LCH Tavaszi LADA találkozó
Karácsonyi ajándék, szilveszterre!
Szvatek Zsolt első Szilveszter Rally-ja jól sikerült!
2013-01-11
interjú • VG
h i r d e t é s
Összes oldal:
684853575
Napi oldal:
85541
Jelenleg:
953
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A Szilveszter Rallye-val zárta az évet a Topp - Cars Rallye Team. Szvatek Zsolt ezúttal alkalmi navigátorral, a Rally Napló egyik atyjával, Kovács Szabolccsal teljesítette a futamot. A Rallye Sprint Bajnokság 2012-es ezüstérmese nagyon élvezte a viadalt, helyenként a tempóval is elégedett volt. Ha lesz rá lehetősége mindenképp elrajtol jövőre is.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_1

Ha jól tudom még sosem indultál a Szilveszter Rallye-n, és nem versenyeztél még a Hungaroringen sem.
Így van, ráadásul az első gyors este volt. Lámpával még nem mentem soha, illetve a Hungaroringen sem mentem még. Szerencsére volt jó lámpánk. Próbáltam óvatosan menni, ami elég nehéz egy ilyen gyors autóval. De bejött, mert első időt mentünk a kategóriában és abszolútban is a nyolcadikat. Akkor még a teljes mezőny megvolt, úgyhogy abszolút várakozáson felüli volt ez a teljesítményünk.

A reggeli gyorsaságikra könnyen megtaláltátok a megfelelő abroncsot? Egyáltalán milyen volt az első kör?
A szombati első körben nagyon féltünk, hogy nagyon le van fagyva és sok helyen le is volt. Sokkal ijesztőbb volt, amit hallottunk, meg amit láttunk, de a pálya nagy része már száraz volt. Volt lamellás versenygumink, monte - carlosnak nevezett abroncs, azt felraktuk, de igazából a kategóriánkból többen intermedia-val mentek ki és az volt a jó választás. Nem hittük volna. A nagyok közül Asi és Kazár is felrakott ilyen lamellást és ők is kaptak.
Az első gyorson próbáltam nagyon óvatosan menni, nehogy forgás legyen belőle, mert azzal többet vesztettünk volna. Hát ott azért kaptunk. A másodikon előttünk kettővel kiütötték egy Mitsubishi bal hátsó futóművét, keresztben állt egy szűk részen és ott megállították a mezőnyt. Ott átlag időt kaptunk.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_2

Min változtattatok a második körre? Ez sem volt eseménytelen a számotokra.
A második körre már felraktuk azt az intermedia-t, amivel péntek este mentünk. Ez egy öreg gumi. Az idei első, orfűi sprintversenyt ezzel nyertem meg, de már akkor kopott volt. Aztán az év utolsó, vizes versenyén is ezzel mentem, de ott is jól fogott. Most is ezt tettük fel és még most is jól dolgozott. A második körben volt, aki már felrakott slicc-et és az is jó volt. A kör első gyorsaságiján eltörött a bal hátsó féltengelyünk, kb. a szakasz egy harmadánál. Onnan kijöttünk, de szervizelni nem lehetett. Úgyhogy a következő Ring belsőt is ezzel a törött féltengellyel kellett megcsinálnunk, ezért kaptunk a többiektől. Azon voltam, hogy kiállok, megcsináljuk az autót és visszaállok Super Rally-val. Jól tettük, hogy nem álltunk ki, mert versenyben maradtunk az időveszteség ellenére is.

Ha jól tudom a harmadik körre Topp Zoltán kiadta az ukázt, hogy támadnotok kell!
Az utolsó két gyorsra már mi is fel mertük rakni a slicceket, ez jó döntés volt. Hatodikak voltunk mikor kimentünk, a negyedik helyezett mindössze 3-4 másodpercre volt tőlünk, ez nem tűnt soknak. Próbálkoztam az utolsó két gyorson. Ebből az lett, hogy az utolsót megnyertük és feljöttünk a negyedik helyre és majdnem elcsíptük a harmadikat, de egy kevés még hiányzott.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_3

Milyen volt az alkalmi navigátorod? Sikerült hamar belerázódnia a dologba?   
Szabolcs nagyon jól teljesített, megmondom őszintén. Az utolsó két gyorson nem is hibázott egyet sem, ez nagy szám szerintem, főleg ha valaki életében először csinál ilyet. Eleve úgy kezdet itinert írni, hogy láttam előtte foglalkozott ezzel a dologgal, csak apró kiegészítéseket kellett csak tennem. Ahhoz képest, hogy először csinált ilyet, 600 %-an teljesített. Nagyon örültem neki és természetesen  ő is nagyon kellett ahhoz, hogy a végén tudjunk sietni, mert ott nem lehetett fejből menni, kellett a navigátor.

Ezúton is szeretném mindenkinek megköszönönni, aki lehetővé tette nekünk, hogy ezen a Szilveszter Rallye-n részt vegyünk. Nagy élmény volt, tetszett.

