Ifj. Tóth János továbbra is az egyik legnépszerűbb pilóta és neve már-már összeforrott a Peugeot-val. Az előzetes hírek szerint idén is a 207 S2000-es autóval indul és ami még jobb hír: a magyar bajnokságban.
Hogyan álltok és lehet már tudni, hogy melyik csapat autójával indulsz?
A pénz nagy része megvan. Én személy szerint Tagai Tomi autójával mennék, de ez nem csak rajtam múlik. Amíg nincsenek aláírt támogatói szerződések, addig nem tudunk az autóról szerződést írni.
A terveink szerint szeretnénk mind a hét magyar bajnoki futamon indulni és ha marad pénzünk, akkor jó lenne elmenni újra a Barum Rally-ra. Nagyon szeretnék kimenni a cseh futamra, de félek, hogy erre kicsi az esélyünk.
A navigátor személye adott?
Tagai Robival tervezek. De még nem tudtunk konkrétumokat megbeszélni.
Remélem február végére ki fog ez az egész alakulni.
Amiről tudunk beszélni:
Neked mi a véleményed, a magyar pályákon is jobb egy S2000-es autó az N4-es turbós kocsiknál?
Ha mindenki a maximumot ki tudja hozni az autójából, akkor sem lesz ötnél több pilóta, aki harcolni tudna majd a bajnoki címért.
Nézz meg más országokat, ahol már N-es bajnokság van!
Csehországban is van 4-5 jó pilóta, mégis két ember harcolt az első helyért.
Visszatérve az eredeti kérdésedre: Vegyük azt, hogy van gy pilóta, aki ki tudja autózni N4-es autóját és van egy másik pilóta, aki szintén kiautózza a maximumot a Super2000-es kocsijából, akkor egy kicsivel a Super2000-esnek kellene gyorsabbnak lennie, még a magyar pályákon is. Nem sokkal, de egy kicsivel gyorsabb kell, hogy legyen a S2000!
De nagyon sok múlik majd a pillanatnyi formán. És nagyon kis különbségek lesznek, kisebbek, mint amikor WRC-k is mentek a mezőnyben. Viszont minden apró hiba helyezésekbe, pontokba fog kerülni.
És ennek ellenére mondod, hogy csak két három embernek lesz esélye a bajnoki címre?
Igen. Azt gondolom, hogy igen. Többen lesznek lőtávolon belül (nem is értem miért pont ilyen hasonlat jutott eszébe a vadásznak… - a szerk.). Ahogy mondtam: nézz meg más országokat is. Olaszországban is van hét-nyolc jó pilóta, mégis 2-3 emberről szól a bajnokság.
De például a Monte Carlo Rallye rajtja előtt több nevet is tudtunk volna mondani, aki odaérhetett volna…
Az IRC egészen más. Ott van 10 ember, 10 csapat akikre azt mondhatjuk, hogy képes rá. Ha megnézed a VB-t évek óta két emberről szól a történet. Nálunk is van 7-8 jó versenyző, de ahhoz, hogy megnyerj egy futamot, össze kell állni mindennek. És ez egyszerre 5 embernél sosem áll össze. Közel lesznek egymáshoz a versenyzők, jó versenyek lesznek. Ha valaki kap egy defektet, visszaesik 6-8 helyet.
Ismerlek már annyira, hogy most ha megkérdem, hogy szerinted kik lesznek azok akik a bajnoki címért fognak harcolni, nem fogsz neveket mondani…
Nem, valóban nem. De azért, mert nem tudhatom, fogalmam sincsen, hogy kik lesznek azok. Majd kiderül az első néhány verseny után.
Ugye még sokan nem is tudják, hogy melyik autó mellett döntsenek. Az N4-es autók olcsóbbak, mint a S2000-esek és meglehetősen gyors autók.
Egy kicsit lépéselőnyben vagy, hiszen már két csonka szezont mentél ezzel a szívómotoros méregzsákkal.
Szerencsém van, ha nem is sokat, de nagyon hasznos kilométereket tudtam gyűjteni a Peugeot 207 S2000-es autóval és nagyon kvalifikált pilóták ellen kellett versenyeznem, ami nagyon sokat jelent, ráadásul sokat mentünk idegen pályákon. Nagyon értékesnek tartom az elmúlt két évet, még ha csonka évek voltak, akkor is.
Megint nem tudtam belőled semmi konkrétumot kiszedni…
Mondanék, hidd el, de még tényleg nem tudok semmi biztosat. Álltunk már rosszabbul is ilyen időszakban és mégis mentünk…
Akkor legyen ez így idén is!
Találkozzunk a sajtótájékoztatótokon! :)