LCH Tavaszi LADA találkozó
Jubilált a Veszprém Rallye!
Lakatos Robi mesélt a múltról, az idei versenyről és a tervekről.
2018-08-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684951604
Napi oldal:
52268
Jelenleg:
1555
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

jubilalt_a_veszprem_rallye_1
(fotó : MGR pictures)

Lakatos Robival, a rendezővel beszélgettünk a jubileumi veszprémi futam után.

Hogy élted meg ezt a 25 évet? Mennyit változott ez idő alatt a rendezés?
1980 óta vannak olyan autóversenyek Veszprém megyében, melyek már a jelenlegi csapathoz köthetők. Voltak előtte is, de ami veszprémi szervezéshez köthető, az volt 80-tól. 1984-től kezdődtek az első osztályú rallye futamok, de ami hivatalosan Veszprém Rallye néven fut, az 1994-től datálódik. Korábbi években mindig változtak a központok. Hol Balatonalmádi, Balatonfüred, vagy Balatonfűzfő voltak a központok.
Negyed évszázaddal ezelőtt  én valójában belenőttem ebbe az egészbe. 20 éves voltam ekkor. Édesapám és a körülötte lévő csapat tagjai voltak ezeknek a futamoknak a kitalálói, szervezői. Én 2001-től kaptam nagyobb szerepet rendezésben. Az ezredforduló Veszprém Rallye-ja egy szomorú, tragikus verseny volt, ahol egy halálos baleset is történt, majd félbeszakadt a verseny! Ez a tragédia bennünk örökre nyomot hagyott, több szempontból is hatással van a mai munkánkra is!  Édesapámat akkor nagyon meghurcolták, 3 éven keresztül tartott az eljárás a balesettel kapcsolatban.
A következő évtől hangsúlyosabban vettem már részt a versenyek előkészítésében is.
 
Az azóta eltelt évek alatt voltak örömteli pillanatok, voltak sikerek, amiket nagyon jó volt átélni, de voltak szomorú, olykor bizony tragikus események is, mint például az előbb említett, amiket a lelkünkben őrzünk! 
 
Az idei mennyiben volt más? Hogy értékeled?

Azt mondták a versenyzők, hogy nem volt rossz! Persze van, amit így utólag már másképp csinálnék! A jószándék szülte – hogy minél kevesebbet kelljen a gyűjtőben állni - például, hogy a szombati versenynapon a kvalifikáción részt vett párosok két percre rajtoljanak, míg a többiek percenként, de ezt a Felügyelő Testület megváltoztatta, hogy mindenki percenként rajtoljon. Ez sajnos nem sült el jól, hiszen a pályának volt két-három része, ahol az erős szél ellenére is nagyon megállt a por. Ez nyilván zavaró volt a versenyzőknek! Maga a verseny is rosszul indult, hiszen két baleset miatt is meg kellett állítanunk az első kört! Mind a két alkalommal mentőre is szükség volt! Ilyenre az elmúlt 25 évből nem is nagyon emlékszem, hogy a kislőtéri gyorsra, ahol szinte fák sem nagyon vannak, aminek neki lehetne menni, kétszer is be kelljen küldeni a mentőt. Itt szétesett az időterv, de a cél az volt, hogy a lehető legtöbb kilométert tudják megtenni a párosok, ezért nem etapként teljesítették a második kört sem az indulók, hanem jelentős csúszással, de versenytempóban küldtük át a mezőnyt.

jubilalt_a_veszprem_rallye_6

A versenyzőktől alapvetően jó visszajelzéseket kaptunk, elégedettek voltak, jól érezték magukat és tetszettek nekik a pályák.
A nagylőtértől egy picit mi is és a versenyzők is tartottak. Verseny előtt többen mondták (még az élmezőnyből is), hogy nagyon tempós és veszélyes ez a gyorsasági szakasz, de ezt az átlagsebesség nem igazolta vissza, ellenben többen örömmel hívtak és a versenyzői nyilatkozatokat visszaolvasva is az látszik, hogy nagyon élvezték a tempós száguldást a murván.


A pálya mellett állva nekem is az jött le, a Power Stage-re is mindenki kiautózta magából a maximumot…

 

jubilalt_a_veszprem_rallye_5
( fotó : Kollár Sportfotó )

Lesz még újabb 25 év? Lesz ötvenedik Veszprém Rallye?
Nem tudom! Nyilván nem azért kezdtük el anno, hogy most abba hagyjuk! Figyelembe kell vennünk, hogy a jelenlegi MNASZ elnök és az RSB nem velünk gondolja az elkövetkező éveket! Nyilván így lehetetlen tervezni, energiákat befektetni a jövőbe! Ugyanakkor szeretném azt hinni, hogy ma is látszik a versenyeinken a befektetett energia és a munka, annak érdekében, hogy a versenyzőknek tetsző versenyeket csináljunk!  

Mind a Székesfehérvár, mind a Veszprém Rallye alkalmával milliós nagyságrendű összegeket költöttünk az előkészítés során – saját forrásból – aszfaltozásra, útelőkészítésre! Olyan létszámmal dolgozunk – pedig megkísért néha a racionalizálás gondolata – a gyorsasági szakszokon, hogy a pályabiztosítók, sportbírók szinte látó távolságban vannak egymástól, ezzel is a versenyzők biztonságát garantálva. 

Fontos azonban megértenünk, hogy ez az egész valójában nem rólunk szól! Én 10 éves korom óta tudtam, hogy ezt szeretném csinálni! Úgy alakult az életem, hogy megadta a sors ezt nekem! Ezért örökké hálás leszek a Teremtőnek! ( a Sorsnak, Szerencsének, kinek-kinek ízlése szerint 😊 )

jubilalt_a_veszprem_rallye_4
( fotó : Kollár Sportfotó )

Azonban amíg van 250-300 ember, akik részt vesznek  a lebonyolításában akár negyven fokban is, porban, sárban, felhőszakadásban, vagy télen fagyban, jeges szélviharban a pályák szélén állva……. nos ez az egész csak addig működik majd!
 
Valójában tőlük függ és nekik köszönhető, hogy vannak még versenyek! Lehet, hogy hozzánk kötik ezeket a rendezvényeket, de mi senkik vagyunk nélkülük!
 
Nekik tartozunk köszönettel ezért a 25 évért, és hogy velünk vannak és számíthatunk rájuk!
Meg persze azoknak a versenyzőknek, akik lelkesen űzik a vasakat…
 
Természetesen, amíg Veszprém városa ugyanúgy, ahogy az elmúlt 25 évben is szeretettel fogadja és mindenben segíti a verseny megrendezését, addig ezt fogjuk tudni és szeretnénk is csinálni! 

jubilalt_a_veszprem_rallye_3
 
Külön köszönjük azoknak a partnereinknek, akiknek a támogatása lehetővé tette eddig is a munkánkat! Köszönöm a Taxi4-nek és Pásztor Gábor Úrnak, hogy együttműködésünk immár 5 éve tart!
 
Végezetül külön szeretném megköszönni az idei évben a saját jubileumát is velünk együtt ünneplő, a 25. Taxi4-Veszprém Rallye idei kiemelt támogatójának, a Szerencsejáték Zrt-nek a támogatását.
 
jubilalt_a_veszprem_rallye_2
Ez a hír most jelenik meg 2024. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
2018.07.06-08.
Országos Rallye Bajnokság 2018
25. Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k