábító ötlettel állt elő, amit nem lehetett visszautasítani. Az idő szűkét pedig kiválóan megoldjuk majd Mátéval, így mindenki jól jár majd.

ironman_rallye2-ben_folytatja_7



Mentetek már Áronnal BMW M3-al, Mitsuval. Mindkettőben volt erő gazdagon. Most R2-re hangoltok. Ok, gyári autó, de mégis kismotor- kiskasztni. Tetszeni fog?
Azért ne felejtsük el emlékezetes kalandunkat az ORC-ben a kis C2R2-vel. Azt gondolom, hogy talán az a szombathelyi futam volt a legjobb hangulatú közös pályafutásunkban és ezzel a “lassú” autóval éltem át karrierem valaha volt legnagyobb majdnem esését. Szóval nem gondolnám, hogy a tempóval gond lesz, főleg nem aszfalton. Áron is hozzá van szokva ezekhez a kis autókhoz – gyorsaságiban ment ugye kupás Swifttel jópár évet - úgyhogy bízom benne, ígéretes szezon elé nézünk.

ironman_rallye2-ben_folytatja_6



A Rallye2 elejében nagyon erős a mezőny. A C2 összeszedett autó, de nem mai már. Kijött jócskán újabb, gyorsabb technika, Áron is említette a sort: 208, Adam, Fiesta R2T. Miben bíztok, mi lesz a siker titka?
Egy felől a rutin meg az évek. Szerintem Áron Suzuki kupás múltja megnyugtató aszfalton. A szombathelyi murvás tapasztalat pedig egyébként pozitív volt. Ez így leírva a siker receptje. :) 

Komolyra fordítva a szót. Azt gondolom, hogy gigantikus csata lesz a Rallye2 elejében és nagyon remélem, hogy idővel mi is oda tudunk érni. Ha nem lesznek technikai problémák és az abroncs választás is tökéletes lesz, akkor akár még meglepetést is szerezhetünk. Én a nyelvemet, Áron pedig a kormányt fogja kiválóan pörgetni, ez biztos!

 

Ez a hír most jelenik meg 3567. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k