Jubilált a Veszprém Rallye!
Lakatos Robi mesélt a múltról, az idei versenyről és a tervekről.
2018-08-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
472773602
Napi oldal:
522
Jelenleg:
150
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
219
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
201
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
181
4. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
128
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
126
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
84
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
80
8. Hayden Paddon
Hyundai i20 Coupe WRC
73
9. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
71
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
129
3.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
101
5. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
90
6.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
195.5
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
194.5
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
182
4.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
157
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
74
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
58
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
46,5
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
211,5
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
167,7
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
131,5
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
126,5
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
107,5
6.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
73
7. Berki Gábor
BMW M3
46
8. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
44,5
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
41
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
173
2.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
142,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
95,5
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
82,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8.
Madari Imre
Renault Clio
39
9. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

jubilalt_a_veszprem_rallye_1
(fotó : MGR pictures)

Lakatos Robival, a rendezővel beszélgettünk a jubileumi veszprémi futam után.

Hogy élted meg ezt a 25 évet? Mennyit változott ez idő alatt a rendezés?
1980 óta vannak olyan autóversenyek Veszprém megyében, melyek már a jelenlegi csapathoz köthetők. Voltak előtte is, de ami veszprémi szervezéshez köthető, az volt 80-tól. 1984-től kezdődtek az első osztályú rallye futamok, de ami hivatalosan Veszprém Rallye néven fut, az 1994-től datálódik. Korábbi években mindig változtak a központok. Hol Balatonalmádi, Balatonfüred, vagy Balatonfűzfő voltak a központok.
Negyed évszázaddal ezelőtt  én valójában belenőttem ebbe az egészbe. 20 éves voltam ekkor. Édesapám és a körülötte lévő csapat tagjai voltak ezeknek a futamoknak a kitalálói, szervezői. Én 2001-től kaptam nagyobb szerepet rendezésben. Az ezredforduló Veszprém Rallye-ja egy szomorú, tragikus verseny volt, ahol egy halálos baleset is történt, majd félbeszakadt a verseny! Ez a tragédia bennünk örökre nyomot hagyott, több szempontból is hatással van a mai munkánkra is!  Édesapámat akkor nagyon meghurcolták, 3 éven keresztül tartott az eljárás a balesettel kapcsolatban.
A következő évtől hangsúlyosabban vettem már részt a versenyek előkészítésében is.
 
Az azóta eltelt évek alatt voltak örömteli pillanatok, voltak sikerek, amiket nagyon jó volt átélni, de voltak szomorú, olykor bizony tragikus események is, mint például az előbb említett, amiket a lelkünkben őrzünk! 
 
Az idei mennyiben volt más? Hogy értékeled?

Azt mondták a versenyzők, hogy nem volt rossz! Persze van, amit így utólag már másképp csinálnék! A jószándék szülte – hogy minél kevesebbet kelljen a gyűjtőben állni - például, hogy a szombati versenynapon a kvalifikáción részt vett párosok két percre rajtoljanak, míg a többiek percenként, de ezt a Felügyelő Testület megváltoztatta, hogy mindenki percenként rajtoljon. Ez sajnos nem sült el jól, hiszen a pályának volt két-három része, ahol az erős szél ellenére is nagyon megállt a por. Ez nyilván zavaró volt a versenyzőknek! Maga a verseny is rosszul indult, hiszen két baleset miatt is meg kellett állítanunk az első kört! Mind a két alkalommal mentőre is szükség volt! Ilyenre az elmúlt 25 évből nem is nagyon emlékszem, hogy a kislőtéri gyorsra, ahol szinte fák sem nagyon vannak, aminek neki lehetne menni, kétszer is be kelljen küldeni a mentőt. Itt szétesett az időterv, de a cél az volt, hogy a lehető legtöbb kilométert tudják megtenni a párosok, ezért nem etapként teljesítették a második kört sem az indulók, hanem jelentős csúszással, de versenytempóban küldtük át a mezőnyt.

jubilalt_a_veszprem_rallye_6

A versenyzőktől alapvetően jó visszajelzéseket kaptunk, elégedettek voltak, jól érezték magukat és tetszettek nekik a pályák.
A nagylőtértől egy picit mi is és a versenyzők is tartottak. Verseny előtt többen mondták (még az élmezőnyből is), hogy nagyon tempós és veszélyes ez a gyorsasági szakasz, de ezt az átlagsebesség nem igazolta vissza, ellenben többen örömmel hívtak és a versenyzői nyilatkozatokat visszaolvasva is az látszik, hogy nagyon élvezték a tempós száguldást a murván.