Akasztják a hóhért. Gondolhatnánk, hisz Kovács Szabolcs, a Rally Napló riportere ezúttal nem a pálya mellől követte a Szilveszter Rallye eseményeit, hanem egy versenyautóban, élesben tapasztalhatta meg, hogy milyen az igazi rali élmény. Szabolcs gyerekkori álma valósult meg azzal, hogy ő diktálta az itinert az EVO IX-es Lancerban.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_4

Milyen érzés volt egy turbós, négy kerék meghajtású autóban ülni, navigálni?
Nagyon izgalmas volt, nagyon vártam. Valójában ez egy karácsonyi ajándék volt számomra. Ami nagyobb élmény volt, hisz ültem már ilyen autóban, Pethő Tyutyu, a Kakuszi testvérek jóvoltából, az a pálya felírás, ez nagyon új volt. Nagyon sokat segített Zsolti, abban, hogy hogyan írjak pontosan itinert, abban is, hogy mondjam vissza, továbbá az első gyorsasági előtt volt bennem nagyon-nagy várakozás. Tartottam tőle egy picit, mert sötétben, esőben mentünk. Ezek voltak az első verseny kilométereim. Zsolti sem ment még sötétben. Ennek tükrében az eredményen kellően meglepődtünk mindketten.

A folytatás viszont nem volt ennyire egyszerű számotokra, technikai problémátok is adódott.
Az nagyon kellemetlen volt mikor megálltunk, mert előttünk baleset volt. Rossz volt látni, hogy más összetörte az autót, de kicsit zavart, sőt dühített, hogy nem tudtunk versenyezni. Nagyon mentem volna, de ilyen a verseny.
Amikor eltört a féltengely az bosszantó volt. A Zsolti építi ezt az autót, ő csinálja, ezért pillanatok alatt rájött a hiba okára. Az előző szervizben adták kölcsön a tartalék váltót Topp Zoliék egy másik csapatnak, ezért a szerelők mondták is, hogy vigyázzunk rá. A sors gonosz fintorának éreztem, amikor elkezdett úgymond „darálni” az autó. Lejöttünk elakadás jelzővel, 3.-4.-5. fokozatban jól ment a Mitsubishi, ahhoz képest természetesen, hogy törött volt a féltengely. Megcsináltuk azt a kört, a szervizben villámgyorsan kicserélték a féltengelyt és mentünk tovább.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_5

Milyen gyorsan vetted fel a ritmust? Mi volt a Zsolti visszajelzése?
A verseny folyamán szerintem minden hibát elkövettem, amit el lehetett. Volt, hogy eltévedtem az itinerben. Próbáltam megfelelni azoknak az elvárásoknak, amit a Zsolti kért tőlem, próbáltam megfelelően visszamondani a lediktáltakat, a megfelelő hangsúllyal. Állítólag elégedett volt. :)

Az utolsó két gyorsaságin siettetek, hisz be kellett hoznotok a második körben eltört féltengely révén keletkezett időveszteséget. Ilyenkor a navigátor szerepe is felértékelődik. A pilótád pedig teljesen meg volt elégedve veled, azt mondta, hogy elég gyorsan pörgetted a nyelved. Milyen érzés volt az utolsó két gyors?
Igen nagyon siettünk :) Elképesztően nagy élmény volt. Amikor írtuk a pályát, a Ring külsőn volt egy rész, amit megnéztük, hogy majd ott fogja levágni, és amíg az ember nem éli ezt át, mert az előző körben eltört a féltengely és csak átgurultunk azon a részen, de az utolsó körben már levágta. Hát gyorsan mentünk. Ami nehezebb volt az a belső része a Hungaroringnek, ott nagyon kell, hogy pörögjön a nyelved. Nagyon rövidek az egyenesek és egyik kanyart a másik követi.

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_6

Ezek után megmaradsz a kaptafánál, vagy pályát módosítasz és valamelyik versenyautó oldalán találkozhatunk a neveddel?
Fodor Krisztián, alias, Gyufa barátom mondta nekem egyszer, hogy ez a legkeményebb drog, ha egyszer belekóstolsz, akkor függővé válsz. Nos, én már most érzem az elvonási tüneteket, azonban ez egy drága technikai sport, amihez rengeteg pénz kell. De igen, szeretnék még menni, sőt szeretnék a Zsoltival menni, mert nagyon szimpatikus, egy nagyon nyugodt, hidegvérű ember, nekem nagyon tetszik a vezetése. Ez csak a támogatókon múlik, látnak-e bennünk fantáziát. Én szeretnék ehhez a feladathoz felnőni és csinálni. Viszont szeretném az eddig megszokott munkámat tovább végezni. Ha véletlenül a jobb oldalra kerülök egy versenyautóban, attól Rally Napló lesz továbbra is.
Gondolom, már Zsolti is elmondta, de mindenkinek köszönjük, aki segített, hogy rajthoz állhattunk és külön köszönet Topp Zoltánnak és a Topp - Cars Rallye Team-nek.

a csapat partnerei

karacsonyi_ajandek_szilveszterre_7


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_9


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_14


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_10


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_11


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_12


karacsonyi_ajandek_szilveszterre_13

Ez a hír most jelenik meg 2945. alkalommal
címkék: Szvatek, Topp-Cars, VG
Share |
Mogyoród, Hungaroring • amatőr
2012.12.28-29.
amatőr verseny
Szilveszter Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k