A pálya mellett állva nekem is az jött le, a Power Stage-re is mindenki kiautózta magából a maximumot…

 

jubilalt_a_veszprem_rallye_5
( fotó : Kollár Sportfotó )

Lesz még újabb 25 év? Lesz ötvenedik Veszprém Rallye?
Nem tudom! Nyilván nem azért kezdtük el anno, hogy most abba hagyjuk! Figyelembe kell vennünk, hogy a jelenlegi MNASZ elnök és az RSB nem velünk gondolja az elkövetkező éveket! Nyilván így lehetetlen tervezni, energiákat befektetni a jövőbe! Ugyanakkor szeretném azt hinni, hogy ma is látszik a versenyeinken a befektetett energia és a munka, annak érdekében, hogy a versenyzőknek tetsző versenyeket csináljunk!  

Mind a Székesfehérvár, mind a Veszprém Rallye alkalmával milliós nagyságrendű összegeket költöttünk az előkészítés során – saját forrásból – aszfaltozásra, útelőkészítésre! Olyan létszámmal dolgozunk – pedig megkísért néha a racionalizálás gondolata – a gyorsasági szakszokon, hogy a pályabiztosítók, sportbírók szinte látó távolságban vannak egymástól, ezzel is a versenyzők biztonságát garantálva. 

Fontos azonban megértenünk, hogy ez az egész valójában nem rólunk szól! Én 10 éves korom óta tudtam, hogy ezt szeretném csinálni! Úgy alakult az életem, hogy megadta a sors ezt nekem! Ezért örökké hálás leszek a Teremtőnek! ( a Sorsnak, Szerencsének, kinek-kinek ízlése szerint 😊 )

jubilalt_a_veszprem_rallye_4
( fotó : Kollár Sportfotó )

Azonban amíg van 250-300 ember, akik részt vesznek  a lebonyolításában akár negyven fokban is, porban, sárban, felhőszakadásban, vagy télen fagyban, jeges szélviharban a pályák szélén állva……. nos ez az egész csak addig működik majd!
 
Valójában tőlük függ és nekik köszönhető, hogy vannak még versenyek! Lehet, hogy hozzánk kötik ezeket a rendezvényeket, de mi senkik vagyunk nélkülük!
 
Nekik tartozunk köszönettel ezért a 25 évért, és hogy velünk vannak és számíthatunk rájuk!
Meg persze azoknak a versenyzőknek, akik lelkesen űzik a vasakat…
 
Természetesen, amíg Veszprém városa ugyanúgy, ahogy az elmúlt 25 évben is szeretettel fogadja és mindenben segíti a verseny megrendezését, addig ezt fogjuk tudni és szeretnénk is csinálni! 

jubilalt_a_veszprem_rallye_3
 
Külön köszönjük azoknak a partnereinknek, akiknek a támogatása lehetővé tette eddig is a munkánkat! Köszönöm a Taxi4-nek és Pásztor Gábor Úrnak, hogy együttműködésünk immár 5 éve tart!
 
Végezetül külön szeretném megköszönni az idei évben a saját jubileumát is velünk együtt ünneplő, a 25. Taxi4-Veszprém Rallye idei kiemelt támogatójának, a Szerencsejáték Zrt-nek a támogatását.
 
jubilalt_a_veszprem_rallye_2
Ez a hír most jelenik meg 1371. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
2018.07.06-08.
Országos Rallye Bajnokság 2018
25. Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13 14 1516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27282930
31 01 02 03040506
07 08 09 10 11 1213

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k